Web Analytics
More
    Reklāma

    “Amazon” saka, ka atmaksās pircējam naudu, ja iegādātā prece būs ar defektu

    Jaunākie raksti

    Droši vien katram zināma situācija, kad internetā pasūtītā prece pienākusi ne tajā labākajā stāvoklī, pat nelietojama. Latvijas internetveikalos varbūt šādu situāciju vēl varētu risināt, bet pie globālajiem e-komercijas spēlētājiem, kā “eBay” vai “Amazon” vairumā gadījumu būs krietni sarežģītāk. Tā ir tikai mana pieredze. Taču nu vismaz “Amazon” sola nākt pretī saviem klientiem, sakot, ka veic būtiskas izmaiņas preču atgriešanas politikā, kas pazīstama kā garantija no A līdz Z. Uzņēmums grib beidzot risināt problēmas, kas saistītas ar bojātām precēm, ko tirgo trešo pušu pārdevēji. Tāpēc turpmāk, ja prece būs atnākusi ar defektu, varēsi cerēt uz kādu sāpju naudu.

    “Amazon” līdzšinējās politikas ietvaros pircējam, ja tas saņēmis preci ar defektu, bija jāvēršas pie trešo pušu pārdevēja, kas lielā daļā gadījumu sūdzības ignorēja vai arī pateica, ka tā ir paša pircēja vaina. Taču tagad “Amazon” sola, ka samaksās līdz 1000 USD, ja pasūtītā prece būs ar defektiem. Atsevišķos gadījumos būs iespēja saņemt atpakaļ arī lielākas summas. Paredzams, ka apmēram 80% gadījumos pircējs varētu saņemt naudu atpakaļ. Galvenais ir pierādīt, ka pats neesi vainojams pie preces bojājuma.

    Reklāma

    Jāsaka, ka labu laiku “Amazon” ir mēģinājis izvairīties no atbildības par produktiem, kuri pie pircēja nonākuši ar defektiem un bojājumiem. Vēl nesen Kalifornijas apelācijas tiesa nolēma, ka “Amazon” drīkst iesūdzēt tiesā, ja pircēji guvuši savainojumus no trešo pušu precēm, ko tie iegādājušies šajā platformā. Viens gadījums saistās ar bojātu lidaparātu, ko māte 2015. gadā nopirka savam dēlam – tas uzliesmoja, puika guva apdegumus, kā arī izcēlās ugunsgrēks.

    Vienlaikus viens no iemesliem, kāpēc “Amazon” vēlas kļūt pielaidīgāks pret klientiem, ir pieaugošais sūdzību skaits. Paplašinoties “Amazon” tirgum, bojātu produktu un pircēju sūdzību izskatīšana ir kļuvusi par nopietnu problēmu. Tāpēc sākot ar 1. septembri tā vietā, lai klienti par bojāto produktu sazinātos ar trešo pušu pārdevēju, “Amazon” šo lietu ņems savās rokās, izmantojot klientu apkalpošanas dienestu. Uzņēmums uzklausīs klientu sūdzības, mēģinās sazināties ar konkrēto pārdevēju, un, ja “Amazon” uzskatīs klienta sūdzību par pamatotu, atmaksās naudu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    11.08.2021 12:01

    Naudas atmaksa par preci ir tikai daļa problēmas. Rūgtumiņš paliek par to, ka Latvijas pastam nav bezmaksas atpakaļ sūtīšanas līguma ar amazōnu. Tātad ja amazōns tavu štruntu atsūta par +8eur tavas naudas, tad atpakaļ sūtot pasts tev paprasa vēl 25-40eur, ko tev neviens neatgriezīs.

    Elektriķis
    11.08.2021 12:08
    Reply to  KKTK

    Vispār jau, pērkot kaut ko Amazonā šeit, rēķinos ar to ka mantai garantijas nav. Līdz šim neesmu iekritis :)

    Krotow
    11.08.2021 14:04
    Reply to  KKTK

    Tas pats ar eBay vai jebkuru Ķīnas veikalu (aļiks u.tml.). Pērkot ārpus Latvijas, ar to jārēķinās, ka prece tikai atbrauks (ja atbrauks). Tiesa Banggood man savulaik pāris reizes pa ceļam saplēstās preces vietā par brīvu atsūtīja jaunu un veselu.

    digitalk
    11.08.2021 14:38
    Reply to  KKTK

    atgriešana atkarīga no pārdevēja, jo Ama ir tikai tirgus pleķis. fullfilled by Amazon (vismaz DE) preces var atgriezt bez maksas. ar garantiju gan tā čābīgāk, LV pasts ir neadekvāts cenās, īpaši uz baterijām, ja pat tās skaitās iebūvētas.

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Reklāma