Igaunijā bāzētajam “vienradzim” – transporta koplietošanas, mikromobilitātes un ēdiena piegādes uzņēmumam “Bolt” šis gads iesācies patiesi veiksmīgi. Uzņēmums ziņo, ka piesaistījis līdz šim lielāko finansējumu – 628 miljonus eiro, līdz ar to “Bolt” kopējā tirgus vērtība šobrīd sasniedz jau 7,4 miljardus eiro.
Finansējuma kārtu vadīja riska kapitāla uzņēmumi “Sequoia Capital” un “Fidelity Management & Research Company”, savu finansējumu sniedzot “Whale” Rock, “Owl Rock”, “D1”, “G Squared”, “Tekne”, “Ghisallo” un citām kompānijām. Ar iegūtajiem līdzekļiem “Bolt” varēs turpināt savu straujo attīstību – iekarot jaunus tirgus, piesaistīt partnerus savai “superlietotnei”, kā arī attīstīt jaunus biznesa virzienus.
“Bolt” dibinātājs un izpilddirektors Markus Villigs stāsta, ka pēdējo astoņu gadu laikā uzņēmums radījis būtībā visas tās pašas iespējas, ko sniedz privātā automašīna ar atšķirību, ka tās pieejamas ikvienam. Uzņēmums sadarbojas ar pašvaldībām, lai ietu kopīgu mobilitātes ceļu, piedāvājot iedzīvotājiem videi draudzīgas, ilgtspējīgas, ērtas un pieejamas pārvietošanās alternatīvas – sākot no automašīnām līdz elektriskajiem skrejriteņiem un e-velosipēdiem. Villigs norāda, ka ar šiem vairāk nekā 600 miljoniem eiro “Bolt” turpinās veidot tādu nākotni, kur pilsētās ir mazāk sastrēgumu, piesārņojuma un vairāk zaļo zonu, kur ērti un droši pārvietoties.
Jāpiebilst, ka “Bolt” pašreiz ir vairāk nekā 100 miljoni klientu 45 pasaules valstīs. “Bolt” ir Igaunijas ceturtais “vienradzis” jeb uzņēmums, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru. Uzņēmums pašreiz ir 7,4 miljardus eiro vērts, no kuriem teju divi miljardi iegūti no finansējuma piesaistes. Līdz šim Igaunijā izauguši jau septiņi “vienradži”.
Mums būs bolt velosipēdi? :)
Gan jau kaut kad atripos, ja vēl nav. Zinu, ka Francijā ir.
Tikai nevajag kāda vēl izaugsme. Bolt konstanti nevar dabūt mašīnu. Bolt kurjeri staigā konstanti ar masku līdz degunam. Nerunā latviski. Ja vajag izsaukt taxi tad yandex mašīnas ir vienmēr kamēr bolt pieejamas tikai labi ja 15 % gadījumos.
Tādi dirsēji psc.
Kāds sakars tevis teiktajam ar uzņēmuma izaugsmi par kuru tiek runāts šajā ziņā?
Tev nu gan neveicas, čalīt!
Rīgas domei ir pēdējais laiks BOLTAM ierosināt par savu naudu izbūvēt skūteru statīvus visā pilsētā.
Un lai pie katra statīva izvieto puķu podu būs te zaļais kurss.
Kādi statīvi – lai ieguldās stāvvietu iekārtošanā, un soda nomniekus kas zaļos braucamos nomet kur pagadās.
Viņiem vienīgi skūteri ir labi. Par pārējo nezinu un negribu zināt.
Bolt strādā tikai lielpilsētas iekšienē. Es ik pēc 2 nedēļām vai mēneša braucu uz vecāku mājām Latgalē – nezinu kā Bolt man varētu palīdzēt aizvietot automašīnu tur. Ja attīstīsies praktiski visas Latvijas (un citu valstu) mērogā, tad to es noteikti saukšu par super vertīgu uzņēmumu. Bet pati frāze “uzņēmums radījis būtībā visas tās pašas iespējas, ko sniedz privātā automašīna” ir tālu no patiesības.
Diezgan daudz šobrīd pieejamas auto nomas (CityBee etc). Vai tās nevar noīrēt uz nedēļas nogali, lai aizbrauktu uz laukiem?
Var, bet cena ir ļoti nejēdzīga, salīdzinot ar auto nomām. Vienīgi atdot ir ērtāk, nekā nomas auto, bet tiem arī var piepirkt savākšanu pie mājas ja dikti vajag.
Droši vien tāpat būs krietni lētāk nekā privātais auto.
2x mēnesī aizbraukt uz Latgali ar Citybee vai Carguru būs lētāk, nekā uzturēt savu auto, ja vien nebrauc ar vecu lūzni.
Kā reiz “vecie lūžņi” ar VS numuriem ir lielā cieņā, jo pēc ceturtdaļgadsimta lietošanas joprojām nav salūzuši. :) Daudzi pat ir gatavi maksāt vairāk, lai izbrauktu ar CityBee žiguli.