ASV veiktā pētījumā, ko veicis National Bureau of Economic Research, atzīts, ka iPhone ir uzskatāms par pārticības simbolu. Pētījumā analizētas vairākas iedzīvotāju grupas, ņemti vērā to ienākumi, izglītība, politiskā piederība, dzimums un pat ādas krāsa.

Pētījumā daudzi respondenti norādījuši, ka iPhone, visticamāk, parāda, cik cilvēks ir pārticis. 69.1% gadījumu tiešām arī iPhone norāda, ka tā lietotājs pieder pie grupas ar augstiem ienākumiem. Uzreiz jāatzīmē, ka dati vākti 2016. gadā, bet diez vai kopš tā laika daudz kas būs mainījies.

Arī Apple iPad norāda, ka tā lietotājs ir pietiekami situēts. Interesanti, ka pētījumā pat ietverts mobilo sakaru operators Verizon – tā izmantošana arī esot pārtikušu cilvēku privilēģija.

41 komentāri

  1. Kā var tik stulbu rakstu ņemt un tulkot..
    Pārticības simbols drīzāk ir Bentley vai kas tml, ne jau telefons, kas katram otrajam amīšu nepilngadīgajam pieder… Drīzāk tas ir pontu simbols vājiem gariņiem.

  2. Un “pētījuma” otrajā vietā ierindots “own a passport”.
    Kāds vēl vispār aifouns, ja augstu ienākumu “indikators” ir pase??? Tā saucās saturīga informācija?

    • Loti vienkārši: miljoniem amerikāņu nav pases. Pietiek ar ID. Pasi taisa tikai tad, ja jāceļo ārpus ASV.

        • netrūkts — īsti nav skaidrs “netrūkst” vai “netrūks”? pieļauju, ka abi varianti ir iespējami, jo ar eID var braukāt pa ES.

  3. Būsim godīgi, šāda veida raksti kalpo tikai vienam mērķim un tas neliecina neko labu par kursors el vē. Celiet līmeni nevis trafiku!

    • Šādi raksti ir informatīvi. Avots uzticams un ja saturā iedziļinās, tad rezultāti ir loģiski. Būsim godīgi, lasot tomēr ir noderīgi arī iedziļināties saturā tālāk par virsrakstu.

      • “Uzticams avots” :D

        9to5Mac [1]
        was founded in 2007 by Seth Weintraub as an Apple news website
        originally focused on Macs in the enterprise. Since then, the website
        has expanded to covering all things Apple. 9to5Mac is known as the
        leading website within the Apple News Community in terms of breaking
        impactful news. The site gained fame in its earlier years for publishing
        the first photos of the third-generation iPod nano, the original iPod
        touch, early photos of the first iPhone, and details about Apple’s
        still-in-use aluminum manufacturing process for laptops. In recent
        years, 9to5Mac published the first accurate details about the iPhone 4S,
        Siri, Apple’s move from Google Maps to Apple Maps, new health and
        fitness applications, OS X updates, and the Apple Watch. The site also
        published the first photos of the white iPad 2, iPhone 5, and the iPad
        Air. The creation of 9to5Mac as well as its top authors were profiled in
        2014 by Business Insider.[2]

        • Es runāju par pētījuma avotu (National Bureau of Economic Research) nevis ziņas avotu. Un, jā 9to5Mac ir uzticams avots tieši ziņām par un ap Apple.

        • Nezinu, kas tie par pētniekiem (slinkums meklēt info.), bet izdzirdot, ka kaut kādi zinātnieki kaut ko ir atklājuši/izpētījuši, vienmēr atceros vecu pētījumu par to, ka Harvardas zinātnieki atklājuši to, ka baltās pelītes vairojas ātrāk, ja tās nenovēro Harvardas zinātnieki. Kā arī visu informāciju var interpretēt, kā to vēlās pētījuma pasūtītājs.
          Piemēram:
          “Burkāni nogalina!
          * Praktiski visi slimnieki kādreiz ir ēduši burkānus.
          * 99,9% no vēža mirušo ir ēduši burkānus.
          * 97% fašistu ir ēduši burkānus.
          * 90% mazgadīgo noziedznieku nāk no ģimenēm, kurās ēd burkānus.
          * 1839.gadā dzimušo vidū, kuri vēlāk ir ēduši burkānus, novērota 100% mirstība.
          * Visiem burkānus ēdušajiem, kuri ir dzimuši starp 1900. un 1915.gadu, ir krunkaina āda, trūkst daudzu zobu, ir trausli kauli un vāja redze, ja vien burkānu izraisītās slimības jau nav tos novedušas kapā.”

        • Vēl māzējās.. nu fui milzīgs, visu acu priekšā.. labāk būtu paklusējis un aizdomājies par komentāriem, neliekas, ka nav dūmu bez uguns?

        • Protams, ka ir uguns. Liela daļa ziņu par un ap Apple uzbudina interneta gudriniekus un troļļus. Tiesa, no šādiem trolliskiem komentāriem nav nekādas jēgas.

        • :DD. Kā naglai pa galvu. Atliek kaut ko par Apple vai iPhone uzrakstīt, tā lapseņu pūznis sāk dūkt.
          Pēc viņu loģikas sanāk, ka par Apple rakstīt nedrīkst, jo aizskarsi viņu paščieņu :)

        • Tāda pat reakcija būtu ja šo pašu info pasniegtu par androīdiem.
          Varbūt nedaudz mazāka, ņemot vērā proporciju starp droīdu un ābolu faniem.
          Ja nepamanīji, tad tur vienā no punktiem ir arī androidi.
          Tātad spriežot pēc šī raksta ASV vidēji statistiskais iedzīvotājs (2016. gadā) bija bez viedtālruņa (labākajā gadījumā WP vai Blackbary) un nelieto divu lielāko telefonu tīklu pakalpojumus. Tātad visticamāk vispār nav mobilā tālruņa (pat podziņu)

        • Tā viennozīmīgi nav, runa iet par virsrakstu, kas stāsta, ka aifouns ir “pārticības simbols”. Raksts ir paņemts no Apple lapas, kur arī “pētījums” ir tendēts, lai aifouns viennozīmīgi būtu pirmajā vieta, savādāk nemaz nebūtu nokļuvis tieši tajā saitā… Es domāju, ka pietiekami daudzi saprot kā rodas statistikas un pētījumi, cik tie patiesībā ir organiski.. Vai tiešām ja būtu citi piemēri minēti, nevis Apple, “statistika” būtu identiska?
          Ja tādu lietu, ko var iegādāties jebkurš tīnis (un to arī dara) vai cilvēks ar ienākumiem, sauc par “pārticību” vai tas ir adekvāti? Galu galā gribētos zināt, vai arī pats piekrīti šim virsrakstam.. Un cepiens jau nav par to, ka ir pieminēts ābols, bet gan par to, ka mūsdienās to sauc par pārticības simbolu, tas ir pietiekami skandalozi un ļoooti atgādina tvnet.. Es personīgi gribētu, lai portāls sastāv tiešām no kvalitatīva satura (kas arī šeit ir pieejams).. Un ne jau raksta autors neapzinās, ka ir iztulkots saturs no ābola lapas ar “nepasūtītu pētījumu”, tā noteikti nav, ja reiz šis skaitās top1 blogs..
          “Trolliskie komentāri”? Tādi noteikti nebūtu, ja nebūtu arī šis “trolliskais raksts”..

  4. Atkal kārtējo reizi aiziet tizlā diskusija bez jebkādiem sakarīgiem punktiem: ja rakstā ir pieminēts iPhone, tad ir jāsāk kādam d* uz sejas, jo buu huu iPhone sūkā un vispārībā viss Apple sūkā. Katrs lieto to, kas ir ērtāks un punkts. Ja kāds iegādājas ierīci balstoties TIKAI uz stereotipiem, tad tiešām tā ir viņa paša problēma.
    Kārtējo reizi LV sabiedrība parāda savu augstāko inteliģences pakāpi.

  5. Ja tev ir BMW, tad ir pilnīgi vienalga, kāds ir tavs telefons! Un jo lieklāks motors, jo pārtikušāks saimnieks!
    Visi tie, kas trolejbusā baksta savus Iphone man var nepiekrits, bet kurus gan interesē lūzeru viedoklis! :)

  6. iPhone parāda, cik ļoti cilvēks vēlas izlikties pārticis :) Citādi jau Āzijā neražotu šī plāceņa klonus vairumā, vairuma viedtelefonu dizains nebūtu no iPhone nolaizīts un padumjie kāmīši nebūtu gatavi pārdot savas nieres un aknas lai tiktu pie līdzekļiem iegrauztā aparāta iegādei. Par tiem, kuri naktīs guļ uz ielas rindā pie ābolveikala, lai pirmie tiktu pie tā paša, pat nav ko piebilst.

    • domāju, ka “pētījumam” būtu kāda nebūt praktiska vērtība, ja aplūkotu tos, kuri nopērk ajfounu vienā gabalā un tos, kuri pērk pa gabalam, ik mēnesi atraujot kumosu no mutes.

      patēriņa preču pirkšana uz krīta diezvai liecina par turīgumu, atšķirībā no darbgaldiem un rūpnīcām.

Ir ko teikt?