Eiropas elektro automašīnām būs jābūt aprīkotām ar pastāvīgu skaņas signālu

13

Elektriskās automašīnas gandrīz nav dzirdamas – tām nav skaļu iekšdedzes dzinēju, mašīnas aprīkotas ar klusām riepām, tāpat tiek paslēpti dažādi gaisa pretestību radoši elementi, elektro auto pat nav gandrīz nekāda dzesēšanas sistēmu režģojuma mašīnas priekšpusē, kas varētu radīt skaņu.

Eiropa Savienība ir lēmusi, ka visām jaunajām elektriskajām un hibrīda automašīnām ir jābūt aprīkotām ar pastāvīgi strādājošu skaņas signālu jau no 2019. gada jūlija. Tāpat ar skaņas signālu būs līdz 2021. gadam jāaprīko jau pārdotās elektriskās un hibrīdu automašīnas.

Pētījumi liecina, ka elektriskās un hibrīda dzinēju automašīnas pilsētas satiksmē ir tik klusas, ka tās par 40% palielina iespēju notriekt mazāk uzmanīgus gājējus un velosipēdistus.

Pagaidām nav skaidrs, ko tieši Eiropas Savienība sagaida no autoražotājiem. Visticamāk, automašīnas nāksies aprīkot ar skaļruņiem, tajos tiks atskaņots iekšdedzes dzinēja troksnis. Katrā automašīnā būs jābūt vismaz diviem skaļruņiem, lai nodrošinātu skaņu uz priekšu un, kad automašīnas brauks atpakaļgaitā, būs jāskan aizmugurē izvietotajam skaļrunim.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • x

    būtu vismaz piesaistījuši skaņas tembru/skaļumu ātrumam – lai ātri braucošs auto būtu uz dzirdi atšķirams no lēni braucoša. smagajiem un busiem dobjāku skaņu. elektrovelo arī vajadzētu pļerdaka skaņu, vismaz pilsētā, jo tie brauc ne tikai pa ielām.

    • digitalk

      ja elektrovelo, tad arī visus parastos velo vajag.

      • x

        saprotu tavu domu, bet parastos pilsētā ātri min daži cilvēki.
        elektrovelo ātri brauc ikvienam.

        lisapēdistiem un gājējiem gan ir tiešā sakaru līnija – verbālā un acu kontakts, kas auto gadījumā ir vienpusēji.

      • x

        ok, liekam visiem velo. pie nosacījuma, ka zummeris būs arī gājējiem – lai nevarētu pēkšņi izlēkt uz veloceliņa)

        dakteriem būs daudz darba – loriem un psihiatriem.

  • Uldis M.

    Da nu… Lēmums garām…
    Klusums tieši bija viena no galvanajām elektroauto fīčām! Mierīga, klusa gaita, mazāks pilsētas fona troksnis, u.t.t. Kāpēc tas ir jāsabojā?!

    Drošība vai ne?
    Pirmkārt – ceļu infrastruktūrā ir skaidri sadefinētas vietas – kur pārvietoties gājējiem un kur auto… Pie gājēju pārejām tāpat gājējam ir uzdevums paskatīties uz abām pusēm, un autovadītājam palaist gājēju. Nu Eiropa taču nav Indija kur visi randomā pārvietojas kur grib.

    Otrkārt – 3 no 5 gājējiem staigā ar mūziku austiņās, un 1 no atlikušajiem 2 dzirde vairs nav tāda kā spēka gados un dzinēja radītā skaņa viņam tāpat nav par gabalu sadzirdama…

    Tad jau labi iepakots mazais benzīna motors būs klusāks un “bīstamāks” par elektroauto jo tam nebūs jāuzstāda papildus skaļruņus!

    • x

      aha, tātad tie idioti kas slāj pa veloceliņu vai otrādi – velosipēdisti ar austiņām – ir importēti no indijas? babuļi kas šķērso ceļu 10m no gājēju pārejas. un šādu jefiņu ir sasodīti daudz. no otras puses, kāds uzņemtos atbildību atstāt ar elektroauto visu kā ir un gada laikā notiktu dabiskā pielāgošanās.

      • Skābene

        Ja idioti ar velosipēdiem var braukt pie sarkanās gaismas, mīties pa trotuāriem pilnā čadā, un slalomēt pa Jūrmalas šoseju, kad speciāli priekš viņiem ir izveidots Rīgas-Jūrmalas veloceliņš, tad es nesaskatu neko sliktu, ja kāds slāj pa velo ceļiņu, jo velosipēdisti ir pelnījuši tieši tādu pašu attieksmi, ar kādu tie izturās pret pārējiem līdzcilvēkiem!
        Manā skatījumā var elektroauto aprīkot kaut vai ar tādiem pašiem pīkstuļiem, kā kravas automašīnas, kas brauc atpakaļgaitā. Tāpat pietiek idiotu, kas redz atpakaļgaitas uguņus, dzird skaņas signālu, zina, ka kravas auto vadītājs aiz kravas kastes neredz gājēju, bet tāpat skrien zem riteņiem, jo uzskata, ka vadītājam viņu ir jāredz un jāpalaiž, vai arī vienkāršu uz visu ir pilnīgs poweris!

      • x

        ļoti labi, ka tev ir skaidri visi sairstās satiksmes iemesli. žēl, ka neesi pie satiksmes organizēšanas, īsā laikā varētu veikt milzu uzlabojumus)

        idioti ir jebkurā satiksmes dalībnieku grupā, to daudzums ir proporcionāls grupas apjomam. mērīt idiotisma daudzumu grupās es neņemos, varbūt tev ir formulas.

    • Midix

      Mazliet jāpadomā arī par nelielo % neredzīgo un vājredzīgo, kam skaņa parasti ir pirmais brīdinošais faktors, turklāt arī ļauj ļoti aptuveni, bet tomēr novērtēt, cik tālu atrodas transports. Man personīgi ļoti aktuāla lieta – kad es tuvojos gājēju pārejai, tad jau pēc skaņas zinu, vai man sagatavoties tam, ka jau tūlīt varēšu iet pāri, vai arī tam, ka būs jāapstājas un jāgaida. Vēl aktuālāk uz nomaļākiem piepilsētas ceļiem, kur ir transports, bet pāreju nav, un reizēm nav pat gājēju celiņu, tāpēc jāpastaigājas pa ceļa malu un jāuzmanās no auto.

      Bet nu tāda simulēta rūkšana tiešām ir mazliet, kā angļi teiktu, “lame” :)

  • Ikars Kurkletis

    Avota rakstā gan teikts, ka brīdinošai skaņai jāsāk skanēt pie lēniem ātrumiem un atpakaļgaitas. Tas apmēram kā profesionālā transportā(iekrāvēji, kravas auto, busi) braucot atpakaļgaitā skan pīkstieni. Par skaņas veidu vispār vēl nav vienojušies (pīkstieni, šņākoņa vai rūkoņa), bet būtu jau jāmeklē vidusceļš starp trokšnu piesārņojumu vidē un satiksmes dalībnieku drošību. Tā kā vairums jauno auto iegūst visādus sensorus, kameras un autonomas braukšanas spējas un auto var noteikt ar saviem sensoriem satiksmes dalībniekus, tad jau var radīt skaņu intensīvāk tikai pietuvojoties satiksmes dalībniekam, bet citā laikā skaņa var būt ar mazu intensitāti un ar klusuma pauzēm.

  • Brutto

    Apmēram tā kā sensenos laikos kad parādījās pirmie tvaika automobiļi, kad cilvēks ar karogu gāja pa priekšu to vicinot, tādējādi visus brīdinot, ka tuvojas tāds dzelzs briesmonis.

  • GundarsBarons

    Vienā – vārdā cirks! “…tajos tiks atskaņots iekšdedzes dzinēja troksnis”. Tad redz kā – iekšdedzes dzinējs pat tik prozaiskā lietā kā skaņa ir pārāks par šiem braukājošiem litija un citu “videi draudzīgo” vielu zārkiem

  • Viesis

    Manam Rammstein skanēs