Reklāma

Norvēģijā gandrīz katra trešā jaunā automašīna ir ar elektrodzinēju

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Gandrīz trešā daļa 2018. gadā pārdoto jauno auto bija aprīkoti tikai ar elektrodzinēju. Šajā statistikā netiek ietverti hibrīdauto, kas parasti ir ar pamatīgu iekšdedzes dzinēju, ko papildina pāris telefona izmēra akumulatori un blendera elektromotoriņš.

Norvēģija ir nospraudusi mērķi no 2025. gada aizliegt pārdot jaunas iekšdedzes dzinēja automašīnas. Te gan jānorāda, ka it kā tik ļoti zaļie norvēģi tikai publiski krāsojas zaļi, jo 2009. gadā Norvēģija bija pasaulē ceturtā lielākā naftas eksportētājvalsts, naftas ieguves nozare rada aptuveni ceturto daļu no visa iekšzemes kopprodukta. 99% elektroenerģijas Norvēģija iegūst no HES, kas varētu nebūt gana, ja visi sāks pārvietoties ar elektroauto.

Norvēģijā 2017. gadā 20.8% no pārdotajām jaunajām mašīnām bija ar elektrodzinēju, bet jau 2018. gadā šis rādītājs ir 31.2%.  100% elektroauto pārdošanu 2025. gadā sasniegt būs grūti, bet, ja kāds sasniegs šo rādītāju, tad noteikti pirmā būs Norvēģija. Ķīnā 2017. gadā tikai 2.2% pārdoto auto bija ar elektrodzinēju, ASV – 1.2%.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN
03.01.2019 14:59

Manuprāt nevajadzēt mest vienā katlā hibrīdus un plug-in hibrīdus. Piemēram BMW I3 REX bija viss tas pats kas I3, tikai ģenerators nācis klāt.

Rēzuss
03.01.2019 17:55

hibrīds, plug-in hibrīds un range extender ir 3 dažādas lietas

Xigs
05.01.2019 11:02

Nākošo auto noteikti ņemšu elektroveidīgo. Cerams līdz tam laikam atradīs saprātīgus risinājumus uzlādēs/ilguma ķibelēm. Vajadzētu kā troļukiem – beidzas španungs, ieslēdas kk mopēda 2 cilindru dzinulītis un čunčini ar 50km/h līdz tuvākajai uzlādei ;D

LAN
07.01.2019 11:59
Reply to  Xigs

BMW I3 REX ir ļoti līdzīgi.

Reklāma