Koplietošanas automašīnu uzņēmums “CityBee” pēdējā mēneša laikā dubultojis autoparku, paplašinot to par 400 jauniem transportlīdzekļiem. CityBee šobrīd nodrošina labāko koplietošanas pakalpojuma pārklājumu Latvijā, piedāvājot nomā nu jau vairāk nekā 800 dažādu marku automašīnu. Kopējās investīcijas sastāda 8,2 miljonus eiro.
“Divu gadu laikā esam auguši strauji, bet tikpat strauji ir audzis pieprasījums pēc koplietošanas pakalpojuma. Redzot, ka sabiedrība novērtē šo komfortu, pieņēmām lēmumu dubultot pieejamo transportlīdzekļu skaitu, lai nodrošinātu labāko iespējamo pārklājumu. Šis ir straujš biznesa attīstības plāns, kas ļauj mums nostiprināties savā nišā kā līderiem,” informē Kristof Hegedues, “CityBee Latvija” vadītājs.
Kopumā šobrīd autoparku veido vairāk nekā 800 transportlīdzekļu. “CityBee” nomā ir “Fiat 500”, “Toyota Corolla”, “Peugeot 308”, “Fiat Ducato” un šogad papildināts ar “Volkswagen Golf”, “Volkswagen T-Roc”, “Volkswagen T-Cross”, “Nissan Qashqai”, “SEAT Arona”, “Peugeot 208” un “Volkswagen Crafter”.
Visiecienītākie auto starp lietotājiem ir “Toyota Corolla” un “Volkswagen T-Roc”. Savukārt starp visiem transportlīdzekļiem visvairāk ir “Toyota Corolla”, “Volkswagen T-Cross” un “Volkswagen Golf” markas automašīnas.
Vienlīdz ar attīstību uzņēmums domā arī par ekoloģiju. Visas automašīnas ir jaunas un aprīkotas ar motoriem, kas nodrošina videi draudzīgāku darbību, salīdzinot ar gados vecākām automašīnām. Veiktā izpēte apliecina, ka viena nomas automašīna aizvieto līdz pat 12 privātas automašīnas pilsētas centrā.
Vasaras sākumā koplietošanas automašīnu uzņēmums “CityBee” kopā ar Ziedot.lv ir uzsācis labdarības projektu, kura ietvaros, braucot ar īpaša bērnu radīta dizaina akcijas automašīnām, tiek ziedoti 5% līdzekļi bērnu ar kustību traucējumiem rehabilitācijai. Vienlaikus automašīnas būs reklāma, kas ar speciālu QR kodu aicinās iedzīvotājus piedalīties šajā akcijā un ar ziedojumu atbalstīt bērnus ar kustību traucējumiem. Saziedotie līdzekļi tiks novirzīti bērnu rehabilitācijai centrā POGA.
“CityBee” šogad martā apritēja divi gadi, kopš tā darbības uzsākšanas Latvijā. Pērn tā lietotāji veikuši 391 tūkstoti braucienu, bet šogad pirmajā pusgadā veikti gandrīz 300 000 braucienu, kas nozīmē, ka iedzīvotāju braukšanas aktivitāte atgriezusies pirms pandēmijas līmenī.
“CityBee” darbojas 14 pilsētās Eiropā, piedāvājot vieglo un kravas automašīnu, velosipēdu un elektrisko skrejriteņu nomu. Tā mērķis ir piedāvāt ekonomiskas un alternatīvas transporta iespējas, atvieglojot iedzīvotāju pārvietošanos un samazinot vides piesārņojumu pilsētā. Ikviens varēs ērti iznomāt automašīnu, izmantojot lietotni “CityBee”. Aplikāciju viedtālruņiem iespējams lejupielādēt “App Store” un “Google Play” lietotnēs.
“CityBee” ir investīciju uzņēmuma “Modus Group” projekts. “Modus Group” specializējas finansējuma piesaistē autobūves nozarei, atjaunojamās enerģijas un nekustamā īpašuma projektiem.
Ļoti labi! Cerams, ka būs vairāk mašīnu arī Rīgas lidostā, citādi pēdējo reiz bija 6 Carguru mašīnas un neviena CityBee. :)
Un kur problēma ņemt Carguru? Krietni patīkamāks serviss, gan arī cenu ziņā ir labak.
Nav problēmu, lietoju abus servisus, jeb to, kas ir tuvāk! Cenu starpība gandrīz nekāda. :)
PS: Carguru nepiedāvā iespēju nomas mašīnu nomest Viļņas lidostā! :(
Tas, ka var beigt braucienu Viļņas lidostā ir vienīgais plus. Carguru pavisam noteikti ir lētāks! Vismaz ir inspekcijas laiks, kā arī uz atlaidi var paņemt mašīnu(citybee tas ir reti). Vienu dienu biju rēķinājis abu kompāniju lētākās mašīnu piedāvājumus uz diennakti, ja veic simts kilometrus un carguru bija pa 5eur lētāks.
Servisu komentēt mums nebūtu objektīvi, bet vairumā gadījumu mūsu cenas gan būs zemākas :)
Serviss smagi pieklibo, tas fakts. Un par cenām- man arī likās, ka CityBee ir nedaudz lētāks, bet izbraucot vienus un tos pašus maršrutus ar abām kompānijām, Carguru vienmēr bija lētāks.Īpaši pēc visām tarifu maiņam, ko CityBee veicis vairākas reizes pa kluso :)
Bzz, Rihard, uzraksti mums Instagram, aizsūtīsim Tev nelielu dāvaniņu par raizēm :)
Bzz, lidostā tieši kā vakar paplašinājām autostāvvietu skaitu no 10 uz 20, tā ka šis ir arī ir procesā ;)
Skumji ka nav elektriskās automašīnas, taču skaidrs ka šis jautājums iekustēsies ap 2030. gadu.
Tas ir tikai laika jautājums! Šobrīd lētāk ir nopirkt benzīnniekus un nav tāds stress, kā ar Fiqsy! Ta pa ātru uzpiedi, ta par šerpu nobremzēji, nedod dievs izņēmi apli ar atļauto max ātrumu un pārsniedzi G-force! :D
To pašu telemetriju var iegūt pat vecā kūpošā zapītī. Jautājums tikai par iznomātāja vēlmi pieslēgt savam īpašumam elektrisko stukaču.
Cik saprotu Fiqsy pirmajās nomas dienās pazaudēja vairākas mašīnas un tāpēc arī tika ieviesta šitā paronoja! Galu galā šobrīd elektriskos cilvēki nomā, lai sparastu kā tad tas EV iet un pa lielam tas ir testa brauciens, ar attiecīgu braukšanas manieri! Tad nu testētāji arī tiek banoti!
Bet var taču uzreiz noteikumos uzrakstīt, nespīdzini to mūsu auto, citādi pieškirsim vārnas!
Jā, esot gadījušies pārāk aktīvi “testētāji”. Rezultātā 5 norakstītas zojas. Plus kaudzīte mazāku incidentu. Un kadrs, kurš pa Kurzemes grantenēm esot nēsājies ar 140 un par to vēl publiski plātījās. Tāpēc saprotu Fiqsy. Tikai pēc telemetrijas ieviešanas varēja kaut kā brīdināt caur to pašu viņu aplikāciju un/vai e-pastā. Pašu telemetriju viņiem gan derēja uzlabot lai kaut lai vismaz ignorētu kreisos pagriezienus ielās ar aktīvu satiksmi, kurus dienas vidū bez kārtīga uzrāviena nav iespējams izpildīt.
Bzz, šobrīd EV jau testējam Lietuvā, tā ka izskatās krietni ātrāk par 2030. gadu.
Nespēju uztvert vai tie ir 8M šīm 400 jaunajām mašīnām, vai tie ir kopējie ieguldījumi?
Salīdzinājumā ar neseno carguru reklāmrakstu ar 900K piesaisti šis ir patiesi iespaidīgi jebkurā gadījumā…
Izdali 8M ar 400 un tad varbūt sapratīsi.
Malači, bet kādu no tiem auto arī Latvijā reģistrēs?
Vai tad lietotājiem nav jāreģistrējas @ csdd, ja stūrē importijas mašīnu ?
Kas noticis ar viņu Fiat500? Bija vislētākie un tagad ļoti maz palikuši
Manuālie ir pagājušais gadsimts
Varbūt apnika sajūgus mainīt?
CityBee un CarGuru ir pārāk dārgi. Ļoti daudz naudas noplēš par pāris metru braucieniem un minūtes izcenojums kopā ar visiem trakajiem finanšu sodiem pārvēršas par kosmosu. Varētu padomāt, ka auto nav apdrošināti, bāku lej iznomātājs un nomas auto ir šoferis. Piemēram ķīmiskā tīrīšanā CityBee prasa 3x izcenojumu, riepas bojājumi 60 eiro (kam domāta apdrošināšana?) un citi izdomāti naudas izspiešanas “sodi”. Beigās lētāk pašam to auto uz līzingu ņemt. Un kāds Eko benzīniekam? Par ko viņi tur runā? 400 auto un nav neviens bezizmešu auto. Kauna nav?
Citybū menu.
Kādēļ šiem auto nomas servisiem būtu jābūt lētākiem nekā auto līzings? Tīrīšanas cenas arī normālas. Kur tieši ir auto ķīmiskā tīrīšana par 30 eur?
Bet ir redzēta automazgāsana par 30 eiro (bez ķīmiskās). Tā ir kāšana.
https://automazgatavas.enri.lv/services
30 nesanāk, bet nu baigi tālu arī nav. Nekāda “kāšana” tur nesanāk. Tā maksa tur ir nevis, lai iztīrītu to auto, bet lai lietotāji nemēslotu. Jebkurā gadījumā nekas neliedz pašam aizvest uz mazgāšanu pirms lietošanas beigām.
Viņi gan jau paši ved un mazgā Puto par 3 eiro. Man nav trāpījusies neviena mazgātava vairāk par 6-7 eiro. Citybū uzliek 5x-10x cenai. Ķīmiskā tas pats – 2x. Ir taču sadarbības līgumi, kur vēl tā cena ir zemāka par tirgus cenu, ja paši nemazgā. Tur nav jābūt ar intelektu apveltītam, ka grib vienkārši slaukt, cik var izslaukt. Kā citronus.
Bzz, Tu sūdzies par papildus sodiem tiem, kuri vēlas braukt ar koplietošanas auto tā, ka pēc tam tas jāved uz ķīmisko tīrītavu vai riepas jāmaina? Tie, kuri vēlas braukt TĀ, tiem arī būtu jābrauc ar saviem personīgajiem auto :)
Nu tad tik uzlieciet vēl kādu izdomātu sodu un vēl minūtes tarifu uzlieciet uz milisekundēm. Tāda tupa uzņēmuma dēļ Latvija nekad nesasniegs klimata mērķus un maksās visi sodus. Un tie jau būs īsti sodi nevis izspiest naudu papildus sods 5 eiro par CSN sodu.
Viena koplietošanas automašīna pilsētas centrā aizvieto līdz pat 12 privātajām mašīnām, šis fakts ir zināms? Plus visas mūsu mašīnas autoparkā ienāk pilnīgi jaunas, kas nozīmē, ka izmešu apjoms ir ievērojami zemāks par vecākiem auto. Tas, kur domā, ka mēs darām sliktu, patiesībā ir tas, kur mēs darām labu. Bet katram tiesības uz savu perspektīvu :)
Kāds ir avots/pētījums šādam apgalvojumam par 12 privāto auto aizvietošanu?
Un otrs jautājums – kāpēc liela daļa no servisa mašīnām pa Latviju braukā ar Lietuvas numuriem?
Bzz, šeit vienu atsauci nedosim (pārāk neoficiāla komunikācija, tad būtu jāsaskaņo, kurš no visiem pētījumiem ir tas, kuru izplatām visiem. Ja vēlies follow-up, varam sazināties par to privāti), bet tādu tiešām ir vairāk nekā desmit. Vidēji tie rāda, ka viens auto potenciāli aizvieto ~ 8-15 privātās automašīnas pilsētas centrā.
Tam nav tikai viens iemesls. Cēlušies esam Lietuvā, tur joprojām ir mūsu head-office un lielākā daļa darbību tiek veiktas caur Lietuvu. Tā kā darbojamies visā Baltijā, Latvijā redzēt bites ar EE vai LT numuriem nebūs reta parādība, tāpat kā Lietuvā redzēt bites ar LV vai EE numuriem un Igaunijā ar LV vai LT. Reizēm klienti paši izvēlas aizbraukt uz kaimiņvalsti un tur auto atstāt, bet citas reizes paši savu autoparku starpā pamaināmies ar bitēm, lai regulāri lietotājiem būtu kas jauns :)
apgalvojums līdzinās “kopbraukšanas” firmu apgalvojumiem, ka viņu darbības rezultātā pilsētās samazinās izmešu daudzums, līdz kāds no malas nepaslinkoja saskaitīt un secināja pretējo ;)
Klau, nevajag. Nomas auto man nevar aizvietot privāto, ja braucu ar instrumentiem un materiāliem skrūvēt radiniekam mēbeles, braucu ar mantām uz lauku māju, ārpus pilsētas ciemos, sēņot, peldēties, kaut kur nekurienē palidināt dronu vai kādā eksprompta braucienā, piemēram apskatīt Raunas staburagu. Vienkārši nevariet. Gan cenas gan pieejamības dēļ. Tas, ka jūs esiet pieejami ķermeņa aizvešanai no centra uz mājām lietainā laikā, kad auto atdots servisā, ir brīnišķīgi – paldies par to.
Pāris metru braucienam nomas auto nevajag. Paņem ratiņus ;)
Man nav vajadzīgi ratiņi. Sapratu ka tas ir dārgi uz tiem km un laiku un tika ņemts līzings elektroauto. Citybū (arī Caršķuru) vienkārši ir sūduzņēmums, kuri brauc auzās un ceru drīz savāks visas savas 800 “eko” pirdējmašīnas (kuras starp citu aizņem ļoti daudz stāvvietas) lai nodokļu maksātājam nav jāmaksā miljardi sodi par klimata plāna prasībām. Tie nav nekādi joki. Tāpēc jau Latvijā viss ir pēdējā vietā, jo ir tādi dirsēji kā jūs. Lūzeri vienmēr ir pēdējā vietā.