Web Analytics
More
    Reklāma

    Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs tarifu paaugstināšanas rezultātā mainītu operatoru

    Jaunākie raksti

    Tarifu paaugstināšana liktu mainīt sakaru operatoru katram trešajam (34 procenti) no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” veiktais pētījums. Savukārt, apmēram katrs piektais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka pēdējo divu gadu laikā manījis savu sakaru operatoru vismaz reizi, kā galvenos iemeslus minot augstās cenas un sliktu sakaru kvalitāti.

    Lielākā daļa respondentu atzīst, ka tarifu paaugstināšanas rezultātā būtu gatavi mainīt sakaru operatoru, attiecīgi 34 procenti atbildējuši, ka noteikti mainītu, kamēr 37 procenti norādījuši, ka iespējams mainītu. Starp aptaujātajiem 14 procenti min, ka cenas visiem operatoriem ir līdzīgas, tāpēc nemaz neizskata pāriešanu pie cita sakaru sniedzēja. Savukārt, ar visu apmierināti ir 12 procenti aptaujas dalībnieki un atzīst, ka par kvalitatīviem sakariem būtu gatavi maksāt arī vairāk.

    Reklāma

    Interesanti, ka tie dalībnieki, kas norādījuši, ka pie tarifu paaugstināšanas noteikti mainītu sakaru operatoru, ir gados jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 34 gadiem (32 procenti). Starp tiem, kas atzīst, ka cenas visur līdzīgas un pakalpojuma sniedzēju nemainītu, katrs trešais ir vecumā no 55 līdz 74 gadiem.

    Runājot par sakaru operatora izvēli pēdējo divu gadu laikā, gandrīz piektā daļa jeb 19 procenti aptaujas dalībnieku atklāja, ka ir mainījuši telefonsakaru kompāniju. Visuzticīgākie klienti ir LMT, kur 88 procenti norāda, ka nekādas izmaiņas nav veikuši, savukārt starp šī brīža Bite klientiem, tie ir 80 procenti un starp Tele2 klientiem 78 procenti apaujāto.

    Teju puse par būtisku kritēriju sakaru operatora maiņai min cenu, kā otru populārāko iemeslu atzīmējot sakaru kvalitāti un pārklājumu. Savukārt 14 procenti aptaujāto atzīst, ka nav atraduši sev piemērotu tarifu plānu, kā rezultātā mainījuši operatoru. Jāatzīmē arī respondenti, kas pārgājuši pie cita operatora mainoties darba vietas apstākļiem (12 procenti). Vēl retāk tiek minēti tādi iemesli kā neapmierinošs klientu serviss (5 procenti) vai par sakariem maksā kāds cits (4 procenti).

    Kopumā starp aptaujas dalībniekiem, populārākais mobilo sakaru operators ir LMT, kura pieslēgumu izmanto 28 procenti aptaujāto, 25 procenti norādījuši Bite pieslēgumu kā savu sakaru veidu, bet 22 procenti izmanto Tele2 pieslēgumu. Salīdzinoši retāk atzīmēts kāds no priekšapmaksas veidiem, starp kuriem Amigo izmanto 10 procenti aptaujāto, kamēr Zelta Zivtiņu 9 procenti. Jāpiemin, ka katrs trešais aptaujātais vecuma grupā no 55 līdz 74 norādījuši, ka izmanto priekšapmaksu, kamēr pieslēgumu vairāk izmanto gados jauni cilvēki.

    Pētījumā piedalījušies 509 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem un tas veikts, izmantojot interneta aptauju – gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem. Aptauja īstenota šī gada aprīlī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Battleborn
    10.05.2017 15:26

    Pārgāju Bitē uz lētāku tarifu (6.50). kā pagaidu risinājums… Kamēr iekārtas nav nomaksātas. Pēc tam uz tele2 priekšaomaksu :) cerams būs vēl zem 5 eiro

    Jānis
    10.05.2017 15:35

    509 respondenti… un no tā izvelk, ka 1/3 mainītu? Nu neticu. Esmu LMT klients 17 gadus, “pārdzīvoti” dažādi tarifi, bet šobrīd tie ir lēti un ar plašām iespējām.

    Skābene
    10.05.2017 16:31
    Reply to  Jānis

    Kā tu vari spriest par citiem operatoriem, ja 17 gadus neesi neko citu pamēģinājis!? :)

    Jānis
    10.05.2017 16:56
    Reply to  Skābene

    Tāpēc, ka izmantoju labāko. Ir citu cilvēku (draugu, paziņu) pieredze zināma. LMT piedāvā stabilu pakalpojumu (balss, internets) plašāko pārklājumu un labus tarifus. Bite un Tele2 ilgi nespēja līdzvērtīgu tīkla pārklājumu piedāvāt. Nav svarīgi, ka ātrums vietām ir lielāks citam operatoram, svarīgi, lai tas vienmēr būtu pieejams. Internetu telefonā izmantoju jau no brīža, kad tas bija tikai wap formā.

    Lucifer
    10.05.2017 18:58
    Reply to  Jānis

    LMT labākais? Pēc kādiem kritērijiem to noteici? 🤔

    davfreim
    11.05.2017 01:20
    Reply to  Lucifer

    Stabilitāte arī ir kritērijs, un citiem tas ir svarīgākas par krāniņmērīšanos ar interneta max ātrumu Rīgas centrā un mikrorajonos.

    Skābene
    11.05.2017 09:34
    Reply to  davfreim

    Daudzus gadus biju tele2 klients un man nebija nekādu problēmu ar zonu vai sakariem! Laivu braucienā pat rēcu, kad LMT klienti kāpa priedē, lai piezvanītu bet man bija zona turpat teltī! Aizbraucot uz Positivus man ar tele2 vienmēr bija sakari. Tad LMT piedāvāja labākus nosacījumus korporatīvajiem klientiem, un tika paņemts LMT. Ar LMT izbaudīju to ko parasti piedēvē Biteniekiem. Pirmā reize bija Salacgrīvā palikt 3 dienas vispār bez sakariem, Acīm redzot LMT tornis nespēj apkalpot tās ļaužu masas Positivus laikā tik pat labi kā Tele2. Ulmaņa Gatves depo nav zonas ar LMT, Riga Plaza Prizmas veikalā arī zonas nav. Ziepniekkalnā pie ķīnas mūra LMT ir knapi viena strīpiņa zonai un zvanīt var tikai pie virtuves loga, jo pārējās istabās nav zonas. Jūrmalā, Mellužos 4G ir tikai dārzā, bet kā ieiet mājā lēkā starp 2g un 3G. Abrenes ielā 3 man LMT pat nespēja 2g nodrošināt! Pa ceļam uz liepāju pāris vietās arī pazūd neta signāls vai ir tik švaks nets, ka varētu viņu ar velosipēdu apdzīt. Sievai agrāk bija Bite un nebija neviena reize, kad nebūtu viņu sazvanījis, planšetē joprojām ir BITES sim karte internetam. Var jau būt, ka nedzīvoju purvā, vai dziļi mežā, bet pēc maniem uzskatiem nav lielas… Read more »

    wils
    11.05.2017 12:31
    Reply to  Skābene

    Tevis minētā upe nav “nedzīvoju purvā, vai dziļi mežā, bet pēc maniem uzskatiem nav lielas
    jēgas investēt līdzekļus, lai nodrošinātu sakarus vāverēm mežā un vardēm
    purvā” pretstats taviem apgalvojumiem?

    Jau vairākus gadus esmu visu trīs operatoru klients, tākā mēdzu
    viesoties ļoti dažādās Latvijas vietās. Tele2 ir sasparojies tikai
    pēdējā gada laikā, ko galīgi nevar teikt par Biti. Bet es galīgi
    neņemtos atstāt sev tikai Tele2 pieslēgumu, jo arī šai kompānijai ir
    niķis ne tiekai uz pusdienu atstāt abonementus bez sakariem, bet arīdzen
    ir manīts, ka vietā kur visu mēnesi ir bijis stabils LTE tīkls, vairāk
    par 3G neatrast.

    Skābene
    11.05.2017 12:59
    Reply to  wils

    Skaidrs, ka neviens operators nav perfekts, katram ir savs trūkums!
    Manā gadījumā, kad esmu pie dabas, es pat priecājos, ka telefons nezvana un neviens netraucē! Vismaz var galvu izvēdināt no ikdienas steigas!
    Katram ir jāizvēlas savs operators, atbilstoši iespējām un nepieciešamībai! Vienam tas būs LMT, citam Tele2 bet kādam Bite. Vienkārši nepatīk tie nozombētie, kas man mēģina iestāstīt, ka LMT ir vislabākais un kad beidzas visi argumenti, tad sāk demagoģēt, ka redz LMT esot kvalitatīvāks pīkstiens! :)

    digitalk
    11.05.2017 19:21
    Reply to  Skābene

    > tad sāk demagoģēt, ka redz LMT esot kvalitatīvāks pīkstiens!

    tagad tu gan fleitē, LMT tiešām ir tehniskiem standartiem atbilstošāki signāli – visus šos gadus ar LMT maniem telefoniem nav bijis problēmu atšķirt busy, no answer, network kautkastur, call ended. atšķirībā no tagadējās Bites, kur nabaga telefons uzskata, ka joprojām mēģina zvanīt, kaut gan uz ausi dzirdams, ka aizņemts.

    Lucifer
    11.05.2017 19:29
    Reply to  digitalk

    Ka tas ir, telefons uzskata, ka joprojam megina zvanīt, kaut gan tava auss dzird, ka aiznemts?🤔

    Krotow
    11.05.2017 19:30
    Reply to  Lucifer

    Tieši tas, ko viņš rakstīja. Pašam bija līdzīga pieredze ar Tele2 klientiem. Otrā galā noliek klausuli, bet telefons paliek karājoties sarunas režīmā.

    digitalk
    11.05.2017 19:41
    Reply to  Lucifer

    telefons ‘nedzird’, ka abonents aizņemts un automātiski nenoliek klausuli.

    Lucifer
    11.05.2017 19:26
    Reply to  davfreim

    Vai tad es saku ka stabilitate nav svarīga, vai es kaut, ko teicu par interneta atrumiem?
    Vienu gan varu Tev pateik, Imantā Talavas gatvē man dzivokli nebija zonas tieši lmt. Zonas praktiski nebija vispar, ne telefonam, ne mobilajam internetam, paradijas tikai kad ar telefonu piegaja pie loga. Tā, kā ar to stabilitāti ari ir visādi.
    Protams joprojam izmantoju lmt, taja paša laika ir ari Tele2, ja godigi paslaik nemanu atskiribu starp siem diviem.

    Skābene
    12.05.2017 08:31
    Reply to  Lucifer

    Es par to pašu! Vismaz vēl kādam ir līdzīgas problēmas ar LMT!

    Uldis M.
    10.05.2017 16:31

    Problēma jau tā ka joprojām liela daļa Latvijas iedzīvotāju ir ierobežoti operatora izvēlē dēļ pakalpojuma pieejamības – vienkāršiem vārdiem runājot, ne visur ir zona visiem operatoriem. Līdz ar to jāņem tas kam ir attiecīgā vietā pārklājums, neatkarīgi no pārklājuma. Un tev pašam nav obligāti jādzīvo “dzerevņā” lai ar šo saskartos. Ir arī tuvāk civilizācijai visādas bezzonu zonas. Un ko dod ka tavam operatoram tavās mājās ir zona, ka tu tu ar to nevari braukāt riņķī zinot ka būsi sazvanāms un pats varēsi kādam piezvanīt.
    Tā nav tukša cepšanās – runāju no pieredzes. pirms pus gada pārgāju pie Bites no LMT. Ja ar LMT ārpus rīgas uz telefona zonas indikatoru skatījos lai redzētu vai ir pieejams LTE vai tikai 3G, tad pie Bites skatos vai ir zona vispār. Tas protams uzjundīja sentimentālas atmiņas par to kā dzīvoju 15 gadus atpakaļ, bet nu aizbraucot uz laukiem ir diezgan traki ka jātura telefons vienā konkrētā istabas stūrī kur ir kaut kāda nebūt zona – lai knapi atbildētu uz zvaniem…
    Ja man būtu pašam jāmaksā par mobilajiem sakariem – ņemtu LMT vai Amigo un nečikātos, bet tā kā apmaksā darba vieta, tad var sakost zobus…

    Lapsinieks
    10.05.2017 16:47

    509 ir par maz. Daudzmaz kvalitatīvai aptaujaui vajag 2000. 509 sadalot pa vecuma grupām, mēs iegūstam tik MAZU katras grupas % pārstāvniecību, ka tas jau tuvojas statistiskajai kļūdai – pētījums automātiski lido miskastē. Tikai internetā… nu tad skaidrs, kāpēc vecāku cilvēku grupā ir lielāka lojalitāte – vecie feniņu kniebēji tak nelieto internetu un tie kas lieto – nav tādi dunduki. Amigo = LMT – muļķīgi to pasniegt kā 4to opu. Bet viena tendence iezīmējas: feniņu kniebēji aktīvi cilpo starp divām dzīvajām radībām. :D

    Trakais statistiķis
    12.05.2017 10:28
    Reply to  Lapsinieks

    Pag, pag, Amigo tikai izmanto LMT pārklājumu, bet ir pavisam cita kompānija ar citu SIA u.tt.
    Un vispār jau, lai datus svērtu tik mazai populācijai, kāda ir mūsējā, pietiek ar 500 respondentiem. Vari pačekot attiecīgos kalkulatorus google.

    Lapsinieks
    12.05.2017 11:36

    Pirmkārt: SIA ZetCom ir LMT meitas uzņēmums un pat dzīvo turpat Ropažu ielā.

    Par 500 – nepiekritīšu. Esmu piedalījies kādu 20 lielu pētījumu veikšanā. Iedomājies, ka apjautā vecuma grupu 15-20, kas +/- ir 100 000 cilvēku. 500 = 0,5% kas jau defoltā ir statistiskās kļūdas robežās. Mēs tak te runājam par kvalitāti. Pie tam – atruna – 500 internetā sēdošie tā domā. 500, kas vispār ir gatavi uz tādu figņu atbildēt.

    12.05.2017 07:40

    Nu, ja. Tagad tanku (LMT) ar Zaporožecu un veco Moskviču salīdzina. Bet, jā – vizuāli arī tie divi ir līdzīgi :)

    Zapiņš
    12.05.2017 08:35
    Reply to  Krist2ps 🔗

    Tā jau ir, tā jau ir, parsati tanks to zapiņu apsmej, jo redz zapiņam motors pakaļā! Bet zapiņš par to visu tikai pasmīn, jo tanks nekad nav redzējis sevi spogulī un nezin, ka viņam P***s pierē! :)

    Reklāma