Reklāma

Sadzīves tehnikai ieviests jauns energoefektivitātes marķējums

Jaunākie raksti

Nothing Phone (1) apskats – parunāsim par neko!

Ilgi domāju, kā lai latvisko angļu vārdu "Hype", tad metu kaunu pie malas un ļāvos Google tulkotājam. Ažiotāža. Patiešām...

Tesla kārtējās problēmas ar varasiestādēm par Autopilot sistēmas mārketingu

Elektroauto ražotājs Tesla kārtējoreiz iekūlies nepatikšanās ar varasiestādēm par to, kā tiek reklamēta "Autopilot" sistēma - šoreiz Tesla ir...

Samsung varētu oficiāli atbrīvoties no “Z” burta lietošanas salokāmo tālruņu nosaukumus

Esam tikai dienas attālumā no tā, kad tikss izziņoti nākamās paaudzes Samsung salokāmie viedtālruņi un sagaidāms, ka to nosaukumu vairs...

NIO bateriju maiņas stacijas tiks ražotas Ungārijā

Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO turpina paplašināšanos Eiropas tirgū un tagad uzņēmums ziņo, ka Eiropā tiks saliktas NIO elektroauto bateriju...

McLaren tagad piedāvās 450 dolāru vērtus sporta apavus

Auto zīmols McLaren cer pavērt jaunus biznesa un mārketinga apvāršņus, piedāvājot sporta apavus, kurus rotās uzņēmuma vārds. Jaunais skriešanas apavu...

No šodienas stāsies spēkā izmaiņas Eiropas Savienības (ES) energoefektivitātes marķējumā vairākās sadzīves iekārtu kategorijās, kuru produktiem jau kopš 2020. gada 1.novembra izvietots dubultais marķējums. Kā turpmāk orientēties produktu klāstā un izvēlēties energoefektīvu sadzīves tehniku, skaidro Rolands Āboliņš, „Electrolux Latvia” produktu speciālists.

Kāpēc nepieciešamas izmaiņas?

Jaunā marķējuma mērķis ir palīdzēt patērētājiem labāk identificēt atšķirības starp tehnoloģiski aizvien modernākiem sadzīves tehnikas produktiem. Jo augstāka veiktspēja ir ikdienā izmantojamai ierīcei, jo mazāk tā patērēs resursus – elektrību, ūdeni un pat pievienojamos mazgāšanas līdzekļus, tādejādi esot draudzīgāka gan mūsu maciņam, gan videi.

Izmaiņas skar veļas mazgājamās mašīnas, veļas mazgājamās mašīnas ar žāvētāju, trauku mazgājamās mašīnas un dzesēšanas iekārtas, – šīm produktu kategorijām jau no pagājušā gada 1. novembra jāatrodas tirdzniecībā ar dubulto marķējumu: gan veco, gan jauno. Savukārt pilnīga pāriešana tikai uz jauno marķējumu notiek, sākot no šī gada 1.marta.

Pašreizējais ES energoefektivitātes marķējums tika pakāpeniski ieviests no 1994. līdz 2004. gadam. To plaši atpazīst un izmanto visā Eiropā – 8 no 10 patērētājiem to ņem vērā, iegādājoties sadzīves tehniku. Vienotā sistēma dod patērētājiem iespēju izdarīt informētu izvēli attiecībā uz efektīvu un ilgtspējīgu sadzīves tehniku. Tomēr mūsdienās lielākā daļa ierīču atrodas augstākajās klases, un vairs nav tādu produktu, kas atbilst zemākajām klasēm. Šāds iznākums ir pozitīvs, tomēr tas apgrūtina labāko produktu atrašanu.

Kā veidots jaunais marķējums?

Veidojot jauno energoefektivitātes marķējuma skalu, ir pārveidoti darbības rādītāji, ieviestas stingrākas ekodizaina prasības un jauni veiktspējas elementi, kā arī izmantota jauna testēšanas metode. Turklāt, lai izvairītos no turpmākām skalas izmaiņām, A līdz G klašu kritēriji tiks regulāri pārskatīti saskaņā ar tehnoloģiju un tirgus attīstību.

Iepriekšējam marķējumam bija četras A klases: no A līdz A + + +, kas ir mulsinoši, jo tas nedeva mērogu augstai, vidējai un zemai enerģijas klasei. Tāpēc jaunā skala paredz, ka esošas ierīces ir pārceltas zemākās klasēs, iekļaujoties no A līdz G klasei, savukārt A+, A++ un A+++ klases ir likvidētas. Tāpat svarīgi, ka A klasē atrodas vien pāris iekārtas, tādejādi atstājot brīvu vietu nākotnes tehnoloģiskajai attīstībai.

Būtiski minēt, ka atrašanās zemākā klasē nemaina iekārtas enerģijas patēriņu, – ierīces veiktspēja saglabājas nemainīga, mainās tikai tās vērtējums, t.i., burts uz marķējuma etiķetes.

Kas jāņem vērā, izvēloties jaunu sadzīves tehniku?

Iegādājoties kādu ierīci no izmaiņu skartajām sadzīves tehnikas kategorijām – veļas mazgājamās mašīnas, veļas mazgājamās mašīnas ar žāvētāju, trauku mazgājamās mašīnas un dzesēšanas iekārtas –, ieteicams kārtīgi iepazīties ar tās iespējām un tehnisko specifikāciju, lai tā atbilst Jūsu prasībām un nepieciešamībai.

Kā vienam no pasaulē vadošajiem ražotājiem ilgtspējas jomā Electrolux mērķis ir palīdzēt cilvēkiem samazināt savu ekoloģisko pēdas nospiedumu, izstrādājot augstas veiktspējas iekārtas, kas cilvēkiem ļauj ikdienā taupīt enerģiju, ūdeni un resursus. Electrolux ne tikai ražo kvalitatīvu sadzīves tehniku, bet arī rada ilgtspējīgu patērētāju pieredzi, kas pārsniedz vienkārši iekārtas izvēli, balstoties uz energomarķējumu.

Lai ērti skaidrotu par energoefektivitātes marķējuma izmaiņām, Electrolux ir izstrādājis informatīvu platformu: www.electrolux.lv/overlays/new-energy-label/. Papildus noderīgai informācijai attiecībā uz marķējumu Electrolux ir definējis skaidrus solījumus katrai izmaiņu skartajai produktu kategorijai, kas palīdzēs jaunajā izvēles procesā gan veikalā, gan tiešsaistē.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma