Divpadsmit lielās pasaules pilsētas paziņojušas, ka jau tuvāko gadu laikā uzsāks iegādāties tikai ar elektrību darbinātus autobusus. Pēc 2025. gada lielpilsētas iegādāsies tikai elektrisku sabiedrisko transportu.
Lai pastiprināti cīnītos pret gaisa piesārņojumu pilsētās, Londona, Parīze, Losandželosa, Barselona, Kopenhāgena, Kito, Vankūvera, Keiptauna, Mehiko, Sietla, Milāna un Oklenda izmantos elektroautobusus. Tāpat minētās pilsētas vēlas 2030. gadā ieviest pilsētu centros zonas, kur nedrīkst iebraukt transports ar iekšdedzes dzinējiem.
Visas pilsētas ziņos ik divus gadus par sasniegumiem elektriskā transporta ieviešanā. Tāpat pilsētas mudinās iedzīvotājus izmantot transporta veidus, kas nerada izmešus.
Ko šobrīd piedāvā ražotāji? Proterra ir pašpasludināts tirgus līderis, kas grasās piedāvāt autobusus ar 1600 kilometru nobraukšanas iespēju ar vienu uzlādi. Volkswagen Group ar saviem zīmoliem MAN un Scania arī grasās jau nākamajā gadā Eiropas tirgum piedāvāt piegādes un sabiedrisko transportu, kas izmanto akumulatorus.
…un tikai nanoūdeni to mazgāšanai
Lielajās pilsētās parasti ir metro! Ideāls transports!
Metro nenosedz visu pilsētu. Londonā metro nosedz labi tikai pašu centru. Un Metro pa nakti darba dienās nekursē.
ne jau tikai zemākais. metro nav elastīgs maršrutu ziņā.
Tas tiesa. Ciets kā akmens. Šobrīd būvē jaunu metro līniju, nedaudz paplašinās metro pārklājumu.
Vienīgais, cik tad maksās tādi brīnumi? Jau šī brīža jaunie autobusi iekš Londonas ir labos ciparos, līdz pat 400 000£ gabalā. Un ja vēl būs jālādē šādi autobusi, redzēs kā tas vēl tiks sameistarots, cik autobusi procentuāli būs jātur dīkstāvē lādējot. Visas garāžas jāpārveido utt, nemaz nerunājot par bateriju uzkaršanu.
Doma interesanta, jāskatās kāds būs izpildījums pēc gadiem 7-8.
Lai ievieš pedāļminamos autobusus, kurus pasažieri paši min uz priekšu.
Tā nav oriģināla ideja.
http://www.pedibus.co.uk
Nāk komplektā ar šoferi.