SK ID Solutions izstrādāto autentifikācijas risinājumu Smart-ID, lieto jau gandrīz 3 miljoni Baltijas valstu iedzīvotāju. Drošības nolūkos, līdzīgi kā pasēm un ID kartēm, arī Smart-ID beidzas derīguma termiņš. Tāpēc lietotājam reizi trijos gados no konta reģistrācijas brīža aplikācijā ir jāatjaunina informācija par sevi, lai varētu turpināt izmantot autentifikācijas risinājumu Smart-ID. Pirmajiem lietotājiem, kas izvēlējās Smart-ID pirms trim gadiem, atjaunošanas termiņš ir šogad.

Smart-ID Baltijas valstīs ir kļuvis par populārāko autentifikācijas risinājumu. 3 miljonu lietotāju skaitu strauji sasniegt izdevies, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar bankām. Tās 2019. gadā saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) regulu aicināja nomainīt autentifikāciju tiešsaistē ar kodu kartēm pret drošāku un mūsdienīgāku risinājumu. Lielākās bankas Latvijā saviem klientiem izvēlējās piedāvāt Smart-ID.

“Smart-ID ir pierādījis sevi kā uzticamu un plaši izmantotu autentifikācijas risinājumu. Latvijā to lieto jau puse iedzīvotāju. Turklāt šeit salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm ir veikti visvairāk darījumu, kas apstiprināti ar Smart-ID,” saka “SK ID Solutions” filiāles vadītāja Latvijā Sanita Meijere. “Šo gadu laikā Smart-ID ir piedzīvojis vairākus atjauninājumus. Īpaši jāatzīmē 2018. gada novembris, kad Smart-ID kļuva par QSCD ierīci (Qualified Signature Creation Device jeb kvalificētu parakstu veidošanas ierīci), kas ir augstākais iegūstamais elektroniskā paraksta līmenis. Tas ļauj Smart-ID lietotājiem elektroniski parakstīt dokumentus ar elektronisko parakstu, kas visās ES valstīs ir līdzvērtīgs ar roku rakstītam parakstam. Igaunijā kopš pagājušā gada rudens Smart-ID tiek izmantots arī kā rīks piekļuvei Igaunijas valsts iestāžu e-pakalpojumiem.”

Sakarā ar pastāvīgajiem uzlabojumiem, šogad Smart-ID veiks būtiskus atjauninājumus aplikācijā. Tie nepieciešami, lai garantētu Smart-ID lietotāju drošību. Un tie lietotājiem nav tieši redzami, taču nepieciešama viņu iesaiste informācijas apstiprināšanā par sevi. Pirmie Smart-ID lietotāji, kas šo autentifikācijas risinājumu izvēlējās jau pirms trim gadiem, aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī Smart-ID lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā. Bet arī šajā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšanu visdrošāk ir veikt Smart-ID aplikācijā. Tā visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par nepieciešamību atjaunināt datus par sevi. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša un radīt papildus riskus iespējamiem kiberuzbrukumiem.

SK ID Solutions arī atgādina – ja rodas aizdomas par jebkādu informāciju, kas tiek saņemta Smart-ID aplikācijas kontekstā, pārbaudīt tās pareizību un atbilstību var, sazinoties ar klientu servisu. Kontaktinformācija ir pieejama Smart-ID mājas lapā internetā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Martins

Cik man zināms, Latvijā smart id īsti nestrādā ka virtuālais paraksts, bet gan tikai kā autentifikators, kur tavu identitāti apstiprina banka apstiprinot identitātes esamibu, vai arī valsts izdota e ID, kurai arī ir vajadzigas papildus iekārtas, jo mums ir ē-paraksts, kas ir tikpat bezjēdzīgs, dārga un sarežģīta procesija. Un ja jau smart id, neuzglaba datus par klientu, ka viņi apgalvo ( telefonsarunā ar operatoru klienta atbalsta ietvaros) un nav spējīgi atjaunot klienta datus tehnisku kļūdu dēļ praktiski jebkādos apstākļos, tad kāpēc, kāda un kā man būtu jāsniedz atjaunojamā informacija?

Kristaps Skutelis

Jau kopš 2018. gada nogales Smart ID visā Eiropā kalpo kā drošs elektroniskais paraksts: https://kursors.lv/2018/11/08/ar-smart-id-tagad-var-parakstit-jebkuru-elektronisko-dokumentu-eiropas-savieniba/

aLz

Tas, ka Latvijā varbūt nav serviss, kas piedāvā parakstīt dokumentus ar SmartID, nenozīmē, ka to nevar izdarīt. Jā, ar banku izdoto SmartID to nevar (Basic variants), bet var izveidot pilno SmartID (vajag eID karti + lasītāju vienu reizi) un parakstīt dokumentus, piemēram, izmantojot https://www.dokobit.com/. Savukārt ar SmartID lietotāja datiem visticamākais ir domāts sertifikāts, kas ir tikai uz attiecīgās mobilās iekārtas – vārds, uzvārds, iekārtas ID un citi metadati SmartID droši vien ir pieejami (tas, kas redzams viņu portālā), taču tie ir bezjēdzīgi bez sertifikāta.

Kristaps Skutelis

Tu esi izmēģinājis Dokobit? Kādas atsauksmes? Zinu, ka tāds ir, izskatās pieklājīgs, bet pašam vēl nav bijusi iespēja to izmēģināt. Savus parakstus esmu radis uz dokumentiem “uzlikt” ar eID karti.

aLz

Dokobitu kā “parastā” cilvēka servisu neesmu lietojis, tikai veicis integrāciju ar viņu API, kas iekļāva arī dokumentu parakstīšanu. Šajā ziņā viss likās ok – pietiekama dokumentācija, loģisks API utt.

digitalk

personīgi ierodoties bankā var uztaisīt pilno Smart-ID, aizņem ~20 min.

wils

eParaksts Mobile nav vajadzīga nekāda dārga iekārta. Ar viedtālruni parakstu dokumentu 2 min laikā.

Kristaps Skutelis

Jā, pareizi saki, ir arī mobilā versija.

Nataly

Dzivoju arzemes 5 gadus. Ar koda kalkulatoru agrak nebija problemu ieiet i banka… Tagad vecais telefons sasists, ir jauns, un ar jauno telefonu nekadigi neizdodas ieiet smart id. Paskatit savu kontu, nopirkt biļetes un tt… Zvaniju uz latviju, man teuca griezties uz tuvako banku, esmu Anglija, stradaju, reti braucu uz dzimteni jo berniem skola. Un tagad tads čakars sanak, ka savā konta nevaru ieiet izdarit ierastas operacijas.. Domaju ka tas ir daudziem kuri dzivo arzemes. Nerunajot kas dzivo asv vai talak.. Paldies izgudrotaji

digitalk

ar kodu kalkulatoru arī šobrīd nav nekādu problēmu ieiet i-bankā. paldies par raudulīgo stāstu, fantazētāj.

John

Jā, draugam tas pats notika..