Web Analytics
More
    Reklāma

    Zviedrijā uzbūvēts ceļš, kas nodrošina bezvadu uzlādi automašīnām

    Jaunākie raksti

    Izraēlas uzņēmums “ElectReon” Zviedrijas pilsētā Gēteborgā pabeidzis 1,6 kilometru gara ceļa posma būvēšanu, kas spēj nodrošināt dinamisko bezvadu lādēšanu elektroauto. Tas ir garākais šāda veida ceļš pasaulē un pirmais, kas bezvadu režīmā ļauj lādēt kravas auto un autobusus, kuri turpina kustību.

    Kā vēsta uzņēmums, veicot izmēģinājumus 200 metru posmā un braucot ar ātrumu līdz 60km/h, enerģijas pārnese no ceļa uz mašīnas bateriju bija apmēram 70 kW. Sistēma spējusi sniegt stabilu uzlādes ātrumu, to neietekmējot ne sniegam, ne ledum uz ceļa.

    Tāpat sistēmas vadība pilnībā notika attālināti, to darot no kompānijas ofisa Izraēlā. Šobrīd tiek gaidīta atļauja izmantot visu ceļa posmu abos virzienos, lai izmēģinātu vairāku elektrisko transportlīdzekļu vienlaicīgu uzlādi. Plānots, ka nākotnē jaudu iespējams palielināt un vietējais transporta uzņēmums turpinās veikt dažādus izmēģinājumus.

    Zviedrijas Ceļu administrācija plānojusi liela mēroga pilotprojektu, kura ietvaros tiktu izbuvēts apmēram 30 kilometrus garš ceļa posms, uz kura būtu iespējams veikt auto bezvadu uzlādi. Tomēr beigu beigās šādu sistēmu ieviešanu dzīvē ietekmēs to gala izmaksas un spēja vienoties par vienotiem standartiem visur.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ASh
    01.02.2021 12:57

    Interesanti kāds tur sanāk ekonomiskais pamatojums.. 70kw pārnese 200m posmā pie 60kmh nozīmē, ka izdodas uzlādēt 0.3kwh. 0.3kwh pie vidēja vieglā auto patēriņa ļauj nobraukt kādu 1..1.5km. Smagais drošvien ar šo daudzumu nobrauktu ap 300..500m. Palaidīs to 1.6km posmu un sanāks ap 2.5kwh uzlāde posmā, kas jau izklausās bik sakarīgāk. Tik cik tas izmaksā…

    Rūdolfs Putniņš
    01.02.2021 13:42

    Šis īsti nav solar highways, bet cik tieši ilgi tam autiņam jātusē uz tā ceļa, lai varētu kaut ko jēgpilnu uzlādēt? Nu vismaz, lai uzturēšanās uz ceļa kustībā būtu ar pozitīvu enerģijas bilanci.

    Elektriķis
    01.02.2021 14:03

    Šis ir labs:

    Tāpat sistēmas vadība pilnībā notika attālināti, to darot no kompānijas ofisa Izraēlā.

    Lauķis
    01.02.2021 15:02

    Lūgsim Dieviņu, lai Kariņam pēc covid afēras paliek kāds grasis lai kādu posmu ceļa salabo.

    Vle
    02.02.2021 03:40
    Reply to  Lauķis

    Delfu komentetaji un Alda atbalstitaji, beidzot ir seit :D

    Rudolfs
    02.02.2021 10:14
    Reply to  Lauķis

    Lauku ceļus labo pašvaldības. Tur pie pašu ievēlētā korumpētā pagastveča jāgriežas, lai kaut ko salabotu. Aldis valdībā neglābs. Valsts ceļi pārsvarā labā kārtībā un var gludi visur aizbraukt.

    Krotow
    01.02.2021 16:05

    Tad jau labi – atslēdzot ceļu, drīz visa satiksme apstājas :P

    Austris
    01.02.2021 16:54

    Mani vairāk interesē:
    1. Cik lieli enerģijas zudumi, ja ir.
    2. Cik spēcīgs elektromagnētiskās starojums – vai efekts nebūs tāds pat kā dzīvojot pie augstsprieguma līnijas.

    Krotow
    02.02.2021 10:50
    Reply to  Austris

    Par to bomži uz tā ceļa varēs gatavot vakariņas. Izmestus indukcijas pannas un katliņus gan jau atradīs.

    Wolt
    01.02.2021 21:02

    Labāk būtu uzlikuši sliedi kur mašīna iesēžas un tad var vālēt neturot stūri uz 240 km h.ja šitā būvē elektroceļus tas nozīmē ka gribēs atpelnīt pārdodot dārgus elektroauto un parasti auto aizliegti.samazināsies cilvēkiem iespēja braukt ar pašiem savu auto,elektroauto būs koplietojamās miskastes vai biezajiem.

    Reklāma