Web Analytics
More
    Reklāma

    Paziņoti tiešsaistes studentu hakatona The Raccoons uzvarētāji

    Jaunākie raksti

    No 8. līdz 10. maijam tiešsaistē norisinājās 48 stundu studentu hakatons The Raccoons, kas aicināja jauniešus no visas Eiropas apgūt STEM un digitālās pramses. Dalībnieki izstrādāja dažādus projektus, prezentējot darbnīcās un hakatona procesā iegūtās prasmes, un zināšanas. Pieci veiksmīgākie hakatonā izstrādātie projekti savā starpā sadalīja balvu fondu, kurā ietilpa pilnībā apmaksāta iespēja apgūt zināšanas Rīgas Biznesa Skolas BiTL programmā, PlayStation4 konsoles, un citas vērtīgas balvas.

    The Raccoons ir kopiena, kas pulcē studentus, kuri vēlas apgūt digitālās un STEM prasmes radošā un savstarpējas sadarbības veicinošā vidē, īpašu uzsvaru liekot uz studentiem bez programmēšanas priekšzināšanām. The Raccoons tiešsaistes programma ilga 8 nedēļas, kuras ietvaros jauniešiem bija iespēja piedalīties darbnīcās, piemēram, radošā programmēšana, dizaina domāšana, ievads matemātiskajā modelēšanā un mākslīgajā intelektā, dažādos izaicinājumos un hakatonā. Hakatona noslēgumā ekspertu žūrija, kuras sastāvā bija Līna Marta Sarma, The Raccoons idejas autore, Klaudio Rivera (Claudio Rivera), Rīgas Biznesa Skolas profesors, Mazen Zibara, MAK IT programmētājs, Evija Celma, Start IT vadītāja, Korens Gringhorns (Koren Gringhorn), EchoAR pārstāvis, apkopoja visus studentu veidotos projektus katrā sektorā un izvēlējās piecus veiksmīgākos, kuri sīvā konkurencē uzrādīja vislabāko rezultātu.

    Reklāma

    Sektorā “Dalībnieku balsojums” uzvarēja komanda Match-Em-Up, kuri izstrādāja arkādes spēli, kurā spēlētājs mēģina pielāgot objektu formu citām ienākošajām savienojošajām detaļām, izpildot dažādus izaicinājumus. Komanda savā īpašumā ieguva Wolt un BrainGames dāvanu kartes, kā arī Aranet4, inovatīvu, iekštelpām paredzētu bezvadu CO2, gaisa temperatūras, relatīvā mitruma un atmosfēras spiediena mērīšanas sensoru.

    Rīgas Biznesa Skolas īpašajā hakatona kosmosa sektorā uzvarēja komanda Spacemine, kas izveidoja platformu ar kuras palīdzību kosmosa zinātnieki varētu izpētīt asteroīdu atlūzas, un, kas potenciāli varētu noderēt nākotnes biznesiem. Komanda ieguva 50% atlaidi mācībām Rīgas Biznesa Skolas BiTL programmā, taču komandas līderis – pilnībā apmaksātu mācību procesu.

    “Es ļoti priecājos, ka hakatona mentori mums palīdzēja iemācīties programmēt, kā arī sniedza atbalstu, lai tiktu iegūti vislabākie rezultāti projektu izstrādē. Ņemot vērā, ka vienam ir ļoti grūti izveidot pilnvērtīgu projektu, ir svarīgi sadrboties ar komandas biedriem, kas viens otram palīdz,” pārdomās dalās komandas Spacemine pārstāvis Ričards Lazda.

    Hakatona sektorā “Radošā datorzinātne un labākā spēle” uzvarēja komanda WorldInvaders, kas izveidoja jautru un izglītojošu mašīnrakstīšanas pārbaudes spēli. Komanda savā īpašumā ieguva JBL skaļruņus, kā arī Wolt un BrainGames dāvanu kartes.

    Sektorā “Domēns un dati” par labāko projektu tika atzīta komandas CyWare platforma, kas nodrošina īsu apmācību bērniem, kurā aprakstīti galvenie kiberdrošības priekšnoteikumi, kā arī sniedz lietotājiem iespēju pārbaudīt savas zināšanas ar jautru mini spēļu palīdzību. Komanda tika apbalvota ar JBL skaļruņiem, kā arī ar Wolt un BrainGames dāvanu kartēm.

    “Es piedalījos The Raccoons programmā, jo vēlējos izmēģināt savus spēkus programmēšanas pasaulē. Man ļoti patika piedalīties iknedēļas izaicinājumos, kuru laikā es ieguvu vērtīgas zināšanas, kas šobrīd man dod iespēju izstrādāt projektus, kas strādā arī realitātē,” stāsta CyWare komandas dalībniece Sigrīda Ojavē (Sigrid Ojavee).

    Vispārējā sektorā, kurā ikviens dalībnieks varēja īstenot jebkādu projektu pēc izvēles, uzvarēja komanda durAR, kas izstrādāja AR (Augmented Reality) kāršu spēli, kas sociālās distancēšanās laikā ļauj būt tuvāk draugiem vai ģimenei. Komanda tika apbalvota ar PlayStation 4 konsolēm, kā arī ar Wolt un BrainGames dāvanu kartēm.

    Darbnīcu un hakatona laikā studenti sadarbojās ar menotoriem – jauniešiem un citiem ekspertiem ar pieredzi programmēšanā un uzņēmējdarbībā: Jānis Veģis, jaunuzņēmuma Finch dibinātājs, Austris Cīrulnieks, biotehnoloģiju jaunuzņēmuma Alta Flora programmatūras inženieris un Ālto Universitātes inženierzinātņu students, Aiva Staņēviča, Latvijas Universitātes senatore, Mazen Zibara, MAK IT programmētājs, Oskars Cirsis, radošais direktors uzņēmumā WRONG, Rihards Gravis, programmatūras inženieris uzņēmumā Robocorp, Pauls Liepa, Mak IT vecākais programmētājs,  Jānis Grēviņš, Rīgas Biznesa Skolas un Rīgas Tehniskās universitātes vadītājs, Klaudio Rivera (Claudio Rivera) BiTL programmas vadītājs un uzņēmuma GoBeyond līdzdibinātājs, Krišs Pujāts, uzņēmuma SSS līdzdibinātājs un programmatūru izstrādātājs, un citi mentori.

    Izmantojot programmas mentoru atbalstu, The Raccoons piedāvāja bezmaksas ievadkursus, kas dalībniekiem radīja izpratni par datorzinātnes pamatprincipiem. Pēc virtuālajiem semināriem sekoja individuāli mājas darbi, lai nostiprinātu iegūtās zināšanas un iemācītos tās izmantot praksē. Programmas noslēgumā dalībniekiem tika sniegta iespēja hakatona formātā veidot digitālu projektu, kurā tika demonstrētas zināšanas, kas iegūtas astoņu nedēļu kursā. The Raccoons programma norisinājās tiešsaistē, mudinot jauniešus efektīvi sadarboties, izmantojot projektu vadības rīkus. Programma turpinās paplašināties un rīkot izglītojošus pasākumus, kas jauniešiem dos iespēju apgūt STEM zināšanas un digitālās prasmes.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma