Ķīnā bāzētais uzņēmums Geely Holding Group, kurš pats ražo automašīnas un ir investējis naudu gan Daimler, gan Volvo, veidos 500 satelītu tīklu, kuri nodrošinās internetu, navigāciju un mākoņdatošanas pakalpojumus, lai tādējādi nodrošinātu autonomo braukšanu.

Geely investējusi 326 miljonus USD projektā Geespace, kurš no 2018. gada jau veic pētījumus zemās orbītas satelītu izstrādei un palaišana, kas darbosies līdzīgi SpaceX Starlink satelītu tīklam. Līdz 2020. gada beigām paredzēts palaist pirmos divus satelītus, kas 2025. gadā ļautu kompānijas grupā esošajām automašīnām izmantot plašās iespējas.

Tie būs pirmie Ķīnas satelīti, kurus ražos privātā kompānija, sekojot SpaceX pēdās, jo šie būs pieejami arī komercializācijai. Tie būs spējīgi noteikt precīzu atrašanās vietu ar dažu centimetru precizitāti, tādējādi ļaujot veidot autonomo braukšanas sistēmu. Skaidrs ir viens, ka tuvākajos gados debesis strauji pildīsies ar visādiem objektiem, jo 11. martā plānots palaist nākamo 60 Starlink satelītu porciju.

Geely 2019. gadā investēja 50 miljonus EUR lidojošo taksometru uzņēmumā VoloCity, tādējādi sniedzot iespēju izveidot reālus produktus un palaist šādu servisu. Pati kompānija pagājušajā gadā pārdevusi 2,18 miljonus auto vienību.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
DMG

Man interesanti, kā raķetes vispār spēj izlidot cauri tiem satelītu labirintiem?

digitalk

1) ir satelītu un lielo atlūzu datubāze; 2) kosmoss ir ‘milzīgi milzīgs’, tur pat statistiski grūti uzskriet kaut kam virsū, ja nelido pa līdzīgām orbītām (un satelītiem tās atšķiras no nesējraķetēm).