Gadiem ilgi glancētās ceļojuma brošūras un dažādas interneta vietnes bijis ja ne vienīgais, tad vismaz būtisks palīgs ceļot gribētājiem. Tomēr liela daļa tūrisma menedžmenta pat nenojauš, kāda ietekme uz konkrētu ceļojuma galamērķi ir tai pašai Vikipēdijai. Ekonomisti atklājuši, ka regulāri atjaunota Vikipēdijas lapa pat mazai pilsētai gadā var sniegt papildus 100 000 mārciņu ieņēmumus.

Ekonomisti no “Collegio Carlo Alberto” institūta Itālijā, kā arī “Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung” institūta Vācijā veikuši eksperimentu, kurā atklāts, ka daži vienkārši labojumi Vikipēdijā var darīt brīnumus un mazai pilsētai tūrisma jomā palīdzēt nopelnīt pat papildus 100 000 mārciņas gadā. Izpētes ietvaros pētnieki vienkārši paņēmuši 60 dažādas Spānijas pilsētas un mērķtiecīgi uzlabojuši to aprakstus Vikipēdijā. Tika pievienoti vairāki pieturas punkti par šo pilsētu vēsturi, apskates vietām un tas viss papildināts ar pāris augstas kvalitātes fotogrāfijām. Tālāk šis saturs arī iztulkots vairākās valodās, tostarp, franču, vācu, itāļu un citās.

Zīmīgi, ka šis nelielais eksperiments radījis tūlītēju efektu. Pievienojot konkrētajam Vikipēdijas rakstam divas rindkopas un vienu foto, tūrisma sezonā šajās pilsētās pavadīto nakšu skaits palielinājās vidēji par 9%. Savukārt pilsētām, par kurām Vikipēdijas resursā neko nebija iespējams atrast, šādi uzlabojumi tūristu pieplūdumu palielinājuši pat par trešdaļu.

Efekts no vienkāršas informācijas papildināšanas par konkrēto tūrisma vietu var būt patiešām ievērojams, tikai atliek uzdot jautājumu – kāpēc pasaules pilsētas tik kūtri reklamē sevi tādā brīvpieejas resursā kā Vikipēdija. Šeit izpalīdzīgu roku var sniegt brīvprātīgie, kuri lielākoties pēc pašu iniciatīvas raksta un rediģē Vikipēdijas ierakstus. Tomēr arī uz šādu censoņu paveikto nevar paļauties par visiem 100% – to pierāda kāds nesens gadījums ar nepareizi iztulkotiem tūkstošiem Vikipēdijas ierakstu.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments