Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla fans vēlas pasargāt autoražotāju no tiesas prāvām, ja auto viņu nogalina

    Jaunākie raksti

    Kāds Tesla fanātiķis izvietojis Tesla forumā digitālu testamentu, kurā ietverta informācija par Tesla pasargāšanu no tiesas prāvām gadījumā, ja Tesla Autopilot kļūdās un viņu nogalina.

    Tesla Autopilot ir daļēji automātiska autovadītāja palīdzības sistēma, kas teorētiski kādreiz nākotnē ļaus atlaist rokas no stūres un baudīt braucienu. Faktiski Tesla ir liegts izmantot Autopilot reklāmās jebkāda veida informāciju, kas varētu Autopilot nodēvēt par autonomu mašīnas vadīšanas sistēmu. Turklāt Autopilot neesot pabeigta programmatūra, Tesla īpašnieki pat nedrīkstot atlaist rokas no stūres, par to Tesla automašīna visu laiku atgādina ar vizuāliem un skaņas signāliem.

    Reklāma

    Tesla fanātiķis uzsver, ka viņš apzinās riskus, bet nevēlas, lai viņa nāve kavētu Tesla Autopilot attīstību. Viņš vēlas padarīt autonomos auto un to tehnoloģijas drošākas, lai šādas automašīnas ātrāk nonāktu pie pircējiem. Ja arī viņš ies bojā Autopilot izmantošanas laikā, iegūtie dati kādu dienu palīdzēs izveidot īsteni autonomu auto, kas potenciāli spēs glābt neskaitāmas cilvēku dzīvības.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Artanis
    05.04.2018 11:08

    Es par visiem 100% to čali saprotu. Man liekas vienkārši debili, ka kāds, izmantojot beta funkcijas automobilī mēģina vainot ražotāju, kurš ir darījis visu, lai liktu cilvēkiem saprast, ka šīs funkcijas ir izmēģinājuma stadijā, un ir desmitiem atgādinājumu par to, ka pašam jāskatās uz ceļu, nevis kā idiotam jālasa avīzi pie stūres.

    Lapsinieks
    05.04.2018 11:19
    Reply to  Artanis

    Artani… ja pac pa lētāku naudu piekrīti, ka tevi operēs students ar aparatūru, kurai ir beta versija – tā ir viena lieta. Ja tu nosities ar teslu vientulībā pret betona stabu – arī. Bet es neesmu nekur piekritis, ka tādas betas braukā pa koplietošanas ceļiem un, piemēram, uzbrauc maniem bērniem krustojumā pie sarkanās gaismas. Par šādām “kļūdām” būtu jāliek miljariem lieli sodi – defoltā.

    rumkins
    05.04.2018 11:39
    Reply to  Lapsinieks

    Lapsiniek Es arī nesmu devis nekādu piekrišanu, ka pa ielu braukā nepārāk attapīgi cilvēki, kuri tā īsti ar auto nemāk braukt- bet viņi braukā. Ražotājs tak
    norādā ka programmatūra ir testa režīmā- un Liek tev braukt -stūrēt utt kā ar parastu auto. Ja izraisiji avāriju – Pats esi vainīgs. Pēc tava teiktā- ja auto ar ieslēgtu kruīz kontroli izraisa avāriju- vainīgs ražotājs. Papildus drošibas aprīkojums nozīme tikai lai atvieglotu braukšanu – nēvis lai aizstātu. Kad auto ar autopilotu oficiāli paziņos, ka tas ir pabeigts un ir izmantojams, tad arī varēs prasīt atbildību no ražotāja, Bet tikmēr- vadītājs pats ir atbildīgs un vainīgs!

    Lapsinieks
    05.04.2018 12:01
    Reply to  rumkins

    starp citu – noliekot autovadītāja tiesības, tu piekrīti veselam lērumam likumu un regulējošu noteikumu. kruīzkontrole tevi neatbrīvo no atbildības, bet atslābina un tavs reakcijas laiks noteikti samazināsies.

    Artanis
    05.04.2018 12:36
    Reply to  Lapsinieks

    Un tieši tas pats notiek ar autopilota sistēmām.

    Lapsinieks
    05.04.2018 13:22
    Reply to  Artanis

    gavno vopros. bet ja pa tēmu – ja atstāj zīmīti: sieva mani nosita, netiesājiet viņu – neies cauri: tiesību sistēma neļauj atpirkties no noteiktiem noziegumu veidiem. Tas tev nav pa purnu dabūt vārtrūmē un pēc tam neizvirzīt apsūdzību.

    GGrs
    05.04.2018 12:54
    Reply to  Lapsinieks

    reakcijas laiks noteikti palielināsies – reaģēsi lēnāk.

    M3
    05.04.2018 20:46
    Reply to  GGrs

    Labāk, lai pa ielām brauc beta autopiloti nekā padebīli šumaheri, zīmuļi, gaiļi un sms rakstītājas. Beta autopilots būs krietni drošāks salīdzinājumā ar vidējo latviešu stūrētāju.
    Lapsiniek! Jebkurš vēlētos, lai samazinās reakcijas laiks.

    KK
    06.04.2018 00:10
    Reply to  M3

    Tu uzmanigāk ar savām vēlmēm…

    Krotow
    05.04.2018 13:22

    Nez ko viņš teiks, ja autopilota kļūdas dēļ viņš nevis nositīsies, bet kļūs par dārzeni.

    Mārtiņš Vācietis
    05.04.2018 14:29

    Man šķiet, ka tur “disklaimerī” ir ierakstīts, ka šī “autopilota”
    funkcija ir jāuztver kā palīgs braukšanai nevis kā aizvietotājs, gluži
    kā automātiskā ātrumkārba, autohold roķene, kruīzkontrole, ceļazīmju
    automātiska atpazīšana utt.

    Janis Upenieks
    05.04.2018 16:48

    Es autoram piekrītu.
    Ja salīdzinātu, cik bieži autopilots pielaiž kļūdas un cik cilvēks, man liekas, statistika liecinātu par labu autopilotam. Paši ļaudis bieži vien ir vieglprātīgi – lūr telefonā, stumj hotdogus braucot, lūr uz pusplikām dāmām utt, kamēr autopilotam tas būtu pofig.
    Man vienalga, kas mani notriec, piedzēries opis vai autopilots, kuru pieskata kāds, kas lūr telefonā. Manu beigtumu tas neietekmē.

    bombelats
    05.04.2018 17:01
    Reply to  Janis Upenieks

    Paroc dziļāk – Tavu beigtumu tas, protams, nemainīs, bet no autopilota ražotāja ir lielāka iespēja Taviem tuviniekiem dabūt kompensāciju (kas viņu acīs Tavu beigtumu, joprojām, nemainīs), kā no piedzēruša opja. ;)

    Janis Upenieks
    05.04.2018 17:48
    Reply to  bombelats

    Nu un daudz Tu dabūsi no tā dzērāja, ja vien viņam nebūs draugi tiesā. Tāpat vadītājs būs atbildīgs, nevis AI. Kad māceklis mācās braukt ar auto, par visu galu galā atbildīgs ir instruktors.

    Lapsinieks
    05.04.2018 22:39
    Reply to  Janis Upenieks

    mums visu sedz apdrošināšana. un ja pretī ir dzērājs, pēc tam jau tā ir apdrošināšanas kompānijas problēma regresa kārtībā no dzērāja piedzīt.

    Reklāma