Reklāma

Tesla tiek vainota genocīda atbalstīšanā, jo atvērusi dīlercentru Siņdzjanas provincē

Jaunākie raksti

Modificēta Nissan Ariya versija nākamgad mēros ceļu no Ziemeļpola uz Dienvidpolu

Modificēta pilnpiedziņas Nissan Ariya versija nākamgad dosies vērienīgā ekspedīcijā - britu piedzīvojumu meklētājs Kriss Remzijs ar šo elektrisko krosoveru...

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Tesla gatavojas kārtējai sabiedrisko attiecību problēmai, jo elektroauto ražotājs tiek apsūdzēts genocīda atbalstīšanā. Iemesls tam ir dīlercentra atvēršana Siņdzajanas Uiguru autonomojā provincē Ķīnas ziemeļrietumos. Šo teritoriju apdzīvo uiguru minoritāte, savukārt Ķīnas valdība tiek apsūdzēta dažādās represijās, tostarp cilvēku nosūtīšanā uz darba un pāraudzināšanas nometnēm.

Šai situācijai Ķīnas ziemeļrietumu reģionā neredz ne gala, ne malas, tāpēc pēdējā laikā izskanējuši aicinājumi boikotēt uzņēmumus, kuri savu darbību veic šajā reģionā. Ar problēmām tagad sastapusies arī Tesla, kas tur atvērusi savu dīlercentru provinces lielākajā pilsētā Urumči ar vairāk nekā 3 miljoniem iedzīvotāju.

Šo autoražotāja rīcību nosodījušas cilvēktiesību aizstāvju organizācijas un arī politiķi, tostarp ASV senators Rubio Press, kurš uzskata, ka šādā veidā Tesla nostājas Ķīnas Komunistiskās partijas pusē, to netiešā veidā atbalstot. Tesla pagaidām nav sniegusi oficiālu komentāru par šī dīlercentra atvēršanu, kā arī nav atbildējusi arvien augošajam kritikas vilnim. Ražotājam nemaz nav sabiedrisko attiecību departamenta, taču tāds ir Tesla Ķīnas nodaļai. Uzņēmumi ir ļoti uzmanīgi, komentējot savu rīcību tieši Siņdzjanas provincē, ņemot vērā saspīlēto situāciju.

Tikmēr atbildi parādā nav palikuši Ķīnas kontrolētie mediji, piemēram, Global Times, kas raksta, ka Tesla nebūt nav vienīgais tirgus spēlētājs, turklāt ķīniešu elektroauto kvalitāte ir gana laba, tāpēc, ja amerikāņi vēlas, lai viņu uzņēmums zaudē peļņu, tad cietēja būs viņi nevis Ķīna.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rudolfs
06.01.2022 10:11

Šo nu gan es nesaprotu. Kaut kāda mistiskā līnija tiek novilkta pie dīleru centra vienā provincē. Ko tik neizdomāsi, lai varētu izlikties, ka tiek kaut boikotēts, kamēr tirgošanās un bizness ar Ķīnu turpinās.

Skābene
06.01.2022 11:42

Diez kas Amerikas pamatiedzīvotājiem par šo būtu sakāms? :)

Zurabs
06.01.2022 21:58

Nauda nesmird.

bobis
09.01.2022 18:18

Uiguriem paradisies darba vietas, kur problema.

Reklāma