Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunajiem Nokia viedtālruņiem kameras atkal palīdzēs veidot ZEISS

    Jaunākie raksti

    Nokia zīmola īpašnieki somu uzņēmums HMD Global šodien ir paziņojuši, ka ir uzsākuši ekskluzīvu sadarbību ar optikas ekspertiem no ZEISS. Tā ir laba ziņa vairāku iemeslu dēļ.

    Pirmkārt, tieši Nokia telefonos jau esam redzējuši veiksmīgas sadarbības ar ZEISS rezultātu. Mēs taču atceramies tādus kamerofonus kā Nokia N95 un Nokia Lumia 1020? Tajos bija iestrādātas patiešām iespaidīgas kameras un tikai Nokia ačgārnie biznesa lēmumi šos telefonus nogremdēja vēstures mēslainē.

    Reklāma

    Otrkārt, šobrīd izziņotie Nokia viedtālruņi ir.. vienkārši, neizteiksmīgi un pat prasti. Nepārprotiet, tie nav slikti, tomēr tajos bez Nokia logo uz korpusa nav gandrīz nekā ar ko tie varētu unikāli atšķirties no simtiem līdzīgu “ķīniešu” alternatīvu.

    Lai arī HMD Global šodien neizziņoja nevienu jaunu viedtālruni, kurā mēs varētu redzēt sadarbības ar ZEISS augļus, tomēr norādīja, ka sadarbība būs ilga un plaša. Proti, abas kompānijas plāno strādāt ne tikai pie optisko sistēmu dizaina, bet arī displejiem, servisiem un programmatūras inovācijām.

    Domāju, ka nepaies ne pieci gadi un Nokia varētu kameru spēju ziņā noķert un varbūt pat apsteigt savus tiešos konkurentus. Būs interesanti!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    23 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    06.07.2017 16:49

    zeiss objektīvi, nu kā tad.

    mūsdienās, kad optiskās shēmas ir zināmas, kad kvalitatīvs stikls ir pieejams katram kas maksā, kad automatizēti darbgaldi izdreijā vajadzīgās lēcas ar vajadzīgo precizitāti, kad optiskos pārklājumus izmanto visi ražotāji…..
    jā, zeisa augsto plauktu objektīvi ir labāki par lielražotāju budžeta sērijām (vai proporcionāli cenai?), bet jautājums ko zeiss var telefonā ielikt TĀDU, ko nevar izpīpot un uztaisīt optisko izstrādājumu lielražotāji, nu, hoya vai tamlīdzīgi? protams, izņemot maģisko uzrakstu blakus objektīvam, kas bildētāja acīs pat visas kaķbildes padara par inetā postējamiem šedevriem….

    drīzāk jautājums ir – cik gan draņķīgiem ir jābūt standarta fotomoduļiem (un kas tos projektē?), ja fotokantora piedalīšanās jau dod kautcik būtisku uzlabojumu?

    Kristaps Skutelis
    06.07.2017 17:26
    Reply to  x

    Tu taču atceries, ka N95 un Lumia 1020 no citiem tobrīd tirgū pieejamajiem telefoniem atšķīrās ar ko vairāk nekā tikai precīzi izdreijātām lēcām un optiskajiem pārklājumiem ;) Nevajag uz šo jautājumu skatīties tik… pāķiski.

    x
    06.07.2017 18:15

    matricas un softs? tos tagad izstrādā zeiss?

    Kristaps Skutelis
    06.07.2017 19:47
    Reply to  x

    Matricas diez vai, bet programmatūrai kaut kādus ieteikumus gan jau var sniegt.

    x
    06.07.2017 20:51

    neesmu dikti pētījis, bet šķiet ka savulaik pureview softs bija tieši nokia cilvēku izfunktierēts…pag, skatāmies….

    The cameras boast a dedicated on-chip image processors performing image scaling with oversampling, giving improved digital zoom and reduced noise. Both are combined with a Xenon flash, 1080p HD video camera and high resolution Zeiss all-aspherical 1-group lenses.

    pareizi, visām pureview trubām ir ceisa stikliņi. my bad. tātad, lai sāktu ar labāko iespējamo izejmateriālu, nokiāņi tolaik nav varējuši atrast labākus optiķus, ķīniešu cehi neražoja neko kas nokijai liktos gana labs – acīmredzot, saistāms ar to, ka PV deva laukā algoritmu ražotus pikseļus un ja tur par pamatu ņemtu jebko sliktāku par labāko iespējamo, nesanāktu smuki.

    ok, paņurdēju gluži par velti. bet tomēr tas izskatās pēc tieši stikliņu biznesa, ne softa. sanāk, ka bāzes līmenis mob. kamerās ir pagalam čābīgs un pārējie objektīvu ražotāji tur nelien – bet tas visdrīzāk izskaidrojams ar to, ka zeiss ir neliels ražotājs salīdzinot ar pārējiem un tam jāmeklē papildus iespējas, lai turētos virs ūdens.

    Kristaps Skutelis
    06.07.2017 21:07
    Reply to  x

    Izlasi to HMD preses relīzi (saite zem raksta). Tur teikts, ka sadarbība ir plašāka. Laikam tiešām pa šiem gadiem ZEISS ir uzkrājuši pieredzi attēlveidošanas jomā un var palīdzēt Nokia (HMD) kaut kā attēlveidošanas jomā atšķrties no konkurentiem. Redzēsim ko šie būs kopā sastrādājuši nākamajos telefonos.

    Lapsinieks
    06.07.2017 23:02

    sastīt var daudz ko. reāli tas ir tikai uzdrukāts vārds uz iepakojuma.

    Kristaps Skutelis
    07.07.2017 06:08
    Reply to  Lapsinieks

    Nu, un kamdēļ tāds glups komentārs bija jāraksta? Tu strādā HMD vai ZEISS? Līdz pēdējam sīkumam zini ko un kā šīs kompānijas strādā? Nē? Tad turi muti!

    svimart
    07.07.2017 09:03

    Tā ir cīņa ar vējdzirnavām…. es domāju to divus viszinīšus… komantadorus….(komentētājs kurš ir daudz gudrāks par pārējiem). Kristap es jau sen lasu tu teiksi vai jebkurš cits šajā lapā, balts – viņi vienmēr melns vai otrādi. Vairāk attiecas uz Lap…….

    Kristaps Skutelis
    07.07.2017 09:10
    Reply to  svimart

    Patiesība vairumā gadījumu nav ne balta, ne melna. Tā ir kaut kur “pa vidu”.

    Lapsinieks
    07.07.2017 09:22
    Reply to  svimart

    a Tu neesi aizdomājies, kālab apple nevajag ne zeisu ne leicu, ko uzdrukāt uz kastītes? tāpēc, ka viņu pašu brendu vērtība un uztvere ir 100x augstāka par tiem abiem kopā. a kameras +/- visiem vienādas. No savas pieedzes 5 gadus strādājot ar nokiju vēl ziedu laikos – esmu bijis pat rūpnīcās – 90% tur ir mārketings. Un galu galā – ja Tev nepatīk – var tak nelasīt. Vai arī – ja pašam IR viedoklis, tad pamatoti to izklāstīt balstoties uz savām plašajām zināšanām un dzīves pieredzi.

    Kristaps Skutelis
    07.07.2017 09:26
    Reply to  Lapsinieks

    Tieši tā, Nokia zīmola īpašniekiem nav ne zināšanu, ne resursu, lai paši varētu uzbūvēt tehnoloģijas/servisus, kas ļautu tās produktus atšķirt no konkurentiem. Tāpēc ir jāmeklē partneri, kas šajā gadījumā var palīdzēt. Jā, gan ar vārdu (mārketings), gan zināšanām/tehnoloģijām. Es domāju, ka tur ir kaut kas no abiem. Proporcija gan zināma tikai abiem iesaistītajiem uzņēmumiem un nevis daiļdirsējam Lapsiniekam.

    x
    07.07.2017 11:41
    Reply to  Lapsinieks

    apple ir cits koncepts, kā arī pats raksti. viņi sevi pozicionē kā brendu, ar kuru cilvēkam ir gana un nekas vairāk nav vajadzīgs. apple neraksta, kas ražojis kameru, kas ražojis ekrānu, tieši otrādi – tas ir apple. apple is all you need.

    ražotāji diezgan labi apkalpo visus ego veidus – gan tos, kuri tic vienam varenajam brendam, gan tos, kuri izvēlas prasmīgo ražotāju, kas spēj apvienot savā izstrādājumā labākās komponentes. galvenais – lai pircējs notic konceptam, bet pats galvenais – lai nopērk)) kad truba ķešā, tad lietos šā vai tā, nav jau tik daudz frīku kuri ar zaudējumiem pārdos jauno devaisu, lai dotos nākamās ideālās iekārtas meklējumos. ja nu tikai sagadās, ka tuviniekam vajag, tad var atdot un sev pirkt jau īsto, bez sastaptajiem trūkumiem (citi neskaitās).

    Lapsinieks
    07.07.2017 09:14

    protams, protams. viss ir kardināli mainījies pa pēdējiem desmit gadiem. Ticībā spēks!comment image

    Kristaps Skutelis
    07.07.2017 09:16
    Reply to  Lapsinieks

    Es kaut kādā mērā respektēju Tavu iepriekšējo darbu pieredzi, bet tāpat uzskatu, ka pasaules burvība ir tās mainīgumā un ja kādreiz lietas darītas vienā veidā, tas ne obligāti nozīmē, ka tas tiks darīts atkal un tieši tāpat. Nokia vai nav Nokia, kas bija reiz un arī izaicinājumi šī zīmola īpašniekiem tagad ir pavisam citi.

    x
    07.07.2017 18:26

    Kristap precizēsim:

    Nokia kādreiz – Pionieris mobilo komunikāciju jomā
    Nokia tagad – Mirstoš uzņēmums, kurš nesaprot, ko iesākt ar visu šo dzīves krīzi.

    Lapsinieks kādreiz – “-”
    Lapsinieks tagad – “-”

    :D

    Lapsinieks
    07.07.2017 18:37
    Reply to  x

    daži precizējumi:
    a) katrs spriež sava personīgā prāta nogriežņa ietvaros.
    b) nokia mirstošs uzņēmums – pafantazē vēl.
    c) Kristap – izaicinājumi tie paši. Cilvēki tur 80% tie paši, zināšanas ar. nav tā, ka sāk visu no nulles.

    Ilvars Liepins
    07.07.2017 11:55
    Reply to  x

    Pirms rakstīt šo komentāru tu apskatījies ZEISS uzņēmumu? Maziņš uzņēmums kuram jāturas virs ūdens? https://www.zeiss.com/sports-optics/en_de/hunting/home.html ZEISS ir blakus Swarovski optikas tirgū – medību optikas, binokļi utt.. Nu nav viņam tik traki, ka knapi jāturas virs ūdens… Un ja jau visi ražo vienādus stikliņus utt. tad kā izskaidro to ka ar labu medību optiku Swarovski – Zeiss es tomēr vakarā krēslā redzu par 20..30 min ilgāk un nekā ar lēto 300 Euro no name China brīnumu? Dienā ir runa tikai par krāsu toņiem asumiem utt. Bet tur visu spēlē arī palielinājumi.

    x
    07.07.2017 12:21
    Reply to  Ilvars Liepins

    nu, ceisam ir jārukā, lai pārdotu vienu objektīvu, tālmēru vai tēmekli – tās ir labas mantas, bet kāds ir pieprasījums pēc tiem?
    pēc androsūdukiem cilvēki stāv rindā.

    un es nekur neesmu teicis, ka visi ražo vienādus stikliņus, es sāku ar šaubām par to, vai mob. kamerās vajag šāda līmeņa ekspertu dalību, lai uztaisītu ko jēdzīgu.

    Kristaps Skutelis
    07.07.2017 12:22
    Reply to  x

    Kas tas vispār ir par jautājumu? Telefoni šobrīd ir galvenās kameras ar ko visā pasaulē tiek uzņemts vislielākais attēlu skaits un tāpēc noder jebkādas tehnoloģiskas/tirgus/citas zināšanas, kas var uzlabot to sniegumu un vairot spēju telefonu ražotājiem nopelnīt vairāk.

    x
    07.07.2017 12:37

    jautājums jau nav par to, vai vajag) ezim skaidrs, ka mob. kameru sniegums ir švaks, un lietojamība arī ierobežota.

    mani izbrīna, ka pārējie fotoražotāju vārdi nav redzami mob. fot. jomā, izņemot sony (leica, zeiss).

    Lapsinieks
    07.07.2017 12:45

    Tu esi tehnoloģiju urrā patriots. Un ideāls mērķis mārketinga speciālistu bosiem.

    LapsiniekaBrālis
    06.07.2017 19:32
    Reply to  x

    Paga, paga. Huawejam taču Leica palīdzēja radīt viss labāko telefona kameru, kāda pašlaik ir pieejama. Nu kādēl, lai Zeiss to pašu nevarētu izdarīt ar Nokia??

    Reklāma