Lai arī viedierīces ir viens no dārgākajiem cilvēku pirkumiem ikdienas lietošanai, reti kurš izvēlas telefonu apdrošināt. Tikai katrs septītais jeb 15% gadījumos remonta izmaksas tiek segtas ar apdrošināšanas polisi, liecina Baltijā lielākā viedierīču servisa centra “MTTC” dati*.

“Esam raduši pie automašīnu, māju un citu vērtīgu lietu apdrošināšanas, taču arī mobilās ierīces, īpaši tādas, kas maksājušas vairākus simtus eiro, zādzība vai smaga bojājuma gadījums, var būt finansiāli nepatīkams un sāpīgs trieciens, tomēr diemžēl viedierīci apdrošina retais,” atzīst “MTTC Latvija” vadītājs Gintaras Kruckas.

Pēc “MTTC Latvija” datiem puse jeb 54% mobilo ierīču remonts tiek segts garantijas ietvaros, proti, laika posmā, ko bojājumu novēršanai, paredzējis pats ražotājs. Savukārt mazliet mazāk nekā trešā daļa ir maksas remonti.

Aptuveni 30% gadījumos ražotāja garantēto ierīces remontu klientiem nākas atteikt, jo konstatētie bojājumi radušies paša īpašnieka vainas dēļ. Biežākie tālruņu defekti, ar ko vēršas telefonu servisā, ir ekrāna bojājumi un tālruņa uzlādes vai ieslēgšanas problēmas. Šāda tipa bojājumi, ja vien tie nav ražošanas brāķi, pārsvarā tiek atzīti par mehāniskiem bojājumiem, kuru novēršana neietilpst ražotāja garantijas segto remontu klāstā, un to novēršanas izmaksas ir jāsedz pašam tālruņa lietotājam.

“Kādam telefons izkritis no rokas un sitienā pret zemi sasists tā displejs. Kāds aizmirsis tālruni izņemt no kabatas un uzsēdies tam virsū, sabojājot ekrānu. Šādu situāciju ir daudz, un visbiežāk tās ir pašu lietotāju vainas pēc, tāpēc ražotājs nenodrošina ierīces garantijas remontu,” savā ikdienas darbā pārliecinājies telefonu servisa vadītājs Gintaras Kruckas. Ne vienmēr tālruņa kritiena vai ekrāna ielocījuma gadījuma sekas var būt manāmas uzreiz. Tā rezultātā var tikt bojāta tālruņa iekšienē esošā elektronika, kas pēcāk dažādos veidos var ietekmēt ierīces darbību. Jāņem vērā, ka elektronikas bojājumu sekas var parādīties tikai pēc laika un šķietami ar kritienu nesaistīti.

Maksas remontu cenas ietekmē virkne faktoru un tās ir atšķirīgas, tomēr, jo dārgāks un ekskluzīvāks ir tālrunis, jo dārgākas ir tā detaļas un līdz ar to arī remonta izmaksas, tādēļ, iegādājoties viedierīci, uzreiz vajadzētu parūpēties par aizsargaksesuāriem, kas var mazināt iespējamo bojājumu risku – ekrāna aizsargplēvi un korpusa maciņu, kā arī atvēlēt nelielu naudas summu tās apdrošināšanai. Tādējādi, nododot remontam ierīci, kas būs apdrošināta, remonta mirklī nebūs jāšķiras no prāvas naudas summas. Lielākās izmaksas segs apdrošinātājs, bet tālruņa īpašniekam būs jāsedz vien pašrisks.

*Dati iegūti, apkopojot informāciju par laika periodā no 2018. gada augusta līdz 2018. gada oktobrim, ieskaitot, “MTTC Latvija” servisa centros nodotajām ierīcēm.

  • Rs

    Es jau vairākus gadus izmantoju Huawei telefonus un katrs no tiem ir kritis entās reizes, un atsķirībā no Samsung telefoniem (esmu redzejis entās reizes citiem tos ar zirnekļa tīklu tīklu ekrānā), Huawei ekrāns nav sasities. Man nevajag apdrosinat telefonu. Un šī nav fake ziņa.

    • Kaspars B.

      varu apstiprināt kā huawei telefona īpašnieks.. ir kritis.. un vēl dažādas izvirtības, bet ne skrambas, tiesa, izmantoju ietvaru.. tas arī savu tomēr dod. :)

  • Astro

    Garantijas remonts Latvijā?!? Viedtālruņiem?!? Nesmīdiniet!
    Pirmais, ko darīs MTTC, meklēs ieganstu, lai atteiktu pakalpojumu.
    Jautājums – kam ir laiks un vēlēšanās ar šiem kasīties?
    Ir zināma pieredze kā tikt pie garantijas remonta. Kad pēc vairākkārtējiem šādu “servisu” atteikumiem vērsos pie ražotāja pārstāvja un saņēmu saremontētu tālruni ar komentāru – “nebija tiesību atteikt!”, bija viela pārdomām…
    Apdrošināšana ir laba lieta, bet tas izpaužas tādējādi, ka šī perioda laikā es ekrānu nopērku otrreiz + servisam dāvana pašriska apmērā. Diez cik maksātu šāda apdošināšana dzīvoklim vai mājai? :-)