Reklāma

LTAB: transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki ceļu satiksmē

Jaunākie raksti

Sony SRN-NS7 kakla skaļruņu apskats

Ikgadējā Kursora lasītāju aptaujā daļa norādīja, ka papildu tādām klasiskām ierīcēm, kā viedtālruņi un datori, lasītāji gribētu redzēt arī...

YouTube pārtrauks savu YouTube Originals programmu

Video straumēšanas platforma paziņojusi par plāniem mainīt savu stratēģiju ar speciāla satura veidošanu, kas nozīmē, ka tiks pārtraukta YouTube...

Iespējams, drīzā nākotnē ar sejas maskām varēsim izmērīt savu sirdsdarbību

Nu jau divi gadi būs pagājuši, kopš mūsu ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir sejas maskas. Pa šo laiku pētniekiem jau...

Volkswagen un Bosch plāno sadarbību elektroauto bateriju ražošanā

Divi no Vācijas lielākajiem ražojošajiem uzņēmumiem Volkswagen un Bosch parakstījuši sadarbības memorandu, lai izveidotu kopuzņēmumu un ievērojami palielinātu elektroauto...

Apple 2021. gada nogalē atkal bija lielākais viedtālruņu piegādātājs

Pēc salīdzinoši pieticīga viedtālruņu pārdošanas gada, Apple atguvis savas ierastās līderpozīcijas pagājušā gada pēdējā ceturksnī. Analītikas uzņēmums Canalys dalījies ar...

No šā gada 1. novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Lai arī nav pamata domāt, ka šādi auto kļūs par ievērojamu daļu no ceļu satiksmes dalībniekiem, tomēr autovadītāju skatījumā šādi spēkrati ir bīstamāki. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) augusta sākumā veica autovadītāju aptauju, lai noskaidrotu satiksmes dalībnieku viedokļus attiecībā uz automobiļu ar stūri labajā pusē piedalīšanos ceļu satiksmē.

Tikai 13,7% aptaujas dalībnieku norādīja, ka apsvērtu transportlīdzekļa ar stūri labajā pusē iegādi, ja pirkums būtu izdevīgāks vai līdzvērtīgs transportlīdzekļa ar stūri kreisajā pusē iegādei. “Acīmredzot daudzi autovadītāji apzinās, ka auto ar stūri labajā pusē iegāde var radīt papildu izmaksas, jo, lai piereģistrētu šādu spēkratu, ir jāpārbūvē priekšējie lukturi, aizmugurējie miglas lukturi un spoguļi, kā arī automobiļa kreisajā pusē pie vējstikla jāievieto videokamera ar monitoru, kurā vadītājs var vērot situāciju uz ceļa,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Aptaujas dalībnieku skatījumā ar transportlīdzekli, kam stūre ir labajā pusē pastāv lielāks risks iekļūt CSNg, galvenokārt sliktākas redzamības dēļ (33,7%), kā arī tādēļ, ka vadītājam būs daudz sarežģītāk veikt apdzīšanas manevrus (33,4%). Tāpat autovadītāji norāda, ka infrastruktūra uz Latvijas ceļiem (piemēram, vietas, kur uzstādīti braukšanas caurlaižu kontroles punkti u.tml.) nav piemērota transportlīdzekļiem ar stūri labajā pusē (30,6%).

Kopumā 81,9% no aptaujas dalībniekiem pilnībā vai daļēji piekrita apgalvojumam, ka Latvijā transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki ceļu satiksmē par tiem, kam stūre atrodas kreisajā pusē. Tajā pat laikā jāatzīst, ka tikai nedaudz vairāk par pusi (54%) autovadītāju stingri iestājas pret lēmumu no šī gada 1.novembra reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs. Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

Reklāma

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
17.08.2018 14:34

Nu nez… Var jau visādi ieziepēties valstij, kur pārvākusies uz dzīvi daļa mūsu tautiešu. Taču apdzīšana uz 2-joslu ceļiem ar stūri labajā pusē ir noziedzīgs pašnāvības mēģinājums. Īpaši ja apdzenamais subjekts ir fūre vai autobuss. Ja nu vienīgi kreisajā pusē pieliek kameru ar skatu uz priekšu, taču kurš to darīs.

Kristaps Skutelis
17.08.2018 15:01
Reply to  Krotow

Izlasi rakstu, tur kāreiz ir runa par kamerām. Tiesa, tā piezīme man raisa vairāk jautājumu (kādas kameras, kas tās sertificē un pārdod, vai ir sodi bez utt.) uz kuriem atbildes sniegt uzprasīju relīzes sūtītāju LTAB. Redzēs vai un ko atbildēs.

Edmunds
17.08.2018 16:24

Priekš kam jālasa ? Galvenais kaut ko iepirst !

Fake
17.08.2018 21:54
Reply to  Krotow

Es jau tagad speju iztēloties kā bmwpower forumā populārākā tēma… Aizdodiet monitoru + kameru uz TA

Ivars Indāns
18.08.2018 10:31
Reply to  Krotow

Pierītu Kurmim.
Apdzīšanas manevrs pie 130 km/h, ja vēl jāskatās monitorā ir ārkārtīgi riskants pasākums.
Neizmistam, ka monitorā nav stereoskopiskā redze (vai kā nu pareizi), resp. grūti novērtēt attālumu.

Kristaps Skutelis
18.08.2018 18:20
Reply to  Ivars Indāns

Tieši kur Latvijā var braukt ar 130 km/h lielu ātrumu?

Lapsinieks
18.08.2018 18:28

gan jau ka Indāns visur močī uz 130

Ivars Indāns
18.08.2018 19:18

:)
Ja jāapdzen kāds vecs kraķis Ivars, kurš pukšķina ar 85 km/h (piemēram), tad drošai apdzīšanai 130 būtu optimāli, ne tā?
Drīkstēt jau nedrīkst, bet, ja vajag, tad var ;)

ok
17.08.2018 20:02

cik lbai

Lol
17.08.2018 20:04

daļa mūsu tautiešu

Ivars Indāns
18.08.2018 10:24

Nu ko, gaidām OCTA cenu kārtējo pieaugumu?

bombelats
19.08.2018 14:55
Reply to  Ivars Indāns

Normāli būtu, ja OCTA būtu dārgāka kā reiz auto ar stūri labajā pusē.

Zigurds
18.08.2018 11:45

Ar stūri labajā pusē varētu būt kravas mikroautobusi, kurus izmanto laukos – satiksme nav tik intensīva, mikroautobusa vadītājs redz pāri vieglo auto jumtiem, nepieciešamība apdzīt rodas reti, jo kravas busi brauc lēnāk.

Ivars Indāns
18.08.2018 19:20
Reply to  Zigurds

Manuprāt pastnieki vienu brīdi ar braukāja ar stūri labajā, tad atteicās

mp4
18.08.2018 17:30

“Aptaujas dalībnieku skatījumā”. Tukša runa.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: