Reklāma

Mastercard iegādājas Aiia un uzsāk darbību Latvijā

Jaunākie raksti

Nothing ear (1) austiņu apskats – “Nasing spešal” vai tomēr “Spešal”?

Pēc Stīva Džobsa došanās viņsaulē, gana daudz tehnoloģiju personības bija gatavas uzvilkt melnu bītleni un zilas džinsenes, lai piedomātu...

Kens Bloks sadarbosies ar Audi, lai rādītu trikus ar jaudīgiem elektroauto

Pēc 11 gadu sadarbības pazīstamais autosportists Kens Bloks pārtraucis sadarbību ar Ford, un šobrīd gatavojas uzsākt jaunus projektus tieši...

“Twitter” publicētie video iegūs labāku kvalitāti

"Twitter" nācis klajā ar savu jaunāko uzlabojumu, kas šoreiz saistīts ar lietotāju augšupielādēto videoklipu kvalitātes pacelšanu. Oficiālais "Twitter" atbalsta...

Latvijā ieradies pilnībā elektriskais Mercedes-Benz EQV minivens

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka...

Forumā “5G Techritory” diskutēs par 300 miljardu eiro vērto ES fondu lietderīgu izmantošanu digitalizācijas veicināšanai

No š.g. 22. līdz 25. novembrim Rīgā notiks Eiropas vadošais ekosistēmas forums “5G Techritory”, kurā nozīmīgākie 5G lēmumu pieņēmēji un praktiķi apspriedīs...

Globālais maksājumu tīkls Mastercard iegādājas “atvērtās bankas” (open banking) platformu Aiia un paplašina savu darbību Eiropā, tostarp Latvijā.

Šī gada septembrī Mastercard paziņoja, ka iegādājas “atvērtās bankas” platformu Aiia, kas nodrošina finanšu datu integrēšanu un tūlītējo maksājumu ierosināšanu, tādejādi paplašinot savu darbību Eiropā. Tās ietvaros Aiia šobrīd vienlaicīgi uzsāk darbu arī visās Baltijas valstīs, Polijā un Nīderlandē.

Aiia izpilddirektors un dibinātājs Rune Mai ir pārliecināts, ka Aiia ienākšana Baltijas tirgū palīdzēs pilnībā izmantot “atvērtās bankas” potenciālu: “Nav šaubu, ka daudziem uzņēmumiem nav gājis viegli, lai ieviestu “atvērtās bankas” risinājumu savā ikdienā. Ar Aiia mēs sarežģīto padarām vienkāršu, ļaujot piekļūt vairāk nekā 240 miljoniem eiropiešu datu, izmantojot vairāk nekā 2000 bankas.

Mūsu platformas pamatā ir datu privātums, drošība un kvalitāte – pirms ienākšanas tirgū mēs nodrošinām stabilas saknes tajā, sagatavojot banku integrāciju ar faktiskajiem klientiem, un iepazīstam visus vietējā tirgus aspektus. Mūsu misija ir nodrošināt augstas kvalitātes API saskarnes, lai sniegtu iespēju ikvienam izstrādāt un laist klajā jaunus digitālos risinājumus ikdienas vajadzību nodrošināšanai un darbības paplašināšanai.”

“Atvērtās bankas” ir viens no aktuālākajiem finanšu nozares tematiem, kopš Eiropas Savienībā stājās spēkā otrā Maksājumu pakalpojumu direktīva jeb PSD2. Kopš šī brīža finanšu iestādes joprojām piedzīvo digitālo pārmaiņu periodu, kuru virza gan tirgus regulējums, gan inovācijas un klientu augošās prasības. Finanšu un kapitāla tirgus komisijas Latvijā 2021. gada pavasarī veiktā aptauja liecina, ka arī nākamo divu gadu laikā finanšu tirgus dalībnieki plāno izstrādāt un ieviest finanšu tehnoloģiju risinājumus, īpaši koncentrējoties tieši uz API saskarņu nodrošināšanu, biometrijas risinājumiem, lielajiem datiem, mākslīgo intelektu un mašīnmācīšanos.

Aiia (iepriekš Nordic API Gateway) ir vairāk nekā desmit gadu pieredze finanšu tehnoloģiju jomā un liela nozīme “atvērtās bankas” risinājumu ieviešanā Ziemeļvalstīs. Aiia paredz datu koplietošanu starp vairāk nekā 2700 bankām visā Eiropā, ik mēnesi apstrādājot vairāk nekā 10 miljonus banku pieteikumu un veicot miljonu tūlītējos maksājumus banku un e-komercijas platformās. Aiia platforma ļauj uzņēmumiem un finanšu iestādēm integrēt finanšu datus un veikt maksājumus aptuveni 337 miljoniem Eiropas iedzīvotāju.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 Comment
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Šis jau ir tīri intresanti

Reklāma
Reklāma