Sveiks, Kursora lasītāj un cienītāj! Vēlos nozagt mirkli tavas uzmanības, lai painformētu par izmaiņām Kursora reklāmu politikā. Tā kā šīs izmaiņas vistiešākajā mērā skar katru šī feinā bloga lasītāju, tad izlēmu par to uzrakstīt. Pavisam īsumā – reklāmu Kursorā būs mazāk.

No šodienas esmu atslēdzis Google konteksta reklāmas. Tās bija tās reklāmas, kas mēģināja uzminēt tavas intereses un dažkārt rādīja zili zaļus brīnumus. Tās bija izvietotas bloga labajā sānā, kā arī pašā augšā un pirmajā lapā zem jaunāko ziņu bloka. Kāpēc tādas izmaiņas? Lai arī nebija tā, ka šīs reklāmas neienesa nekādu naudu, tomēr tā nebija tik nozīmīga, lai es gribētu turpināt ar tām apgrūtināt lasītājus. Tas gluži vienkārši nav tā vērts un jūs vērtējam augstāk nekā tos ne pārāk daudzos eiro.

Jēj! Tīrāka lapa, ātrāka ielāde un var slēgt laukā reklāmu bloķētājus!

Kādas reklāmas būs mazāk?

Tomēr tas nenozīmē, ka reklāmu Kursorā vispār nebūs. Joprojām neesmu atradis neizsīkstošu zelta dzīslu, kas automātiski katru mēnesi pabaros serveru uzturētāju un autorus, tāpēc reklāmas būs. Tikai turpmāk tās būs tiešā veidā pārdotas reklāmas. Jā, arī baneru formā. Piemēram, turpinam sadarbību ar mūsu lieldraugu Dateks un šī lieliskā interneta veikala baneris joprojām rotās Kursora lapas gan datora, gan mobilajā versijā.

Principā, tagad Google reklāmu pozīcijas ir brīvas un vari pieteikt savu reklāmu. Lielisks brīdis uzprasīties uz ilgtermiņa sadarbību. Tas ir arī prestiži – atbalstīt Latvijas lasītāko un vadošo tehnoloģiju blogu.

Kas nāks vietā?

Mums sasodīti patīk tehnoloģijas un mēs esam iemācījušies par tām saprotami un interesanti rakstīt. Turpmāk Kursorā biežāk varēs lasīt saturu, ko esam gatavojuši kopā ar saviem partneriem. Un, nē, tie nebūs tikai banāli reklāmraksti. Tikai? Jā, par naudu varēs publicēt arī banālus reklāmrakstus, ja vien tie nav melīgi vai kā citādi nepieņemami mums un mūsu lasītājiem. Bet mēs varam labāk!

Turpmāk lielāks uzsvars tiks likts uz nopietnāka līmeņa sponsorēta satura projektiem. Īsumā paskaidrošu ko es saprotu ar šādu saturu:

  • Ir ļoti daudz satura ideju, kuras nerealizējam, jo tām gluži vienkārši nav laika. Ilgtermiņa testi, padziļinātas analīzes, salīdzinājumi, jaunu produktu iepazīstināšanas raksti utt. Ja kādam partnerim šīs satura idejas šķiet pietiekami aktuālas, lai atbalstītu to uzrakstīšanu, ierunāšanu vai nofilmēšanu mūsu ierastajā un foršajā stilā, tad ieguvēji ir visi trīs – lasītāji, mēs un mūsu partneri. Tā teikt – vin-vin sitjueišn.
  • Saturs, kuram tapt ir palīdzējis kāds partneris tiks attiecīgi atzīmēts. Ja kāds ir sponsorējis satura radīšanu, tad to tā arī norādīsim. Mums neinteresē slēpt to, ka partneri uzticas mūsu kompetencei. Un arī partneriem ir laiks saprast, ka ne visi satura sadarbības projekti ir patizli reklāmraksti, ko lasītāji neievēro un no kuriem ir kauns gan medijam, gan partnerim. Mums pārāk patīk tehnoloģijas, lai par tām publicētu draņķīgu saturu.
  • Mums var palīdzēt radīt saturu par partnera zīmolu vai produktiem/pakalpojumiem, taču mūsu viedokli joprojām nopirkt nevar. Vismaz līdz šim neviens nav piedāvājis tik daudzus desmitus tūkstošu eiro, lai es pārskatītu šo nostāju. Īsumā – ja produkts mums liekas pilnīgs mēsls, mēs to tā arī uzrakstīsim. Pretējā gadījumā spēsim pamatot kāpēc domājam citādi. Nu, vai arī netērēsim ne savu, ne jūsu laiku un laidīsim garām lielo kāpostu.

Šo izmaiņu galvenā būtība ir radīt apstākļus, ka par mūsu satura radīšanā ieguldīto darbu saņemam godīgu samaksu. Rezultāts būs saturs par kuru pašiem ir lepnums un kurš aicina uz diskusiju.

Es ticu ka pateicoties jūsu ilggadējai uzticībai esam nopelnījuši iespēju izbaudīt tehnoloģiju satura radīšanu! Tas ir absolūts kaifs darīt savu sirdslietu un netrīcēt par katru mūsu pateikto vārdu, kas kādam varētu nepatikt. Tas ļauj mums palikt dzīviem un interesantiem!

Kas nemainīsies?

Esmu izskaidrojis izmaiņas reklāmu politikā, bet tagad ir svarīgi pateikt kas vismaz tuvākajā pārskatāmajā nākotnē nemainīsies. Joprojām gatavosim īsas ikdienas ziņas par tehnoloģiju aktualitātēm Latvijā un pasaulē. Joprojām ik pa laikam publicēsim kādu jēgpilnu preses relīzi, ja pašiem rokas par īsu to pārgremot, bet informatīva jēga tai ir. Tāpat arī turpināsim gatavot mūsu pamatīgos, objektīvos un uzticamos ierīču apskatus. Arī ne visi garie teksti būs maksas projekti, turpināsim censties rast laiku arī plašākai pašu domu un novērojumu izteikšanai.

Vai būs kļūdas un feili? Domāju, ka būs. Kam gan to nav? Varbūt mūsu uzburtā realitāte nesakritīs ar to realitāti, kas ir aiz loga. Varbūt nepratīsim uzrakstīt savas domas tik labi kā gribētos. Bet vismaz esam atklāti paši pret sevi un saviem lasītājiem, un tas man šķiet galvenais! Neļaujiet mums atslābt ne mirkli, turpiniet klupt mums krāgā par katru nejēdzību, ko pamanāt un tādējādi virziet mūs pa labi un uz augšu. Paldies par to!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, lūdzu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Pastāsti citiem:
  • bb

    Ko kursors.lv ēd ziemā?

    • Kristaps Skutelis

      Vasaras un rudens sezonā sagatavotos konservus un tuvāk pavasarim dodamies mežā pēc jaunajiem pumpuriem un kādai saknītei.

      Ja nopietni, nesapratu jautājumu :)

  • Jānis

    Es varētu ziedot http://www.kursors.lv darbībai – nav problēma! Vajadzētu pogu DONATE, vai wire transfer. Es bieži šeit lasu IT ziņas. Man patīk http://www.kursors.lv portāls, bet nepatīk ja uz portāla ir daudz reklāmas.Piemēram: pēdējā laikā http://www.delfi.lv , http://www.apollo.lv ir ļoti daudz reklāmas. Es saprotu, ka šāda veidā portāls pelna €€€ , bet tomēr uzskatu ka tas ir ziņu portāli nevis reklāmu portāli.

    • Kristaps Skutelis

      Paldies! Mums kaut kad senos laikos ir bijusi ziedošanas poga, bet tā tika izmantota tik reti, ka izlēmām ņemt laukā, lai lieki neaizņem vietu. Ja tas nedarbojas, tad tas nedarbojas. Skaidrs, ka bez naudas nekas nekust uz priekšu, tomēr Kursorā mēs vēlamies sevi uzturēt tā, lai tas nav pārāk traucējoši lasītājiem. Tas nav viegli, bet pagaidām tāda iespēja ir.

      Ja uzskati, ka par padarīto esam pelnījuši ziedojumu, tad nevaru aizliegt to darīt. Kristaps Skutelis, LV52HABA0551018642093.

      • Lapsinieks

        pag, ta jūs vēl neesat juridiski legalizējušies?

      • Kristaps Skutelis

        Definē “juridiski legalizējušies”.

      • Lapsinieks

        Juridiska persona, kas pārdod reklāmas laukus, ar sia nosaukumu, kontu un citiem atribūtiem. īpašnieku sastāvu lursoftā (kam jūs piederat?), saņem tik un tik vai nesaņem no samsunga vai figansunga utt. A to – pārskaitīšu Tev piečuku a Tu Artim par to nepušplēsta vārda… a šamais melnu muti raujās…

      • Kristaps Skutelis

        Viss kārtībā, mēs neesam tik nelegāli kā varētu izskatīties no malas. Noteiktas darbības organizējam kā juridiska persona un tādējādi nalogi v porjadke. Īpašnieku sastāvs arī ļoti konkrēts – tāds ir viens. Es.

      • Lapsinieks

        varbūt vnk jābeidz sevi mānīt ar “blogs” štelli. Tas, ko esi aprakstījis rakstā – tehnoloģijas ziņu portāla lauks.

      • Kristaps Skutelis

        Pats fakts, ka es šo visu esmu uzrakstījis un izskaidrojis izmaiņu iemeslus, uzskatāmi parāda, ka tas ir foršs blogs, kuru mums patīk brīvā un nepiespiestā formā veidot un attīstīt. Kamēr vien man būs 100% teikšana pār Kursoru, man tas paliks kā blogs. Superīgs tehnoloģiju tematikai veltīts blogs.

      • Jānis

        Tas varētu būt blogs- ziņu portāls. Man tas ir sakarīgs LV IT ziņu portāls. Es esmu pāliecināts ka tas ir arī SIA, jo kaut kā taču ir jāizraksta rēķini par reklāmu :) (Gan jau ka visi TAX arī tiek nomaksāti laikā)

      • Kristaps Skutelis

        Ja godīgi, es nesaprotu kāpēc no lasītāju puses notiek tāda cepšanās par to vai Kursors ir blogs, vai kas cits. Jums taču tam vispār būtu jābūt pie vienas vietas. Galvenais, ka šeit ir interesants, regulārs un uzticams saturs.

        Visādas formātu, juridiskās nianses notiek zem kapota. Par to, lai šī būda rūktu mēs rūpējamies fonā un tam būtu jābūt iznestam kaut kur priekšplānā. Tas nav tik liela nozīme jums lasītājiem. Mēs taču baigi neapceram ko ēdam, bet uzņemam barību, lai neizlaistu garu. Mēs taču nepavadām simtiem stundu veikalos, lai iepirktu drānas – bet tā vietā ieskrienam, nopērkam pāris pārus zilu džinsu un kaudzi pelēku t-kreklu utt.

      • nunu

        Pirmkārt, paldies par paskaidrojumu, kur tieši tās atslēgtās reklāmas atradās. Savādāk es tā arī nebūtu uzzinājis.
        Slēgt ārā reklāmu bloķētāju? Paldies, bet nē. Blogs vai hvz kas cits ar informāciju manā izpratnē izskatās tieši tā, kā izskatās man. Un nevis piebāzts ar ņirbošām uzbāzīgām kakām. Gribi pelnīt naudu, pelni, bet ne ar reklāmām. Nemāki pelnīt internetā bez reklāmām? Tad neko. Ir dažādi darbi izgudroti. Internetā kopš pirmsākumiem labās lietas ir free. Tiklīdz tās vairs nav free, tās pārstāj būt labās. Piemērus iz vēstures uzskaitīt laikam nevajag.
        Pēdējais, par saturu. Interesants? Reizēm. Regulārs? Tas gan ir pluss. Uzticams? Lūk te jau parādās lielas šaubas. Apmaksāts un uzticams? Kā piemērs tepat tekstā: lieliskais veikals dateks. Ar ko tieši viņš ir lielisks? Ar to, ka lieldraugs? Tad lielisks viņš ir kursoram. Bet ar ko lielisks lasītājiem?

      • piecipieci

        Es gan tieši kursoram atslēdzu reklāmas bloķētāju. Viena reklāma lapas malā neko man nemaina un netraucē.

      • Kristaps Skutelis

        Tas ir attieksmes jautājums. Mēs novērtējam šādu attieksmi. Paldies!

      • nunu

        Labi, atslēdzu. Pat veselus divus. Un pat nekas traks nenotika. :D Iepriekšējais teksts par ņirboņu un uzmācību bija Delfi sakarā, kuru vienreiz nejauši pamanīju bez AdBlockiem. Tas gan bija pilnīgs pī.

      • Kristaps Skutelis

        Paldies par komentāru! Nevaru līdz galam piekrist tekstam “Gribi pelnīt naudu, pelni, bet ne ar reklāmām.” Blogu jomā un it īpaši mazmazītiņajā Latvijā nav baigi daudz variantu kā šāds projekts var ienest naudu un saprāta robežās ir jācenšas izmantot katrs no tiem. Mūsu solis atteikties no Google reklāmu ieteikumiem ir uzdrīkstēšanās, jo atsakāmies no kaut kādiem simts eiro mēnesī ar ko smuki pietiktu hostingam. Bet man ir sajūta, ka šis ir pareizs solis, jo tā ir labāk lasītājiem. Ceru, ka lasītāji to uztvers tāpat.

        Par tām labajām lietām, kas ir bezmaksas es savos 30 gados vairs īsti nevaru piekrist. Dzīve ir skarba un viss maksā naudu. Arī labās lietas.

        Tagad par to uzticamības pusi. Mēs līdz šim nekad neesam savos tekstos melojuši rakstot labas lietas par kādu produktu/pakalpojumu/zīmolu, ja tā nedomājam. Tā arī turpināsim. Ja ir kaut kādi trūkumi, tie tiks norādīti arī turpmāk un beigās jau lasītāji būs tie, kas ar saviem makiem izlems vai pirkt kaut ko.

        Par Dateksu viss ir vienkārši. Personīgi pazīstami cilvēki, kuru darbiem uzticos un jebkurā diennakts laikā varu rekomendēt pie viņiem pirkt datorus vai citus produktus. Ja kādam lasītājam ar Dateks gadās kādas ķibeles, uzreiz dodiet man zināt un pats personīgi parūpēšos, lai problēmsituācija tiek atrisināta.

      • oga

        un kas tur bija par to “kipišu” metaleks.lv -> dateks.lv ???

      • Kristaps Skutelis

        Bija feils, kas kaut kādā mērā arī tika atrisināts.

      • Jānis

        To Kristaps: es īsti nepiekasos. Man galvenais, lai saturs ir man saistošs un tas ir par IT un ap IT ;) Kā to sauc: par blogu vai portālu – man vienalga.

      • Kristaps Skutelis

        Ļoti labi! Pie tā arī tad paliksim! :)

  • Pēc šī raksta izlasīšanas atslēdzu reklāmbloķētāju šai lapai. Man arī patīk ienākt palasīt, kas jauns tehnoloģijās. Tā tik turpināt.

    • Jānis A

      Pamēģināju arī, pa lielam nekādas izmaiņas nav, var mierīgi atstāt izslēgtu adblocku kursorā.

      • Kristaps Skutelis

        Paldies arī Tev!

      • Lapsinieks

        es ar’ atslēdzu!

    • Kristaps Skutelis

      Paldies!

    • wils

      pievienojos

  • Gastons Gašpuitis

    Vagag ielikt pamācību kā atslēgt adblock kursors.lv!
    Pats arī to izdarīju.

    • KasparsB

      vienu klikšķi nospiest vajag pamācību? :D

  • Jānis Birģelis

    Super, patika raksta pārliecība un iešana pretī plūsmai. Veiksmi un Ja nu sanāk un kādreiz brīvā griba atļauj, padalies ar izmaiņu rezultātiem. ;) Man tie cipari interesē un kaut vai procentuālās izmaiņās būtu labs CASE ne tikai IT bet arī mārketinga nozarei..

    • Kristaps Skutelis

      Zini, ja pēc gada Kursors vēl rūks, tad iet tīri okei. Ja lapa būs slēgta, tad izvēlētais virziens nebūs bijis pareizais :)

  • Sveiki, te arī mani 5 centi pro bono formātā :D
    1. Ieliec kādu progress stabu ar ziedošanas pogu. Lai redz cik daudz nepieciešams lai izvilktu dzīvību. Tipa heartbeat. Ieliec x EUR mēnesī un lai samazinās ja neviens nenoziedo. Zinu, ka tas labi strādā dažās lapās kuras tiek uzturētas no ziedojumiem.
    2. Iepriekš šad tad gāju Kursorā un vienkārši saklikšķināju uz reklāmām. Man tāds paradums – ja ir foršs satur kaut kur internetā, tad uzspiežu uz reklāmas tādā veidā pasakot paldies.
    3. Tie, kas bļauj, ka jāpelna ar reklāmām arī ir tie, kas paši pārskata internetu ar reklāmas bloķētājiem ieslēgtiem. :D
    4. Ieliec refferral sadaļu. Ja apraksti kādu produktu, tad pelni no tā, ka cilvēks nopērk. LAtvijā, gan ir maz tādu veikalu, kas to praktizē, bet es noteikti būtu priecīgs par šādu iespēju gan reklamēt savus pakalpojumus gan iegādāties preces pēc apskatu izlasīšanas. Zinu, ka lielākie saiti pasaulē dzīvo praktiski uz referral naudām. Amazon noteikti dalās.
    5. Publicē cenu lapu par maksas rakstiem un pārējām reklāmas iespējām, lai viens cilvēks no malas var saprast vai tas ir pērkams produkts vai nē.
    6. Maksas rakstiem pievieno iespēju upvote vai downvote. Katrs upvote to tur ilgāk portālā, bet downvote samazina laiku līdz pat brīdim, kad tiek izņemts pavisam automātiski. Tā lasītājiem iespēja noprotestēt, ja kaut kas nepatīk. Tad reklāmdevēji lai paši pacenšas jēdzīgu saturu radīt. :)
    7. Turpini darīt to ko dari. Lai arī nevar nopelnīt miljonu, tomēr ir nepieciešami cīnītāji, citādi sabiedrība galīgi pārangliskosies.

    • Kristaps Skutelis

      Paldies par visiem septiņiem centiem, man katram no tiem pretī ir uzreiz savs cents :)

      1. Es neesmu drošs, ka ziedošana mūsu gadījumā ir īstais avots. Ziedot var bērniem, dzīvniekiem un slimību ārstēšanai, bet šeit tomēr mums viss ir labi un vairāk interesē ar savu darbu nopelnīt nevis saņemt ziedojumus.

      2. Paldies par klikšķināšanu. Tas ir pret Google noteikumiem, bet nu neviens neko nebija nobanojis.

      3. Jep, true that.

      4. Latvijā un pie mūsu mazā (nišas medija) apmeklējuma tas nedarbosies. Ir pagājuši Lattelecom optiskā interneta partnerprogrammas laiki, kas bija vienīgā affiliate kampaņa Latvijas interneta vēsturē, kur kaut ko reāli varēja “izcelt”. Šobrīd mums gan affiliate saites ir uz Dateks. Ja pie mums klikšķini uz Dateks banera vai šī veikala saitēm un pēc tam pie viņiem kaut ko nopērc, tad mēs par to saņemam komisiju. Šo var mazliet attīstīt un to arī plānojam darīt, bet vērā ņemamas naudas Latvijā šajā kanālā mums nav.

      5. Reklāmas sadaļā mums ir aprakstītas baneru cenas, tās neslēpjam. Satura radīšanas izmaksas gan ir atkarīgas no dažādiem apstākļiem un tur nav tāda viena konkrēta skaitļa. Tāpat ir nozīme tam vai tas ir viens atsevišķs raksts, vai ilgtermiņa sadarbība – rakstu sērija.

      6. Es saprotu Tavu domu par to vērtēšanu, bet te ir internets un tādi mehānismi ir ļoti viegli apčakarējami. Tici man, es strādāju testēšanas uzņēmumā un ļoti labi zinu kādus brīnumus var noautomatizēt. Tāpēc tas rīks var radīt pavisam nepareizu iespaidu par situāciju un labāk, ka man nav šādu datu nekā dati ir klaji neprecīzi.

      7. Paldies! Nu esam nonākuši līdz situācijai, ka darot to ko un kā mīlam, varam reāli izbaudīt rakstīšanu. Mēs šobrīd esam aizstrādājušies līdz Latvijā unikāla mazā nišas medija statusam un mums šobrīd nav neviena vērā ņemama konkurenta. Vislabākais, ka tas ir panākts nevis ar milzu naudu vai kaut kādiem netīriem dīliem, bet ar neviltotu mīlestību pret šo nodarbi. Novēlu katram atrast šādu darbu! :)

      Milzīgs paldies, ka lasi un turpinam bliezt abpus ekrāniem! :)

  • svimart

    Paldies,
    lai izdodas!

  • Kristaps Skutelis

    Meduza šo pieeju ir perfekti aprakstījusi savā BUJ https://meduza.io/cards/chto-takoe-partnerskie-materialy-na-meduze

  • Jānis

    Šķiet, ka kaut kur jau bija atbildēts, bet interesē, kāpēc nenodarbojaties ar telefonu video apskatiem? Laika trūkums vai tieši cilvēku ieinteresētība, formāts?

    • Kristaps Skutelis

      Radīt skatāmu un interesantu video ir krietni grūtāk (lasi, dārgāk) nekā to pašu uzrakstīt. Es saprotu, ka video virzienā kaut kas ir jādara, bet nekā nevaram saņemties. Te sanāk tāds nelāgs aplis. Draņķīgus video publicēt roka neceļas, bet nemēģinot un nedarot smukus video veidot neiemācīsimies :)

      Tu skatītos šādus video? Apraksti tavuprāt ideālu Kursora veidotu telefona video? Kam tur ir jābūt? Kam nav jābūt? Cik gariem jābūt?

      • Jānis

        Uz labiem video ir jātiecas. Varbūt sākt ar šaurāku cilvēku loku, kuri ar kritisku aci to visu novērtētu, lai nesanāk auzas. Vairumam cilvēku tomēr iespaids ļoti ātri rodas no viena slikta materiāla.

        Es noteikti skatītos, labprātāk tomēr atbalstītu vietējos satura radītājus.
        Vērojot populārākos šāda satura radītājus, teiktu, ka ļoti svarīgi ir nevis apsēsties aiz kameras un spaidīt telefonu, kaut ko fonā murmulējot par to, bet gan vienlaikus interaktīvi un acij tīkami atrādīt gan labo, gan slikto. Filmēt gan ārā, gan iekštelpās, lieliska ainava fonā rada tīkamāku efektu acij. Ideālais formāts, manuprāt, ir aptuveni 6 – 7 minūtes (droši kāds drīkst palabot, ja viedokļi atšķiras) pietiekami, lai izstāstītu galveno un nezustu interese. Sadalījums video gaitā varētu būt – ievadvārdi, specifikācija (ļoti īsi), ievērojamākā funkcionalitāte, protams, attēla tests un beigu formātu var izvēlēties (pros/cons vai arī kopsavilkums). Būtu labi kaut kur ieviest vēl personīgo viedokli.

        Saturu nevajadzētu veidot vienveidīgu, vajadzētu atturēties no vienādiem kadriem dažādos apskatos. Pēc iespējas skatīties vai var mainīt leņķus, kā jau teicu sākumā, lai nerodas tas garlaicīgais efekts. Domāju, ka sejas arī nevajadzētu slēpt, lai tomēr ir tas nelielais personīgās sarunas efekts.

        P.S. Šādu saturu ērtāk vērot/klausīties, kad nav laika iedziļināties rakstā. Nevaru īsit saprast, varbūt to video kā intro, bet sīkāk apskatīt informāciju pašā rakstā. Tas jums pašiem jāizlemj.

      • Kristaps Skutelis

        Nu, re, lai kaut ko šādu sagatavotu, vajag diezgan jūtami iespringt un patērēt daudz laika. Kamēr Kursors mums nebūs pilnas dienas darbs, neredzu, ka šādi regulāri video būs reāli.

      • Jānis

        To arī gribēju noskaidrot, ceru, ka kādu dienu būs laiks kam tiešām grandiozam. Lai veicas! :)

      • Kristaps Skutelis

        Aha, tad kad sieva izdzīs no mājas un varēšu domāt tikai par Kursoru (un alimentiem) :D

      • Neatliec uz rītu to, ko vari pateikt jau šovakar. Pēc bāra apmeklējuma.