Automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma ir pieejama nu jau ilgāku laiku, taču līdz šim tās iekļaušana mašīnas komplektācijā nav bijusi obligāta. Daudzi ražotāji jau šobrīd šo sistēmu iekļauj savu modeļu standartkomplektācijā. Šī sistēma izmanto radarus vai kameras, lai pamanītu situācijas, kad auto lielā ātrumā tuvojas šķērslim. Vajadzības gadījumā auto pats veic avārijas bremzēšanu, lai samazinātu ātrumu, cenšoties izvairīties no trieciena vai vismaz to samazinot.
No maija šīs sistēmas iekļaušana mašīnas standartkomplektācijā būs obligāta Eiropas Savienībā. Arī ASV šī sistēma būs iekļauta visās jaunajās mašīnās, taču pagaidām tas nav obligāti. Eiropas Transporta Drošības Padome aprēķinājusi, ka automatizēta avārijas bremzēšana par 20 procentiem varētu samazināt bojāgājušo skaitu uz Eiropas ceļiem. Tas nozīmē aptuveni 4000 izglābtu cilvēku katru gadu.
Šobrīd Eiropas Savienības likumi paredz, ka sistēmai jāsargā no frontāliem triecieniem, taču jau 2024. gadā Eiropas Savienība iecerējusi paplašināt šīs sistēmas funkcionalitāti, cenšoties vēl vairāk uzlabot satiksmes drošību.
Nebūtu slikti to sistēmu papildināt ar piebremzēšanu pirms pārejām, lai vadītājiem būtu vieglāk pieņemt lēmumu par apstāšanos pirms tās, nevis apbraukt gājēju pa brīvo joslu, sak, viņš jau tikpat kā pārgāja.
Pietiks ar automātisko uzpīpināšanu. Lai kapucēs ietītie telefonos blenzēji laicīgi apskatās apkārt.
Kad auto tikai uztaurēs vertikālam objektam uz brauktuves, tā vietā lai apstātos – gaidi tiesas prāvas no tuviniekiem. Gan notriekto, gan to, kuri neizdzīvos pēc kontakta ar stabu.
Tāpēc laicīgi jāpīpina, lai apstājas vēl uz trotuāra.
“tās iekļaušana mašīnas komplektācijā nav bijusi obligāta. ” – ne gluži, smagajiem jau kādu laiku tas ir obligāti:
https://www.tu-auto.com/compulsory-adas-for-european-trucks-set-to-expand/
Man traucē braukt,negribot radu avārijas situācijas.
Kādā veidā?
Pakaļā līdējs?
Komplektā jāiekļauj arī rociņa, kas telefonā blenzējam pirms ietriekšanās kaut kur atņem rotaļlietu.