More
    Reklāma

    Pētījums: e-velosipēdu braucēji sporto biežāk par parastu velosipēdu minējiem

    Jaunākie raksti

    Pētījumā atzīts, ka elektrisko velosipēdu lietotāji biežāk dodas izbraucienos, kas sportistam-iesācējam ir veselīgāk par pārdesmit minūšu pārpūli uz parasta velosipēda vienu reizi nedēļā.

    Dažādi e-velosipēdi kļūst arvien populārāki, tomēr tos nomāc elektriskie skrejriteņi, jo pēdējie vienkārši ir būtiski lētāki. ASV ir nedaudz cita situācija, tur labu e-velosipēdu var iegādāties jau par aptuveni 1500 dolāriem, pie mums e-velosipēda cena tuvojas 2000 eiro, un arī tad ieguvums nav augstākās raudzes.

    Pētījums veikts septiņās Eiropas valstīs, tajā piedalījās 10 000 pieaugušie. Pētījuma laikā atklāt, ka e-velosipēdu braucēji biežāk dodas ārpus mājas dzelzs rumaka mugurā, tāpat e-velosipēdu braucēji nobrauc lielākus attālumus. Jāsaprot, ka e-velosipēda idejas pamatā ir mīšanas atvieglošana ar elektrodzinēja palīdzību. Pieejami e-velosipēdi ar pogu, kas ļauj vispār nemīt pedāļus, bet pārsvarā elektrodzinējs atvieglo mīšanu par aptuveni 40% – 70% atkarībā no izmantotā dzinēja un vadības bloka iespējām un regulējuma.

    Pētījumā arī atzīts, ka e-velosipēdus izvēlas gados nedaudz vecāki braucēji (48.1 gads e-velosipēdu braucējiem pret 41.4 gadiem parastu velo braucējiem), kā arī parastu velosipēdu minēji vidēji ir nedaudz tievāki.

    6 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    12.08.2019 10:17

    Kā resnāks velosipēdista var būt sportiskās? Cilvēks kurš apstaigāja ir vēl sportiskās par velobraucēju. Tiek tērēta lielāka enerģija pastaigājoties nekā minot velosipēdu pa līdzenu ceļu.
    Kā arī pētījums Latvijā parāda ka pirms fotoradariem bremzē tikai 10-15%

    točna Antiņš
    12.08.2019 11:03
    Reply to  usinss

    Kas ko bremzē? Kāds sakars ar šo rakstu?

    Es arī nebremzēju pirms fotoradara. Jo nepārsniedzu ātrumu un nevajag bremzēt.

    12.08.2019 11:45

    Tāds sakars, ka šie pētījumi neatspoguļo realitāti. Tā pat kā nebremzesananpirms radara. Cik esmu braucis tik visi bremzē. Nu kādi 80%

    KKTK
    12.08.2019 17:59
    Reply to  usinss

    Resnums nekur netiek mērīts. Stāsts ir par to, ka drošības sajūta “man tak ir elektrība” pamudina doties daudz garākos izbraucienos, kas rezultējas ilgākās aktivitātēs svaigā gaisā nekā kājām iešana un braukšana ar parastu velo.

    minejs
    13.08.2019 08:37

    e-lisapeds nav sports, bet plezirs

    13.08.2019 08:41

    Jancīgs, pētijs – jeb bik bezsakarīgs. Vai es ko nesapratu Manuprāt daudzi ikdienā pārvietojas ar velo (parasto velo) Un ir tādi kas no tiem paņem vēl garāku izbraucienu reizi nedēļā.

    Reklāma