Iemantojis pasaules slavu ar lomām slavenajās “Zvaigžņu karu” filmās, skotu aktieris Jūens Makgregors pazīstams arī kā kaislīgs motociklu cienītājs un piedzīvojumu meklētājs. Makgregors iepriekš devies divās lielās piedzīvojumu ekspedīcijās – 2004.gadā piedaloties “Long Way Round” braucienā apkārt pasaulei no Londonas uz Ņujorku, bet 4 gadus vēlāk no dzimtās Skotijas viņš devās uz Dienvidāfriku. Šis piedzīvojums pazīstams ar nosaukumu “Long Way Down”. Abos braucienos kopā ar Makgregoru devās viņa kolēģis un labākais draugs Čārlijs Bormans.

12 gadus pēc iepriekšējā piedzīvojuma, abi vīri nolēma, ka laiks doties vēl kādā ekspedīcijā, taču šoreiz ir divi āķi – abi ir krietni vecāki (Makgregoram 49 gadi, Bormanam 54 gadi) un šoreiz viņi brauca, neizmantojot benzīnu, bet gan elektrību. Arī plānotais maršruts nav no vienkāršākajiem – starts Argentīnas galējos dienvidos Ušvajā, bet finišs ASV metropolē Losandželosā. Ušvaja pazīstama dažādu iemeslu dēļ – tā ir vistālāk dienvidos esošā pilsēta pasaulē un vārti ceļojumiem uz Antarktīdu. Un tā ir pilsēta, kur vēsturisku brūču dēļ uzbrukumu filmēšanas laikā piedzīvoja britu TV raidījuma “Gāzi Grīdā” jeb “Top Gear” komanda.

Taisnā līnijā šis ceļojuma maršruts ir nepilnas 7000 jūdzes jeb 11 250 kilometrus garš. Tas, protams, ja no Ušvajas ar lidmašīnu lidojam uz Losandželosu, kas bez pārsēšanās gan nav iespējams. Tā kā maršruts tika realizēts pa sauszemi, ceļojuma kopējais garums sastādīja aptuveni 13 tūkstošus jūdžu jeb apmēram 20 tūkstošus kilometru.

Protams, TV raidījums par diviem pusmūža vīriem, kuri mierīgi brauc pa līdzenām šosejām nebūtu interesants skatītājiem, tāpēc sagaidāmi dažādi bezceļu piedzīvojumi, par ko parūpēsies apvidus un labu ceļu trūkums. Maršruts abus veda caur Argentīnu, Čīli, Bolīviju, Peru, Ekvadoru, Kolumbiju un Panamu, kur sākas ceļojuma otrā daļa. No Panamas brauciens vijas caur Centrālamerikas valstīm – Kostariku, Nikvaragvu, Hondurasu, Gvatemalu, Meksiku un, visbeidzot, ASV.

Kā jau minēts, abiem ir ļoti nopietna un plaša bezceļu pieredze, braucot Mongolijā, Sibīrijas pavasarī, kā arī Āfrikas valstīs. Ja abos iepriekšējos piedzīvojumos tika izmantoti “BMW” motocikli, tad šoreiz abi pārkāpuši uz īpašiem gatavotiem, elektriskiem “Harley-Davidson LiveWire”. Šādos piedzīvojumus vienmēr līdzi dodas arī pavadošais transports. Tam visvienkāršākā izvēle būtu “Land Cruiser” vai “Land Rover”, taču, turpinot videi draudzīgu tematiku, kā pavadošā transporta auto tika izvēlēti “Rivian R1T” pikapi. Lieki teikt, ka tie nekad nav pārbaudīti tik garā un tehniski smagā pārbaudījumā.

Šajā gadījumā četriem elektriskiem spēkratiem bija jāšķērso ļoti sarežģīts apvidus, turklāt, elektrību kannā līdzi nepaņemsi. Makgregors intervijā Džimija Falona šovā atklāja, ka viņi esot klauvējuši pie māju durvīm un lūguši iespēju lādēt savus motociklus, kas dažreiz beidzās ar izsistiem drošinātājiem. Pašam Makgregoram esot beigusies elektrība un viņš uz motocikla pat vilkts aiz mašīnas. Tas, pirmkārt, noteikti izskatījās ļoti dīvaini, bet, otrkārt, bija ļoti bīstami.

“Long Way Up” pirmās trīs sērijas “Apple TV+” nonāks 18. septembrī, bet pārējās sērijas tiks piedāvātas pēc tam, tās izlaižot ik pēc nedēļas.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Oskars Pūris

Tomēr būs jāabonē apple tv+. Ehh…

0939

veloceļotāji mauc no Aļaskas uz DA dienvidiem (vai pretējā virzienā) bez pavadošajiem auto, un bieži pat vienatnē. Izrādās, ar elektromočiem tā nevar.