Web Analytics
More
    Reklāma

    Iepazīstamies ar modernizēto Audi A8 luksusa auto

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Acīgākie Kursors.lv lasītāji noteikti pamanīja, ka pavisam tikko tika publicēta preses relīze par modernizēto Audi A8. Mums bija ekskluzīva iespēja būt to cilvēku sarakstā, kuriem bija iespēja auto arī izmēģināt dzīvē – tikt gan šoferētiem, gan arī pašiem izbraukt pie Audi limuzīna stūres. Uzreiz gan jābilst, ka konkrētais A8 ir “īsajā” versijā, attiecīgi ir tendēts tiem patērētājiem, kuriem pašiem patīk stūrēt, bet tas nevienā brīdī nenozīmē, ka aizmugurē būsiet ar kaut ko apdalīts.

    Tie paši vēži citā kulītē?

    Ar limuzīnu klases auto ražotājam ir ļoti jāuzmanās. Auto ir jāsaglabā esošais šarms, lai noturētu turīgos un konservatīvos pircējus, bet tajā pašā laikā auto ir arī jānes jaunas vēsmas, lai piesaistītu jauno potenciālu. Bet jācenšas ne tikai tādēļ, lai piesaistītu jaunos pircējus, arī esošais klientu loks negrib braukt ar pilnīgi vienādu auto 20 gadus no vietas. Arī Rolls-Royce visi nav vienādi. Uzdevums nav viegls. Skaidrs ir arī fakts, ka pilnīgi visiem izdabāt nesanāks, tāpēc Audi ir saglabājis konservatīvo pieeju, kuru ir aprīkojis ar gadžetu līmeņa lietām, lai nebūtu garlaicīgi pat kārtīgiem kungiem. Aktuālais A8 modelis tirgū spoguļojas jau kopš 2018. gada, tātad ir pēdējais laiks modernizācijai. Iespējams, šis ir pēdējais A8, kas ir pieejams ar ierastajiem naftas produktus dedzinošiem dzinējiem. Ko līdzīgu tikko izspēlēja arī bavārieši ar savu jauno septītās sērijas BMW.

    Reklāma

    Ja jau pieskaramies dzinējiem

    Šo pavisam īsi. Modernizētais A8 ir pieejams klasiskajās dzinēju versijās, bet neaizmirstot arī par nākotni un ekoloģiju. Un jā – ir pieejams arī dīzeļdzinējs. Kopā ir pieejamas piecas dzinēju versijas.

    Dīzeļdzinējs ir tik viens – pavisam ierastais 3.0 V6 ar 286 Zs (600 Nm). Kopā ar 24 litru AdBlue bāku dzinējs nodrošina pēdējās aktuālās ekoloģijas prasības, tāpēc nav pamata šo dzinēju vēl aizmirst. Audi šo dzinēju sauc par 50 TDI un mēs esam pietiekami daudz auto ar populāro dīzeļdzinēju izmēģinājuši. Šeit viss ir labi – ir labs dinamikas un ekonomijas apvienojums. Ja, protams, mēs esam gatavi klausīties dīzeļa radītajā skaņā, kura gan A8 gadījumā ir apslāpēta līdz maksimumam. Tomēr ārā stāvot dzird.

    Benzīns savukārt ir pieejams stipri vairāk modifikācijās. Tie interesantie Audi apzīmējumi ir sekojoši – 50 TFSI, 55 TFSI, 60 TFSI un 60 TFSI e. 50 TFSI ir 286 Zs, bet tas Latvijā nav pieejams. Mums ir pieejams 55 TFSI, kas ir 3 litru V6 benzīna dzinējs ar 340 Zs (500 Nm), bet 60 TFSI jau ir 4 litru V8 ar 460 Zs (660 Nm). Daļēji elektriskais 60 TFSI e atkal atgriežas pie tā paša 3 litru V6 benzīna dzinēja, kam klāt ir piekabināts 136 Zs elektromotors. Kopējā jauda sasniedz diezgan iespaidīgus 462 Zs un 700 Nm. Pavisam vienkārši – ar niecīgu degvielas patēriņu tiek pārsniegta V8 dzinēja dinamika. A8 ir uzstādīta 17.9 kWh baterija, no kuras pieejamā kapacitāte ir 14.4 kWh. Ar šo bateriju A8 tīrā elektriskā režīmā var nobraukt līdz pat 60 kilometriem, kuru pēc tam var uzlādēt AC tīklā ar 7.4 kW jaudu.

    Ātri izskrienam cauri lietām, kas ir uzlabotas vai mainījušās ar modernizāciju

    Pats pirmais un, iespējams, pats pamanāmākais ir S burtiņš. Nē, es nedomāju S8, kas nav nekāds jaunums. Es domāju S line. Arī es iepriekš nebiju piefiksējis, ka tikai ar šo modernizāciju A8 piedāvā “parastajai” versijai sportisko apdari. Tirgus to pieprasa, un bez pieprasījuma nebūtu piedāvājuma. Apvienojam S line izvēli ar papildus melno apdari un ir pavisam forši. Protams, lielākā daļa potenciālo pircēju visdrīzāk izvēlēsies dārgāko un ekskluzīvāko hroma apdares pakotni, kas šim auto piestāv varbūt pat vairāk.

    Apgaismojums vienmēr ir bijis Audi stiprā puse. A8 ir ticis pie OLED lukturiem aizmugurē un dinamiskajām gaisām, kas nekad nepaliks garlaicīgas. Es domāju, ka auto īpašnieks pat pēc pāris gadiem atskatīsies uz auto aizslēgšanas un atslēgšanas brīdī. Tā īstā ballīte gan notiek priekšpusē. Protams, mēs varam ieslīgt diskusijā par tā visa nepieciešamību, bet mums taču nevajag arī jaunu telefonu katru gadu, vai ne? Mārketinga informāciju Jūs jau varējāt izlasīt preses relīzē. Tā pamata doma lukturim ir sasniegt gandrīz vai video projektora efektu, lai kā pamata funkcionalitāti definētu gaismas paklāja radīšanu, kas īpaši izgaismo autovadītāja joslu. Papildus tam lukturi var iezīmēt joslas, attēlot brīdinošo informāciju uz ceļa. Tātad drošība. Tas, kas nāk bonusā, ir dažādas sagaidīšanas un pavadīšanas projekcijas uz sienas vai zemes. Jā – lukturi atkarībā no attāluma līdz sienai uz tās vai zemes izveido animāciju, tādā veidā nodrošina oriģinālu sveicienu vadītājam, kad auto ir novietots stāvēšanai. Animācijas ir vairākas. Šis viss vienkārši parāda Audi spējas un inovācijas auto lukturu radīšanā. Vai tas ir nenormāli svarīgi un nepieciešams? Nē. Vai šis ir nenormāli forši? Jā.

    Salonā nav nekādu vērā ņemamu izmaiņu. Ir principā tas pats digitālais vadītāja displejs un vēl divi displeji  10.1 un 8.6 collu izmērā info-izklaides sistēmai un klimata vadībai. Vadītāja displejs ir ieguvis pāris grafiskās fīčas no jaudīgajiem RS modeļiem, info-izklaide ir papildināta ar bezvadu Apple CarPlay un Android Auto atbalstu. Ekrāni vēljoprojām ir ļoti grafiski, detalizēti un ar lielisku skārienvadību.

    Varam, protams, pieminēt augstākās klases funkcijas kā masāžas funkciju, kas balstās uz 18 pneimatiskajiem spilveniem, Valetta vai Valcona ādas apdari, mini bāru ar dzesēšanas funkciju, Bang & Olufsen audio sistēmu ar 23 skaļruņiem. Audi Exclusive iespējas ir tik plašas, ka faktiski katra detaļa ir īpaši pielāgojama. Gribam sēdekļu šuves mīļākajā lillā krāsā? Lūdzu.

    Braukt vai tikt vestam?

    Grūti, protams, ir apzināt šo jautājumu mums, jo esam auto un tehnoloģiju fani, kam auto ir kas vairāk par pārvietošanās līdzekli. Bet ir arī forši apzināties, ka spēkrats var kalpot gan kā šoferēts, tā paša stūrēts auto. Kaut izmēģinājuma Audi ir milzīgs, tas ir tā sauktajā īsajā versijā, tātad vairāk paredzēts kā auto, kuru stūrē pats. Un A8 ir arī mums ierastajā un Austrumeiropā populārajā dīzeļdzinēja versijā.

    Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ir standarta aprīkojumā, un A8 nav iedomājams bez tās. Tik gludu un plūdenu gaitu es neesmu pieredzējis sen. Man ir nelabas aizdomas, ka pat Rols-Royce Ghost pāri “gulošajam policistam” brauca cietāk. Ir pieejama adaptīvā balstiekārta ar augstuma regulāciju, ar ko arī ir aprīkots izmēģinājuma auto. Pavisam trakajiem ir pieejama 6 tūkstošus vērta prediktīvā aktīvā balstiekārta, kura automātiski pielāgo limuzīna gaitas īpašības.

    Par dzinēja darbību īpaši diskutēt nav vērts, jo mums ir pazīstama šī dīzeļa darbība. Astoņu ātrumu automātiskā ātrumkārba ir ļoti gluda, un šis noteikti ir tas auto, kam piestāv relatīvi mierīgā Audi ātrumkārba. Ja sportiskākos auto šis ir pārmetums, tad A8 gadījumā pat kompliments.

    Komforts aizmugurē ir augstā līmenī arī īsajā versijā. Laba iezīme ir, ka ir vieta pēdām tās nolikt zem priekšējā beņķa. Sākotnēji nedaudz mulsina saules sargu darbība, jo tiem nav atsevišķas pogas. Ir tikai viena logu atvēršanas/aizvēršanas poga, ar kuru tiek vadīti arī saules sargi. Spied vienu reizi – veras saules sargi, un ar otro pats logs. Bet pie tā ātri pierod. Saules sargi smuki tiek paslēpti durvju panelī, ja negribas aizklāt savu privātumu.

    Cenas

    Šis faktiski ir viens no tiem auto, kam cena spēlē stipri otršķirīgu lomu. Lai nu kā, A8 sākuma cena nemaz nav tik kosmiska. Nav gan arī maza, proti, 89 tūkstoši EUR. Par V8 versiju būs jāšķiras no 114 tūkstošiem. Un jā – par bāzes versijām. Ja mums ir plašs vēriens un augstas prasības, tad bez liela uztraukuma varam sakomplektēt auto par 150 tūkstošiem EUR. Tas gan atkal liecina par to, ka Audi dod iespēju faktiski pielāgot katru personiski nepieciešamo niansi.

    Pēcvārds

    Tādu īstu biznesa limuzīnu nemaz nav tik daudz, un lielais vācu trijnieks arī savā starpā tā īsti nekonkurē – katram ražotājam ir sava pircēja pievilināšanas taktika. Ir mums arī japāņu limuzīns, pietrūkst vien oficāla amerikāņu un korejas versija. Izvēle mums ir. Audi A8 piedāvā klasisku dizainu, ierastas vērtības un augstu tehnoloģisko attīstību, lai arī 6 gadus “vecā” dizainā pircēji ieraudzītu jauninājumus. Un Audi neriskē ar agresīvu dizainu, lai tikai izceltos, kaut milzīgā radiatora reste jau vien liecina, ka ražotājs uz vietas nestāv. Būs pircēji Mercedes-Benz, būs Audi un BMW, būs arī Lexus, jo katrs piedāvā ko savu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    02.05.2022 08:49

    Šķiet ka manīju šo auto svētdien uz Kāpu ielas Jūrmalā, baigi acīs cērtās tā spīzdīgā priekšējā reste.

    Basics
    02.05.2022 10:06
    Reply to  Skābene

    Reste ir norm pēc aziātu auto modes kanona – liela un spīdīga, redzama pa gabalu.

    Es pats
    02.05.2022 17:10
    Reply to  Basics

    Vajag vēl nokrāsot visu mašīnu spīdīga zelta krāsa, lai visi mietpilsoņi var ienīst uz pilnu klapi. Tapat neviens netic, ka legali iespējams pelnīt vairak par 999.99 eur mēnesī, tatad, šo auto noteikti perk tikai zagļi 😁

    Basics
    02.05.2022 18:07
    Reply to  Es pats

    Par cenu neviens nerunā. Dārgs auto ne vienmēr ir skaists, vai kaut vai glīts vai vienkārši gaumīgs.

    Skābene
    03.05.2022 08:48
    Reply to  Es pats

    Ne velti Lemberga iecienītākais transporta līdzeklis! :D

    Alberts Kviesis
    04.05.2022 01:42

    Šāda auto vadītājam ir jābūt pēc profesijas un aicinājuma šoferim. Īpašniekam pie stūres garākos izbraucienos nav ko meklēt, citādi nepamet sajūta – braucu es, bet labākās sēdvietas ir tur aizmugurē

    Reklāma