Es neesmu ticīgs, bet varu piekrist vairākiem Mārtina Lutera Kinga domu graudiem. Proti, viena no lielākajām problēmām vēsturiski ir tajā, ka pārāk daudz cilvēku nevar pamosties nozīmīgajos dzīves sociālajos periodos. Šodien mūsu pašu izdzīvošana ir atkarīga no spējas būt nomodā, pielāgoties jaunām idejām, palikt piesardzīgiem un spēt stāties pretī izmaiņu izaicinājumam. Lai nu ko par Opel varētu teikt, gulēšanu pārmest noteikti nevar un jaunā Insignia ir tam spilgts pierādījums.

Jau no momenta, kad ieraudzīju pirmās Insignia bildes, man ļoti piesaistīja jaunās auto aprises. Protams, es uzreiz nodomāju, ka ražošanas modelī būs vairākas izmaiņas un netiks izpildīta katra dizainera iegriba. Tomēr, tā nav un man par to ir patiess prieks!

Opel rīkoja īpašu pasākumu pašā stulbākajā nedēļas dienā – pirmdienā. Tā dēļ es nevarēju pievienoties gleznainajam braucienam uz Cēsīm. Tomēr, man ļoti paveicās ar faktu, ka pāris automašīnas bija vēl brīvas un es tiku pie savas Insignia, lai izbaudītu dienu tepat pa Rīgu un paralēli darba jautājumiem arī varētu izmēģināt auto savās ikdienas gaitās.

Ja jau raksta sākumā pieminēju izmaiņām un nepieciešamībai pielāgoties, tad ar to arī gribētu turpināt.

Jaunās paaudzes Insignia tika prezentēta pavisam nesen, proti, šī gada marta Ženēvas auto izstādē. Pilnais nosaukums ir mazliet mainījies un dod priekšstatu par auto veidolu – Opel Insignia Grand Sport. Pirmā paaudze ir sevi ļoti veiksmīgi pierādījusi, pārdoti ir vairāk kā 930 000 automobiļu un iegūti vairāki tituli, kā, piemēram, Gada Auto 2009 (caroftheyear.org).

Kas tad ir jauns?

Auto nav vienkārši uzlabots, tas ir radīts uz pilnīgi jaunas konstrukcijas, riteņu bāze ir pagarināta par 92 mm, kas dod ne tikai stabilitātes uzlabojumus, bet arī pirmajai paaudze tik trūkstošo plašāko vietu salonā. Salons ir palicis platāks, augstāks, dziļāks un vēl visādi -āks. Pats auto ir kļuvis par 67mm garāks un par 29 mm zemāks, kas nodrošina arī par 30 mm zemāku vadītāja sēdpozīciju, ko, salīdzinoši ar iepriekšējo paaudzi, ļoti jūt. Pats Opel šo platformu sauc par E2. Auto kupejas formas (Grand) dod priekšstatu, ka auto ir vēl zemāks un vēl garāks. Tauki arī nomesti un, optimizējot dažādu detaļu svaru, par auto kļuvis par 175 kg vieglāks, kas nav maz. Kaut pati virsbūve ir par 59 kg vieglāka, torsionālā stiprība ir paaugstināta par 9%, auto ir palicis stingrāks.

Pagaidām auto ir pieejams sedana jeb Grand Sport veidolā un universāļa jeb Sports Tourer variantā.

Jauni dzinēji, jaunas iespējas

Ir arī izmaiņas dzinējos. Pagaidām gan to ir ļoti maz, bet ir viens pavisam jauns benzīna spēka agregāts, proti, 1.5 litru SIDI Turbo. Zemāk pārskatāmā tabulā varat redzēt dzinēja parametrus un ātrumkārbas variācijas.

Benzīna dzinēji:

1.5 SIDI Turbo 1.5 SIDI Turbo 2.0 SIDI Turbo 4×4
140 Zs (250 Nm) 165 Zs (250 Nm) 260 Zs (400 Nm)
6 pakāpju manuālā 6 pakāpju manuālā vai

6 pakāpju automātiskā

8 pakāpju automātiskā


Dīzeļdzinēji:

1.6 CDTI 1.6 CDTI 2.0 CDTI
110 Zs (300 Nm) 136 Zs (320 Nm) 170 Zs (400 Nm)
6 pakāpju manuālā 6 pakāpju manuālā vai

6 pakāpju automātiskā

6 pakāpju manuālā

Pārāk daudz ciparu, atvainojos. Ķeramies klāt kam interesantākam.

It kā nekā jauna, bet viss uzlabots

Ļoti pārsteidzošs ir fakts, ka Insignia ir gandrīz pēdējais Opel modelis, kas ticis pie uzlabojumiem. Gan manis, gan Kristapa izmēģinātā Opel Zafira, gan arī Astra jau ir saņēmusi jauno šasiju ar maināmiem braukšanas profiliem, LED priekšējo optiku, vadītāja asistentus un Opel Onstar gudrās sistēmas, kuras Kristaps dikti labi aprakstīja pavisam nesen. Ir kārta Insignia, bet ar jaunumiem.

Priekšējā LED optika ir dubultojusi LED moduļu skaitu no 16 uz 32 un regulācijas programma ir izveidota no jauna, pievienota aktīvā līkumu apgaismojuma funkcija. Tagad tālās gaismas spēj aizšaut pat 400 metru attālumā. Insignia ir tikusi arī pie krāsaina projekcijas ekrāna uz priekšējā stikla, tas gan nav nekāds jaunums tirgū un šajā klasē it īpaši, bet Opel iepriekš nevarēja ar ko tādu dižoties.

AGR ergonomiskie sēdekļi ir atraduši mājvietu arī šeit, jau Zafira es atzinu par labu esam gan muguras, gan sānu, gan arī dibena atbalstu. Insignia gadījumā klāt ir nākusi arī priekšējo sēdekļu ventilācija un masāža un aizmugurējo sēdekļu apsilde. Onstar sistēma ir uzlabota un tagad piedāvā viesnīcu rezervāciju caur booking.com, autostāvvietas meklēšanu caur Parkopedia un restorānu rezervāciju caur Open table. Pirmie divi darbojas arī Latvijā, līdz galdiņa rezervācijai vēl jāpaciešas, tur gan vairāk vainot var pašus Latvijas restorānus, kuri ne ļoti naski izmanto Open table piedāvātās iespējas. Jaunais Onstar gan būs arī visos pārējos Opel modeļos. Līdzīgi kā Zafira, arī Insignia tagad ir adaptīvā kruīza sistēma, visādas avāriju uzmanīšanas un reaģēšanas sistēmas, lai ikkatrs varētu justies drošāk pie auto stūres.

Opel Insignia tagad piedāvā pavisam jestru iespēju – ar exclusive programmas palīdzību katram pircējam ir iespēja iegūt automašīnu tieši sev vēlamajā krāsā, kaut sava mīļākā džempera tonī. Ko līdzīgu aprakstīju pagājušā gada Rolls Royce Wraith izmēģinājumā un tagad varam iegūt šādu ekskluzīvu iespēju, komplektējot galīgi ne 300 tūkstošus vērtu auto. Opel pārstāve gan mediju pasākumā nemācēja vai negribēja pateikt cik šāda opcija maksās.

Multimēdija kaut moderna, tomēr briesmīga paskata

Kā jau noteikti esat nopratuši, mašīnas viedās sistēmas, skaņa, ekrāni un citi digitālie brīnumi man ir diezgan svarīgi un es tam pievēršu pastiprinātu uzmanību. Svarīgas ir ne tikai piedāvātās iespējas, bet arī vizuālais baudījums un reti auto ražotājs spēj sniegt abus. Turklāt, jāņem vērā, ka gaumes atšķiras un izdabāt katram prasīgajam pircējam praktiski nav iespējams. Man nepatīk, bet, varbūt, kāds cits ir sajūsmā.

Jā, auto ir gan Apple CarPlay, gan Android Auto, tomēr saskarne ir pavisam nemoderna, grafika ir slikta un drīzāk pat gribas ekrānu izslēgt, kā braukāt pa izvēlnes līkločiem. Neglābj arī gludā skārienu vadības darbība un ātrā izvēlne, īsti negribas tam visam pieskarties. Tomēr, iespēju ir daudz, karte ir neglīta, bet laba, ir dažādas aplikācijas un atskaņošanas avotu iespējas. It kā viss ir, bet neatstāj nostrādāta materiāla iespaidu.

Onstar jau arī Latvijā nodrošina mobilo tīklāju mašīnā ar 4G LTE pārraides ātrumu, kur tas pieejams. Strādā labi, no datora un telefona pievienoties ir itin vienkārši. Telefonā tā funkcionalitāte absolūti nav nepieciešama, bet darba lietas datorā sakārtot sistēma man palīdzēja. Noderīgi.

Kaut pašas vadības sviras un pogas ir vienkāršas un labi integrētas, manuprāt, tās prasītos mazliet “dārgākas”. Tomēr, nekas nekaitina un acīs nelec, tieši pretēji. Salons atstāj sabalansēta un pārdomāta izstrādājuma priekšstatu, glīta klimata kontroles vadība, pārskatāmi izvietotas vadības pogas. Vienīgi mērinstrumentu skala atgādina kaut ko no vēstures. Ir laiks pilnajam LCD panelim, ir laiks. Opel, ieklausies!

Glancētie paneļi izskatās ļoti glīti pat neskatoties uz to, ka ļoti izteikti saglabā pirkstu nospiedumus, arī stūres rats ir forša izmēra un ērts rokās, bet atkal pie pogu materiāla kvalitātes es mazliet piedomātu, jo māc šaubas par materiāla ilgmūžību. Visādi citādi salonā atrasties ir patīkami, ir daudz vietas dažādiem niekiem, ir arī bezvadu lādētājs telefonam.

Gaita patīkama, bet dinamika nepietiekama

Šķiet nu jau pat paši vecmodīgākie auto entuziasti ir samierinājušies ar faktu, ka atmosfērisko dzinēju nākotnē praktiski vairs nebūs. Es, personīgi, neesmu turbo dzinēju nīdējs, jo tie nodrošina jūtami lielāku griezes momentu un mazāka tilpuma dzinējs ar turbo spēj pat pamatīgi “izkabināt” vecās liellitrāžas. Es gan esmu pret pavisam mazajiem dzinējiem, no kuriem ir izspiesta visa sula, lai tiktu nodrošināta saprātīga dinamika un prieks zaļajiem vienlaicīgi. Tie dzinēji nekalpo ilgi un šī attieksme no ražotāju puses man šķiet nepieņemama.

Izmēģinājuma Insignia ir aprīkot ar 1.5 litru turbo dzinēju, kurš attīsta 165 Zs un 250 Nm, kas ir ne šis, ne tas. Atkal ir jāatduras pret secinājumu, ka pilsētai dinamika ir pietiekoša, tomēr ierobežotā jauda neļauj brīvi justies uz lielceļiem. Godīgi sakot, man dinamikas pietrūka arī pilsētai, pieķēru sevi mazliet “mokot” auto, lai iekļautos plūsmā. Neglāba arī manuālā kārba un tās precīzā darbība.

Mani patīkami pārsteidza šasijas darbība, auto ir stingrs un savākts, tomēr fantastiski uzņem ceļa nelīdzenumus, bedres un ieplakas pat ar saviem 19 collu diskiem. Disku dizains gan ir pārlieku moderns, es izvēlētos mazliet klasiskāka izskata lietos diskus.

Ar dīleri sarunājām, ka jūnija mēnesī tikšu pie 260 Zs versijas, tad es mazliet vairāk aprakstīšu savas emocijas, pastāstīšu par inovatīvo pilnpiedziņas sistēmu šoreiz es rakstu noslēgšu uz šīs diezgan labās nots.

Jaunā Opel Insignia maksās no 19 360 EUR, kas ir skaļš pieteikums šīs klases auto.

Man patika:

  • Jaunais dizains
  • Balstiekārtas darbība ar lielajiem diskiem
  • Sēdekļu ērtums un iespējas
Man nepatika:

  • Dzinēja dinamika
  • Multimēdijas grafiskais noformējums
  • Dažādu salona sīkumu kvalitāte

 

Pastāsti citiem:
  • as

    Arī bija laime izbraukt un man viss tajā auto patika. Pārsteidza salona apdare, iepriekšējam modelim bija štruntīga, bet šī ir baigi laba. Multimedijus nesaprotu, bet to, ko liku darīt, izskatījās normāli. Protams, ka jaudas nekad nevar būt par maz, tāpēc jāņem jaudīgākā versija, tomēr degviela gan jau arī tad saskries ciparos.

  • Lapsinieks

    man jau ar liekas, ka 2 litri būtu pats minimums šāda izmēra auto

  • KKTK

    “Iekļautos plūsmā|,” Rīgā, nu noteikti nav rādītājs, jo to plūsmu veido neizglītoti pērtiķi un krāsotas bābas, kuriem kaut kas visu laiku ir jāpierāda. Jābrauc ir tā, lai instruktoram kafija neizlītu ;)

    • Guntars K

      Dinamiski braucot arī var kafiju neizliet. Ja spied grīdā un bremzē, kā puņķis uz drāts, tad pats vari ieskaitīt sevi pērtiķu kārtā.

  • Uldis M.

    Interesanti ka 2.0 dīzelim nav pieejams automāts. Pieļauju ka šī kombinācija varētu būt pieprasītākā.

  • Uldis M.

    Interesanti ko Saab no šī būtu izveidojuši ja vēl pastāvētu…

    • Lapsinieks

      nu pirmais insignijas klons galīgi nepārliecināja – ne vizuāli, ne kā citādi. salonā vispār bija tāds lētas plastmasas koteilis, ka uz nelabumu rāva.

      • Uldis M.

        Nu ārēji man Saab versija patika, bija sanācis ļoti interesants un atšķirīgs, īpaši aizmugurējā gabarītu strīpa, bet nu aizmugures gaismas vienmēr ir bijušas mana vājība… :)
        Par salonu gan piekrītu – tur bija salaiduši grīstē. Opel izpildījums bija daudz labāks.

      • Maris Gaugers

        Cik es lasīju, tad tieši ar Insignia modeli SAAB nosprāga, jo TIK ļoti pārveidoja visu pa savam, ka modelis sanāca dārgs!

      • Skābene

        Lai nu ko, bet SAAB izveidotais universālis bija sexīgs! Žēļ ka SAABisti to opeli gandriz 2 gadus pārveidoja, kamēr tas bija braucams un ielās laižams! Tie pazaudētie 2 gadi gan sāpīgi atspēlējās!

      • Skābne

        Pats tu esi riktīgs klons! Tavai zināšanai KLONs ir grīdas veids, agrāk tāds bija katrā lauku mājā!
        Zviedru inženieri nevis klonēja Opeli, bet gan 2 gadu garumā centās izlabot GM nejēdzības, ka sbija pieļautas Opel konstrukcijā! Ja kādrez uz ceļa saskriesies Opelis un tevis minētais “Klons”, es negribētu sēdēt opelī!

      • Lapsinieks

        nepiekasies vārdiem. te vispār bija bazars tikai var vizuāliem elementiem.
        Ja par definīcijām – tev kā vienmēr nav taisnība http://tezaurs.lv/#/sv/klons/2
        Protams, ka zviedru inženieri centās… tāpēc jau arī saabu aizklapēja, jo šīs centienu izmaksas
        GM negribēja segt.
        Ja gribi par to padiskutēt, tad pamēģini bez uzbraucieniem. Ja nē – beidz tēlot kovārni. https://uploads.disquscdn.com/images/dcf2afe4c6b7553b792cc0ffd1fb9470ba67bf34bc346f991eecd03546ac572a.jpg

      • Skābene

        No tava paša Tēzaura šī paša vārda pirmā nozīme:
        klons1 [kluons] -a, v.
        1. Blīva, gluda virsma, ko parasti veido sablietēts māla vai zemes slānis; grīda, kas veidota, piemēram, no sablietēta māla slāņa, cementa, ķieģeļiem.
        // Pamatne (maizes krāsnij).
        Klona maize — uz krāsns pamatnes cepta maize.

      • Lapsinieks

        Tālab jau vārdiem ir vairākas nozīmes, cirvi.**

      • x

        k/f uz krāsns pamatnes ceptas maizes kari

    • Aldis Esmits

      Vismaz Buick jau ir izveidots :) http://www.autoblog.com/buick/regal/

      • Skābene

        Ir arī Chevrolet Malibu.
        Buick jau bija praktiski 1:1, tāpat kā Vauxhall.

  • deni2s

    Smukas bildes!

  • anonymous

    mehaniska atrumkarba 2017 gada…

  • Valters

    Un adaptīvā kruīzkontrole 2017. gadā ir baigā inovācija? Manam 2009. gada XC60 pat tāda ir un lai nu kas, bet šī ir lieta, kuru es noteikti izvēlēšos arī nākamajam auto.

  • Guntars K

    Ar pirkstu norādīju Opel lielāko kļūdu. Izdzēsa. Kursors tagad liek reklāmrakstus, ja dzēš komentārus? :D

    • Kristaps Skutelis

      Hm, šoreiz neko neesam dzēsuši. Kad, cikos un kāds bija komentāra saturs. Atvaino par sagādāto neērtību, iespējams, kaut kas tehniski nofeilojis.

      • Guntars K

        Biju iemetis bildīti ar izdzēstiem Opeļa spārniem restē.

      • Kristaps Skutelis

        Obā, komentāru sistēma kaut kādu iemeslu dēļ bija izlēmusi, ka tas bija spams. Atgriezu atpakaļ. Sorry!