No elektroauto paradīzes Norvēģijas pienāk ziņas, ka ķīniešu elektroauto ražotājs NIO uzstādījis pirmo bateriju maiņas punktu valstī, šobrīd aizvadot dažādus izmēģinājumus pirms oficiālās atklāšanas. Rudens sākumā NIO oficiāli ienāca Norvēģijas tirgū, piedāvājot “ES8” modeli, bet drīzumā to varētu papildināt arī “ET7”.
Kā liecina neoficiāla informācija, 92% NIO klientu Norvēģijā izvēlas iegādāties bateriju kā servisu (Battery as a Service). Tas nozīmē, ka cilvēki iegādājas mašīnu, bet viņiem nepieder baterijas. Par baterijas izmantošanu un piekļuvi bateriju maiņas punktiem tiek maksāta noteikta mēneša abonēšanas maksa.
Šī ir pirmā bateriju maiņas vieta Norvēģijā, bet plānots, ka līdz nākamā gada beigām tādu būs jau ap divdesmit. Oficiālajā paziņojumā norādīts, ka tās atradīsies Norvēģijas piecās lielākajās pilsētās un uz galvenajiem ceļiem, kas tās savieno.
Savās mājās Ķīnā NIO esot uzstādījis jau vairāk nekā 600 šādus bateriju maiņas punktus, līdz šā gada septembrim izpildot vairāk nekā 4 miljonus bateriju nomaiņu. Autoražotājam ir lieli nākotnes attīstības plāni – līdz 2025. gadam plānots izveidot vairāk nekā 4000 bateriju maiņas punktu, aptuveni 1000 ārpus Ķīnas, lielāko daļu no tiem Eiropā. Jaunās paaudzes bateriju maiņas stacijas var veikt aptuveni 312 bateriju nomaiņas diennakts laikā.
Kad iegādājies pirmo gāzes balonu, tas ir jauns un smuks. Kad tas ir tukšs, un dodies uz apmaiņas punktu, dabū pavisam citāda izskata balonu.
Akumulatoru vismaz nevar redzēt.
вам шашечки или ехать? (c) anekdote
Štrunts par izskatu, galvenais lai tur lādiņu. Telefona akumulators jau 3.lietošanas gadā izsmeļ savu resursu. Akumulatora maiņas izmaksas jau liek lūkoties cita telefona virziena. Mašīnas akumulatora maiņa jau ir finansiāli sāpīgs pasākums, tāpēc aķīšu maiņas serviss ir kā papildus drošības garants EV īpašniekam, ka aķis vienmēr būs darba kārtībā.
Vairāk biedē ražotāja atbalsts konkrētiem akumulatoru modeļiem, lai pēc 2 gadiem nepaziņo, ka viss, šitos aķīšus mēs vairs neapkalpojam, no rītdienas mainīsim tikai jaunā tipa aķīšus bet tu ar savu veco modeli brauc kur gribi! :)
Jā, protams ka galvenais ir kapacitāte bet to nevar uzreiz noteikt, nāksies cerēt ka aizbrauksi tik tālu, cik esi ieplānojis.
Renault ar savu Zoju sāka ar akumulatora “īri”, lai radītu drošību pircējiem un samazinātu sākotnējo cenu. Tagad tas ir izbeigts.
Pagaidām nav dzirdēts, ka elektroauto būtu būtiski izsmelts akumulatora resurss, lai to vajadzētu mainīt pilnībā. Iespējams, elementus, bet arī par tādiem gadījumiem vismaz tuvumā vēl nav dzirdēts. Elektroauto joma vienkārši ir vēl tik zaļa, ka praktiski neviens ar šādām problēmām vēl nav saskāries.
Arī ar telefoniem tā īsti nav problēma. Skatos un brīnos uz sievas iPhone, kuru viņa no rīta līdz vakaram dragā jau gadus trīs, taču akumulatora resurss ne tuvu nav izsmelts. Tikko apskatījos, ka battery health rāda vēl 89%.
Šajā sakarā ir labs rakstiņš vācu Autobild. Ja ražotājam vaicājot, kas notiks, ja akumulators nomirs, šie sakot: tas neesot paredzēts.
https://www.autobild.de/artikel/elektroauto-gebraucht-tipps-guenstig-foerderung-8626101.html#-2080111145
Šo diskusiju paturpinot, auto ražotāji noteikti arī uzskata, ka ar auto nav jābrauc mūžību. Nobrauc kādus 300k un auto vajadzētu utilizēt :)
Kad īsti auto ir tikuši lietoti ilgāk? Cik es esmu lasījis pēdējos gados ražotās mašīnas ir visizturīgākās vēsturē. Agrāk auto dzīves garums bija īsāks.
Varbūt redzot dažus vecus, bet ļoti labi aprūpētus auto eksemplārus uz ielām rodas nepareizs iespaids?
Nu nav telefona akb maiņa vairs tik dārga, pat iPhone(ieskaitot jauno iPhone 13) baterijas maiņa maksā eur75 oficiālajā servisā.
Jautājums ir par to vai auto AKB abonēšana un lādēšana galu galā nesanāk dārgāk par degvielas uzpildi.
Kas to zin, kas ar to uzpildi/uzlādi būs. Biržas cena 30centi par kilovatstundu jau ar nav nekāda medusmaize, ja pieskaita klāt vēl sadali, pārvadi, ievadstrāvas stiprumu, OIK un PVN, tad var reizināt ar 3. ;)
Un ja vēl trakais kartupeļfīrers ar Maskavas čekistu aizgriezīs gāzes caurules krānu, neviens nezin, kā tās cenas biržā nolēkās.