Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums Gemius apkopojis datus par būtiskākajām tendencēm populārāko interneta lapu vidū aizvadītajā gadā.  Dati rāda, ka 2017. gadā topa līderi nemainīgi ir palikuši delfi.lv, inbox.lv un tvnet.lv. Lielākais izrāviens tika konstatēts portālam skaties.lv, kas gada noslēgumā ierindojās 4.pozīcijā, izslēdzot no pirmā piecinieka sociālo tīklu draugiem.lv, un par vienu vietu apsteidzot ziņu portālu jauns.lv.

Aizvadītajā 2017.gadā starp apmeklētākajiem portāliem Latvijā joprojām ierindojās delfi.lv, inbox.lv un tvnet.lv, kas ievērojami bija atrāvušies no pārējiem topa dalībniekiem, neļaujot pirmajā trijniekā iekļūt nevienam citam portālam. Gada griezumā portālu apmeklētāju skaits pa mēnešiem krasi neatšķīrās, vidēji delfi.lv uzrādīja 892 172 apmeklētājus, inbox.lv 883 373 apmeklētājus, bet tvnet.lv 796 190 apmeklētājus. Portālu sasniedzamības (Reach) rādītājs, kas raksturo visu platformu auditoriju procentos, 2017. gada beigās uzrādīja inbox.lv 59,7 procentus (2016. gadā – 60,6 procentus), delfi.lv 58,9 procentus (2016. gadā – 61,1 procentu), bet tvnet.lv 51,9 procentus (2016. gadā – 59,7 procentus).

Reklāma

Pavasarī favorītu pulkam pievienojās skaties.lv, kas turpmākā gada laikā savu pozīciju nezaudēja, sasniedzot ievērojamu apmeklētāju skaitu gan no datoriem, gan mobilajiem telefoniem. Portāls turpināja gūt arvien vairāk apmeklētājus, augustā apsteidzot jauns.lv par 26 246 apmeklētājiem, bet septembrī jau par 67 626 apmeklētājiem. Skaties.lv gada beigās ierindojās par divām pozīcijām augstāk nekā iepriekš, decembrī ieņemot jau 4.vietu (463 642 apmeklētāji). Jāpiebilst, ka šis nav portāla augstākais rādītājs apmeklētāju skaita ziņā, semptembrī portāls sasniedza 542 312 apmeklētājus.

“Pirmkārt, paldies mūsu lietotājiem, kuri novērtējuši centienus panākt to, ka viņu iecienītais saturs pieejams cilvēkam ērtajās platformās – vienalga, vai tas būtu dators, telefons, televizors vai radio. Satura patēriņš nemitīgi mainās, un mūsu izvēlētā stratēģija televīzijas un radio satura piedāvājumam arī digitālajās platformās bijusi pareiza. Turpināsim attīstīties šajā virzienā un piedāvāt aizvien jaunus risinājumus ērtākam satura patēriņam,” komentē skaties.lv galvenais redaktors Ritvars Bīders.

Jauns.lv jūlijā sasniedza savu augstāko apmeklētības rādītāju – 517 950 apmeklētājus, pirmo reizi ieņemot 4.pozīciju Top25. Raugoties uz jauns.lv ikmēneša datiem, 2017.gadā vidējais mēneša apmeklētāju skaits bija 471 889 apmeklētāji. Jāmin, ka jauns.lv gada laikā ne reizi nezaudēja savu pozīciju, stabili ierindojoties starp pirmā piecinieka favorītiem. Martā portāls piedzīvoja pārmaiņas, turpmāk saucoties – jauns.lv.

“2017.gadā portāls ieguvis gan jaunu tehnisko platformu, gan citu vizuālo tēlu. Pakāpeniski tika veikta pāreja uz nosaukumu – jauns.lv. Apvienojot to ar ievērojami palielinātu redakcijas jaudu, citu pieeju ziņu atlasei un publicēšanas algoritmam, esam guvuši rezultātus un piesaistijuši jaunu auditoriju,” skaidro jauns.lv portāla vadītājs Ivars Bauls.

Apmeklētāju skaita pieaugums tika novērots arī lsm.lv, la.lv un nra.lv vidū, kas īpašu interneta apmeklētāju aktivitāti uzrādīja rudens mēnešos. Kā vienu no būtiskākajiem kāpumiem var minēt nra.lv izrāvienu, kas vairākus mēnešus uzrādīja tikai pozitīvas skaitliskās izmaiņas, novembrī sasniedzot 353 147 apmeklētājus. Gada sākumā starp minētajiem portāliem augstas pozīcijas dalīja  arī 1188.lv, tomēr turpmākajos mēnešos portāls piedzīvoja negatīvas skaitliskās izmaiņas, saskaroties ar lielāko kritumu līdz šim.

Popularitātes kritums tika novērots arī sociālo tīklu vidē. Gan ok.ru, gan draugiem.lv 2017. gadā piemeklēja izmaiņas, kas norādīja uz auditorijas samazināšanos. Apmeklētāju skaita ziņā draugiem.lv joprojām ieņēma augstas pozīcijas, tomēr vērojot skaitliskās izmaiņas tika konstatēta tendence, ka portāla apmeklētāju skaits ar katru mēnesi sarūk.

Salīdzinot ar 2016. gada vidējiem datiem, Latvijas interneta lietotāji, kuri izmantoja datorus 2017.gadā samazinājās par 35 990 lietotājiem (vidēji uzrādot 1 212 961 interneta lietotājus no datoriem). Turpretim, pozitīva tendence tika novērota starp interneta lietotājiem, kuri izmanto mobilās ierīces. Interneta lietošana no mobilajiem telefoniem 2017. gadā pieauga, vidēji uzrādot 856 297 intnerneta lietotājus (2016. gadā vidēji 766 550 lietotāji), bet no planšetdatoriem vidēji 444 040 interneta lietotāji (2016. gadā vidēji 431 015 lietotāji).

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
7 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Un kā tad ar kaimiņzemes propogandas mašīnas pagalvojumu, ka latvijā visapmeklētākais fašistu portāls esot ss.lv (ss.com)? :D

kirilllopyrev

Бpocить кypить нaвceгда всего за день? Лeгкo, нo только этим дедовским методом – http://bit.do/bezsigatet Излeчит дaжe опытных курильщиков с 30-40 летним стажем. Кypилa 14 лет пo пaчкe-полторы вдeнь, но бросила без физический и моральных усилий за 1 день!

y

Un šie ir tie cilvēki, kuri droši vien noliedz TV – tā jau tāda smadzeņu skalošana. Internets? Nu beidziet, te jau nekā lieka nav :)

x

tu jau esi tā izsk[o|a]lots, ka neredzi atšķirību)
ar inetu skalo sev smadzenes kad un kur gribi, tv pamatā ir tupēšana pie kastes noteiktā laikā ar lieliem laika zaudējumiem uz reklāmu skatīšanos vai izlaišanu.
jā, tv arī mainās no kad un cik daudz viedokļa, bet 1) reklāmas turpat vien ir 2) lielākā daļa tv skatītāju nemaina ieradumus un skatās, kad rāda, nevis pakārto sava režīmam. vienkārši jāsalīdzina kaut vai virszemes un ineta tv skatītāju skaits.

y

Njāa… Runa IR par to, ka nekas pēc būtības NAV mainījies. Kādreiz TV, tagad nets. :) Ja gadīgi, es teikšu, ka ir pat krietni, krietni trakāk! Nu piemēram jaunatne, visi tie soc tīkli utt (labi, ka ir vel vecāki, kuri cenšas bērniem to visu izskaidrot), kādreiz gājām laukā, tagad bērni šēž pie datoriem, telefoniem, plnšetēm un ieborēt tur viņiem var viss kaut, ko. Reklāmās nu jau arī kļuvušas nedaudz savādākas, kādreizējās TV reklāmas nu ir nomaiņijuši atsevišķi personāži, kuri nemanot pastāsta, kas ir modē, kas ir stilīgi utt. iedomājies, kādas kādreiz bija izredzes kaut, ko notirgot un kā ir tagad,… Read more »

WTF

Neiena tabula?!

Artanis

Bāc, nu cik grūti bija pasēdēt 20 minūtes, un uztaisīt kaut cik normāli skatāmu tabulu ar to statistiku un trendu līknēm, lai nav jālasa tas viss blāķis? C’moon, saņematies taču – vismaz paņemiet kādu sudentu-grafiķi uz gabaldarbiem, lai par pārdesmit Eur uztaisa pa infografikam pie šādiem rakstiem!