Reklāma

“Porsche” prezentē uz nākotni orientēto “Mission R” sacīkšu konceptautomobili

Jaunākie raksti

Kas notiek otrā pusē, kad sazināmies ar banku? Saruna ar klientu apkalpošanas vadītāju

Katram, visdrīzāk, ir bijusi situācija, kad bez zvanīšanas vai jebkādas citas saziņas ar savu banku nevar iztikt. Protams, var...

MKBHD parodē jaunāko Intel reklāmu, kas aicina boikotēt Apple datorus

Oktobra sākumā uzņēmums Intel izlaida visai neviennozīmīgi vērtējamu video, mēģinot pārliecināt esošus Apple datoru lietotājus par to, ka viņiem...

Volkswagen noliedz runas, ka ražotājam, iespējams, nāksies atlaist 30 tūkstošus darbinieku

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen noraidīja iepriekš izskanējušo informāciju, ka tam varētu nākties likvidēt līdz pat 30 000 darbavietu, ja...

Sony papildina savu bezvadu austiņu klāstu ar WF-C500 un WH-XB910N

Sony laiž klajā divus jaunus bezvadu austiņu modeļus WF-C500 un WH-XB910N, lai mūzikas klausīšanās būtu vēl patīkamāka un ērtāka....

Klajā nākusi Garmin DriveSmart – navigācija drošākai un ērtākai braukšanai

Garmin nācis klajā ar jaunu, portatīvo GPS satelīta navigācijas sistēmu Garmin DriveSmart, kas autovadītājiem brauciena laikā sniedz vēl nebijušu...

“Porsche” autoizstādē IAA MOBILITY 2021 sniedzis ieskatu autonozares nākotnē, prezentējot pilnībā elektrisku sacīkšu konceptauto “Mission R”, teikts uzņēmuma paziņojumā.

“Mission R” konceptautomobilis apvieno modernas tehnoloģijas un ilgtspējīgus materiālus, tostarp ar dabiskām šķiedrām stiegrotu plastmasu, ar kaisli pret autosacīkstēm. Papildu progresīvajam dizainam, ārkārtīgi zemajam un pilnībā elektriskajam sacīkšu automobilim piemīt “Porsche” sporta automašīnu raksturīgās līnijas.

Divi pilnībā no jauna izstrādātie “Mission R” elektriskie motori tā dēvētajā kvalifikācijas režīmā nodrošina līdz pat 800 kW (1088 ZS) jaudu. Akumulatora ietilpība aptuveni 80 kWh apmērā un inovatīvā rekuperācijas sistēma nodrošina iespēju piedalīties autosacīkstēs bez jaudas zuduma.

Nākamais solis pretī elektriskajai mobilitātei

“”Porsche” ir zīmols cilvēkiem, kuri piepilda savus sapņus. Tas arī attiecas uz autosportu. Mēs savas inovatīvās spējas izbaudām sacīkšu trasē, demonstrējam drosmi, tiecoties pēc jaunām iespējām, un iepriecinām autobraucējus ar sacīkšu veiktspēju,” norāda “Porsche AG” valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme.

Pēc Blūmes vārdiem, papildus “Porsche” dalībai “Formula E” pasaules čempionātā, vācu sporta automobiļu ražotājs tagad sper nākamo lielo soli pretī elektriskajai mobilitātei. ““Mission R” iemieso visu, kas padara “Porsche” varenu: veiktspēja, dizains un ilgtspējība,” piebilst Blūme.

Klientiem paredzēti sacīkšu automobiļi uzņēmumā “Porsche” vienmēr bijuši iecienīti. Kopš “Porsche Carrera Cup Deutschland” sākuma, pirms 31 gada, uzņēmums saražojis un piegādājis vairāk nekā 4400 šīm sacīkstēm paredzētus automobiļus.

Pasaulē norisinās kopumā 30 viena modeļa autosacīkšu seriāli, kuros par pamatu izmanto šos uzticamos, augstas veiktspējas sacīkšu automobiļus. “911 GT3 Cup” jaunāko versiju tirgū laida vien šāgada autosporta sezonas sākumā, un automobilis balstīts uz “992” modeļa paaudzi. “Porsche Mission R” ieskicē to, kādi varētu būt nākotnes viena modeļa autosacīkšu seriāli ar pilnībā elektriskiem automobiļiem.

Visu riteņu piedziņas automobilis ar nedaudz zem 1100 ZS jaudu kvalifikācijas režīmā no nulles līdz 100 km/h paātrinās mazāk nekā 2,5 sekundēs. Maksimālais ātrums – virs 300 km/h. Sacīkšu trasē elektriskais sporta automobilis spēj uzrādīt tādus pašus apļa laikus kā pašreizējais “Porsche 911 GT3 Cup” modelis.

Koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu un ilgtspēju

Pateicoties no jauna izstrādātiem elektriskajiem motoriem un akumulatora šūnām, kas aprīkotas ar inovatīvu tiešo eļļas dzesēšanu, “Porsche Mission R” konceptautomobilis sacīkšu režīmā nodrošina nemainīgu 500 kW (680 ZS) jaudu. Akumulatora jaudas samazināšanās termisko apstākļu dēļ ir likvidēta.

Elektriskais motors ar līdz pat 320 kW (435 ZS) jaudu darbina priekšējo asi, bet maksimālā 480 kW (653 ZS) jauda tiek nodota aizmugurējai asij. Pateicoties progresīvai 900 voltu tehnoloģijai un “Porsche Turbo Charging”, nepieciešamas nieka 15 minūtes, lai pielādētu akumulatoru no 5% līdz 80% jaudas. Uzlādēšanu var veikt ar līdz pat 340 kW jaudu.

“Mission R” izstrādē arī izmantoti “Porsche” aktīvās aerodinamikas (PAA) ar pretestības samazināšanas sistēmu (DRS) uzlabojumi purna sekcijā un aizmugurējā spārnā. PAA izmanto trīs izvirzījumus katrā no gaisa ieplūdes lūkām abās pusēs, purna sekcijā, kā arī regulējamu, divu posmu aizmugurējo spārnu.

Papildu inovatīvajam, akumulatoru elektriskās piedziņas konceptam šī konceptautomobiļa virsbūve arī koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu un ilgtspēju – tā galvenokārt izgatavota no ar dabiskām šķiedrām stiegrotas plastmasas (NFRP), kuras pamata materiāls ražots no lauksaimniecībā iegūtām linšķiedrām. Šo videi draudzīgo materiālu izmanto arī priekšējā spoilera lūpai, gaisa izkliedētājam un sānu apakšējai malai. NFRP plaši pielieto “Mission R” interjerā, tostarp durvju paneļos, aizmugurējai sienai un sēdeklī.

Interjera dizains visās jomās koncentrējas uz autovadītāju. Ergonomiski izvietots displejs starp kontroles ierīcēm uz stūres sacīkšu laikā parāda svarīgus datus. Monitors virs stūres statņa parāda attēlus no sānu spoguļu kamerām un centrālās atpakaļskata spoguļa kameras.

Skārienjūtīgo ekrānu pa labi no sēdekļa iespējams izmantot, lai, piemēram, aplūkotu autovadītāja biometriskos datus. Vairākas citas kameras interjerā var izmantot aizraujošu skatu nodrošināšanai pārraidēm straumēšanai tiešraidē.

Reālo un virtuālo autosacīkšu saplūšana

Ar “Mission R” projektu “Porsche” satuvina reālās un virtuālās autosacīkstes ciešāk nekā jebkad agrāk. Monokoka autovadītāja modulis tādā pašā formā arī kalpo kā e-sporta simulators.

No oglekļa šķiedras kompozītmateriāla izgatavota drošības konstrukcija ar mazu svaru un atšķirīgu izskatu rūpējas par augstu autovadītāja aizsardzības līmeni. “Porsche” inženieri un dizaineri no jauna izstrādāto oglekļa jumta konstrukciju nodēvējuši par eksoskeletu. Tas apvieno drošības rāmi un jumta apvalku.

4,33 metrus garais “Porsche Mission R” ir nedaudz īsāks, bet platāks par pašreizējiem “718 Cayman” sērijas modeļiem. Savukārt tā ārējais augstums – 1,19 metri, ir ievērojami mazāks.

Pēdējo pāris gadu laikā “Porsche” ar “Mission E” (2015. gads) un “Mission E Cross Turismo” (2018. gads) koncepta automobiļiem sniedzis ieskatu tajā, ko varēsim sagaidīt topošajā pirmajā pilnībā elektrisko sporta automobiļu modeļu sērijā.

“Porsche Taycan” sedans (2019. gads) un “Taycan Cross Turismo” (2021. gads) izteikti atgādina abus koncepta automobiļus izskata un tehnoloģiju ziņā, un tie jau veiksmīgi debitējuši pasaules tirgos – citiem vārdiem sakot, misija veiksmīgi izpildīta. Tagad ar “Mission R” projektu “Porsche” prezentē savu vīziju par klientu autosportu nākotnē. Automobilis savu pirmizrādi piedzīvoja autoizstādē IAA MOBILITY, kas norisinājās no 7. līdz 12. septembrim Minhenē.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma