Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius ir veicis Latvijas interneta lietotāju aptauju, kurā noskaidrots, ka 47 procenti respondentu izmanto reklāmas bloķētājus uz vismaz vienas ierīces, no kā pārlūko internetu. Savukārt 68 procenti no tiem aptaujātajiem, kas neizmanto reklāmas bloķētājus, vēlētos tādus izmantot.

Gemius veiktajā aptaujā par interneta lietotāju paradumiem noskaidrots, ka 47 procenti respondentu izmanto reklāmas satura bloķētājus uz vismaz vienas ierīces, no kā pārlūko internetu. Biežāk reklāmas bloķētājus izvēlas izmantot vīrieši vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Mazāk kā puse jeb 39 procenti respondentu neizmanto reklāmas bloķētājus. No tiem 68 procenti vēlētos tādus izmantot, taču nezina kā reklāmas bloķētājus uzstādīt un lietot.

Kursorā, lūdzu, izslēdz reklāmas bloķētājus!

“Aptaujas rezultāti mūs pārsteidza, nebijām cerējuši ieraudzīt tik lielu reklāmas bloķētāju lietotāju īpatsvaru. Šie 47 procenti gan pašlaik neatspoguļojas uz interneta lietotāju veiktajiem lapu skatījumiem dažādu ierīču (mājas dators, darba dators, telefons utt.) atšķirīgo izmantošanas paradumu dēļ, kā arī reklāmas bloķētāju izmantojums uz dažādām ierīcēm ir atšķirīgs. Tomēr jāņem vērā lielais to interneta lietotāju īpatsvars, kas šobrīd reklāmas bloķētājus neizmanto, taču apsver to izmantošanu nākotnē,” komentē Gemius vadītāja Latvijā un Igaunijā Linda Egle. “Sabiedrībai ir jāsaprot reklāmas bloķētāju izmantošanas negatīvie aspekti, proti, ka neatkarīga interneta medija galvenais ienākumu avots ir ieņēmumi no reklāmas un tās bloķēšana var radīt negatīvas sekas. Pērkot, piemēram, žurnālu, daļa tā tapšanas izmaksu ir iekļauta jau žurnāla cenā, daļa nosegta no reklāmas, taču interneta ziņu medijus cilvēki apskata bez maksas. Uzinstalējot reklāmas bloķētāju, faktiski tiek atņemta alga žurnālistiem, fotogrāfiem, tehniskajiem speciālistiem u.c. Reklāma nav nekas slikts, tās atrādīšana lasītājam ir maksa, kas vajadzīga, lai sagatavotu kvalitatīvu, neatkarīgu saturu. Vēl, protams, ir otra opcija – maksas saturs, brīvs no reklāmām, bet, kā liecina mūsu pētījums, reti kurš būtu gatavs par to maksāt.”

Aptauja tika veikta no 2019. gada 11. līdz 15. februārim, kurā piedalījās 2153 Latvijas interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas interneta lietotājiem pēc nejaušības principa. Dati ir svērti ar gemiusAudience pētījumu pēc dzimuma un vecuma.

Reklāma

18
Leave a Reply

avatar
8 Comment threads
10 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
Kristaps SkutelisGintsKrišjānisKrotowPTG Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
x
Viesis
x

kursorā bloķētājs izslēgts, bet gemius gan ir bleklistā

par reklāmām nevar pateikt neko jaunu – normāli veidotas reklāmas cilvēkus netracina, bet dažādi uzlecošie logi, virpuļojošie un konvulsijās kratošies banneri panāk to, ka cilvēks vai nu nāk ar bloķētāju, vai pārtrauc lasīt resursus kas ar ieslēgtu bloķētāju nerāda saturu.

ja cilvēks nav gatavs maksāt par saturu bez reklāmām – tas nozīmē tikai vienu – štrunts vien ir no tā satura.
lasa inerces pēc, nevis tāpēc ka ļoti interesētu. tāpēc nevajag lala par tām algām – lai prasa maksu un uzzin, cik vērts ir to radītais saturs.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Par Gemius uznirstošajiem logiem atvainojos, bet diemžēl nevaru to nekā risināt. Un pagaidām šķiet, ka mums ir svarīgi būt arī Gemius statistikā.

Bet katrā ziņā es sekoju līdzi lasītāju atsauksmēm un cenšos meklēt risinājumus problēmsituācijās.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Kas attiecas uz abonentmaksām, tad, manuprāt, Latvijā tas vispār un nekad nedarbosies. Šāda satura ražošana gluži vienkārši ir pārāk dārga pret mūsu potenciālo auditoriju.

AP
Viesis
AP

viss ir atkarīgs no satura un to veidotājiem, es piemēram abonēju Vienos Vārtos (Sporta avīze +), jo tur ir unikāls saturs no noteiktiem cilvēkiem. Bet protams ja portālos tiek izmantoti kaut kādi tulkoti pārpublicējumi, tad loģiski par to neviens nebūs gatavs maksāt.

Skābene
Viesis
Skābene

Un cik ir tādu kā Tu, kas abonē Sporta avīze + ? :)

kling klang
Viesis
kling klang

Jep, gluži manas domas. Uznirstošie logi un visi citi trīcošie uzraksti arī ir patiesais iemesls, kāpēc ir vajadzīgs addblock.

Dingo
Viesis
Dingo

Raksti ko sponsorē ASUS ar bloķētāju man pat neatvērās :D

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Uzskatāms piemērs tam, ka reklāmu bloķētāji pat liedz atvērt lapu un tikt pie satura. Un mēs pat speciāli neko vēl neesam sākuši darīt šajā jautājumā. Tik cik uzlikts fona baneris datordzelžu kategorijas rakstiem.

KasparsB
Viesis
KasparsB

Jā, kursors.lv ir viena no retajām lapā, kas ielikta baltajā sarakstā..

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Paldies! Bet ja kaut kādā brīdī šķiet, ka reklāmu ir par daudz vai tās traucē, uzreiz saki man to: kristaps@kursors.lv

Krotow
Viesis
Krotow

Bloķētāji diemžēl ir vajadzīgi, citādi saskatīt tekstu bezgaumīgajās fototapetēs ar tekstu kaut kur vidū nav iespējams. Pie reizes lielāk drošība izvairīties no kaut kā pavisam nelaba atvēršanas izlecošajos logos.

Kursors un vēl daži citi interesanti resursi ir baltajā sarakstā. Taču tuur nav tāda miu

Krotow
Viesis
Krotow

Kristap, kad atkal varēs labot savus komentārus. Man pēdējā iespruka draza.

geksis
Viesis
geksis

Pašai reklāmai nav ne vainas, ja tā netraucē lasīt saturu. 1. Nav normāli, kad tev starp reklāmām jāmeklē autoru radītais saturs,piemēram, tvnet kurā šodien sākumlapā bloķētājs nobloķē 95 reklāmas. 2. traucē reklāmas, kuras tu nemaz neredzi, kamēr neuzspied jebkur uz lapas un tiec pārmests uz reklāmdevēja lapu. 3. traucē arī tie pagaidu video reklāmas klipi, kuri dažreiz arī kursorā ir (bija, kādu laiku neesmu redzējis pat pie izslēgta bloķētāja), bet redzamāks piemērs ir lsm, kur uzreiz pēc pirmās rindkopas izlec video. Nebūtu jau nekas traks, ja tas video nepazustu brīdī, kad lasi jau otro vai trešo rindkopu un vis tavs… Read more »

Krotow
Viesis
Krotow

Video reklāmas ir labas, ja tās rādās kā statisks baneris, kur uzspiežot, sāk spēlēt. Taču gandrīz visur tās aizgriežas jau lapas atvēršanas brīdī. Un ja esi atvēris vairākus linkus lasīšanai vēlāk. kāds no tiem fonā pēkšņi sāk baurot. Bonusā negaidīts datu patēriņš tiem, kuri maksā par trafiku.

PTG
Viesis
PTG

Kursors ar reklāmām apietas gana ciešami, katrā gadījumā uz citu mediju fona visnotaļ pozitīvs piemērs. Nepatīkams piemērs ir sportacentrs.com, kur lai noskatītos desmit sekunžu video, kā kāds latviešu hokejists guvis vārtus, vispirms jānoskatās trīs reklāmas rullīšus. Man vairāk rodas jautājums par šo reklāmu efektivitāti no reklāmdevēja puses. Laikā, kad cilvēki visnotaļ skeptiski skatās uz reklāmām, kas kārtējo reizi uznirst vai izlec, ir cerība, ka reklāmu nomocītais avarage Joe pēkšņi ierēksies “Oho, šo produktu gan man ir jānopērk”? Reklāmā svarīgs ir pirmās sajūtas efekts. Ja cilvēkam pirmā lieta, kas ienāk prātā ieraugot Tavu reklāmu ir “nu nejau atkal”, tad kāda ir… Read more »

Krišjānis
Viesis
Krišjānis

Sportacentrs ar saviem video addiem īpaši izceļas. Sen jau kā neskatos nevienu tur ievietotu video, bet pats atrodu googlē meklēto. Varbūt aizņem vairāk laika nekā tie 3 reklamas ruļļi, bet tas ir kaitinoši skatīties kaut kādu pilnīgu drazu tur.

Gints
Viesis
Gints

Man arī kursors ir ielikts baltajā sarakstā. Iespējams pat vienīgais resurss kas ir baltajā sarakstā. Lai gan nez cik liela no tā ir jēga, ja es pa šiem gadiem internetā sen jau vairs automātiski neredzu nevienu reklāmu, nav pat jāaizdomājas. Jāaizdomājas ir ieraudzīt reklāmas. Līdz ar to arī nekad nespiežu nevienai virsū.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Paldies! :)