Gandrīz trešā daļa 2018. gadā pārdoto jauno auto bija aprīkoti tikai ar elektrodzinēju. Šajā statistikā netiek ietverti hibrīdauto, kas parasti ir ar pamatīgu iekšdedzes dzinēju, ko papildina pāris telefona izmēra akumulatori un blendera elektromotoriņš.
Norvēģija ir nospraudusi mērķi no 2025. gada aizliegt pārdot jaunas iekšdedzes dzinēja automašīnas. Te gan jānorāda, ka it kā tik ļoti zaļie norvēģi tikai publiski krāsojas zaļi, jo 2009. gadā Norvēģija bija pasaulē ceturtā lielākā naftas eksportētājvalsts, naftas ieguves nozare rada aptuveni ceturto daļu no visa iekšzemes kopprodukta. 99% elektroenerģijas Norvēģija iegūst no HES, kas varētu nebūt gana, ja visi sāks pārvietoties ar elektroauto.
Norvēģijā 2017. gadā 20.8% no pārdotajām jaunajām mašīnām bija ar elektrodzinēju, bet jau 2018. gadā šis rādītājs ir 31.2%. 100% elektroauto pārdošanu 2025. gadā sasniegt būs grūti, bet, ja kāds sasniegs šo rādītāju, tad noteikti pirmā būs Norvēģija. Ķīnā 2017. gadā tikai 2.2% pārdoto auto bija ar elektrodzinēju, ASV – 1.2%.
Manuprāt nevajadzēt mest vienā katlā hibrīdus un plug-in hibrīdus. Piemēram BMW I3 REX bija viss tas pats kas I3, tikai ģenerators nācis klāt.
hibrīds, plug-in hibrīds un range extender ir 3 dažādas lietas
Nākošo auto noteikti ņemšu elektroveidīgo. Cerams līdz tam laikam atradīs saprātīgus risinājumus uzlādēs/ilguma ķibelēm. Vajadzētu kā troļukiem – beidzas španungs, ieslēdas kk mopēda 2 cilindru dzinulītis un čunčini ar 50km/h līdz tuvākajai uzlādei ;D
BMW I3 REX ir ļoti līdzīgi.