Rīgā, 10. jūnijā, ierakstu studijā Sound Division Studio Latvijas, Lietuvas un Igaunijas audio inženieri nodibināja starptautiskās organizācijas Audio Engineer Society Baltijas nodaļu, šādi veicinot savstarpējo sadarbību un informācijas apmaiņu gan Baltijas, gan starptautiskos mērogos.

Audio inženieru savienība jeb Audio Engineer Society ( turpmāk tekstā – AES) dibināta 1948. gadā Ņujorkā un šobrīd darbojas 8 reģionos, kas apvieno vietējo nodaļu biedrus. Līdzīgi kā ASV, arī Eiropā ir trīs reģionālās nodaļas, un pa vienai nodaļai ir Āzijā un Latīņamerikā.

Jau kopš organizācijas dibināšanas AES apkopo pētījumus, kas ir kā zināšanu stūrakmeņi audio, akustikas un mūzikas tehnoloģiju attīstībā. Sadarbības un informācijas apmaiņas nolūkos tiek organizētas gan vietējās, gan starptautiskās tikšanās un konferences. Organizācijas biedri diskutē un kopīgi attīsta arī audio tehnoloģijas starptautiskos standartus.

Savukārt jauniem AES profesionāļiem pieredzējušu mentoru vadībā ir iespēja celt savu kvalifikāciju, (īpaši šim nolūkam tiek veidotas studentu nodaļas). Visiem AES biedriem pieejama online bibliotēka ar vairāk nekā 17 000 rakstu un pētījumu. Tāpat biedriem ir iespējams piedalīties dažādās sacensībās, iegūstot godalgas, un turpināt savstarpējo saziņu AES biedru portālā.

“Lai gan mēs esam vizuālas būtnes, galu galā mēs maksājam par koncertu tieši skaņas dēļ. Skaņa mums dod vislielāko emocionālo pārdzīvojumu. Runājot par budžeta sadalījumu, ne vienmēr ir jāinvestē dārgās tehnoloģijās, bet noteikti ir vērts investēt tā cilvēka prasmēs un izglītībā, kas audio tehnoloģijas pārvada, “ sacīja Hamburgas tehniskās universitātes profesors Tomass Gorne (Tomas Görne), kurš šobrīd ir arī AES Centrāleiropas reģiona viceprezidents.

Šajā AES Baltijas nodaļas profesionāļu tikšanās reizē savā pieredzē dalījās ar Stinga koncertu skaņu inženieris Hovards Peidžs (Howard Page), kura specializācija ir lielu skaņu sistēmu uzskaņošana un optimizēšana. Diskusiju panelī profesionāļi apsprieda to, kā notiek Dziesmu svētku apskaņošana katrā no Baltijas valstīm, bet audio programmatūras ražotājs “Sonarworks” prezentēja, kādi ārējie faktori iespaido austiņu skanējumu.

Kopumā pasākumu apmeklēja 70 skaņu režisori no kaimiņvalstīm un dienas noslēgumā tika dibināta Baltijas nodaļa, kuru vada pārstāvji no katras valsts.

AES Baltijas sekcijā ievēlēti: Krišjānis Geidāns – skaņu režisors un pasniedzējs, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas Akadēmijā, Nikolajs Varlamovs – skaņu režisors Latvijas televīzijā, Ivars Ozols – skaņu režisors un pasniedzējs Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas Akadēmijā, Janars (Janar) Paeglis – skaņu režisors un pasniedzējs Viljandi Culture Academy, Igaunijā, Vitautas Kederis (Vytautas Kederys) – skaņu režisors un pasniedzējs Kauņas Tehnoloģiju universitātē, Lietuvā.

“AES Baltijas nodaļas tuvākajos plānos ir apkopot mūsu reģiona aktuālās tēmas un problēmas, kuras apskatīsim nākošajos pasākumos. Plānojam izveidot ikgadēju pasākumu, kurš katru reizi norisināsies kādā citā Baltijas pilsētā, kurā iespējams iegūt izglītību skaņu režijā. Jau tagad, pēc pirmā pasākuma, ir skaidrs, ka AES varam dot savu ieguldījumu. Prieks, ka AES Baltijas nodaļas ir ievēlēti profesionāļi no augstskolām, tas dos iespēju akadēmiskiem pētījumiem un arī papildu izglītošanās iespējas studentiem,” sacīja Krišjānis Geidāns.

Pasākumu atbalstīja audio programmatūras ražotājs “Sonarworks” un tas tika rīkots ar Latvija Mūzikas Eksporta Biroja palīdzību.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of