Reklāma

Nākamgad jaunām mašīnām Eiropā jābūt aprīkotām ar automātisko avārijas bremzēšanas sistēmu

Jaunākie raksti

Modificēta Nissan Ariya versija nākamgad mēros ceļu no Ziemeļpola uz Dienvidpolu

Modificēta pilnpiedziņas Nissan Ariya versija nākamgad dosies vērienīgā ekspedīcijā - britu piedzīvojumu meklētājs Kriss Remzijs ar šo elektrisko krosoveru...

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma ir pieejama nu jau ilgāku laiku, taču līdz šim tās iekļaušana mašīnas komplektācijā nav bijusi obligāta. Daudzi ražotāji jau šobrīd šo sistēmu iekļauj savu modeļu standartkomplektācijā. Šī sistēma izmanto radarus vai kameras, lai pamanītu situācijas, kad auto lielā ātrumā tuvojas šķērslim. Vajadzības gadījumā auto pats veic avārijas bremzēšanu, lai samazinātu ātrumu, cenšoties izvairīties no trieciena vai vismaz to samazinot.

No maija šīs sistēmas iekļaušana mašīnas standartkomplektācijā būs obligāta Eiropas Savienībā. Arī ASV šī sistēma būs iekļauta visās jaunajās mašīnās, taču pagaidām tas nav obligāti. Eiropas Transporta Drošības Padome aprēķinājusi, ka automatizēta avārijas bremzēšana par 20 procentiem varētu samazināt bojāgājušo skaitu uz Eiropas ceļiem. Tas nozīmē aptuveni 4000 izglābtu cilvēku katru gadu.

Šobrīd Eiropas Savienības likumi paredz, ka sistēmai jāsargā no frontāliem triecieniem, taču jau 2024. gadā Eiropas Savienība iecerējusi paplašināt šīs sistēmas funkcionalitāti, cenšoties vēl vairāk uzlabot satiksmes drošību.

Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Biteme
27.12.2021 11:51

Nebūtu slikti to sistēmu papildināt ar piebremzēšanu pirms pārejām, lai vadītājiem būtu vieglāk pieņemt lēmumu par apstāšanos pirms tās, nevis apbraukt gājēju pa brīvo joslu, sak, viņš jau tikpat kā pārgāja.

Krotow
28.12.2021 16:34
Reply to  Biteme

Pietiks ar automātisko uzpīpināšanu. Lai kapucēs ietītie telefonos blenzēji laicīgi apskatās apkārt.

Biteme
28.12.2021 17:34
Reply to  Krotow

Kad auto tikai uztaurēs vertikālam objektam uz brauktuves, tā vietā lai apstātos – gaidi tiesas prāvas no tuviniekiem. Gan notriekto, gan to, kuri neizdzīvos pēc kontakta ar stabu.

Krotow
28.12.2021 18:27
Reply to  Biteme

Tāpēc laicīgi jāpīpina, lai apstājas vēl uz trotuāra.

LAN
27.12.2021 12:45

“tās iekļaušana mašīnas komplektācijā nav bijusi obligāta. ” – ne gluži, smagajiem jau kādu laiku tas ir obligāti:
https://www.tu-auto.com/compulsory-adas-for-european-trucks-set-to-expand/

Braucējs
27.12.2021 21:29

Man traucē braukt,negribot radu avārijas situācijas.

KKTK
28.12.2021 15:05
Reply to  Braucējs

Kādā veidā?

Nelabojams
28.12.2021 20:06
Reply to  Braucējs

Pakaļā līdējs?

Krotow
28.12.2021 16:36

Komplektā jāiekļauj arī rociņa, kas telefonā blenzējam pirms ietriekšanās kaut kur atņem rotaļlietu.

Reklāma