Web Analytics
More
    Reklāma

    Bolt samazina skrejriteņu ātrumu visos Rīgas parkos

    Jaunākie raksti

    Bolt no šodienas ierobežo maksimālo skrejriteņu ātrumu no 25 km/h līdz 15 km/h visos Rīgas parkos, dārzos un skvēros.

    Automātiskais ātruma ierobežojums ieviests Esplanādē, Vērmanes dārzā, Grīziņkalnā, Ķengaraga parkā, Ziemeļblāzmas parkā, Mārupītes parkā un Skulptūru dārzā un vēl 41 Rīgas dārzā, parkā un skvērā, lai visi satiksmes dalībnieki, it īpaši bērni un gājēji, varētu justies droši.

    Reklāma

    “Lai iedzīvotājiem un pilsētas viesiem pārvietošanās pa pilsētas parkiem un dārziem būtu draudzīgāka un drošāka, Bolt lietotnes GP sistēmā esam atzīmējuši vietas, kurās skrejriteņi automātiski samazinās ātrumu,” stāsta Eimantas Balta, Bolt reģionālais skrejriteņu pakalpojuma vadītājs Baltijā. Septembra sākumā Bolt jau ieviesa automātisko ātruma samazinājumu kultūras un atpūtas parkā Mežaparks, Rīgā, kā arī ierobežoja elektrisko skrejriteņu pārvietošanās ātrumu pie lielākās daļas skolu un bērnudārzu visā Latvijā līdz skrejriteņu sezonas beigām.

    Braucot caur Rīgas parkiem un skvēriem, Bolt aicina braucējus būt uzmanīgiem, vērīgiem un pievērst uzmanību kājāmgājējiem. Tāpat braucēji aicināti neizmantot maksimālo pieejamo skrejriteņa ātrumu, kur tas atļauts, bet gan izvēlēties pārvietošanās ātrumu atbilstoši situācijai.

    Pirms brauciena uzsākšanas katram braucējam lietotnē tiek piedāvāts iepazīties ar Drošības rīkiem. Lai tiem piekļūtu, lietotājiem jāpārslēdz Bolt lietotne uz skrejriteņu režīmu un ekrāna apakšējā labajā pusē jāizvēlas vairoga ikona. Drošības rīkos ietverta informācija ar drošības padomiem, pieejams “iesācēja režīms”, kas ļauj ierobežot maksimālo ātrumu, kā arī atrodama informācija par vietējiem noteikumiem, kas saistīti ar mikromobilitāti pilsētā.

    Bolt elektrisko skrejriteņu maksimālais ātrums ierasti ir 25 km/h.  Būtiski atcerēties, ka skrejriteņu noma ir pieejama no 18 gadu vecuma un vienlaicīgi uz skrejriteņa drīkst būt tikai viens cilvēks.

    Saraksts ar Rīgas parkiem, dārziem un skvēriem, kuros ierobežots skrejriteņu maksimālais ātrums:

    • Akadēmijas laukums
    • Aldara parks
    • Aristīda Briāna un Palīdzības ielu skvērs
    • Arkādijas parks
    • Baumaņa skvērs
    • Brasas stacijas un Brasas tilta skvērs
    • Brīvības aleja
    • Brīvības un Ropažu ielu skvērs (ALFA)
    • Brīvības un Ropažu ielu skvērs (VEF)
    • Candera ielas skvērs
    • Dzegužkalna parks
    • Ebreju kapi
    • Erevānas dārzs
    • Esplanāde
    • Ēbelmuižas parks
    • Grīziņkalns
    • Hanzas, Strēlnieku, Melngaiļa ielu skvērs
    • Jaunatnes dārzs
    • Kanālmala posmā Kronvalda bulvāris – Eksporta iela
    • Kanālmalas apstādījumi
    • Klusais dārzs
    • Kobes dārzs
    • Kr.Valdemāra – Šarlotes ielas skvērs
    • Kronvalda parks
    • Ķengaraga parks
    • Lielie kapi un Jēkaba kapi
    • Maskavas dārzs
    • Mazās Kalna ielas skvērs
    • Mārupītes parks un Skulptūru dārzs
    • Miera dārzs
    • Neatkarības (bij. Jēkaba) laukums
    • Nordeķu parks
    • Ozolaine
    • Pļavnieku parks
    • Sarkandaugavas parks
    • Tekstilnieku parks
    • Tilta ielas skvērs
    • Uzvaras parks
    • Vašingtona laukums
    • Vērmanes dārzs
    • Viestura dārzs
    • Vladimira Kudojara parks
    • Zaļā birzs
    • Zemitāna laukums
    • Ziedoņdārzs
    • Ziemeļblāzmas parks
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Aleja
    20.09.2021 20:01

    Tas GPS ir precīzs vai var būt ka samazina ātrumu uz ielas blakus parkam vai tikpat labi nesamazina parkā, ja parka celiņš iet pa parka robežu?

    Kursors.lv
    20.09.2021 20:05
    Reply to  Aleja

    Tviterī ļaudis raksta, ka nav viss tik skaisti https://twitter.com/cybercannibal/status/1439981944410890243

    Krotow
    20.09.2021 21:11

    Bolt riskē palikt bez klientiem.

    digitalk
    21.09.2021 00:48
    Reply to  Krotow

    pēc TOS sailgojies?

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Krotow
    21.09.2021 11:04
    Reply to  digitalk

    Par ko tu runā?

    Krotow
    21.09.2021 11:05
    Reply to  digitalk

    Kas ir TOS?

    digitalk
    21.09.2021 12:08
    Reply to  Krotow

    Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca — https://www.tos.lv/

    Krotow
    21.09.2021 12:43
    Reply to  digitalk

    TOS klientu būs vairāk. Jo ātruma samazināšana notiek ar pamatīgu rāvienu.

    KKTK
    21.09.2021 09:11

    Cerams ātruma samazināšana notiek lēnām un pludeni.

    Pigors
    21.09.2021 10:45

    Izskatās, ka tikai Mežaparkā var turpināt gonkot.

    Roberts
    21.09.2021 10:46

    Bus jaatrod kads parks kas ir kalna leja un tad janobrauc ar 25 km h + vel ieskrejienu atistot kadus 30 km h un pec tam japateste ka tad tas atrums samazinasies parka uz 15 km h :D
    ja nopietni nebraucu ar tiem bolt mesliem , ir gan kivere gan brunas un braucu ar savejo pa trotuaru ja nav cilveku uz 34 km h uz ielas ari lidzigi. tiem bolt ir sudigas bremzes vini nav piemeroti adekvatai satiksmei.

    Janka
    21.09.2021 12:39
    Reply to  Roberts

    Pārsniedzot 25km/h bremzē ar elektromotoru. Nepatīkami, kad sagatavojies ieskrējienam, un pēkšņi bremzē. Ne asi, bet prasītus plūdenāk.

    Krotow
    21.09.2021 12:46
    Reply to  Janka

    Jaunajiem modeļiem bremze ir mazliet plūdenāka. Pagājušā gada modeļiem gan meta pa mēmajiem ar rāvienu. To negaidot, varēja viegli uz acīm nolikties. Pārbaudīts praksē (paveicās nenolikties).

    Roberts
    21.09.2021 10:49

    Man drizak patik ka pec noteikumiem velosipedists uz velo celina ar fiksiti var legit uzmit 40 km h braukt bez kiveres bez apgaismojuma un vina nekas. bet man noteikumi nosaka ka jabrauc ar 25 km h. kaut man ir daudz labakas bremzes labaks apgaismojums.

    4040
    21.09.2021 11:12
    Reply to  Roberts

    Sāksim ar to, ka Rīgā faktiski nav veloceliņu, ir ietves ar gājēju un velo joslām. Tāpēc 40+ drošāk braukt pa brauktuvi, ne ietvēm. Pa brauktuvi arī tu vari braukt uz cik nes….runājot par nomas skūteriem, to vidējais lietotājs ir cilvēks, kam nav labu braukšanas iemaņu un tāpēc arī 25km/st viņiem ir par daudz (es runāju par vidējo gadījumu, kad cilvēks brauc reti un maz). Un kāpēc tu domā, ka skūterim ir labākas bremzes?!? Turklāt, normāli braucot, nekādas superbremzes nav vajadzīgas – ja ir jābremzē pa nažiem, tad tā braukšana ir aplama, aizsapņojies esi vai brauc pārgalvīgi.

    Roberts
    21.09.2021 11:30
    Reply to  4040

    Kas tad iet teika ? Tur tak ir velo celins un paraleli gajeju trotuars.
    Vienkarsi cik man nav bijis ka braucu pa velo celinu un tur prieksa ir bars ar velo braucejiem kas pedeja bridi izkartojas kolonna un tikai vienam ir balta gaisma prieksa.

    nevis nav iemanu bet ir neciena pret citiem.
    ir skaidri noteikts divata braukt aizliegts.
    joprojam turpina ta darit.
    ved pat mazus bernus uz nomas skuteriem.
    jabremze jo trajektorija paradas kada problema.

    Maisinsvaig
    21.09.2021 12:06
    Reply to  Roberts

    Nu tad stājies pie katra un izglīto. Man, piemēram, besī, ka piens pārāk ātri saskābst ledusskapī. Bet UHT nevaru pirkt, jo esmu kaprīzs.

    digitalk
    21.09.2021 12:24
    Reply to  Roberts

    nezinu, kur tur Teikā ir atsevišķs veloceliņš, bet no krustojuma ar Palmu ielu paskatoties pa labi un kreisi ir redzama tikai vecā, platā ietve, kurai pa vidu ir koku rinda un sadalījums starp velo un gājējiem ir sakrāsotas baltās strīpas pa koku līniju. cilvēkiem, kuri izkāpj Palmu ielas pieturā, ir jāšķērso šis “veloceliņš”, lai nonāktu uz savas ietves daļas. kārtējais “otkatu un smieklu caur asarām domes” projektēšanas paraugs, jo 20 metru atpakaļ atrodas regulējamā gājēju pāreja. kā domā, pa kuru ietves daļu cilvēki no pieturas iet uz gājēju pāreju?

    Krotow
    21.09.2021 12:49
    Reply to  Roberts

    Ja velobraucēji brauc kompānijā, bars diemžēl ir viņu “normālais stāvoklis”. Augustā uz tādiem bariņiem vairākas reizes sanāca atdurties ceļā no Teikas uz Imantu. Velkas priekšā 5-6 tādi uz 18-20 km/h. Un garām viņiem arī netiec, jo blakus iela ar blīvu auto satiksmi.

    KKTK
    21.09.2021 12:34
    Reply to  Roberts

    Es loģiku te saskatu tajā, ka lai arī kāds var uzmīt 40km/h, tad viņš tā nespēs nobraukt visus savus n kilometrus. Tātad viņš bīstams būtu 1% sava brauciena laikā. Ar elektrību tik gāzē, nekas negurst – nesties var visu brauciena laiku. Tātad bīstamāks. Tāpēc kaut kā saprātīgi jāierobežo.
    Par lapiņām. Dēļ svara. Skaties pa gabalu, lampiņa. Kam vēl lampiņas? Automašīnām! Lampiņa raisa asociācijas ar kaut ko smagu, kas tuvojas. Laiks pamanīt, laiks pavirzīties malā, lai samainītos (teiksim ja es esmu nedaudz aizsapņojies ejot vai braucot ar velo) Velosipēdam tomēr pats cilvēks ir tas lielākais svars, elektro skrejritenim cilvēka svaram plus ir vēl nozīmīgs bateriju svars, kas ir tieši gājēja potīšu augstumā. Ai ai, uznesties pensonāram, tādam kauli sabirs putekļos un nekad vairs nesaaugs…

    Reklāma