Reklāma

Hyundai plāno izstrādāt savus pusvadītājus un procesorus

Jaunākie raksti

Sievietes avatars “Meta” VR platformā piedzīvojis seksuālu uzmākšanos

Reālā pasaule nav droša, taču virtuālā - ne tik. Attīstoties metaversam, paredzams, ka arī šajā telpā dalībnieki līdz galam...

“Walmart” krietni izvērš preču piegādes ar droniem

Preču piegādes lēnām, bet mērķtiecīgi pārņem roboti un droni. Tas īpaši novērojams ASV, kur mazumtirdzniecības gigants "Walmart" kopš pērnā...

Jauno Harley-Davidson elektrisko moci pilnībā iztirgo 18 minūšu laikā

Motociklu ražotāja Harley-Davidson elektriskais apakšzīmols LiveWire nesen prezentēja otro elektriskā motocikla modeli, kas ir mazāks un lētāks nekā pirmais...

“Dyson” izstrādā robotus, kas veiks mājsaimniecības darbus

Elektronikas ražotājs "Dyson", kas vislabāk pazīstams ar saviem matu veidotājiem un putekļu sūcējiem, paziņojis par plāniem tuvāko gadu laikā...

Amazfit T-Rex 2 viedpulkstenis piedāvās vēl ilgāku darbības laiku ar vienu uzlādi

Amazfit izziņojis otrās paaudzes T-Rex 2 viedpulksteni, kas saņēmis augstākas izšķirtspējas ekrānu un vairāk nekā 150 dažādus sporta veidus....

Korejiešu autoražotājs Hyundai ir nu jau kārtējais ražotājs, kas izziņojis plānus attīstīt pats savus pusvadītājus un procesorus, tādā veidā kļūstot neatkarīgiem no piegādātājiem. Šobrīd visā pasaulē ir milzīgs pusvadītāju deficīts, no kura ne tikai autobūve, bet arī daudzas citas nozares.

Faktiski visi pasaules lielākie autoražotāji pēdējo mēnešu laikā ir vismaz samazinājuši ražošanas apjomus, nereti ražošanas līnijas pilnībā apturot uz nedēļu vai divām, jo mašīnas vienkārši nav iespējams pilnvērtīgi salikt kopā. Lai arī Hyundai pārdošanas rādītāji pēdējā ceturksnī patiesībā nav kļuvuši īpaši sliktāki nekā iepriekš, citiem autoražotājiem pārdošanas apjomu kritums ir jūtams. Arī Hyundai vasaras laikā uz brīdi apturēja ražošanu vairākās savās rūpnīcās un uzņēmuma pārstāvis Hosē Munjozs norāda, ka ražotājs vairs nevēlas nonākt situācijā, kad tam pietrūkst pusvadītāju.

Autoražotājs lieliski apzinās, ka pašiem savu detaļu izstrāde un ražošana prasīs lielas investīcijas, taču uzņēmums tam ir gatavs un jau pie tā strādā. Biznesa analītiķi norāda, ka spēja nodrošināt adekvātu pusvadītāju un procesoru daudzumu var būt izšķiroša biznesa attīstībai, autoražotājiem pārejot uz elektroauto ražošanu. Tiek atzīmēts, ka paši autoražotāji, visticamāk, paši nemaz neaizrausies ar šo detaļu attīstīšanu, tā vietā meklējot piegādātājus ar pieredzi, zināšanām un iespējām, lai nodrošinātu konkrētā ražotāja vajadzībām nepieciešamo pietiekamā skaitā.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
18.10.2021 11:04

Tad jau arī pašiem jāražo tērauds, alumīnijs un riepas, jo var gadīties ka arī to sāk pietrūkt.
Zinot to, cik dažādu tehnoloģiju un pielietojumu pusvadītāju tiek lietots auto, nevaru iedomāties ka tos visus var savākt zem “viena jumta”.

AC/DC
18.10.2021 15:04
Reply to  Elektriķis

Ja visu puslīdz standartizēt un viekt normālu integrāciju (līdzīgi kā Tesla), tad varētu diezgan daudz integrēt “zem sevis”

Elektriķis
18.10.2021 19:08
Reply to  AC/DC

Kādā veidā? Nopērkot pusvadītāju ražotājus? Šie paši jau savā starpā ir “sapirkušies” un ir diezgan lieli katrs par sevi. Vieni taisa jaudīgo elektroniku, citi analogās lietas, tad nāk procesori, sensori, tajā skaitā mikroviļņu un arī kameras. Bosch, kurš ražo daudz ko autobūvei, kaut ko taisa no čipiem, bet tikai niecīgu daļu. Nupat lasīju ka Tevis pieminētajai Teslai ir 30% vācu sastāvdaļu, tajā skaitā arī elektronika – sensori un “brīvroku” sistēma.

Reklāma