Volkswagen starptautiskajā autoizstādē IAA MOBILITY 2021 Minhenē atklāja savu jauno ID. LIFE konceptauto. Plānots, ka tas būs mazākais no ID. saimes modeļiem un ka tiks īpaši paredzēts pilsētai un tās iedzīvotājiem. To varēs izmantot ne tikai kā ilgtspējīgu transportlīdzekli, bet arī kā kinoteātri vai spēļu centru.
Vīzija par pilnībā elektrisku mazizmēra automobili pilsētas videi koncentrējas ap cilvēkiem un kopienas pieredzi. Konceptautomobilis apvieno ilgtspējību un digitalizāciju ar ārkārtīgi elastīgu izmantošanu. ID. LIFE, piemēram, var kļūt par nelielu kinoteātri vai spēļu centru, vai vienkārši var tikt izmantots atpūtai svaigā gaisā.
„ID. LIFE ir mūsu vīzija par nākamās paaudzes pilnībā elektrisko pilsētas mobilitāti. Konceptautomobilis sniedz ieskatu ID. modelī mazo automobiļu segmentā, ko mēs tirgū laidīsim 2025. gadā par cenu aptuveni 20 000 eiro. Tas nozīmē, ka mēs elektrisko mobilitāti padarām pieejamu aizvien vairāk cilvēkiem,” norāda Volkswagen zīmola vadītājs Ralfs Brandšteters.
„Radot ID. LIFE, mēs nepārtraukti koncentrējāmies uz gados jauno klientu vēlmēm. Mēs uzskatām, ka pat vairāk nekā šobrīd nākotnes automobilī uzsvars tiks likts uz dzīvesveidu un personīgo izpausmi,” papildina Volkswagen zīmola vadītājs Ralfs Brandšteters.
Vienkāršots dizains
ID. LIFE dizains ir tīrs, vienkāršs un augstas kvalitātes. Vairs nav izmantoti dekoratīvie elementi un papildu detaļas, tāpat kā sarežģītais materiālu sajaukums.
Priekšpiedziņa
ID. LIFE ir balstīts uz Volkswagen modulārās elektromobiļu konstrukcijas sistēmas (MEB) mazāku variantu, kas radīts īpaši mazo automobiļu segmentam. Šī ir pirmā reize, kad uz MEB bāzētam automobilim ir priekšējo riteņu piedziņa. Ar tā 172 kW (234 ZS) elektrisko motoru ID. LIFE no nulles līdz 100 km/h paātrinās 6,9 sekundēs, bet tā 57 kWh augstsprieguma akumulators nodrošina iespēju nobraukt aptuveni 400 kilometrus (WLTP ciklā).
Dabiski un pārstrādāti materiāli
ID. LIFE ilgtspējīgais raksturs jo sevišķi atspoguļojas materiālu un krāsu izvēlē. Virsbūves lakai kopā ar cietinātāju uz bioloģiskas bāzes kā dabiska krāsviela izmantotas koka skaidas. Materiāls jumtam un priekšējam pārsegam izgatavots no 100% pārstrādātām PET pudelēm. Interjerā koks panelī un aizmugurējo sēdekļu malās apvienots ar ArtVelours Eco apdari sēdekļu virsmām un durvju apdarēm. Bioloģiskas eļļas, dabiska gumija un rīsu mizas ir tikai daži no materiāliem, kas izmantoti par pamatu ID. LIFE riepām.
Daudzfunkcionāls interjers
ID. LIFE ir uzticams sabiedrotais dažāda veida digitālajai pieredzei. Piemēram, to ātri iespējams pārvērst par kinoteātri vai videospēļu centru. Automobilis aprīkots ar videospēļu konsoli un projektoru, kā arī projekcijas ekrānu, kas pēc pieprasījuma paceļams no instrumentu paneļa.
Inovatīvs digitālās vadības koncepts
Kameras un displejs aizstāj gan eksterjera, gan interjera spoguļus. Svarīgas braukšanas funkcijas iespējams kontrolēt ar skārienjūtīgu paneli uz sešstūru stūres ar vaļēju augšpusi, un viedtelefonu iespējams integrēt operētājsistēmā. Personīgās ierīces – viedtelefonu vai planšetdatoru – iespējams izmantot, lai, piemēram, vadītu navigācijas sistēmu.
ACCELERATE stratēģija paātrina transformācijas procesu
ID. saimes paplašināšana, lai iekļautu arī mazo automobiļu segmentu ar cenām no 20 000 eiro, ir vēl viens svarīgs solis pretī pilnībā elektrificētai mobilitātei. Līdz 2030. gadam Volkswagen plāno palielināt pilnībā elektrisko modeļu īpatsvaru no kopējā Eiropā pārdoto automobiļu skaita līdz vismaz 70%.
Kopēja Hondu, bet sanāca begemots.
Pareizi, bet teiktu, ka sanāca > kroplītis < :D
Qadratisch praktisch gut – Ritter sport reklāma. Un te es piekrītu. Vai tad, kad esi ērti iekāpis un iekšā arī jūties ērti, ir nozīme, kā tas izskatās no ārpuses? Te protams var strīdēties līdzīgi kā par Brektes murāli. Vienīgais aspekts, gaisa pretestība, kur varētu piesieties. Bet tas taču pilsētas auto. Pieņemu ka lielākajai publikas daļai patiks šis, kurš arī domāts pilsētai un izstādīts tajā pašā izstādē:
https://www.cupraofficial.com/our-dna/garage/cupra-urbanrebel-concept-car.html
Man uz to skatoties, jāsaka: zeme, atveries!
Kinoteātris, spēļu centrs … WTF
:D
Būs Tev “digitālā pieredze” uz projekcijas ekrāna – iebrauc garāžā un uzliec spēli “1000 km ar ID.LIFE” :)
Doma, ka telefons aizstāj to ekrānu, kurš ir pa vidu, ir tīri laba. Tā nāk no VW up.
Doma laba līdz brīdim, kad notiks kāds negadījums ar vadības gļukiem. Lietotājs vērsīsies pie auto ražotāja, tas sūtīs pie telefona ražotāja, tas rādīs uz Google vai Apple pusi, tie izpētīs ka cilvēks pats vien bijis pie vainas un nekādas atbildības. Kaut gan piekrītu, ka pirmajā brīdī doma ir kārdinoša – izmantot ekrānu, kas visiem jau ir.
Kāda tad vadība notiek tajā telefona ekrānā, kuras gļuki varētu izraisīt negadījumu. Viss, kas būs reāli svarīgs auto funkcionalitātei tāpat notiks tajā ekrānā, kas uz/aiz stūres.
Zini, man nosprāga lielais ekrāns ID.3 – turpināju braukt kādu mēnesi kamēr salaboja. Visas svarīgās braukšanas funkcijas bija OK. Nebija telefona pieslēguma, navigācijas un klimata iestatījumi palika tādi kā pēdējo reizi. Lādēšanas iestatījumus varēja mainīt no aplikācijas.
Tevis pieminētās problēmas būs tās, uz kurām pakāpsies Ābolauto :)
Googles auto jau ir nopērkami, tikai ar iebūvētu “telefonu”.