Reklāma

“Hyundai” prezentē pirmo auto uz jaunās elektroauto platformas – “IONIQ 5”

Jaunākie raksti

HP OMEN 15 spēlēm paredzētā klēpjdatora apskats

Man saņemt palietošanai HP OMEN datoru bija vismaz pāris gadu sens sapnis. Kādā pasākumā dzirdēju, ka vietējie Latvijas strīmerzēni...

“Telegram” ļaus ieplānot balss čatus

Izskatās, ka pēdējā pusgada laikā saziņas lietotne "Telegram" ļoti cenšas uzfrišināt savu audio komunikācijas piedāvājumu. Pērnā gada decembra beigās...

Masks savulaik centies nolīgt tagadējo “Volkswagen” vadītāju Dīzu

Herberts Dīzs ir cilvēks, kura vadībā "Volkswagen" koncerns platiem soļiem dodas elektroauto virzienā. Tagad parādījusies informācija, ka vēl 2015....

“DJI” gatavojas iesaistīties autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādē

"DJI" pazīstam kā uzņēmumu, kas ražo dronus, taču uzņēmums, acīmredzot, plāno paplašināt savu darbības sfēru - "DJI" gatavojas piegādāt...

Pirmais uz MEB platformas bāzētais “Ford” būs izmēros mazs krosovers

"Ford" elektrifikācijas plāns Eiropā ietver vēlmi izmantot "Volkswagen" izstrādāto MEB platformu elektriskajām mašīnām. Plānots, ka pirmais "Ford" uz šīs...

“Hyundai” prezentējis savu pirmo elektroauto uz jaunās, īpaši elektroauto paredzētās platformas “E-GMP” un arī pirmo modeli “Hyundai” elektriskā apakšzīmola “IONIQ” piedāvājumā – “IONIQ 5” elektrisko krosoveru. “IONIQ” zīmols veidots, lai nākotnē attīstītu un sekmīgāk pozicionētu jaunos “Hyundai” elektriskos modeļus.

Mašīna aprīkota ar 800V bateriju tehnoloģiju, kas nozīmē ultra ātru uzlādi – ar līdzstrāvu “IONIQ 5” spēs lādēties ar 220 kW jaudu. Tas nozīmē, ka baterijas uzlāde no 10 līdz 80 procentiem prasīs nu jau tikai 18 minūtes, bet 100 kilometriem WLTP ciklā vajadzēs tikai 5 minūtes ilgu uzlādi. Tehniski auto spēs lādēties arī ar 400V spriegumu. Līdz šim 800V tehnoloģija bija reti izmantota un pārsvarā sastopama dārgākajās elektriskajās mašīnās. Turpinot par baterijām, pieejamas divas versijas – 58 kWh un 72,6 kWh. Abas versijas pieejamas gan ar pilnpiedziņu, gan aizmugurējo piedziņu, savukārt maksimālais nobraucamais attālums ar vienu uzlādi ir 470 – 480 kilometri. Auto arī spējot vilkt 1600 kilogramus smagu piekabi.

Jaudīgākā pilnpiedziņas versija ar diviem elektromotoriem spēs attīstīt 302 zirgspēku jaudu un 605 ņūtonmetru griezes momentu, kas līdz 100km/h ļaus paātrināties 5,2 sekundēs. Arī lēnākā versija nav gluži švaka – 58 kWh baterija komplektā ar 167 zirgspēku motoru līdz 100km/h var paātrināties 8,5 sekundēs.

Auto būs “vehicle-to-grid” lādēšanas spējas. Tas nozīmē, ka auto spēs lādēt ne tikai portatīvos datorus, viedtālruņus un citas elektroierīces, bet nepieciešamības gadījumā tas varēs būt arī kā mazs ģenerators.

Vizuāli mašīna ir ļoti līdzīga iepriekš prezentētajam “45 EV” konceptauto un simbolizē atšķirības no “Hyundai” līdzšinējā dizaina. “Hyundai” koncerna galvenais dizaineris Luks Donkervolke izteicies, ka viņš vēlējies samazināt dažādas dizaina valodas nianses, tādējādi atainojot elektroauto raksturīgo klusumu. Dizaineris arī sola, ka “IONIQ 5” vizuāli atšķirsies no nākamajiem “IONIQ” modeļiem. Viņš skaidro, ka vēlas sniegt katrai mašīnai unikālu, interesantu dizainu, lai cilvēki to uzreiz atšķirtu un ne ar ko citu nesajauktu.

Salonā dominē divi 12 collu ekrāni, kuri piedāvā visas jaunākajās savietojamības iespējas. Mašīna aprīkota ar jaunāko “Hyundai Bluelink” sistēmu, kas auto īpašniekam ļauj kontrolēt atsevišķas mašīnas funkcijas, lietojot viedtālruni. Interesanti, ka viduskonsoli būs iespējams pārbīdīt par 14 centimetriem.

“Hyundai” izmanto uzlabotu “heads-up” displeju, kurā intergrētas papildinātās realitātes (augmented reality) funkcijas. Tāpat auto aprīkots ar dažādām braukšanas palīgsistēmām, kas, lietojot kameras un dažādus sensorus, kontrolē mašīnas atrašanos joslā, atstatumu līdz priekšā braucošajam un citus procesus.

Pagaidām jaunās mašīnas cenas vēl nav izziņotas, bet “limited edition” versija “Project 45” maksās apmēram 45 tūkstošus eiro. Šī ir “top-of-the-range” versija, līdz ar to varam prognozēt, ka citi varianti būs nedaudz lēnāki. Pirmās piegādes sāksies tuvākajos mēnešos.

AvotsAutocar
Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Armands Bozs

smuks audiks

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: