Web Analytics
More
    Reklāma

    Tims Kuks pirms pāris gadiem parakstījis slepenu 275 miljardu dolāru vērtu līgumu ar Ķīnu

    Jaunākie raksti

    Atklātībā nākušas ziņas, ka “Apple” izpilddirektors Tims Kuks 2016. gadā ar Ķīnas amatpersonām parakstījis slepenu, 275 miljardu dolāru vērtu līgumu. Tā ietvaros “Apple” vēlējās piekļuvi Ķīnas tirgum un apmaiņā pret to solījās palīdzēt attīstīt Ķīnas ekonomiku un tehnoloģiskās iespējas.

    Balstoties uz intervijām un “Apple” iekšējiem dokumentiem, tehnoloģiju medijs “The Information” atklājis, ka vairāki augstus amatus ieņemoši “Apple” darbinieki savulaik bažījās par sliktu publicitāti Ķīnā un uzņēmuma ne visai labajām attiecībām ar Ķīnas amatpersonām. Ķīna uzskatīja, ka “Apple” nesniedz pietiekamu ieguldījumu vietējā ekonomikā, tāpēc ierobežoja piekļuvi savam tirgum, kas īpaši attiecās uz “Apple Pay”, “iCloud” un “App Store”. “Apple” bija kaut kas jādara lietas labā, tāpēc Tims Kuks sāka “personīgi lobēt Ķīnas amatpersonas”.

    Saskaņā ar ziņojumu, cenšoties izpatikt Ķīnas varasiestādēm, 2016. gada maijā Tims Kuks paziņoja, ka “Apple” ieguldīs miljardu dolāru Ķīnas startapā “Didi Chuxing”. Neilgi pēc tam “Apple” galvenie pārstāvji, ieskaitot Timu Kuku, tikās ar Ķīnas amatpersonām, un saruna noveda pie veiksmīgas daudzmiljardu dolāru līguma parakstīšanas. Tā ietvaros Ķīnas valdība nolēma sniegt “Apple” piekļuvi savam tirgum. Savukārt “Apple” par to apsolījās palīdzēt Ķīnas ražotājiem izstrādāt “vismodernākās ražošanas tehnoloģijas”, “atbalstīt talantīgāko ķīniešu kvalifikācijas celšanu”, ierīču izstrādē izmantot vairāk detaļu no Ķīnas piegādātājiem, parakstīt darījumus ar Ķīnas programmatūras firmām, sadarboties pētniecības jomā.

    Līguma termiņš bija pieci gadi, tātad teorētiski tas beidzās šī gada maijā. Ja nevienai pusei nebūtu iebildumu, saskaņā ar vienošanos darījums tiktu automātiski pagarināts uz papildu gadu – līdz 2022.gada maijam. Tāpēc, visai iespējams, šis līgums joprojām ir spēkā esošs.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma