Web Analytics
More
    Reklāma

    “Volkswagen” un “Audi” vadītāji sola turpināt ievērojamas investīcijas iekšdedzes dzinējos

    Jaunākie raksti

    Lai gan “Tesla” un citu elektroauto ražotāju popularitāte (un vērtība) turpina pieaugt ar katru dienu, vācu autobūves gigantu “Volkswagen” un “Audi” vadītāji paziņojuši, ka turpinās lielas investīcijas iekšdedzes dzinēju attīstībā. Abu kompāniju vadītāji skaidro, ka arī nākotnē iekšdedzes dzinēji sastādīs lielāko daļu pārdošanas apjomu.

    “Audi” boss Markuss Dīzmans (Markus Duesmann) kādā nesenā intervijā izteicies, ka iekšdedzes dzinēji pastāvēs vēl ļoti ilgu laiku. Tieši tāpēc kompānija turpina lielas investīcijas šo dzinēju attīstībā. Skaidrs, ka turpmāko gadu laikā elektroauto pārdošanas rādītāji ievērojami augs, taču ar iekšdedzes dzinējiem aprīkoti auto joprojām sastādīs 60-70% no pārdošanas apjoma. Ņemot vērā, ka tas ir ekonomiski pamatots solis, Dīzmans sola turpināt darbu šajā virzienā.

    Arī “VW” vadītājs Ralfs Brandsteters izteicies līdzīgi, solot turpināt darbu pie iekšdedzes dzinējiem. Iepriekš “Volkswagen” pārstāvis bija izteicies, ka pēdējās paaudzes “Volkswagen” auto ar iekšdedzes dzinējiem tiks ražoti no 2026.gada, tomēr Brandstetera teiktais nonāk pretrunā ar šo apgalvojumu. “Mēs vienmēr esam teikuši, ka piedāvāsim dažādus, taču līdzvērtīgus variantus ilgtermiņā. Jebkuram klientam jābūt iespējai izvēlēties tehnoloģiju, kas vislabāk piemērota tieši viņa mobilitātes vajadzībām,” saka Brandsteters.

    Abi zīmoli straujiem soļiem turpina soļot elektrifikācijas virzienā, piedāvājot jaunus elektroauto modeļus. Gan “Audi”, gan “Volkswagen” turpmāko gadu laikā sola ievērojami paplašināt savu elektroauto klāstu, taču šie izteikumi liek domāt, ka arī benzīna un dīzeļa alternatīvas tik drīz nepazudīs.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    59 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    azad
    23.07.2020 12:33

    Kas māk taisīt motorus tie taisa, pārēkie sola revolūciju elektro un gibrīdos.

    Krotow
    23.07.2020 12:42

    Lai cik tas paradoksāli nebūtu, viņus abus bezmaz var saukt par vienkāršās tautas labdariem. Kamēr šī brīža bateriju cenas nesamazināsies vismaz uz pusi, elektroauto ar jēdzīgiem parametriem mīnus teslas stila zvaniņi un bumbiņas, vienkāršajiem mirstīgajiem nebūs pa kabatai. Plus visi tie gadījumi, kad ar auto jābrauc tūlīt un tālu, tuvumā nav kur lādēties un nav arī paredzams utt. Variet sākt mīnusot tā ka bikses trīc, bet tā ir taisnība.

    Skābene
    23.07.2020 12:50

    Koenigsegg no 3 cilindru dzinēja iegūst 600zs.
    Tā kā iekšdedzes dzinējus vēl ir kur attīstīt un padarīt efektīvākus.
    Ja vēl benzīnnieka patēriņu iemācīsies dabūt zem dīzeļa patēriņa, lētāk būs braukt ar benzīnu, kā elektro auto. Vēl gadus 15-20 iekšdedzes dzinēji būs aktuāli, ja vien nenotiks strauja revolūcija akumulatoru ražošanā un tie nekļūs 5x lētāki un 2x ietilpīgāki jau tuvākajā laikā. Tad gan nav jēgas ar iekšdedzes dzinējiem ķēpāties.

    spriidiic
    23.07.2020 13:21
    Reply to  Skābene

    Akumulatori kļūs dārgāki . Jau šobrīd ir jūtams retzemju metālu trūkums , eauto psihoze to vēl vairāk saasina .Zem dīzeļa patēriņa benzīinnieks nekad nepalīdīs , fizikas likumi nav mainījušies un netaisās to darīt . Prasti argumentējot – katram benzīnniekam ir iespējams dīzeļa analogs ar mazāku pat’;eriņu .

    Skābene
    23.07.2020 13:42
    Reply to  spriidiic

    Sola jau visādus brīnumus arī bez retzemju metāliem, bet cik ilgs laiks paies līdz reālai akumulatoru ieviešanai produkcijas vidē ir grūti prognozēt.

    azad
    23.07.2020 15:41
    Reply to  spriidiic

    Octavia 1.5 benzīns, auto piekrauts līdz ūkai, pa šoseju braucot 110-120 km/h patēriņš 4,9l uz 100km. Cik dīzeļa analogs tērēs 3l uz 100km?

    Fedja
    23.07.2020 16:11
    Reply to  azad

    Un cik tā piekrautā octavia patērē, kamēr korķa stundā izbrauc no Jaunciema, cauri visai Rīgai līdz Jūrmalai!? Dīzelim jau tā korelācija patēriņam nav tik krasa kā benzīnam, vai tas auto tukšs, vai pilns, šoseja vai pilsēta, patēriņš lēkā max 20-30 procentu robežās, kamēr benzīniekam no 5 litriem uz šosejas, līdz 20 litriem pilsētas sastrēgumā.

    azad
    23.07.2020 16:39
    Reply to  Fedja

    Nu nestāsti par 20l sastrēgumā, protams, ja tev nav kāds 4.2 biturbo. Octavia sastrēgumos patēriņš būs 7,7, labi malsimums 8l, ja tiešām par 2 ātrumu tālāk nepārslēdzies un vasarā sēdi ar ieslēgtu kondišku. Salīdzinājumam Astra 1.7 dīzelis 6,8l pilsētā kaut gonkojot. Atšķirība ap 1l. Protams, ja ņem cenas starpību un rēķina uz 10 gadiem, tad jau starpība būs grandioza:D Bet ja abiem auto noklātos turbīna, tad dīzelim tā būs par saviem 200EUR dārgāka, kur tad arī izlīdzinās degvielā ietaupītais. Un nevajag stāstīt, ka nekas nelūzt dīzelim, ka viss bez maz vai mūžīgs:D Nav nekas pret dīzeli, ja tas nebūtu izdevīgāk, tad tik daudzi nebrauktu ar tiem, bet katrs izvēlas ko vēlas.

    KKTK
    23.07.2020 16:47
    Reply to  azad

    Ha – to ko Eiropā met ārā ar to arī te brauc. Neviens tak neko nesalīdzina un neskaitļo. Brauc ar to, kas placī atvilkts :D

    Fedja
    24.07.2020 09:02
    Reply to  azad

    Kur tu rauj tik sīrupainus ciparus.
    Re kur lietotāju pieredze rāda, ka šodas rij daudz:
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/466338.html

    azad
    24.07.2020 10:58
    Reply to  Fedja

    Datus izrāvu no borta datora tai pašai piekrautajai Škodai. Un tu iemet datus par 20 gadus vecu auto:D

    trel
    23.07.2020 14:34
    Reply to  Skābene

    Kāds šim dzinējam ir resurss? Pie cik tūkstošiem km ir jātaisa kapitālais remonts?
    Nav problēma dzinēju sagatavot īslaicīgai jaudai. Problēma ir nodrošināt dzinēja darbību ilgtermiņā ar maziem ieguldījumiem.

    Uldis M.
    23.07.2020 15:59

    un to saka kompānijas kas krāpušās ar izmešiem? Investēs labākā programmatūrā lai varētu uzrādīt vēl mazākus izmešus? :D
    Labāk to naudu investētu bateriju izstrādē. Ok, nevajag uzreiz pilnībā pāriet uz tikai elektriskajiem auto, lai taisa Plug-in hibrīdus! Tiem nevajag tik lielas baterijas, bet ikdienas pilsētas satiksmē uz darbu var braukt elektriskajā režīmā, un nobraukt lielus attālumus pielietojot iekšdedzes dzinēju.
    Un nav tā gluži taisnība par to pieprasījumu no tautas. Auto nozarē pieprasījumu veido piedāvājums kas savukārt izriet no dažādām regulām. Tauta nepieprasīja mazos turbodzinējus kas ātri nolietojas un prasa remontus, nepieprasīja DPF filtrus un start-stop sistēmas… u.t.t. Vairums pircēju pat neieslīgst detaļās, bet pērk emocionāli un maksimums par ko piedomā ir uzturēšanas izmaksas.

    Last edited 3 years ago by Uldis M.
    Arčiņš
    23.07.2020 16:16

    Jaunattīstības valstīs varbūt būs liels pieprasījums pēc uber sarežģītajiem iekšdedzes dzinēju auto ,bet piemēram Norvēģijā pēc 4,5 gadiem VW un Audi varēs iesālīties ar šiem modernajiem dzinējiem. Daudz ko noteiks valstu vai pilsētu politika ar attiecīgajiem aizliegumiem. Cilvēkam kurš ļoti mīl dīzeli , nāksies braukt visu atlikušo dzīvi ar lietotu auto, vai arī pārcelties uz vietu kur nav nekādi ierobežojumi. Kas attiecas uz retzemju metāliem baterijās tad visi cenšas no tiem izvairīties ,jo tie ir dārgi. BYD Han un Tang kā arī Tesla M3 Made in China ir jau ar lifepo baterijām kurās nav “dārgmetālu”.

    azad
    23.07.2020 16:31
    Reply to  Arčiņš

    Jārunā nevis par to kā ir citās valstīs, bet kā ir pie mums. Pie mums cilvēks ar jēdzienu jauna masīna saprot līdz 10 gadus vecu auto. Vidusmēra cilvēks! Ir jau tādi, kas par visu cenu pirks jaunu vienalga kādu.

    Uldis M.
    23.07.2020 17:35
    Reply to  azad

    Diemžēl pie mums lielai daļai cilvēku ir vecmodīga un aizspriedumaina domāšana, vairumā gadījumu speciāli izvēloties vecāku, bet “glaunāku” auto, pat ja var atļauties jaunāku no ne tik prestiža brenda. Jebkurš auto 10 gadu laikā zaudē vismaz 2/3 no jauna cenas. Kur ir problēma Letiņiem pēc 10 gadiem pirkt lietotus Hibrīdus un elektroauto?

    azad
    23.07.2020 21:25
    Reply to  Uldis M.

    Kaut kur var piekrist, kaut kur nē par aizspriedumainību. Bet nav jau tik svarīgs tas brends visiem, bet ko tas brends piedāvā. Man personīgi nav svarīgs kas uz bļembas, bet kam tā bļemba piestiprināta. Vai tas 10 gadīgais hibrīds vēl ir braucams vai atremontējams? Kapitālais remonts turbo motoram maksā ap 1500EUR, vai par šo naudu var savest kārtībā hibrīdu? Un 10 gadīgs hibrīds nebūs labā stāvoklī. Elekro auto? Tiem Latvija vēl nav gatava, es domāju parastā tauta. Ne naudas ziņā, ne ekspluotācijas, domāju uzlādes ieslēju ziņā. Es pieriatu, ka pa pilsētu uz un no darba mierīgi var braukt ar elektro, nav vajadzīgs liels premium. Bet… Ja tev ir kur lādēt pa nakti pie mājas un ja tu vari atļauties tādu.

    Krotow
    23.07.2020 21:56
    Reply to  Uldis M.

    Tagad tomēr skatās pēc vajadzībām un makam atbilstoša braucamā. Ir, protams, dažas ekstras kas ir ļoti patīkamas mūsu klimatam (apsildāmais priekšējais stikls) un vienkārši ērtībai (visi elektriski atveramie logi). Glaunu lūžņu iegāde lai pazīmētos, pēdējā desmitgadē gan vairs nav populāra. 2008. gada krīze tomēr daudziem iemācīja, kas ir auto uzturēšanas izmaksas. No 10+ gadus veca premium klases auto ar 3 litru dzinēju par sviestmaizi nav nekādas jēgas, ja izdevumi gada laikā (riepas, eļļa, remonti, ceļa nodoklis, apdrošināšana) tuvojas vai pat pārsniedz auto iegādes cenu.

    Lietotu elektroauto pērkot, tomēr pievērsīs izmanību baterijas stāvoklim. Auto ar 70% atlikušo baterijas resursu vai mazāk braukšanai ārpus pilsētas būs ļoti neērts, jo bieži nāksies lādēt. Ir arī bēdīgi slaveni modeļi, kuriem otrreizējā tirgū ies grūti – pirmās paaudzes Nissan Leaf par piemēru. Hibrīdus baterijas stāvoklis skars mazāk, taču tiem atkal piemīt visas auto ar iekšdedzes dzinēju slimības. Šobrīd izskatās ka tuvākajos gados Latvijā otrreizējā tirgū hibrīdiem ies labāk. Pēc tam redzēsim.

    Kursors.lv
    24.07.2020 07:42
    Reply to  Krotow

    Kas vainas pirmās paaudzes Nissan Leaf?

    Krotow
    24.07.2020 11:45

    Leaf-iem baterija ātri vien “sarūk” dēļ neadekvātas baterijas dzesēšanas. Un jauna maksā kosmosu. Un CHAdeMO ir izmirstošs lādēšanas standarts.

    azad
    24.07.2020 11:24
    Reply to  Krotow

    Ja premium, tad lūznis un ar vismaz 3 litru motoru?:D Nevajag pirkt vecu, sagrabējušu, par sviestmaizi. Vajag protams izvērtēt savas iespējas un vajadzības. Man ir 1.8 benzīns, premium. Nepirku, lai pazīmētos kādam, bet tapēc, ka man patīk. Man arī nevajag pat lielāko daļu no ekstrām, ko piedāvā un nevajag, lai uz manu auto atskatās. Man svarīgi, ka man patīk. Paziņa nopirka JAUNU, no salona, galvenais uzsvars ir no salona, bet Dacia. Auto viņam izmaksāja dārgāk, kā mans lietotais premium, par KASKO viņš maksā aptuveni tikpat cik es. Tātad viņs samaksā vairāk kā es, bet viņam ir JAUNS. Bet ja tā patiesi pajautāt viņam, neliekas, ka viņš ir tik priecīgs par jaunu auto:D Premium un budžeta klasi atšķir sīkumi, bet kad saliek tos sīkumus kopā, tas arī veido kopainu kāpēc premiums ir premiums un kāpēc budžeta ir budžeta. Stabilitāte, skaņas izolācija, motora jauda. Tas viss spēlē lomu. Kad uz šosejas tev jāpārslēdzas no 6. roba uz 4. robu lai apdzītu un pat tad motors rēc, bet nevelk. Var sanākt, ka premiumam vairāk jāieliek, jo tur ir vairāk kam salūzt. Var braukt ar teiksim Toyota, ta nelūzīs, bet reizēm sajūta ka sēdi motortelpā. Nemēģinu kādu pierunāt pirkt lietotu premium, jo jaunam ir… Read more »

    Fedja
    24.07.2020 12:11
    Reply to  azad

    Izlasīju un sasmējos par premium škodu ar 1,8 motoru, bez ekstrām un ar manuālo kārbu! :D
    Škodu pērk tie, kas nevar atļauties VW, bet VW tie, kam par īsu priekš Audi. :D

    azad
    24.07.2020 15:19
    Reply to  Fedja

    Kad iemācīsies ne tikai lasīt, bet arī iebraukt uzrakstītajā, tad var būt arī iekomentē kaut ko:D
    Tu esi tas, par ko teikts augstāk komentāros, kas pērk premium, lai lielītos. Sauc droši vien ciparus drugāniem, kaut pats nezini ko tie nozīmē.

    BMW
    24.07.2020 13:24
    Reply to  azad

    Vecīt, tu neesi redzējis īstu PREMIUM. Man ir BMW dīzelis, 3,0 biturbo un ar piekrautu līdz lūkai esmu vedis mēbeles no Lietuvas ikea, kamēr vēl latvijā nebija sava IKEA un pa leišu bāni bumers iet pilnu pulksteni. Bez pārmešanas 4.tā robā apdzinu visus, kas vilkās lēnāk par 160. Tu ar savu škodu tā vari? Tev ir kožas salons, un regulēšana ar atmiņu? 6 sekundēs līdz simtam vari uzraut? Tev uz 160 braucot ar piegruzītu auto arī patēriņš 7 litri? Logus atver ar kruķilku? Tev ir pakešu logi, lai nedzird ceļa trokšņus?

    0906
    24.07.2020 14:18
    Reply to  BMW

    Mēbeles pērk Ikea, turklāt ved tās no kaimiņvalsts ar savu auto. Tā vietā, lai ļautu strādniekiem izdarīt savu darbu.

    Kas nu kuram svarīgs – vienam pārvietoties, otram – vizināt mēbeles ar 160km/h ceturtajā robā)

    BMW
    24.07.2020 14:52
    Reply to  0906

    Nu vecīt, kad tev būs BMW tu arī meklēsi iemeslu kaut kur aizbraukt, lai tikai izbaudītu braukšanas prieku! :D

    0906
    24.07.2020 14:58
    Reply to  BMW

    Auto – tā ir sēdēšana uz pakaļas, lai nonāktu punktā B. Braukšanas priekam ir velo)

    digitalk
    24.07.2020 15:13
    Reply to  0906

    katram savs — velo ir norīvēta pakaļa un sasvīdusi mugura, lai nonāktu 20 km tālāk.

    0906
    24.07.2020 15:28
    Reply to  digitalk

    protams, katram savs.
    norīvēta pakaļa varbūt ir braucot maratonu uz dārza riteņa ar stāvu muguru un platu beņķi.
    nosvīdusi mugura netraucē braukšanas priekam, turklāt pēc PVO ieteikumiem, mugurai pie piepūles būtu jānosvīst…cik tur minūtes…nu, atradīsi ja gribēsi)

    Last edited 3 years ago by 0906
    BMW
    24.07.2020 16:15
    Reply to  0906

    Nu varbūt tad sāc ar BMW velosipēdu!;)

    0906
    24.07.2020 16:19
    Reply to  BMW

    BMW neražo velosipēdus D

    BMW
    24.07.2020 16:42
    Reply to  0906

    Nu vecīt, abižaješ, tiekamies pēc 17:00 wess select BMW, parādīšu tev BMW velosipēdus. Nav dārgi, sākot no 480eur pusaudžiem un beidzot ar pieaugušo riteņiem par eur 1199, un ir arī elektriskais skrejritenis!Izbrauksi, pamēģināsi un sapratīsi, ka tu gribi BMW. Ar kaut ko tak jāsāk. Vismaz ar keponu vai krekliņu, vai vismaz breloku!

    0906
    24.07.2020 17:10
    Reply to  BMW

    Paskatījos lapā, velo ir sadaļā aksesuāri) t.i. viņi tos pārdod nevis braukšanai, bet kā piederumus. Un tie ir visparastākie velo, kas no cita širpotreba atškiras tikai ar propelleru, t.i. rebrendoti. Ja tu gribēji mani šokēt ar cenu 1199, es teiktu, ka tur sanāk labs lietots vienātrumnieks)

    Neņem ļaunā, bet tie labi šķitīs tikai markas faniem, kam svarīga brenda lojalitāte un nav sajēgas par īstiem velo. Bet tas nav pārmetums – BMW ražo auto, nevis velo, un nevar atļauties turēt noliktavās velo, ko ražojuši premium veloražotāji.

    ps Paldies par ielūgumu, nostāju paskaidroju un šodien negribās velo tīrīt, līst ik pēc 15min.

    Last edited 3 years ago by 0906
    azad
    24.07.2020 15:14
    Reply to  BMW

    Vecīt, tu ķer laukumu ko es rakstu?:D Par Škodu rakstīju tādā sakarībā, ka nav vairs tās pasakas, ka dīzelis tērē 6 uz simta, benzīns 15. Tas ka es varu apskatīties Škodai borta kompi vēl nenozīmē, ka man ir Škoda.

    Škoda
    24.07.2020 15:25
    Reply to  BMW

    Prieks par tevi, ka pazīsti ciparus un robus proti pārslēgt. Man arī bija skepse pret jaunajiem, mazajiem motoriem, bet neiet viņi nemaz tik slikti kā tu domā. Nesalīdzināsim ar 3.0 dīzeļiem un benzīniem, bet priekš 1.5 benzīna rivoks ir pietiekošs ikdienas dzīvei.

    Saki vai nojāto bembi pārdevi vai nodevi metallūžņos?

    BMW
    24.07.2020 16:20
    Reply to  Škoda

    Nu vecīt, BMW vispār nelūzt! Pasaka, ne mašīna! Atvičaju!

    Škoda
    24.07.2020 17:02
    Reply to  BMW

    :D:D:D Zub dajoš? Tik skaties nepaliec bez zobiem:D

    Arčiņš
    23.07.2020 18:06
    Reply to  azad

    Un kas varēs aizliegt letiņam 2035 gadā pirkt 2025 gada elektroauto kuram ir miljons jūdžu baterija. Vai tomēr labāk mocīties ar desmit gadīgu mega advancētu dīzeli?

    Gundars
    23.07.2020 19:33
    Reply to  Arčiņš

    Ja, ja.. miljons jūdžu baterija… sapņot mazāk vajag. Viedtālruņiem nevar uztaisīt bateriju, kura kalpotu kaut piecus gadus. A te auto, kur ekspluatācija ir kudi skarbāka ies miljons jūdzes, un nezaudēs kapacitāti.

    azad
    23.07.2020 21:31
    Reply to  Arčiņš

    Vai tas 10 gadīgais elektro vēl būs ar dzīvām baterijām un cik maksā to nomaiņa? Vai tik izmaksas nebūtu tik pat tuvas kā uzturēt iekšdedzes motoru? Unja ņem vērā visas uzlādes iespējas un mīnusus, tikuntā iekšdedzes dzinējs Latvijā būs populārāks. Runa iet par Latviju! Mums nebūs te 2035. gadā pat kā Vācijā ir tagad elektro uzpildes staciju ziņā.

    Uldis M.
    24.07.2020 15:23
    Reply to  Arčiņš

    Vai ne? Es ar par šo. Mēs galīgi nezinām kas darīsies 2035 gadā. iespējams dīzeļdegviela maksās 5 EUR litrā un obligātā prasība būs vismaz 50% bio piedevas. “Modernie” dīzeļi stāvēs plačos pa lētām naudām, un servisos ar lielām motoru problēmām, un lai izietu Tehnisko apskati nodokļos būs jānoloka štuka par katru motora tilpuma litru… Mēs nezinām kā būs… protams ka iekšdedzes dzinēji mums apkārt vēl būs, taču baidos ka visas jaunās normas un nodokļi būs padarījuši tos stipri nepievilcīgākus iegādei un ikdienas uzturēšanai.

    Attīstība
    24.07.2020 15:36
    Reply to  Uldis M.

    Jaunas normas var būt un prasības, bet nevajag pārvērtēt attīstības tempus. Latvijā iespējams būs pieņemtas normas, jo ES liks, bet tad cilvēki ies ar kājām, jo nevarēs atļauties ne elektro, ne par iekšdedzes samaksāt:D
    Mēs jau tagad nevaram atļauties jaunus nopirkt, ar šo domāju nopirkt, nevis līzingu paņemt.

    0906
    24.07.2020 16:01
    Reply to  Attīstība

    Kājām iet nebūtu slikti (īpaši tik mazā pilsētā kā Rīga), īpaši ja līdz tam laikam no pilsētām pazudīs korķi ko rada iekšdedzes auto, kuros 80% gadījumu brauc 1 cilvēks. Uz piepilsētu arvien vairāk cilvēku brauks ar elektrovelo. Šāda nākotne man patiktu!

    Attīstība
    24.07.2020 16:26
    Reply to  0906

    Es gan teiktu, ka pie korķiem ir vainīgi nevis auto, bet to vadītāji un satiksmes organizācija. Pat lielveikalos ir rindas vakaros, lielāko ties tās ir, jo strādā 2 kases no 15, bet reizēm var redzēt cilveku nepacietību, neiecietību, kaut kur stumjās, kaut kur bāžās, visi kavē kaut kur un katram ātrāk vajag. Tas pats ir arī uz ceļiem, 10 stāv rindā, bet 3 apbrauc rindu un ielien rindas sākumā, kas rindu paildzina. Bet liela daļa vainas ir satiksmes organizācijai un infrastruktūrai. Varētu kaut kur braukt ar sabiedrisko, ko tik dikti reklamē, bet ne es varu sakarīgi dēļ maršrutiem kaut kur aizbraukt, tas sanāk dārgāk kā ar auto un ne tas sabiedriskais kursē pēc saraksta.

    Krotow
    24.07.2020 19:20
    Reply to  Attīstība

    Rīgas korķiem pamatā tomēr ir nespēja apbraukt centru arī pāri Daugavai pa ziemeļu pusi un tas, ka daudzas svarīgas iestādes, skolas utt. atrodas tieši centrā, kur satiksmes ātrumu kavē luksofori un stāvvietu trūkums.

    Skābene
    24.07.2020 09:12

    Ja Vācijā būs tikpat dāsnas dotācijas, kā šobrīd, kur Renault Zoe var dabūt gandrīz par velti, tad iekšdedzes dzinēju darbinātiem auto nav nākotnes, jo elektriskie būs nopērkami lētāk un vācietis māk rēķināt. Šobrīd elektroauto ekspansija notiek tajos tirgos, kur valdības dotē šādu auto iegādi. Tur kur nav subsīdiju, tur joprojām turpina smirdināt gaisu!

    azad
    24.07.2020 11:10
    Reply to  Skābene

    Labi, tu nopirksi par pusvelti to auto, bet kur tu viņu lādēsi? Atkal runāju par Latviju. Vācijā teslai ir super charge, tur ir infrastruktūra. Pie mums tādas nav. Un cik auto tiek dotēti? Viens vai tagad visus dotēs? Tagad jau modē auto mainīt ik pa 3-5 gadiem. Vai valsts dotēs katram cilvekam auto ik pēc 5 gadiem? Un ko darīs ar tiem auto kalniem, kas paliks pāri ik pēc 5 gadiem, jo visi tak ņems jaunu. Tagad ir otrreizējais tirgus, bet ja elektro varēs dabūt jaunu, tad cilvēks ņems jaunu. Bet atkal tas ir cik procenti no kaut vai Latvijas iedzīvotājiem? Tiem, kam ir privātmāja vai ir vieta kur lādēt, pārējie turpinās ar iekšdedzes dzinējiem braukt.

    Ir jāskatās ne tikai dažus saukļus ko kāds bļauj – valsts dotē mašīnu. Bet tālāk? Un tagad kaut 4 daļa Rīgas būs elektro auto, kur viņi visi lādēsies? Jūrmalas šoseju moka divus gadus, pēkšņi sacels uzlādes stacijas?:D Un uzlādes ilgums? Nav viss tik vienkārši. Kā jau latviešiem, kur kaut kāda haļava paspīd, tur tad jau labāk, bet jāiedziļinās ir būtībā. Un zinot Latviju, pat ja kaut ko dotētu, tad noteikti no tevis citur kaut kur paņem x2 atpakaļ valsts:D

    Skābene
    24.07.2020 12:06
    Reply to  azad

    Ja LV es varētu nopirkt Reanault Zoe līzingā par 59Eur mēnesī, kā tas ir Vācijā, tad es to noteikti darītu, jo dažs labs tik pat maskā mēnesī par telefonu!
    Un man būtu pilnīgi vienalga, kas notiek ar to auto pēc līzinga beigām!

    azad
    24.07.2020 15:11
    Reply to  Skābene

    Vienalga kas notiek ar elektro auto, kas notiek ar baterijām? Un vai tā ir ekoloģija? Tā ir pseido ekoloģija.

    0906
    24.07.2020 16:03
    Reply to  azad

    Ekoloģija būtu tad, ja 80% planētas iedzīvotāji pēkšni izzustu. Jo problēma ir tieši cilvēku skaits un pat ja mēs brauktu ar zirgiem, problēmas būtu citas, bet ne mazākas.

    digitalk
    24.07.2020 16:32
    Reply to  0906

    nope, šobrīd problēma vēl nav cilvēku skaitā, bet agresīvajā rūpniecībā, lai apmierinātu izlutinātos patērētāju sabiedrības locekļus.

    0906
    24.07.2020 16:37
    Reply to  digitalk

    Nuja, visi grib dzīvot daudzos kv.m., ēst daudz un garšīgi, grib auto, grib izmantot jaunākos tehnikas sasniegumus, uzturēt garderobi. Tagad, kad nauda nonākusi arī aziātu rokās un šie turpina iegriezt patēriņa ratu, būs arvien jautrāk.

    digitalk
    24.07.2020 17:41
    Reply to  0906

    varbūt arī sagaidīsim Roberta Šeklija «Šis tas par velti» scenāriju ;)

    Krotow
    24.07.2020 19:22
    Reply to  digitalk

    Mhm, “Ceļojuma uz Tranaju” īstenošanu dzīvē ar vainīgo varas pārstāvju anihilēšanu pēc noteikta skaita privāto sūdzību saņemšanas.

    Krotow
    24.07.2020 19:24
    Reply to  0906

    Kā to ņem. Šodien mūsu visu te ir par daudz. Kādu citu dienu izrādīsies, ka cilvēku vnk pietrūkst :) Piesaukt krematoriju skursteņus gan nav ieteicams – tas skarbi atspēlējās.

    0906
    24.07.2020 19:52
    Reply to  Krotow

    Ātrāk vajag globāli pieejamu internetu un attīstības valstīs tam jābūt par velti – saprotamu iemeslu dēļ.

    Janis Murnieks
    24.07.2020 16:55

    nedaudz uzjautrināja “Premium” battls BMW vs Škoda izpildījumā , bet ne par to stāsts .

    Elektromobīļi ir daudz maz ok . ar 1 uzlādi nobraucamais attālums nedaudz aug ( mans galvenais skepses iemesls ) , cenas kopumā arī samazinās . laika gaitā jau , domājams , kļūs par lietojamu produktu .

    Tik ir viena uzmācīga doma , kas mani vajā – kas notiks , kad elektro mōbīlu būs vismaz ~30% no kopējā transporta līdzekļu skaita ? T.i. Kā Tiks saražota un piegādāta elektrība tam visam ? Kurinās ogles ? vai sildīs “nedraudzīgo” ātomu ?
    ( sveiciens “zaļajiem” :D )
    Vai piegādes infrastruktūra to visu spēs pavilkt ?
    Gaidam globālos blackout`us ?

    0906
    24.07.2020 17:25
    Reply to  Janis Murnieks

    No matter how many resources you have, it is never enough.”

    azad
    26.07.2020 10:54
    Reply to  Janis Murnieks

    Kur tu izlasīji par BMW pret Škoda? Škoda bija likta kā piemērs ka benzīnnieki arī var tērēt maz, nevis kā te citi atceras ka benzīns ēd 15l kā minimums. Pēc tam izlasīju viedokli par premium klasi un ekstrām, kur nebija pieminēts premium modeļa marka. Tā kā bija teiksts par Škoda, tad Feģas paķer info un saliek kā viņam liekas, nemaz neiedziļinoties, ka Škodas ar 1.8 dzinēju nemaz šobrīd nav.

    Reklāma