Tesla fans vēlas pasargāt autoražotāju no tiesas prāvām, ja auto viņu nogalina

15

Kāds Tesla fanātiķis izvietojis Tesla forumā digitālu testamentu, kurā ietverta informācija par Tesla pasargāšanu no tiesas prāvām gadījumā, ja Tesla Autopilot kļūdās un viņu nogalina.

Tesla Autopilot ir daļēji automātiska autovadītāja palīdzības sistēma, kas teorētiski kādreiz nākotnē ļaus atlaist rokas no stūres un baudīt braucienu. Faktiski Tesla ir liegts izmantot Autopilot reklāmās jebkāda veida informāciju, kas varētu Autopilot nodēvēt par autonomu mašīnas vadīšanas sistēmu. Turklāt Autopilot neesot pabeigta programmatūra, Tesla īpašnieki pat nedrīkstot atlaist rokas no stūres, par to Tesla automašīna visu laiku atgādina ar vizuāliem un skaņas signāliem.

Tesla fanātiķis uzsver, ka viņš apzinās riskus, bet nevēlas, lai viņa nāve kavētu Tesla Autopilot attīstību. Viņš vēlas padarīt autonomos auto un to tehnoloģijas drošākas, lai šādas automašīnas ātrāk nonāktu pie pircējiem. Ja arī viņš ies bojā Autopilot izmantošanas laikā, iegūtie dati kādu dienu palīdzēs izveidot īsteni autonomu auto, kas potenciāli spēs glābt neskaitāmas cilvēku dzīvības.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Artanis

    Es par visiem 100% to čali saprotu. Man liekas vienkārši debili, ka kāds, izmantojot beta funkcijas automobilī mēģina vainot ražotāju, kurš ir darījis visu, lai liktu cilvēkiem saprast, ka šīs funkcijas ir izmēģinājuma stadijā, un ir desmitiem atgādinājumu par to, ka pašam jāskatās uz ceļu, nevis kā idiotam jālasa avīzi pie stūres.

    • Lapsinieks

      Artani… ja pac pa lētāku naudu piekrīti, ka tevi operēs students ar aparatūru, kurai ir beta versija – tā ir viena lieta. Ja tu nosities ar teslu vientulībā pret betona stabu – arī. Bet es neesmu nekur piekritis, ka tādas betas braukā pa koplietošanas ceļiem un, piemēram, uzbrauc maniem bērniem krustojumā pie sarkanās gaismas. Par šādām “kļūdām” būtu jāliek miljariem lieli sodi – defoltā.

      • rumkins

        Lapsiniek Es arī nesmu devis nekādu piekrišanu, ka pa ielu braukā nepārāk attapīgi cilvēki, kuri tā īsti ar auto nemāk braukt- bet viņi braukā. Ražotājs tak
        norādā ka programmatūra ir testa režīmā- un Liek tev braukt -stūrēt utt kā ar parastu auto. Ja izraisiji avāriju – Pats esi vainīgs. Pēc tava teiktā- ja auto ar ieslēgtu kruīz kontroli izraisa avāriju- vainīgs ražotājs. Papildus drošibas aprīkojums nozīme tikai lai atvieglotu braukšanu – nēvis lai aizstātu. Kad auto ar autopilotu oficiāli paziņos, ka tas ir pabeigts un ir izmantojams, tad arī varēs prasīt atbildību no ražotāja, Bet tikmēr- vadītājs pats ir atbildīgs un vainīgs!

      • Lapsinieks

        starp citu – noliekot autovadītāja tiesības, tu piekrīti veselam lērumam likumu un regulējošu noteikumu. kruīzkontrole tevi neatbrīvo no atbildības, bet atslābina un tavs reakcijas laiks noteikti samazināsies.

      • Artanis

        Un tieši tas pats notiek ar autopilota sistēmām.

      • Lapsinieks

        gavno vopros. bet ja pa tēmu – ja atstāj zīmīti: sieva mani nosita, netiesājiet viņu – neies cauri: tiesību sistēma neļauj atpirkties no noteiktiem noziegumu veidiem. Tas tev nav pa purnu dabūt vārtrūmē un pēc tam neizvirzīt apsūdzību.

      • GGrs

        reakcijas laiks noteikti palielināsies – reaģēsi lēnāk.

      • M3

        Labāk, lai pa ielām brauc beta autopiloti nekā padebīli šumaheri, zīmuļi, gaiļi un sms rakstītājas. Beta autopilots būs krietni drošāks salīdzinājumā ar vidējo latviešu stūrētāju.
        Lapsiniek! Jebkurš vēlētos, lai samazinās reakcijas laiks.

      • KK

        Tu uzmanigāk ar savām vēlmēm…

  • Krotow

    Nez ko viņš teiks, ja autopilota kļūdas dēļ viņš nevis nositīsies, bet kļūs par dārzeni.

  • Mārtiņš Vācietis

    Man šķiet, ka tur “disklaimerī” ir ierakstīts, ka šī “autopilota”
    funkcija ir jāuztver kā palīgs braukšanai nevis kā aizvietotājs, gluži
    kā automātiskā ātrumkārba, autohold roķene, kruīzkontrole, ceļazīmju
    automātiska atpazīšana utt.

  • Janis Upenieks

    Es autoram piekrītu.
    Ja salīdzinātu, cik bieži autopilots pielaiž kļūdas un cik cilvēks, man liekas, statistika liecinātu par labu autopilotam. Paši ļaudis bieži vien ir vieglprātīgi – lūr telefonā, stumj hotdogus braucot, lūr uz pusplikām dāmām utt, kamēr autopilotam tas būtu pofig.
    Man vienalga, kas mani notriec, piedzēries opis vai autopilots, kuru pieskata kāds, kas lūr telefonā. Manu beigtumu tas neietekmē.

    • bombelats

      Paroc dziļāk – Tavu beigtumu tas, protams, nemainīs, bet no autopilota ražotāja ir lielāka iespēja Taviem tuviniekiem dabūt kompensāciju (kas viņu acīs Tavu beigtumu, joprojām, nemainīs), kā no piedzēruša opja. ;)

      • Janis Upenieks

        Nu un daudz Tu dabūsi no tā dzērāja, ja vien viņam nebūs draugi tiesā. Tāpat vadītājs būs atbildīgs, nevis AI. Kad māceklis mācās braukt ar auto, par visu galu galā atbildīgs ir instruktors.

      • Lapsinieks

        mums visu sedz apdrošināšana. un ja pretī ir dzērājs, pēc tam jau tā ir apdrošināšanas kompānijas problēma regresa kārtībā no dzērāja piedzīt.