Reklāma

KIA šogad iepazīstinās ar jauno 48V dīzeļa daļējo hibrīdsistēmu

Jaunākie raksti

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Sanfrancisko policija varēs izmantot robotus aizdomās turamo likvidēšanai

Attīstoties tehnoloģijām, palielinās to jomu skaits, kur var izmantot robotus. Sen jau garām tie laiki, kad mašīnas tika nodarbinātas...

2018. gada otrajā pusē Kia Motors iepazīstinās ar savu pirmo 48V dīzeļa daļējo hibrīdsistēmu. Jaunā EcoDynamics+ piedziņa samazina CO2 emisiju pateicoties elektrībai, ko rada papildu 48 voltu akumulators un palielina iekšdedzes dzinējs, izmantojot jauno MHSG (Mild Hybrid Starter & Generator) vienību.

Saskaņā ar Kia mērķi – radīt inovatīvas automašīnas, kas būtu pieejamas plašam pircēju lokam, EcoDynamics+ daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģija piedāvā pārliecinošu cenas un snieguma attiecību, salīdzinot ar pilna hibrīda piedziņu. Sastāvdaļu kompaktums ļauj šo tehnoloģiju integrēt esošajos transportlīdzekļos un piedziņu konstrukcijās, neietekmējot izmērus un funkcionālismu. Kia daļējās hibrīdsistēmas piedziņa ir veidota tā, lai nemanāmi iekļautos patērētāju dzivesstilā, neprasot pat pieslēgšanos elektriskās strāvas avotam.

Kia Sportage būs pirmais modelis komplektācijā ar jauno dīzeļa daļējo hibrīdsistēmu, tas nonāks pārdošanā jau 2018. gada otrajā pusē. Jaunais, trešās paaudzes Kia Ceed būs otrais no Kia modeļiem, kas ar jauno piedziņas sistēmu tiks piedāvāts no 2019. gada.

Jaunā piedziņas sistēma ir pirmā, kas nāk klajā saskaņā ar Kia elektrifikācijas stratēģiju 2025

48V daļējās hibrīdsistēmas piedziņa ir pirmais pienesums Kia plašākās dzinēju elektrifikācijas stratēģijā. Iepazīstinot ar šo daļējo hibrīdsistēmu, Kia pierāda, ka ir pirmais ražotājs, kas patērētājiem var piedāvāt hibrīda tehnoloģiju, uzlādējamo hibrīdu tehnoloģiju, akumulatora + elektrisko, kā arī 48 V tehnoloģiju visam tā modeļu spektram. Līdz 2025. gadam Kia plāno laist klajā 16 spēkratus ar uzlabotu piedziņu, ieskaitot piecus jaunus hibrīdus, piecus uzlādējamos hibrīdus, piecus ar akumulatoru + elektrību darbināmus auto, kā arī 2020. gadā – jaunu FCEV (Fuel-Cell electric vehicle) auto.

EcoDynamics+ dīzeļa daļējās hibrīdsistēmas dzinējs ļauj Kia piedāvāt tīrākus dīzeļdegvielas motorus. Sistēma darbojas kopā ar Kia SCR (Selective Catalytic Reduction) aktīvo emisijas kontroles tehnoloģiju, samazinot CO2 izmešus  par 4% pēc WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) parametriem un pat par 7% pēc NEDC (New European Driving Cycle) mērījumiem. Dīzeļa daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģijas ieviešana dos ieguldījumu zīmola globālajos centienos uzlabot visas  automobiļu flotes degvielas patēriņa efektivitāti.

EcoDynamics+ dīzeļa daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģija ar ‘motora’ un ‘ģeneratora’ režīmiem

Kia daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģija ir zīmīga ar kompaktu 0.46 kWh 48 voltu litija jonu akumulatoru un jauno MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator) vienību. Elektroniski kontrolējot MHSG un izmantojot pārveidotāju, sistēma nemanāmi pārslēdzas starp diviem darbības veidiem: ‘motors’ un ‘ģenerators’. Ar siksnu piesaistīta pie dīzeļmotora kloķvārpstām, paātrinājumā MHSG nodrošina līdz pat 10 kW papildu elektrisko jaudu dzinējam ‘motora’ režīmā, samazinot motora slodzi un izmešus. ‘Ģeneratora’ režīmā sistēma sakopo kinētisko enerģiju pārnesuma samazināšanas un bremzēšanas laikā, lietojot to akumulatora uzlādei.

Kā EcoDynamics+ darbojas uz ceļa

Sistēma tika veidota, lai nodrošinātu lielāku iekšdedzes dzinēja efektivitāti uz ceļa, nemanāmi piegādādājot  un atjaunojot elektrisko jaudu.

‘Motora’ režīmā akumulators, palielinoties slodzei, nodrošina papildus griezes momentu motoram un vieglu uzrāvienu pie lielāka paātrinājuma vai arī motora atslodzi pie mazāka paātrinājuma. Pie pārnesuma samazināšanas, braucot no kalna vai iebraucot krustojumā, MHSG pārslēdzas uz ‘ģeneratora’ režīmu, atjauno enerģiju no kloķvarpstām un uzlādē akumulatoru braukšanas laikā.

Sistēmu kontrolē uzlabotā ECU (Electronic Control Unit), kas izskaitļo pieejamās enerģijas visefektīvāko pielietojumu un piemēro to, ņemot vērā akumulatora uzlādes līmeni.

Akumulatora enerģija var tikt lietota arī lai nodrošinātu jauno “Moving Stop & Start” funkciju. Ja akumulators ir pietiekami uzlādēts, iekšdedzes dzinējs automātiski izslēdzas pārnesuma samazināšanas un bremzēšanas laikā. MHSG pēc tam var nemanāmi ieslēgt dzinēju jebkurā situācijā, ja autovadītājs nospiež gāzes pedāli.

Tehnoloģiju kompaktums un iespēja integrēt esošajās konstrukcijās

Tehnoloģiju kompaktums nozīmē, ka integrēt EcoDynamics+ daļējo hibridsistēmu esošajos spēkratos ir salīdzinoši vienkārši. Atkarība no automašīnas, 48V akumulators tiks izvietots zem grīdas, minimāli ietekmējot auto funkcionālismu. MHSG tiek integrēts kopā ar dzinēju, pievienojot to ar siksnu kloķvārpstai, tāpēc nav nepieciešamības pārveidot dzinēja nodalījumu.

48V akumulatora DC/DC konvertētājs nodrošina akumulatora pieslēgšanos auto salonā nepieciešamās jaudas nodrošināšanai, būtiski samazinot 12V akumulatora izmēru, kas ir atbildīgs par automašīnas elektronisko palīgierīču darbināšanu. MHSG izmantošana nozīmē arī startera samazināšanu, pielietojot to vien ‘aukstajai’ iedarbināšanai zemas temperatūras apstākļos. Uzlāde no 48V akumulatora palīdz iedarbināt motoru gandrīz jebkuros apstākļos.

Kia EcoDynamics+ dīzeļdegvielas daļējās hibrīdsistēmas dzinējs ir savietojams gan ar manuālo gan automātisko ātrumkārbu, tas var būt piemērojams automašīnās ar priekšējo, aizmugures un četru riteņu piedziņu. Dzinējs var tikt adaptēts arī benzīna motoriem.

Tuvākajos mēnešos Kia nāks klajā ar detalizētāku izklāstu par jauno daļējās hibrīdsistēmas tehnoloģiju.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
geksis
21.05.2018 07:16

neesmu ķīmiķis, bet kopš kura laika akumulators rada elektrību? Cik atceros viņš to tikai uzkrāj turpmākai izmantošanai.

x
21.05.2018 07:55

automobiļu flotes – interesanti, ka angliski auto kopumu sauc par car fleet, bet latviski iegājies autoparks, kas savulaik tika pārņemts no krievu valodas. vēl 10 gadi un relīzētāji aizstās parku ar floti. laika gaitā valodas mainās.

Jānis A
21.05.2018 08:10

Nez vai jēga no dīzeļhibrīdiem, labāk būtu tālāk attīstījuši parasto bendžas hibrīdu

KKTK
23.05.2018 16:41

Cerams, ka vismaz tas sūda dīzelis ir ar AdBlue.

Reklāma