Reklāma

BMW septembrī prezentēs ar ūdeņradi darbināmo iX5

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

Līdzīgi kā lielākā daļa autoražotāju, BMW tuvāko gadu laikā strauji plāno audzēt savu elektroauto piedāvājumu, taču ražotājs joprojām neatsakās no plāniem par ūdeņraža degvielas šūnu attīstību. Paredzēts, ka septembra sākumā Minhenē BMW prezentēs savu ilgi gaidīto lolojumu – ar ūdeņradi darbināmu iX5.

Tiek vēstīts, ka šī mašīna jau būs ļoti tuvu ražošanas gatavībai un tas būs beigu rezultāts “BMW i Hydrogen NEXT” konceptauto, kas parādījās 2019. gadā. Lai arī neskaitot dažas aerodinamikas detaļas un zilus akcentus, šis auto izskatās pēc aktuālā X5, ražotājs norāda, ka mašīna joprojām ir izstrādes stadijā.

Plānots, ka nākamā gada beigās varētu tikt saražots ierobežots skaits šādu mašīnu demonstrācijas un testēšanas nolūkiem. Mašīna pārvietosies, izmantojot ūdeņraža degvielas šūnas un baterijās uzkrāto enerģiju. Ūdeņraža degvielas šūnas sniegs 168 zirgspēku jaudu, savukārt sportiskāka paātrinājuma gadījumā tiks izmantota arī baterijās uzkrātā enerģija, sistēmai kopā attīstot 368 zirgspēku lielu jaudu. Auto būs aprīkots ar tvertnēm, kas spēj uzņemt 6 kilogramus ūdeņraža.

BMW ūdeņraža degvielas šūnu projektu vadītājs Jirgens Guldners norāda, ka ūdeņraža izmantošana auto lietotājam sniedz elastību un ļauj uzturēt lielu ātrumu garos ceļa posmos, netērējot pagaidām vēl gana ilgo laiku lādējoties, bet veicot ūdeņraža uzpildi, kuras laiks pielīdzināms degvielas uzpildei. BMW gan nav izziņojuši, cik tad daudz šī mašīna var nobraukt ar pilnām ūdeņraža tvertnēm. Autoražotājs ūdeņradi saskata kā papildus iespēju nākotnes mobilitātei, kas papildinātu elektroauto piedāvājumu un atbilstu to klientu vajadzībām, kam ikdienā nav piekļuves elektroauto uzlādes infrastruktūrai vai tiem, kas ikdienā veic lielus attālumus. Šeit gan ir svarīga piebilde – ūdeņraža ieguvei būtu jāizmanto atjaunojamie resursi un jābūt arī adekvātai uzpildes infrastruktūrai. Pagaidām šis auto vēl nav apstiprināts sērijveida ražošanai.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN
18.08.2021 09:31

“kam ikdienā nav piekļuves elektroauto uzlādes infrastruktūrai”. Interesanti, cik daudz ir tādu vietu kur ir H2 uzpildes stacijas, taču nav elektroauto uzlādes stacijas. 🤔

Krotow(@krotow_2)
18.08.2021 11:55
Reply to  LAN

Būs rinda pie Rīgas Satiksmes trolejbusu pildāmā Torņkalnā :D

Elektriķis
19.08.2021 09:21
Reply to  LAN

Lai taču šie attīsta H2 tehnoloģiju. Te ir runa par prototipu mazo sēriju. Ja nu pēkšņi zintniekiem sanāk vieglā veidā iegūt H2 no ūdens, piemēram ar kodolreakciju? Fukušimas reaktors uzsprāga tieši no H2, kas tur saradās.

Skābene
19.08.2021 16:17
Reply to  Elektriķis

Varu saderēt ka tur viss ir no toyota. :D

Lauris
19.08.2021 08:46

Tikko bilžu arhīvā atradu attēlu ar BMW 745H no BMWw muzeja Minhenē 2004. gadā. Ar ūdeņradi darbināms. 17 gadi pagājuši, bet virzība ir ļoti niecīga.

bmw.JPG
Audi
19.08.2021 10:52
Reply to  Lauris

Bembis bija iecerējis šo Hydrogen 7 tirgot Kalifornijā, jo bija noteikuma ka noteiktam procentam pardoto auto vjag būt bez izmešiem, tad visi ražotāji ātri kaut ko mēģināja izdomāt. Bembis attīstīja šo virzienu un bija jau radījis dzinēju ar ~45% efektivitāti, kas līdzinās degvielas šūnu efektivitātei. Faktiski bija lēta alternatīva degvielas šūnu sistēmai, bet tad būtu laidera vārti vaļā un gan jau ka esošie biznesa speletāji negribēja zaudēt savu daļu biznesa un pievēra BMW ideju par udeņraža iekšdedzes dzinējiem. Bet officiālā versija ir šāda, jo ASV EPA aģentūra pateica ka auto nav zero emmision jo izplūdē ir eļļas daļinas utt. https://www.bmwblog.com/2016/08/17/bmw-stop-making-hydrogen-7-model/… Read more »

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: