Reklāma

Oficiāli prezentēts pasaulē pirmais autonomais, elektriskais konteineru kuģis

Jaunākie raksti

Aicina skolēnus piedalīties video konkursā “Atklāj, kas Tavam telefonam vēderā!”

Latvijas skolēni vecumā no 14 līdz 18 gadiem aicināti piedalīties «EIT RawMaterials Baltic Hub» rīkotā video konkursā sadarbībā ar...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #465 (26.05.2022)

26. maija radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft Surface Laptop Studio hibrīda klēpjdatora apskats

Pirms aptuveni gada mēs aizsākām Microsoft Surface ierīču apskatu veidošanas maratonu un gada laikā esam izgājuši cauri veselam lērumam...

Jaunpienācējs Latvijas tirgū: Ko piedāvā un ar ko unikāls ir auto abonēšanas pakalpojums “Renti plus”?

Globālās tendences liecina, ka auto nomas servisi kļūst iecienītāki. Šajā ziņā arvien lielāku ievērību gūst tāds pakalpojums kā jaunu...

Volkswagen ID.4 GTX uzstāda Ginesa rekordu – sasniegts lielākais augstums virs jūras līmeņa ar elektroauto

Izmantojot Volkswagen ID.4 GTX elektroauto, sasniegts jauns Ginesa rekords - Rainers Cietlovs kopā ar komandu sasniedza lielāko augstumu virs...

Mēslojuma ražotājs “Yara” oficiāli prezentējis pasaulē pirmo elektrisko konteineru kuģi, kurš spējīgs pārvietoties arī pilnībā pats saviem spēkiem, bez apkalpes iesaistes. Plānots, ka kuģis pārvietosies Norvēģijas dienvidu piekrastē, pamazām elektrifikācijai ienākot arī Norvēģijas kuģniecībā.

Jaunais kuģis “Yara Birkeland” ir 80 metrus garš un tas tiks izmantots, lai aizvietotu kravas mašīnu braucienus no “Yara” rūpnīcas uz 14 kilometrus attālo Brevikas ostu. Plānots, ka kuģis darbību uzsāks jau nākamgad.

Paredzēts, ka šādā veidā kaitīgo izmešu daudzums tiks samazināts par 1000 tonnām, kas konkrētajā maršrutā ir līdzvērtīgs apjoms 40 tūkstošiem braucienu ar kravas auto. Kuģa īpašnieki cer, ka divu gadu laikā tas spēs pārvietoties pilnībā autonomi. “Mēs esam pierādījuši, ka šāds tehnoloģiskais lēciens ir iespējams un domāju, ka pasaulē ir ļoti daudz līdzīgu maršrutu, kur varētu ieviest līdzīgus kuģus,” uzskata viens no “Yara” vadītājiem Sveins Tore Holseters.

Kuģis tiks uzkrauts un izkrauts bez cilvēku iesaistes, tāpat tas ūdeņos spēs pārvietoties pats, bez apkalpes iesaistes. “Yara Birkeland” aprīkots ar virkni sensoriem, lai ūdenī tas spētu atpazīt dažādus citus peldlīdzekļus un pieņemtu lēmumus, kā labāk rīkoties, izvairoties no sadursmes.

Sākotnēji kuģis veiks divus braucienus nedēļā un uz tā ir vieta 120 konteineriem (20 pēdu konteineriem). Tas aprīkots ar 7MWh baterijām, kas izvietotas 8 bateriju telpās.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Aigars Saksons
22.11.2021 13:36

Cik ilgā laikā, to varēs uzlādēt no rozetes?

Krotow
22.11.2021 13:49
Reply to  Aigars Saksons

Līdz rītam uzlādēsies.

Komats
22.11.2021 13:52
Reply to  Aigars Saksons

Tas nav būtiski – vadu nemaz neraus laukā no rozetes, kas visu laiku peldēs nopakaļ kuģim. Jā!

Skābene
23.11.2021 09:27
Reply to  Komats

14 km distancē jau varēja taisīt ūdens trolejbusu! :)

Elektriķis
23.11.2021 09:39

Būtu interesanti uzzināt, cik MWh akumulatoros bija tiem vilcieniem, kuri 70-tajos gados braukāja pa LPSR. Viens stabils maršruts bija Rīga-Jelgava.

Bats
23.11.2021 11:42

Pagaidām līdz okeānu kuģošanas elektrifikācijai patālu, bet šis ir solis pareizajā virzienā. Rakstā neprecizitāte, no Yara rūpnīcas līdz Breivikas ostai ir ~120Km pa gaisu, vai aptuveni 170Km pa autoceļu. Ar kuģi paredzēts aizstāt aptuveni 40’000 kravasmašīnu reisus gadā. Vidējais degvielas patēriņš kravasauto ir ap 40l/100Km dīzeļa, neskaitot šo kravasmašīnu uzturēšanas izmaksas un algas šoferiem. Kuģis protams arī jāuztur, lai gan elektriskam kuģim iespējams uzturēšana ir lētāka nekā visām fūrēm un, ja pieņem, ka akumulatori kuģī ir ar 40% rezervi kapacitātes krituma mazināšanai, tad elektrības izmaksas konteineru pārvešanai ir jau vairāk kā 50 reizes mazākas nekā par dizeli fūrēm, apkalpe kuģim… Read more »

Reklāma