Tikai viens (31%) no trīs Latvijas autovadītājiem spēj izvērtēt degvielas kvalitāti, katrs trešais pazīst kādu, kas auto pilda kontrabandas degvielu, un eksperti atzīst, ka autovadītāji bieži kļūdaini vaino degvielas kvalitāti, lai arī patiesībā vaina jāmeklē auto dzinējā.  Kas ir labs degvielas sastāvs, kāpēc svarīgi, kā degviela tiek nogādāta līdz DUS sūknim, un kā degvielas piedevas var ietaupīt mājsaimniecības budžetu, to “Circle K Latvia” sadarbībā ar laboratoriju ekspertiem un autoservisu pārstāvjiem skaidros informatīvā kampaņā. Vietnē www.uzpildieskuruzticies.lv ikviens var uzdot pat visprovokatīvāko jautājumu un saņemt ekspertu atbildi par degvielas kvalitāti Latvijā.

Igaunijā un Lietuvā tikai ES kvalitātes degviela, Latvijā vēl nē

Mūsu Baltijas kaimiņvalstīs drīkst tirgot tikai Eiropas Savienības kvalitātes standartam atbilstošu degvielu. ES degvielas kvalitātes standarts ir obligāts arī vairumā Rietumeiropas un Skandināvijas valstu. Savukārt Latvijā noteiktās obligātās kvalitātes prasības degvielai ir būtiski zemākas par šo standartu. Piemēram, Eiropas Savienības EN 590 standarts dīzeļdegvielai nosaka 19 obligātus kvalitātes parametrus, Latvijas – septiņus. Eiropas Savienības benzīna standarts EN 228  kā obligātus nosaka 16 kvalitātes parametrus, bet Latvijā – tikai deviņus.

“Kāpēc svarīga ES kvalitātes standartam atbilstoša degviela? Tāpēc, ka auto ražotāji gan benzīna, gan dīzeļa dzinējus konstruē atbilstoši šādas kvalitātes degvielai. Šo standartu kā obligātu visā ES jau sen aicina noteikt Eiropas Automašīnu ražotāju asociācija, kas apvieno 15 pasaules populārākos auto zīmolus,” stāsta Gatis Titovs, “Circle K Latvia” degvielas kategorijas vadītājs. “Ja ražotājs paredzējis auto darbināt ar 19 kvalitātes parametriem atbilstošu degvielu, tad šoferim nevajadzētu bākā liet naftas izstrādājumu, kas atbilst tikai septiņiem no tiem.”

Kā pārliecināties, vai autovadītāja izvēlētais degvielas tirgotājs tirgo ES kvalitātes degvielu? Iebraucot degvielas uzpildes stacijā ir jāmeklē atbilstošas norādes. Turklāt to var apliecināt tikai neatkarīgas akreditētas laboratorijas atzinums. Piemēram, Circle K visā Baltijas un Ziemeļvalstu reģionā tirgo tikai ES kvalitātes standartam atbilstošu benzīnu un dīzeļdegvielu. Līdz ar to autovadītāji ikvienā Circle K degvielas uzpildes stacijā Latvijā un kaimiņvalstīs uzpildīs tikai kvalitatīvu degvielu.

“Latvijā ir pieejamas dažādas degvielas kvalitatīvas analīzes metodes. Publiski nesen izskanējis vērtējums par Latvijā tirgotas degvielas kvalitāti, kas balstīts ekspresmetodes rezultātos. Taču šādi rezultāti ir noderīgi tikai, lai veiktu sākotnēju pārbaudi, piemēram, muitā, lai pārliecinātos, ka vilcienu vagonos pārvadātais sastāvs atbilst dokumentos deklarētajam.  Lai rūpīgi pārbaudītu tirgotās degvielas kvalitāti, ir nepieciešama Eiropas Standartizācijas komitejas vai ISO standartiem atbilstošas analīzes metodes izmantošana,” skaidro Gatis Titovs. “Turklāt svarīgi atcerēties, ka, lai arī svarīgs ir katrs degvielas kvalitātes parametrs, tomēr degvielas kvalitāti raksturo visu parametru kopums un to mijiedarbība. Tāpēc arī nevar vērtēt degvielas kvalitāti tikai pēc viena vai dažiem rādītājiem.”

Kontrabandas degviela Latvijā joprojām populāra

Aptaujas dati pārsteidz, jo katrs trešais respondents (34%) atzīst, ka viņa paziņu lokā ir cilvēki, kas mēdz iegādāties degvielu ārpus degvielas uzpildes stacijām. Latgalē to atzina pat 59% aptaujāto. Tas ir ārkārtīgi augsts rādītājs, jo Latvijā degvielu legāli iegādāties drīkst tikai degvielas uzpildes stacijās.

“Saskaņā ar Latvijas likumdošanu, jebkura degviela, kas iegādātā ārpus DUS, ir kontrabandas degviela. Tas, ka Latvijā ir plaši pieejama kontrabandas degviela, protams, nes zaudējumus valsts budžetā kā negūtie nodokļi, bet tā nav vienīgā problēma. Nezināmas izcelsmes, nekontrolēta degviela var nodarīt būtiskus bojājumus automašīnas dzinējam. Nav zināms tās sastāvs, neatbilstošas pārvadāšanas un uzglabāšanas procesā var tikt paaugstināta ūdens un cita piesārņojuma klātbūtne, un pietiek tikai ar reizi šādas degvielas uzpildes, lai tas radītu būtiskus izdevumus par dzinēja remontu,”  stāsta Žerārs Valds, “Norde” kvalitātes vadītājs.

Kā izvēlēties uzticamu degvielas uzpildes staciju?

Pirmkārt, iebraucot degvielas uzpildes stacijā, ir jāmeklē norāde par degvielas atbilstību ES EN standartam. Ja informācija nav viegli ieraugāma, jājautā darbiniekiem. Otrkārt, jāpievērš uzmanība degvielas transporta, stacijas aprīkojuma un sūkņu stāvoklim un tehnoloģijām. Pat augstvērtīga degviela var zaudēt kvalitāti, ja tās transportēšana, glabāšana un uzpilde tiek veikta ar novecojušām tehnoloģijām. Treškārt, jāinteresējas, vai degvielai ir pievienotas kvalitāti uzlabojošas piedevas, kuru ietekme uz dzinēju ir testēta neatkarīgās laboratorijās un kas papildus uzlabo dzinēja darbību, samazina degvielas patēriņu vai mazina izmešu daudzumu.

Aptaujā secināts, ka seši no 10 autovadītājiem (61%) spēj nosaukt vismaz vienu no degvielas kvalitāti uzlabojošo piedevu īpašībām un jau trešdaļa Latvijas autovadītāju ikdienā pērk degvielu ar šīm piedevām. Kā galvenos degvielas piedevu plusus šoferi min mazāku degvielas patēriņu, dzinēja detaļu nodiluma mazināšanu un vieglāku auto iedarbināšanu ziemā. Tikai divi no desmit Latvijas autovadītājiem (18%) uzskata, ka degvielas piedevas nesniedz nekādas priekšrocības.

“Degvielas kvalitātes un uzpildes staciju tehnoloģiju novērtēšana prasa tehniskas zināšanas un iedziļināšanos ar degvielas dzinēju un degvielas kvalitāti saistītos jautājumos. Tāpēc mudinām autovadītājus meklēt uzticamu un neatkarīgi pārbaudītu degvielas tirgotāju un degvielas tirgotāja izvēlē vadīties pēc principa: “uzpildies, kur uzticies”. Tas nākotnē palīdzēs ietaupīt ne tikai degvielu, bet arī izdevumus par auto dzinēja remontu,”  uzsver Gatis Titovs. “Savukārt, ja ir jautājumi par degvielas kvalitāti, piedevām un to ietekmi uz auto dzinēju, aicinām tos uzdot vietnē www.uzpildieskuruzticies.lv, kur ar ekspertu palīdzību mēģināsim sniegt visprofesionālākās un izsmeļošākās atbildes.”

Par Circle K  Latvia un veikto aptauju

SIA “Circle K Latvia” ir lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, kas piedāvā augstākās kvalitātes degvielu un izcilu servisu. Circle K ir arī plašākais DUS tīkls – 82 tirdzniecības vietas, no kurām 76 ir pilna servisa DUS (tostarp 14 franšīzes), 4 automātiskās uzpildes stacijas un 2 iepirkšanās veikali. Kā viens no pasaulē zināmākajiem degvielas un ērtas iepirkšanās veikalu zīmoliem, Circle K ir pārstāvēts vairāk nekā 20 valstīs.

Aptauju veica sociālo pētījumu aģentūra Kantar TNS no 2019.gada 15.-17.janvārim. Izlases lielums ir 930 Latvijas iedzīvotāji 18-60 gadu vecumā, t.sk., 618 autovadītāji. Izlases kopa ir reprezentatīva 1,209 miljoniem Latvijas iedzīvotāju iekļautajā vecuma grupā.

55 komentāri

  1. Circle-k reklāma. Atceros decembrī vēl bija tv sižets par degvielu, kur laboratoriski tika parādīts ka circle-k degviela latvijā ir vissūdīgākā

    • Drīzāk Circle K pretreakcija nevis tikai reklāma. Aizliegtā paņēmiena raidījumā bija tāda ļoti nosacīta degvielas pārbaude un skaidrs, ka Circle K nav mierā ar raidījuma rezultātiem. Tagad izlēmuši plašāk skaidrot degvielas kvalitātes tēmu, kas ir diezgan apsveicami savā būtībā. Es arī uzskatu, ka braucēji gandrīz vispār nespēj objektīvi noteikt degvielas kvalitāti.

      • ko nozīmē – nosacīta? laboratorija veica mērījumus, nosakot vērtības noteiktiem kvalitāti raksturojošiem parametriem. ne jau bojārs pacēla burciņu pret gaismu un kaut ko uz aci noteica.
        cirkuls nav mierā? lai tirgo labākas kvaitātes degvielu, nevis paļaujas uz aprēķinu ka hotdogu ēdājam miera un mājīguma sajūta ir svarīgāka par degvielas kvalitāti.

        • Raidījums bija pasen, bet, ja pareizi atceros, tad tajā tika veikts degvielas kvalitātes eksprestests (jo ātrāk un lētāk) nevis pilnā pābraude. Neesmu eksperts, iespējams, ar eksprestestu kaut kādā ticamības pakāpē var noteikt degvielas kvalitāti, bet lielāka ticamība būtu pilnajai pārbaudei.

          Sausais atlikums no šī visa ir tāds, ka neko gudrāki mēs no malas par degvielas kvalitāti nekļuvām. Mums nav nekādu veidu kā precīzi to pārbaudīt un tāpat liesim bākās to, ko tirgos pārdevēji. Raidījumam gan ir viens pozitīvs efekts, ir pacelta šī saruna un degvielas tirgotājiem jāiespringst, jārunā par savas tirgotās produkcijas kvalitāti.

        • “Paraugus ar ekspresmetodi pārbaudīja Valsts ieņēmumu dienesta muitas laboratorijā, tie bija ātrie testi uz degvielas pamata rādītājiem, kurus nosaka gan Eiropas Savienības, gan arī Latvijas likumdošana. Tests dod pirmreizēju ieskatu, tā ir atzīta un plaši izmantota metode, jo padziļināta paraugu analīze maksā apmēram desmit reizes dārgāk. ”

          jautājums tiešām ir tāds, vai plaši atzītā ekspresmetode var dot kļūdu, kas liktu šaubīties par testu rezultātiem. ja var – tad kāpēc to plaši izmanto? ja vienam parametram uztaisa eksprestestu un padziļināto – vai tie atšķiras tik ļoti, ka pilnībā mainās rezultāta iespējamā interpretācija?

        • Lauku miestos ir viena lēta un laba metode, kā noteikt degvielas kvalitāti! Vietējiem vajag paprasīt, kur zāģeri (mežinieki) pērk degvielu. Un te arī būs atbilde, kur ir kvalitatīva degviela, jo ar sliktu degvielu motorzāģi sāk ātri klepot!
          :)

        • Aha, jāvadā bagāžniekā viens motorzāģis tieši degvielas testiem. No sākuma pirms auto uzpildīšanas uzpildām zāģi un minūtes 5 pagāzējam. Ja viss labi, tad gāžam benzīnu mašīnā. Tikai ko iesākt tad ar dīzeli? :/

  2. Fuj par to, ka kursors.lv publicē šādas pašslavinošas preses relīzes-reklāmas. Tiem, kam nav skaidrs par ko ir runa noskatās “Aizliegtais paņēmiens”. Sižetā Cirkuļa pārstāvis īsti neko nevarēja atbildēt, kāpēc ir tā kā ir, atrunājās līdzīgi, kā augstākās raudzes politiķis- skaņa ir, info nav.
    Augstākās kvalitātes degviela my ass! Es teiktu apmierinošas kvalitātes degviela, desiņas un kafija.
    Ja gribiet degvielu brauciet uz Neste, kafiju un desiņas Viršos.

    • Tā gan (par degvielu, desiņām un kafiju).
      Bet kopumā izskatās, ka Staķikam pieminētais sižets reāli sāpējis, ja reiz tagad jāpiepūš vaigi pozitīvisma kampaņai.

      • Es sapratu to tā, ka Circle K nepatika tas, ka raidījumā ir tik ļoti vienkāršota šī tēma. Tas, ka rezultāti Circle K sanāca ne pārāk labi neko labu par šo degvielas tirgotāju neliecina, bet esmu gatavs uzklausīt Circle K plašāku skaidrojumu par tēmu.

        P.S. Esmu no tiem cilvēkiem, kurus raidījums pamudināja pāriet atpakaļ uz Neste.

        • Mēs savā uzņēmumā 2000. gadu sākumā ņēmām degvielu Lukoil, tad sanāca ar viņiem kašķi ar piegādi un pārgājām pie Statoil, kam toreiz bija ļoti sakarīgs piedāvājums un attieksme, bet pēc laika sāka pievienot degvielai rapsi un tas radīja problēmas degvielas sistēmās un tvertnēs. Pēdējos 5-6 gadus esam Neste klienti gan uzņēmuma transportam, gan privātajam. Degviela sajūtu līmenī šķiet ļoti kvalitatīva, ko arī regulāri dzirdu no apkārtējiem. Cits apgalvo, ka patēriņš samazinās, cits jaudas pieaugumu, bet neviens nenorāda uz problēmām degvielas sistēmā. Tas, protams, dziļi subjektīvi, taču Aizliegtais paņēmiens piešķīra sajūtu līmenim ko taustāmu. Katrā ziņā nav pārsteigumu.
          Man vairāk tracina viņu attieksme pēc šī trača, tāds kā Skandināvu Apple- You are holding the pistol the wrong way!

        • Mūsu uzņēmums kādreiz ņēma no Latraps un arī bija problēmas, visticamāk arī dēļ biodegvielas. Tagad arī tā pati Neste un degvielas filtri vairs neaizdambējas.

  3. Es neesmu slinks un reizi 3 mēnešos aizlaižu pēc beņas uz Lietuvas Jozitu (auto ar gāzes iekārtu). Piemēram, šodien tur 98 maksāja 1,05€. Gan beņa pa lēto, gan produktus sapērku lētāk kā LV!

    • un cik attālums + patērētais laiks izmaksā uz “ietaupīto”? vai to stundu laikā nebūtu kaut ko labāku izdarījis un nopelnījis/atpelnījis?

      • Tas jau ir sava veida čilliņš, aizbraukt uz kaimiņzemi. Ja pieskaita vēl labu pupiņu kafiju pa 10€/kg (Latvijā sākot no 16€), daudz lielāku apavu un apģērbu izvēli, tad brauciens ir to vērts. Apstiprinājums tam ir lielais liepājnieku skaits, kas klīst pa Klaipēdas tirgu un bodēm ;) !

  4. Diezgan jocīgs tas arguments/aptauja – “2 no 3 neprot novērtēt degvielas kvalitāti” – tas ir kā, ir kaut kaut kādas zināšanas, iemaņas ar kurām to var prast?
    Degviela jāosta, jāpagaršo, jāvēro nokrāsa, japielaiž špicka jeb pašam uz uzpildes staciju ar burciņu un tad fiksi uz laboratoriju? Vienīgais veids kā vidējs autovadītājs var kaut ko novērtēt ir liet bākā un gaidīt vai kaut kas ar sūkni vai motoru notiks vai nē .. Un kamēr no motora bloka cilindriem nebūs nogājis viss alusils/nikasils utt arī to grūti pamanīt (ņemot vērā, ka samērā aktuāli auto paši māk pielāgot degvielas padevi atkarībā no tās īpašībām).

    Pie tam paši norāda, ka var tirgot ne tuvu pilniem ES standartiem atbilstošu ..

    • Protams, ka ir. Atliek tikai ielaist to 1/3 autovadītāju laboratorijā un tiks iegūti objektīvi un ticami rezultāti par degvielas kvalitāti. Šai trešdaļai darbs ar hromotogrāfiem u. c. laboratorijas iekārtām nav sveša lieta.

  5. Leju gadiem tikai CircleK/Statoil. Gan benzīnu, gan dīzeli. Nevienam auto nekādas problēmas neesmu novērojis. Domāju, ka šis ir līdzīgs stāsts kā LMT/Tele2.

  6. Rudenī vēlu vakarā braucu mājup uz Rīgu no Latgales. Jēkabpilī Cirkulī drošībai ielēju 20 litru dīzeli, to PRO, jo atlikums bākā bija neliels un varbūt netikšu līdz Rīgai. Pirms tam lietoju Neste, ļooti reti Curkuli. Otrā rītā iedarbinu motoru, panelī deg visas dzeltenās lampiņas. Mainīja dīmgāzu sensoru, dūmgāzu recirkulācijas vārstu utt, Īsāk, kopā RUR 900. Sakritība, subjektīvisms?

    • Nav sakritība, kārtīgi iegooglējot var atrast gadījumus, kad pēc uzpildes Staķikā cilvēks vairs nekur neaizbrauc! Pozitīvais ir tas, ka Staķiks kompensē motoršādi un sedz remontus, ja var pierādīt, ka vainīga viņu degviela!

      • Vai ir kāds publiski iztirzāts gadījums, kad kāds ir spējis pierādīt, ka pie vainas ir bijusi tieši degvielas kvalitāte? Manuprāt, motora izbeigšanos var ietekmēt tik daudz faktoru, ka praktiski nav iespējams pierādīt, ka pie vainas ir bijusi tieši pēdējā uzpilde. Pie tam, ej nu vēl pierādi, ka tas, kas ir bākā ir nācis no konkrētā DUS. Tas drīzāk ož pēc kārtējās urbānās leģendas.

        • Ja grib pierādīt, ka vainīga degviela ir jāpildās tikai un vienīgi viena degvielas uzpildes tīkla DUS! Jākrāj čeki. Ja kaut kas notiek un tehniskie eksperti konstatē, ka vainīga degviela, velkam ārā visus čekus, un pierādām, ka lējām tikai un vienīgi vienā konkrētā tīklā un DUS vairs nevar izlocīties. Vislabāk pierakstus veikt arī kādā aplikācijā, vai piemēram, spritmonitor.de. Uzskaitām nobrauktos kilometrus, litrus, un izmantotos DUS tīklus. Tad varēs atskaitīties par katru kilometru un katru uzpildi.
          Ja taisīs kokteili dažādos DUS, tie visi rādīs ar pirkstu cita DUS virzienā!

        • Jā, par šādu uzskaiti piekrītu. Es pats arī katru uzpildi reģistrēju Spritmonitor lietotnē, bet pamatā tikai tāpēc, lai saprastu degvielas izmaksas ilgākā periodā.

          Kas attiecas uz to TvNet rakstu, tad tas izskatās baigi šeidī un no sērijas: “He, davai pasūdzēšos, lai Statoils manai lamatai nomaina motoru”.

      • ne sakritība, nekas. parasts urbānā mīta izgudrotājs. visas dzeltenās lampiņas, redziet, viņam degušas.
        ja ‘pēc kārtīgas gūglēšanas’ no tā milzu gadījumu skaita, kas atrasts, labākais, ko skābene spēj izvilkt, ir kaut kāds mistisks Imre ar 20gadīgu miskasti, tad man nav šaubu par skābenes kritiskā domāšanas spējām…
        par to garo pamācību, kā ‘pierādīt’, ka degviela nekur citur nav pildīta. kā tas viss var pierādīt, ka neesi iešļakstījis kaut vai 5 l kādā citā DUS vai laukos pie švāģera no kanniņas?

        • Ja es atnāku uz tiesu ar skaistu statistiku, kur, kad , cikos, kas ir liets un cik ir nobraukts, tad tā jau ir DUS galvassāpe, kā pierādīt, ka esmu šļakstījies ar cita DUS degvielu! Bez pierādījumiem, tie būs tikai pliki pieņēmumi un apgalvojumi.
          Civilprocesā to sauc par sacīkstes principu.
          Un tavai zināšanai par tiem gadījumiem, kad ir saņemta kompensācija TVNET neraksta, jo tādi parasti ir mierizlīguma nosacījumi! Raksta jau parasti tikai tad, kad dabū kurvīti!

        • Ak jel šitie Staķika advokāti! :)
          Es jau sen uz Staķiku braucu tikai pačurāt un suņmaiždesaini uzēst! Mašīnas motors nedūmo un lec kā suns pie kājas!

        • tipisks sazvērestībnieks. cilvēks apjautājas loģiskus jautājumus ar racionālu prātu — aizstāvis, apmaksāts, bla bla. tak simtiem reižu redzēts.

        • Staķikam pēdējā laikā ar komunikāciju neveicas! Skaidroja degvielas cenas un publiski aptaisījās, nevarēja izskaidrot, kāpēc Staķika degviela Lietuvā lētāka kā Latvijā! Tagad stāsta man, ka es dumš un neko no degvielas kvalitātes nejēdzu! Nedrīkst šitā komunicēt ar cilvēkiem, tas tikai vēl vairāk viņus uzkurina! Dažreiz labāk ir vienkārši paklusēt!

          Un vispār es uz staķiku esmu dusmīgs, jo noticēju reklāmai, ka putu birstes nebojā auto, bet nu jau man prasās pēc pulēšanas!

  7. A kā ar gāzi? Nobraucu ~5 mēnēšus ar statoil gāzi, vidējais ar 60l bija 250km + filtrs melns ar daļiņām pilns. Tagad 1 gadu braucu ar Latvijas gāzi un neko citu, vidējais sanāk ap 310km + filtrs pēc gada knapi pelēks. Plus uz 4.7 benz jūt staķika gāzi, ka neiet. Ar LG pilnīgi nekāda šķirba vai beņa, vai gāze.

  8. No empīriskās pieredzes par degvielas kvalitāti:
    1.Benzīnu lietoju tikai E98 un tikai NESTE vai LUKOIL, jo ar šīm degvielām iet/gāja labāk, tērēja mazāk. Luikoil vairs nav, tāpēc uz VIADA vairs nebraucu. Izvēle uz Neste un Lukoil krita viena iemesla dēļ, degviela viņiem nenāk no Mažeiķiem. Tiem, kas pērk Mažeiķos, viss pa lielam viens un tas pats!
    2. Dīzeli ņemu tikai Neste un tikai kosmisko dīzeli. Kamēr braucu ar Staķiku vai citiem, ļoti ātri aizauga DPF un vajadzēja bieži taisīt piespiedu izdedzināšanu. Kopš pārgāju tikai uz NESTE, tikai kosmiskais superdīzelis problēmu ar DPF nav bijis, dūmainības vispār nav. Pamatojums šādai izvēlei ir rapša neesamība degvielā, jo Rapsi neste aizstāj ar MY dīzeli, ko iegūst no atkritumu pārstrādes. Ja finansiālās iespējas atļautu, brauktu tikai ar tīru MY, bet cena 2+ euro par litru liek saraukt pieri grumbās! Papētot un paanalizējot Neste degvielas tehnisko speceni, var secināt, ka teju perfekts maisījums jau sanāk, sajaucot uz vienu bāku kosmisko dīzeli ar vismaz 20 litriem MY kam ir fantastisks cetānskaitlis.
    Atšķirību var redzēt pat uz aci, ja aizbrauc uz Rumbulu piektdienas vakarā, kur RTU studenti mērās ar savu zitgaspēku garumu. Ja brauc ar parasto dīzeli, tad ir tāds dūms, kā no riepām jāņu ugunskurā, bet ja brauc ar Nestes MY, iet gandrīz kā benzīnnieks.
    3. Par auto gāzi nākas secināt, ka tā visos DUS ir briesmīgi sliktas kvalitātes, jo Latvijā gāzei vispār nav nekādu kvalitātes standartu!

    • Tas My Diesel no Neste pēc reklāmas bukleta izklausās pēc brīnumlīdzekļa, kas jebkuru kūpošu dieseli pārvērtīs smaržīgā ekomobīlī. Tā īsti nav, ielēju pilnu bāku, no rēķina gandrīz apkritu, bet TA testu izgāju, iespējams, ka lielākoties dēļ tā, ka izskaloju piekvēpušo izpūtēju.

  9. Te jau sāk kultivēt drumās urbānās leģendas- atsauces uz 10+ gadus vecu tvnet rakstu, degvielas kvalitàtes tests ar motorzāģi un Statoil apmaksāts motora remonts, nopietni?
    Bākā ir jāielej ūdens, vai arī tukšā bākā dīzeļa vietā benzīns, lai tas tur pat tankā apstātos.
    Pierādīt DUS motora defekta gadījumā ar kkādiem mistiskiem čekiem, pats tam ticētu? *facepalm*
    CircleK mēģina un pat var atspēkot Aizliegtā paņēmiena laboratorijā veiktu ekspres testu, bet par šādiem apgalvojumiem kādā saviesīgā pasākumā kārtīgi ierēks.

    • kamon….ir taču dieva pastāvēšanas pierādījumi un to atspēkojumi….cilvēka prāts ir gaužām vienkārši iekārtots – tas tic tam, kam tobrīd vēlas ticēt. vieni tic ka politiķi atrisinās viņu problēmas, citi tic zemes plakanuma vai dobās zemes teorijai, kāds tic ka nafta ir zemes asinis un tās pumpēšana beigsies ar planētas bojāeju. cirkuli arī var gan pierādīt, gan atspēkot.

  10. Esmu gadus 5 pamatā pildījies tikai Statoil, neesmu nokāvis nevienu motoru, nekādu sūdzību man nav bijis. Arī pašlaik ir dīzelis ar lielu noskrējienu, pat gaidu, vai sāksies kādas problēmas – nu nekā, normāla dūmainība, brauc klusi un mierīgi. Tāpēc neticēšu šiem stāstiem – ielēju 20l Statolā un motors no tā nobeidzies. Tad jau man auto ik pēc mēneša būtu bijis jāmaina..

  11. Iesaku palasīt degvielas tirgotāju gada pārskatus – tur diezgan skaidri var redzēt, ka degvielas tirdzniecība NAV īstais bizness. Īstais bizness ir kafija un visādi uzsildīti cīsiņi. Attiecīgi neredzu nekādu jēgu tjūnēt NEbiznesu (aka degvielas peļņas normu), ja normāla degviela saraus iekšā vairāk kafijas tantiņas (aka motorzāģus darbinošus vīrus, kas algu notērē Cirkuļa kafijās).
    Šis būs pamatpostulāts apšaubot degvielas sliktuma cīņas.
    Un otrs postulāts – Bojārs jau iepriekš izcēlās ar paviršu analīzi – atceramies Jēkabpils ceļu būves graujošo analīzi. Kāpēc, lai šis būtu savādāks?

    • Cirkuļa PZA mani galīgi neinteresē, bet Statoil dīzeļa “data sheet” labrāt palasītu. Bojāra testu uzvarētājai Neseti visi tehniskie dati ir mājas lapā publicēti! Statoil vajadzētu darīt tā pat, lai ir ko salīdzināt! ;)

    • Par degvielas kvalitāti lielākoties, manuprāt, vairāk runā piegādātāja kontekstā (Maižeiķi vai kas cits), ne par piedevām, ko šļāc klāt vietējais distributors, attiecīgi desiņu biznesa esamība vai nē diez vai ko ietekmē ..

      p.s. un ar ceļu būvi ir kaut kas labs pie mums? Lai vai kādas analizes, viss vienmēr ir/bijis “pēc tehnoloģijas” un standartu ietvaros, tas nekas, ka pavasarī izkūst (manos braucamajos maršutos viens no tādiem pat 3 mēnešus nenovilka – septembrī uzlēja / novembrī aizgāja līdz šķembām un ar 30km/h zīmi).

      • Tieši to es gribu teikt, ka vietējās degvielas kvalitāte visticamāk ir atkarīga no kkur ārpusē sataisītiem mēsliem. Desiņu bizness gan ir lokāls un ar uzsvaru.
        PPS Es neteicu, ka labs. Es teicu, ka Bojāra analīze ir s&%$#ūc. Un pavirša analīze ar lielu troksni drīzāk aizsargā brāķdari, ne iztrenkā

        • bojārs neko neanalizēja – to darīja laboratorija, bet bojārs parādīja slaidus ar skaitļiem. vai tici ka zeme ir plakana?

        • tak pilnīgi vienalga kas to darīja.
          Pārformulēšu lai ir arī dažiem saprotami:
          Dažu specifisku iemeslu dēļ Bojārs RĀDA SLAIDUS AR SAHALTŪRĒTIEM SKAITĻIEM.

        • cik saprotu, jau esi aizsūtījis bojāram un redakcijai savas aplēses? tad man sirds mierīga – ja tev ir taisnība, kādā no nākamajiem raidījumiem sekos kļūdas labojums. protams, ja neesi bruņojies ar teoriju “bojārs ir ietekmes aģents, kam konkurenti samaksāja bitkoinos par cirkula gremdēšanu”))

        • taisīt tukšu troksni… vismaz pēdējā laikā. skābenēm un penzionāriem patīk.

        • @ ak jel liecies tak mierā! Tu kā tāds interneta trollis aktivizējies uz noteiktiem atslēgas vārdiem! ;)

  12. Lēju laiku atpakaļ CircleK dīzeli un kādus 10-20% Neste. Kā pa ceļam. Populārs bija 1-2-3 tanks Maskavas ielā un CircleK Pērnavas/Čaka stūrī. 2008. gada sāka klepot, dūmot un smirdēt pie mīnus 10. Jau paspēju pieteikt izplūdes sistēmas diagnostiku.
    Iekrita pa ceļam Neste tanks. Piepildīju degvielu pilnu bāku. Ne smirdēja, ne dūmoja, ne klepoja. Pateicu ardievas Cirkulim un līdz šai dienai braucu bēdas nezinādams. Tad tikai uzzināju, ka decembrī bijis laboratoriju tests. Sakritība?

Ir ko teikt?