Web Analytics
More
    Reklāma

    “Yandex Go” ievieš pakalpojuma sniedzēju automašīnu ātruma monitoringu

    Jaunākie raksti

    No 3. decembra Latvijā ir sākusi darboties Yandex Go ātruma monitoringa tehnoloģija, kas seko līdzi, vai pakalpojuma sniedzēji servisa pasūtījumu veikšanas laikā nepārsniedz ātrumu. Šī tehnoloģija ir paša uzņēmuma izstrādāta. Tā ieviesta visās pilsētās, kurās pakalpojums ir pieejams.

    Kad autovadītājs izpilda Yandex Go pasūtījumu, autovadītāja lietotne ar GPS palīdzību nosaka automašīnas ātrumu. Šis ātrums tiek salīdzināts ar maksimāli atļauto konkrētajā ceļa posmā, izmantojot navigatora datus, kuri kalpo maršrutu veidošanai. Tehnoloģija ņem vērā arī iespējamos signāla traucējumus, tostarp negaidītas koordināšu izmaiņas, un prot neizmantot aprēķinos šādas anomālijas.

    Reklāma

    Ja vadītājs pārsniedz atļauto ātrumu, sistēma viņu par to brīdina, izmantojot vadītāja lietotni. Pēc vairākiem saņemtiem brīdinājumiem algoritms ierobežo vadītāja piekļuvi servisa pasūtījumiem uz noteiktu laiku, bet atkārtotu pārkāpumu gadījumā – uz visiem laikiem.

    Komentējot ātruma monitoringa ieviešanu, Jānis Ķirsis, servisa “Yandex Go” sadarbības partneru attiecību vadītājs Latvijā, norāda: “Mēs turpinām aktīvi investēt braucienu drošībā. Oktobrī Latvijā tika papildu apdrošināšanas programma sadarbības partneru autovadītājiem un pasažieriem. Ātruma monitoringa ieviešana ir nākamais solis, lai padarītu braucienus vēl drošākus. Jaunās tehnoloģijas mērķis ir palīdzēt autovadītājiem, kuri netīšām pārsniedz ātruma ierobežojumu, labāk ievērot noteikumus un būt uzmanīgākiem. Tie, kuriem ātruma pārsniegšana nav vienreizēja kļūda, bet gan braukšanas stils, pārtrauks izpildīt servisa pasūtījumus. Tomēr pēc testiem citās valstīs redzam, ka vairāk nekā 70% autovadītāju, kuri reizēm pārsniedz atļauto ātrumu, pārstāj to darīt pēc otrā brīdinājuma saņemšanas lietotnē.”

    Šogad Yandex Go serviss Latvijā pirmais un vienīgais pēc paša iniciatīvas ir ieviesis arī pasažieru un autovadītāju bezmaksas apdrošināšanu. Katram cilvēkam, kas atrodas automašīnā, pasūtītā brauciena laikā tiek piemērota papildu apdrošināšana ar atlīdzību līdz 10 000 eiro.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    07.12.2020 09:13

    [politiskais cinisms on] vai cik aktīvi krievi reklamējas, laikam atkal nekādi neskarošās sankcijas un rubuļa kurss pret dolāru neietekmē :D [/politiskais cinisms off]

    par tēmu — diezgan interesanti, ja viņiem izdevies izveidot adaptīvu algoritmu. kā var redzēt Kursora forumā, dažs labs fiksijs ar savu elektrozoju ir aptaisījies. bet ko darīs šoferītis, ja kāds kavēs uz vilcienu vai lidostu? bremzēs, baidoties uzdot gāzi uz jūrmalenes?

    Skābene
    07.12.2020 09:54
    Reply to  digitalk

    Tas jau nav nekas jaunas, UAE taksometros arī sāk bļaut brīdinājuma signāls, kad šoferis pārsniedz +30 atzīmi. Agrāk, kad šitās sistēmas nebija, taksometri pa pilsētu lidoja arī ar 120km/h un nācās kliegt uz tiem babajiem, ka es nekur nesteidzos! :D

    digitalk
    07.12.2020 10:35
    Reply to  Skābene

    tad kad tu nesteidzies un neuzprasies, tas ir tikai pamatoti, ja šoferis nepārkāpj. man, kā gājējam, arī negribētos ieraudzīt uz 120 bleķa kasti, kad es mēģinu pāriet pāri ielai.

    brīdinājuma signāls jau nav svarīgais, interesantā daļa ir adaptīvā kontrole, kurai jāsaprot, ka te ir paātrinājums apdzīšanas manevram, te mauc pāri tiltam, kur gājēju nav, utt. jautājums jau tieši cik gudra tā sistēma sanākusi.

    [offtopic] man lieliskākais brauciens ar taxo bija kaut kad 90x, kad privātie braukāja. cilvēks laikam bija rallists, kurš piepelnījās. es galapunktā (ziemā, ar sānslīdēm pagalmos) nonācu par 5 min. ātrāk nekā plānoju. iedevu +50% pie parastās takses, bija pelnījis.

    Last edited 3 years ago by digitalk
    08.12.2020 00:39
    Reply to  digitalk

    Nu nekavē, nu. Tava biļete nav atļauja citus apdraudēt.

    digitalk
    08.12.2020 01:47
    Reply to  Kavacky

    lai arī esmu diezgan kategorisks CSN piekritējs, bet ir viens bet. noteikumi cilvēkam ar saprātu ir rekomendācijas, kuru pārkāpšanas gadījumā pienāksies sods, tas arī viss. tu nevari citus apdraudēt iegāzējot 100+ uz jūrmalenes ar 2 joslām. tiesa to cilvēku ar aukstu loģisku saprātu nav pārāk daudz, tāpēc arī vajadzīgi noteikumi.

    Janvāris Ziema
    07.12.2020 10:14

    Yandex Go home

    Krotow
    07.12.2020 11:56

    Gribu redzēt kā viņi šo ieviesīs paši savā Krievijā :)

    LAN
    07.12.2020 13:36

    Šo gan īsti nesaprotu – vai tiešām braukšana uz 49 km/h ir drošāka neiekļaujoties plūsmā un provocējot pārējos uz lieku apdzīšanu? 🤔

    Krotow
    07.12.2020 14:24
    Reply to  LAN

    Droši ir visiem braukt vienā ātrumā. Un expadomju zemēs, ja jau vēlas samazināt satiksmes ātrumu, tad jāsoda visus pie pirmā pārsniegtā kilometra (aka 51 km/h pilsētā). Cita lieta, ka šai gadījumā ir jēga pārskatīt satiksmes ātruma limitus, jo 50 km/h pēc spidometra, kas reāli apmēram 44..45 km/h, kļūst tā kā par lēnu.

    Taču varbūt patiesā jēga šim ir visiem privātajiem noņemt auto?

    digitalk
    07.12.2020 16:42
    Reply to  Krotow

    patiesā jēga 50 km/h pilsētā ir mirstības procents pie avārijām.

    KKTK
    07.12.2020 17:28
    Reply to  digitalk

    Tāpēc mūsdienīgās pilsētās tas tiek samazināts uz 30km/h. Un īpašās zonās pat mazāk, kā 30km/h.

    digitalk
    07.12.2020 18:33
    Reply to  KKTK

    30 km/h gan izklausās pastulbi, tad jau sabtransports arī vilksies zirgu pajūga ātrumā?..
    (pārgudrajiem kritiķiem — jā, jā, es zinu, ka pajūgs nejoņo ar 30 km/h, tā bija hiperbola).

    KKTK
    08.12.2020 11:23
    Reply to  digitalk

    Katram tas izklausās savādāk, bet mērķis ir samazināt bojā gājušos (https://www.thelocal.fr/20201029/paris-launches-consultation-for-generalised-30kmh-speed-limit-in-the-capital). Bet par sabiedriskā transporta vidējo ātrumu var uzzināt pat no Rīgas Satiksmes. Kādus 10 gadus atpakaļ tas bija mazpacmit km/h, tad nu sāka eksperimentēt ar A joslām. Caru, ka tas ir ko uzlabojis.

    Krotow
    07.12.2020 19:09
    Reply to  KKTK

    Kamēr atklāsies. ka pilsētā ar auto reāli braukt vairs nevar. Tālāk sk. augstāk.

    08.12.2020 00:41
    Reply to  LAN

    Ir noteikts maksimālais braukšanas ātrums.

    Tavas plūsmas ātrums nedrīkst pārsniegt atļauto maksimālo braukšanas ātrumu.

    Kāds
    07.12.2020 15:49

    Pavisam lieliski vēl būtu šo pārbaudi ieviest arī nevedot pasažierus. :) Cik reizes manīti taksometru šoferīši, kas burtiski lido pakaļ savam klientam :) vai arī apmet apkērt pēkšņi auto pāri pa dubultajai līnijai, vairākām joslām.

    KKTK
    07.12.2020 17:30

    Bet šī raksta zemteksts ir – Yandex taksometru šoferi, ir apdaudzīti psihopāti. Tāpēc pievienojos – “Yandex Go home”.

    digitalk
    07.12.2020 18:25
    Reply to  KKTK

    es tev nepiekritīšu par cilvēkiem, kuri izvēlas strādāt arī tur. man ir viens paziņa, kurš pamatā takso(-ja?) ar Boltu, bet uzinstalēja sev jandeksi. pamatojums vienkāršs, pie esošās konkurences katrs pasūtījums ir svarīgs. pie kam pats ir trollis, ka maz nesaliekas. savulaik kopā stabilizējām asins daudzumu mūsu organisma alkoholā un viņš izbesīja vienu Latvijas prokrievu tā, ka tas vairāk pat uz to bāru nenāca :D

    Jurčiks
    08.12.2020 03:22

    iemesls vēl vairāk spiegot kas notiek Latvijā..
    un kāpēc viņi amerikancu GPS izmanto, nevis savu Glonasu?

    Krišs
    08.12.2020 09:02

    Šādu pakalpojumu vajadzētu citybee mašīnām. Savādāk bērni saspēlējas spēlītes uz datora un domā ka var tāpat arī dzīvē laist.

    Reklāma