Reklāma

Latvijā ierodas jaunā Mercedes-Benz C klase

Jaunākie raksti

Fintech uzņēmums “Wise” (“TransferWise”) plāno kļūt par publisku kompāniju

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Wise", kas agrāk bija pazīstams kā "TransferWise", nācis klajā ar paziņojumu, ka vēlas kļūt par publisku...

“Facebook” sākot ar 22. jūniju piedāvās publicēt arī podkāstus

Podkāsti jeb aplādes, jeb raidieraksti - kā katram tos labāk patīk saukt, īpaši pandēmijas laikā guvuši popularitāti klausītāju vidū....

“Canon” savos Ķīnas birojos izmanto kameras, kas ļauj ienākt tikai smaidīgiem darbiniekiem

Ir tāds teiciens, ka smaids rada smaidu, un šķiet, ka tehnoloģiju uzņēmums "Canon" tam ir pieķēries pārāk cieši. Kompānija...

“SpaceX” raķešu sistēmas “Starship” pirmais orbitālais lidojums tiks atlikts

Lai arī sākotnēji "SpaceX" savas "Starship" raķešu sistēmas, kurā ietilpst kosmosa kuģis “Starship” (upper stage) un pirmā posma raķete...

“Spotify” piesaka karu “Apple Podcasts” – iegādājas AI uzņēmumu “Podz”

Tieši pirms pāris dienām, 15. jūnijā, "Apple" oficiāli izlaida savu podkāstu abonēšanas platformu, sastādot nopietnu konkurenci "Spotify". "Spotify", jūtot,...

Jaunā “Mercedes-Benz C klase” reprezentē sportisks un vienlaikus detaļās izsmalcināts eksterjers, vieds intejers ar otrās paaudzes MBUX (Mercedes-Benz User Experience), aizmugurējo riteņu piestūrēšana, Over-The-Air, digitālās gaismas un vēl virkne inovāciju, ko Daimler AG kā jaunāko autobūves industrijas veikumu pasaulei prezentēja vien pirms pusgada.

“Jaunā C klase faktiski ir flagmaņa – S klases, kompaktā versija. Ar šo auto Daimler AG demonstrē mākslu apvienot vērtības – sportiskumu un dinamiku ar efektivitāti un drošību, kā arī izcilu komfortu. C klase viennozīmīgi ir sava segmenta līderis, ko pierāda fakts, ka pasaulē tas ir pārdotākais Mercedes-Benz modelis,” stāsta Jānis Dambītis, Mercedes-Benz vēstnieks Latvijā.

Ekonomiskākajā variantā ir iespēja iegādāties C klasi ar 1,5 litru benzīna motoru, kurš attīsta 168 zirgspēku lielu jaudu, bet C200 izpildījumā – 201 zirgspēka jaudu. Savukārt jaudīgākajam modelim ar 2,0 litru benzīna motoru ir 255 zirgspēki. Piedāvājumā ir arī trīs dīzeļmotora varianti. Visi modeļu motoriem ir 4 cilindri un visi modeļi ir aprīkoti ar 9-pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Empātiska digitalizācija ar spēju cilvēciski mijiedarboties

Paradigmas maiņa uz digitalizāciju šajā modelī ir acīmredzama, jo automašīnas funkciju kontrole un navigācija norit ar divu augstas izšķirtspējas LCD ekrānu starpniecību. Vadības panelim standarta ekrāna diagonāle ir 9,5 collas (24,1 cm). Pēc izvēles ir pieejams arī 11,9 collas (30,2 cm) liels ekrāns. Ekrāna izskatu var individualizēt, izmantojot trīs displeja stilus – diskrēts, sportisks un klasisks, un trīs režīmus – navigācija, palīdzība un pakalpojums. Komplektā ar salona ambiento apgaismojumu tas rada iespēju individualizēt automašīnas interjera noformējumu un noskaņojumu tajā. Arī centrālo ekrānu iespējams izvēlēties vai nu 10,25 collu (26,0 cm) vai 12,3 collu (31,2 cm) izmērā, kāds tas ir S klasei. Abi ekrāni, ieliecot par sešiem grādiem, ir orientēti uz automobiļa vadītāju.

“Iespaidīgie ekrāni ir tikai ārēji redzamā šīs mašīnas digitalizācijas puse. Daudz būtiskākas ir to “smadzenes” – tāpat kā S klasei otrās paaudzes MBUX ar balss vadības funkciju “Hey Mecedes”. Tā ir plašākā un viedākā multimediju informācijas un izklaides sistēma, kas radikāli maina braukšanas pieredzi, jo ar mākslīgā intelekta starpniecību spēj mācīties, apgūstot aizvien jaunas zināšanas par savu īpašnieku un viņa vēlmēm. Atrodoties ceļā, tagad faktiski iespējams viss – sākot ar produktu pasūtināšanu vakariņām un kalnedāra pārvaldību, un beidzot ar dalību tiešsaistes konferencēs, viedās mājas pārraudzīšanu ieskaitot,” turpina J. Dambītis.  “Jāpiebilst, ka ir padomāts arī par datu un personisko iestatījumu drošību, jo zem ekrāna ergonomiski pieejamā vietā ir izvietots pirksta nospieduma skeneris.”

Aizmugurējo riteņu piestūrēšana nodrošina īpašu manevrētspēju

Jaunajā C klasē pirmo reizi šāda izmēra mašīnai parādās arī iespēja izvēlēties piestūrējošus aizmugurējos riteņus. Agrāk šāda funkcija C klasei netika piedāvāta.

“Braucot ar ātrumu līdz 60 km/h, aizmugurējie riteņi piestūrē pretējā virzienā nekā priekšējie, savukārt braucot ar ātrumu virs 60 km/h – tajā pašā virzienā. Pateicoties jaunai piekares sistēmai, auto aizmugurējie riteņi spēj pagriezties par 2.5°. Tas ievērojami uzlabo jau tā izveicīgā auto manevrētspēju un dinamiku,” turpina J. Dambītis.

Digitālās gaismas – jaunākā Mercedes-Benz lukturu revolūcija

Līdz ar jaunākās S klases ienākšanu tirgū, Mercedes-Benz pasaulei prezentēja digitālo gaismu tehnoloģiju. Tagad tā pieejama arī C klases pircējiem. Katram šī auto starmetim ir hologrāfiskās lēcas, kas rotē ar 2 tūkstošiem apgriezienu minūtē, atstrojot gaismu no 1,3 miljoniem mikrospoguļu. Tās pielāgo gaismu brauktuves reljefam un laika apstākļiem, kā arī projicē uz braucamās virsmas nozīmīgas ceļa zīmes, un adaptīvi reaģē uz izmaiņām vidē. Jaunās Highbeam Assist tehnoloģijas izšķirtspēja sasniedz vairāk nekā 2,6 miljonus pikseļu un ir vairāk nekā 100 reižu precīzāka par līdzšinējo Multibeam Led sistēmu.

OTA – sistēma, kas ļaus atjaunot auto ar programmām, kuras šobrīd vēl nav radītas

Mercedes-Benz ik gadu izstrādā virkni jaunu auto pārvaldīšanas un drošības programmu. Lai auto vienmēr būtu pieejams aktuālais programmnodrošinājums, ir izstrādāta Over-The-Air sistēma. “Paziņojums par ikvienu jaunu programmnodrošinājumu parādīsies MBUX, un ar mašīnas īpašnieka atļauju to būs iespējams lejuplādēt attālināti. Tās aktivizēšanai, īpašniekam būs jādod atkārtota atļauja.  Tādā veidā tiek nodrošināts, ka automašīnā būs iespējams instalēt programmas un atjauninājumus, kas šobrīd vēl pat nav radīti,” noslēdz J. Dambītis.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Paldies, šitādus shitboxus man nevajadzēs. Iebāziet tos nemotorus savos zaļajos caurumiņos.

Tas vairs nav mersedes, jauda jau pat mazāka drīz būs ka opelim

168 zirgspēki mazjaudīgajam variantam ir pietiekami. Kādreiz visi brauca ar mazāk ka 100 zirgspēkiem un visur paspēja aizbraukt. :D

Reklāma
Reklāma
Reklāma