“BMW” ir viens no autoražotājiem, kas pēdējo pāris mēnešu laikā prezentējis jaunus elektriskos auto – BMW “iX3” un jauno elektroauto flagmani “iX”, tādējādi apliecinot savus nodomus nopietni pievērsties elektroauto ražošanai. Tomēr Bavārijā bāzētais uzņēmums visas olas neliek vienā grozā, kopā ar “Toyota” attīstot arī ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas.
“BMW” valdes priekšsēdētājs Olivers Zipse intervijā Vācijas medijam “Augsburger Allgemeine” norādījis, ka autoražotājs vēlas palielināt elektroauto ražošanas apjomus. Zipse cer, ka no 2021. līdz 2023. gadam “BMW” saražos par ceturtdaļmiljonu vairāk elektroauto nekā sākotnēji plānots.
Autoražotāja vadītājs cer, ka 2023. gadā aptuveni katrs piektais pārdotais “BMW” būs elektrisks. Salīdzinot ar šā gada tirdzniecības rādītājiem, no kopējiem “BMW” pārdošanas rādītājiem tikai 8 procentus sastādīja elektroauto. Protams, šis skaitlis diezgan strauji palielināsies, tirgū nonākot jaunajiem kompānijas elektroauto.
Tāpat Zipse norādījis, ka pilnvērtīgai elektroauto ienākšanai tirgū nepieciešamas arī milzīgas investīcijas uzlādes tīkla attīstībā. “BMW” vadītājs saka, ka ekspluatācijā katru nedēļu būtu jānonāk aptuveni 15 tūkstošiem privāto uzlādes punktu, kā arī 1300 publiskās uzlādes punktiem. Tas, visticamāk, domāts visas Eiropas līmenī, taču šādi infrastruktūras attīstības apjomi joprojām ir itin neaizsniedzami.
Kaut kas nelīmējās kopā. Aptuveni 40 000 i3 tiek pārdoti gada laikā, ņemot vērā, ka tas ir 8%, tad BMW gada laikā pārdod 500 000 auto, jeb aptuveni tik pat cik Tesla, taču tā nav.
Kurš melo?
Fiksi paguglējot, atradu, ka 2019. gadā visa BMW grupa spēja pārdot 2.5 miljonus auto.
Tad cerams, ka 2023. gadā būs vismaz tie 8% jeb ~200 000 elektroauto.