Web Analytics
More
    Reklāma

    “Sadales tīkls” ievieš digitālo karti pieejamo elektrotīkla jaudu noskaidrošanai

    Jaunākie raksti

    Lai klientiem un investoriem nodrošinātu ātri pieejamu un pārskatāmu informāciju par elektrotīklā pieejamo jaudu, AS “Sadales tīkls” ir ieviesusi jaunu e-vides rīku – brīvās jaudas karti. Šajā digitālajā kartē ir apkopota informācija par sadales apakšstacijām un tajās pieejamo jaudu elektroenerģijas patēriņam un ģenerācijai jeb elektrības ražošanai. Jaunais pašapkalpošanās rīks ikvienam interesentam ir pieejams uzņēmuma mājaslapā www.sadalestikls.lv.

    Brīvās jaudas kartē pieejamā informācija būs noderīga klientiem, kas plāno ierīkot pieslēgumu ar lielu patēriņa vai ģenerācijas jaudu, piemēram, investoriem, lielu ražošanas uzņēmumu vai saules un vēja elektrostaciju attīstītājiem. Tāpat šī informācija būs noderīga pašvaldībām, plānojot uzņēmējdarbības attīstību un investoru piesaistes iespējas.

    Reklāma

    Lai nepieciešamo informāciju atlasītu, klientiem ir jānorāda pieslēguma veids, precizējot, vai tas ir nepieciešams ģenerācijai vai patēriņam, kā arī nepieciešamā jauda (megavatos).

    “Dzīvojam laikā, kad elektroenerģija iegūst arvien lielāku lomu kā klimatneitralitātes mērķu sasniegšanā, tā arī ekonomisko procesu virzībā. Atbilstoši šīm tendencēm arī Latvijā strauji pieaug klientu interese gan par mikroģeneratoru uzstādīšanu, gan par lielo saules un vēja staciju attīstīšanu. Arvien plašāks kļūst arī elektroauto uzlādes staciju tīkls. Nepieciešamās jaudas pieejamība ir būtisks nosacījums, pieņemot lēmumu par energoietilpīgas ražotnes izveidei piemērotāko vietu. Lai elektrifikācija Latvijā attīstītos vēl straujākiem soļiem, esam izveidojuši digitālo rīku, kur apkopotas pieejamās jaudas lielajos mūsu elektrotīkla pieslēguma punktos (pārvades apakšstacijās) – ceram, ka šis rīks kļūs par uzticamu palīgu teritoriju attīstības plānotājiem, investoriem un uzņēmējiem,” saka “Sadales tīkla” valdes loceklis un attīstības direktors Jānis Kirkovalds.

    Kartes dati tiek regulāri atjaunoti, sniedzot iespēju klientiem pašiem ātri un vienkārši noskaidrot nepieciešamo informāciju.

    Brīvās jaudas karte papildina “Sadales tīkla” esošo digitālo karšu klāstu. Interesentiem www.sadalestikls.lv jau ir pieejama informācija gan par atslēgumiem elektrotīklā, gan par jauna pieslēguma maksu, gan arī par elektrotīkla rekonstrukcijas, trašu un aizsargjoslu tīrīšanas darbiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    03.11.2021 10:14

    Šo apskatot, rodās pārliecība, ka Latvijā var sabūvēt gana daudz jaudīgu e-auto uzlādes staciju.

    Usinss
    03.11.2021 15:27
    Reply to  Elektriķis

    Kā sadales tīkls teica. Mūsu infrastruktūra tika jau izbūvēta laikos, kad bija nejēgā liela slodze no neefektīvām elektroiekārtām, bija daudz rūonīcu. Tikls mierīgi pavilks EV prasīto papildus slodzi uzlādes stacijām. Mūsu valsts ir samērā maza, teritorijas ziņā. Mums relatīvi lēti izmaksā izbūvēt un celt jaudas elektrotīklam.

    LAN
    03.11.2021 19:18
    Reply to  Elektriķis

    Vidējais auto nobraukums gadā: 14 000 Km
    Vidējais pesimistiskais patēriņš: 0.3 KWh/km
    Stundas gadā: 8760 h
    Laiks % cik auto nebrauc: 95 %
    —————————————–
    Nepieciešamā jauda: (14000*0.3)/(8760*0.95)=0.505 KW

    Secinājums:
    Ja ir standarta 16 A rozete pieejama tad ikdienā vajadzētu ar to arī pietikt lai pabarotu automašīnu.

    Elektriķis
    03.11.2021 19:27
    Reply to  LAN

    Esi kādreiz bijis Purčika daudzstāveņu pagalmos? Kā tur dabūsi tos 16A līdz auto?

    Jānis
    03.11.2021 11:31

    Skatities, ko tu uztver par jaudīgu uzlādes staciju! Ja šobrīd esošos 1-2vietīgos 22kW, tad varbūt, bet //Supercharger network from 250 kW to 300 kW// un kādām 20-50 auto vienlaikus, tad nekā…

    Elektriķis
    03.11.2021 12:12
    Reply to  Jānis

    Būs jau labi, ja 10 uzlādes vietas ar 300kW jaudu. Tad arī kopējā jauda nav vajadzīga 3MW, jo visi 10 nekad vienlaicīg nepatērēs 300kW.
    Purčikā pieejami 26MW, tur var taisīt kaut vai 100 vietīgu uzlādes staciju, kurā var uzlādēt 5000 auto vienā dienā.

    Normunds
    03.11.2021 12:31
    Reply to  Elektriķis

    Vai tad ST tie 3MW nav jāgarantē, pat ja varbūtība, ka 10 auto lādēsies vienlaicīgi ir maza?
    IMO šeit nestrādā (Vai vismaz nedrīkstētu) princips kā lidmašīnās – ai pofig pārdodam pieslēgumus par 4MW,lai gan apakšstacija nodrošina tikai 3

    Elektriķis
    03.11.2021 12:40
    Reply to  Normunds

    Tam ir adaptīvās lādēšanas stacijas, kuras ierobežo kopējo patērēto jaudu no ST, noņemot no katra pa druskai, ja nu gadījumā vienlaicīgi ir piebraukuši un lādējās visi 10 “tukši” auto. Ja paskatās auto uzlādes jaudas grafikus, tad tā reklamētā pilnā jauda tiek paņemta tikai kaut kādā laika gabaliņā.

    Kom
    03.11.2021 20:04

    Būtu labāk izveidojuši karti ar tām līnijām kuras ir vecas un nespēj nodrošināt kvalitatīvu strāvas piegādi un mikrogeneracijas pieslēgšanu normāla jaudā. No šādas kartēs nekādas jēgas tik kāds darbinieks noteikti uz prēmijas uzrāvās.

    Elons*
    03.11.2021 20:17

    Ja uzliek filtru uz 1MW, tad Rīgā rāda 31 punktus

    Katrā tādā 1 MW punktā var lādēt 20 mašīnītes ar 50 kW jaudu. Tas principā nav nekas dižs, bet liela daļa to punktu jau dod vairāk par to 1 MW. Piemēram – uzliekam filtru uz 10 MW un joprojām ir 25 punkti. Bet ok, paliekam pie 1 MW

    30 X 20 = 600 mašīnas vienlaicīgi var lādēt ar ~ 250 km/h lielu uzlādes ātrumu
    Ja stacijas izmanto tikai ar 50 % efektivitāti, tas nozīmētu, ka katru dienu Rīgas guberņā varētu iepūst mašīnās enerģiju 1,8 M km veikšanai
    Nekādi neietekmējot esošos pieslēgumus, kuri jau arī ir diezgan daudz

    Pasakiet man vēlreiz, ka e-mašīnas nobrucinās ST infrastruktūru LOL

    arcsin
    03.11.2021 22:42
    Reply to  Elons*

    Neviens neko tādu nav teicis, būsi nosapņojis.
    Savos aprēķinos tikai neaizmirsti pielikt klāt naudiņu, ko katram e-braucējam samaksāt, lai viņš konkrētā laikā (kaut vai darbadienas vidū) var aizbraukt palādēties konkrētā vietā konkrētu laiku, LOOL

    Reklāma