Korejiešu autoražotājs Hyundai ir nu jau kārtējais ražotājs, kas izziņojis plānus attīstīt pats savus pusvadītājus un procesorus, tādā veidā kļūstot neatkarīgiem no piegādātājiem. Šobrīd visā pasaulē ir milzīgs pusvadītāju deficīts, no kura ne tikai autobūve, bet arī daudzas citas nozares.
Faktiski visi pasaules lielākie autoražotāji pēdējo mēnešu laikā ir vismaz samazinājuši ražošanas apjomus, nereti ražošanas līnijas pilnībā apturot uz nedēļu vai divām, jo mašīnas vienkārši nav iespējams pilnvērtīgi salikt kopā. Lai arī Hyundai pārdošanas rādītāji pēdējā ceturksnī patiesībā nav kļuvuši īpaši sliktāki nekā iepriekš, citiem autoražotājiem pārdošanas apjomu kritums ir jūtams. Arī Hyundai vasaras laikā uz brīdi apturēja ražošanu vairākās savās rūpnīcās un uzņēmuma pārstāvis Hosē Munjozs norāda, ka ražotājs vairs nevēlas nonākt situācijā, kad tam pietrūkst pusvadītāju.
Autoražotājs lieliski apzinās, ka pašiem savu detaļu izstrāde un ražošana prasīs lielas investīcijas, taču uzņēmums tam ir gatavs un jau pie tā strādā. Biznesa analītiķi norāda, ka spēja nodrošināt adekvātu pusvadītāju un procesoru daudzumu var būt izšķiroša biznesa attīstībai, autoražotājiem pārejot uz elektroauto ražošanu. Tiek atzīmēts, ka paši autoražotāji, visticamāk, paši nemaz neaizrausies ar šo detaļu attīstīšanu, tā vietā meklējot piegādātājus ar pieredzi, zināšanām un iespējām, lai nodrošinātu konkrētā ražotāja vajadzībām nepieciešamo pietiekamā skaitā.
Tad jau arī pašiem jāražo tērauds, alumīnijs un riepas, jo var gadīties ka arī to sāk pietrūkt.
Zinot to, cik dažādu tehnoloģiju un pielietojumu pusvadītāju tiek lietots auto, nevaru iedomāties ka tos visus var savākt zem “viena jumta”.
Ja visu puslīdz standartizēt un viekt normālu integrāciju (līdzīgi kā Tesla), tad varētu diezgan daudz integrēt “zem sevis”
Kādā veidā? Nopērkot pusvadītāju ražotājus? Šie paši jau savā starpā ir “sapirkušies” un ir diezgan lieli katrs par sevi. Vieni taisa jaudīgo elektroniku, citi analogās lietas, tad nāk procesori, sensori, tajā skaitā mikroviļņu un arī kameras. Bosch, kurš ražo daudz ko autobūvei, kaut ko taisa no čipiem, bet tikai niecīgu daļu. Nupat lasīju ka Tevis pieminētajai Teslai ir 30% vācu sastāvdaļu, tajā skaitā arī elektronika – sensori un “brīvroku” sistēma.