Slavenā itāļu superauto ražotāja “Ferrari” vadītājs Luiss Kamiljēri izteicies, ka uzņēmums nākotnē neplāno kļūt tikai par elektroauto ražotāju, vienlaikus norādot, ka “Ferrari” nav iebildumu pret elektrifikāciju kā tādu.
“Ferrari” vadītājs Kamiljēri domā, ka “Ferrari” nekad nebūs 100% elektrisks zīmols, tādējādi liekot noprast, ka kompānija turpinās attīstīt mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem.
Itāļu kompānija gan nav atteikusies no savu auto elektrificēšanas hibrīdu formā. “Ferrari” hibrīdu segmentā iesaistījās ļoti laicīgi – jau 2013. gadā, prezentējot “LaFerrari”, kas izmantoja no pirmās formulas aizgūtas tehnoloģijas. Pērn kompānija radīja pirmo sērijveida “plug-in” hibrīdu savā vēsturē, nākot klajā ar “SF90 Stradale” (attēlā). Šī ir visjaudīgākā jebkad radītā “Ferrari” ielas mašīna, kas, kombinējot elektromotoru un iekšdedzes dzinēju, attīsta nepilnus 1000 zirgspēkus (986Zs, ja gribam būt precīzi).
Tomēr iekšdedzes dzinēja izņemšana no “Ferrari” radītu problēmas. Kompānijas vadošie inženieri uzskata, ka bateriju tehnoloģijas vēl nav gana attīstītas, lai tās izmantotu superauto. “Ferrari” domā, ka tuvāko dažu gadu laikā baterijas vēl nesasniegs nepieciešamo līmeni, lai radītu pilnībā elektrisku auto.
Ferrari bez Ferrari raksturīgās motora skaņas vairs nebūs tas Ferrari. Cik saprotu pircējiem tieši patīk tas motora rēciens!
Apmēram tā. Burkšķis kopā ar uzrāvienu ir galvenais iemesls, kāpēc iekšdedzes dzinējs zināmās aprindās ir ļoti cieņā.
Tas viss dzīvo galvā, tikai sentiments, jeb prastāk pieradums. Mūsu paaudzei tā ir rīcineļļas smarža (smaka) motokrosā, mistiskā klusinātāju skaņa superauto…Pēc 30 gadiem kas tas būs? Klaburčūskas vai kameņu sanoņa no elektromotoriem? Un nez vai 19/20 gadsimta mijā mūsu apjūsmotās skaņas kādam likās pievilcīgas. Tad bija savas, pieļauju, laba rumaka ar labiem pakaviem “īstais” dipadu dapadu.
Cits statusa vāģu ražotājs Bentlijs gan paziņoja , ka pēc 2030 būs tikai elektrisks.