Reklāma

Oficiāli prezentēts pasaulē pirmais autonomais, elektriskais konteineru kuģis

Jaunākie raksti

Dizaina nozīme e-veikala izveidē un biežāk pieļautās kļūdas

Kopā ar mājaslapu izstrādes platformu “Mozello” esam jau labi pastrādājuši, iepazīstinot ar veiksmīgas e-komercijas pamatiem, kā arī mēģinājuši saprast,...

Apple Pay bezkontakta norēķini no šodienas pieejami arī Luminor klientiem

Luminor banka no šodienas saviem klientiem piedāvā norēķinus ar Apple Pay – drošu norēķinu veidu ar iPhone un Apple Watch,...

Tesla plāno arī Norvēģijā “Supercharger” uzlādi piedāvāt konkurentu elektroauto

Elektroauto ražotājs Tesla plāno paplašināt šogad aizsākto pilotprogrammu, kas paredz piedāvāt uzlādi "Supercharger" punktos jebkura ražotāja elektriskajai mašīnai. Kā...

Donalda Trampa sociālo mediju kompānija paziņo, ka piesaistījusi 1 miljardu dolāru

Oktobra otrajā pusē rakstījām par to, ka Donalds Tramps pēc neveiksmes ar savu blogu radījis jaunu sociālo mediju "TRUTH...

Rīgas pašvaldība atbalstīs “SimpleCharge” elektroauto uzlādes staciju testēšanu Ķīpsalā

Noslēdzoties projektu konkursam, Rīgas valstspilsētas pašvaldības programmas “Atbalsts tehnoloģiju uzstādīšanai Viedpilsētas tehnoloģiju pilotteritorijās” līdzfinansējumu inovatīvu tehnoloģiju uzstādīšanai un izmēģināšanai...

Mēslojuma ražotājs “Yara” oficiāli prezentējis pasaulē pirmo elektrisko konteineru kuģi, kurš spējīgs pārvietoties arī pilnībā pats saviem spēkiem, bez apkalpes iesaistes. Plānots, ka kuģis pārvietosies Norvēģijas dienvidu piekrastē, pamazām elektrifikācijai ienākot arī Norvēģijas kuģniecībā.

Jaunais kuģis “Yara Birkeland” ir 80 metrus garš un tas tiks izmantots, lai aizvietotu kravas mašīnu braucienus no “Yara” rūpnīcas uz 14 kilometrus attālo Brevikas ostu. Plānots, ka kuģis darbību uzsāks jau nākamgad.

Paredzēts, ka šādā veidā kaitīgo izmešu daudzums tiks samazināts par 1000 tonnām, kas konkrētajā maršrutā ir līdzvērtīgs apjoms 40 tūkstošiem braucienu ar kravas auto. Kuģa īpašnieki cer, ka divu gadu laikā tas spēs pārvietoties pilnībā autonomi. “Mēs esam pierādījuši, ka šāds tehnoloģiskais lēciens ir iespējams un domāju, ka pasaulē ir ļoti daudz līdzīgu maršrutu, kur varētu ieviest līdzīgus kuģus,” uzskata viens no “Yara” vadītājiem Sveins Tore Holseters.

Kuģis tiks uzkrauts un izkrauts bez cilvēku iesaistes, tāpat tas ūdeņos spēs pārvietoties pats, bez apkalpes iesaistes. “Yara Birkeland” aprīkots ar virkni sensoriem, lai ūdenī tas spētu atpazīt dažādus citus peldlīdzekļus un pieņemtu lēmumus, kā labāk rīkoties, izvairoties no sadursmes.

Sākotnēji kuģis veiks divus braucienus nedēļā un uz tā ir vieta 120 konteineriem (20 pēdu konteineriem). Tas aprīkots ar 7MWh baterijām, kas izvietotas 8 bateriju telpās.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Aigars Saksons(@saksons6)
22.11.2021 13:36

Cik ilgā laikā, to varēs uzlādēt no rozetes?

Krotow(@krotow_2)
22.11.2021 13:49
Reply to  Aigars Saksons

Līdz rītam uzlādēsies.

Komats
22.11.2021 13:52
Reply to  Aigars Saksons

Tas nav būtiski – vadu nemaz neraus laukā no rozetes, kas visu laiku peldēs nopakaļ kuģim. Jā!

Skābene
23.11.2021 09:27
Reply to  Komats

14 km distancē jau varēja taisīt ūdens trolejbusu! :)

Elektriķis
23.11.2021 09:39

Būtu interesanti uzzināt, cik MWh akumulatoros bija tiem vilcieniem, kuri 70-tajos gados braukāja pa LPSR. Viens stabils maršruts bija Rīga-Jelgava.

Bats
23.11.2021 11:42

Pagaidām līdz okeānu kuģošanas elektrifikācijai patālu, bet šis ir solis pareizajā virzienā. Rakstā neprecizitāte, no Yara rūpnīcas līdz Breivikas ostai ir ~120Km pa gaisu, vai aptuveni 170Km pa autoceļu. Ar kuģi paredzēts aizstāt aptuveni 40’000 kravasmašīnu reisus gadā. Vidējais degvielas patēriņš kravasauto ir ap 40l/100Km dīzeļa, neskaitot šo kravasmašīnu uzturēšanas izmaksas un algas šoferiem. Kuģis protams arī jāuztur, lai gan elektriskam kuģim iespējams uzturēšana ir lētāka nekā visām fūrēm un, ja pieņem, ka akumulatori kuģī ir ar 40% rezervi kapacitātes krituma mazināšanai, tad elektrības izmaksas konteineru pārvešanai ir jau vairāk kā 50 reizes mazākas nekā par dizeli fūrēm, apkalpe kuģim… Read more »

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: