Lai arī Spotify ar saviem 50 miljoniem maksājošajiem klientiem ir uzskatāms par veiksmīgāko mūzikas straumēšanas servisu, tas nenozīmē, ka uzņēmumam ir viegli vienoties ar mūziķiem un mūzikas izdevējiem par izdevīgiem nosacījumiem. Šobrīd Spotify grasās savas akcijas izlikt publiskajā piedāvājumā un steidz pārstrādāt līgumus ar lielajiem satura radītājiem (Universal, Sony un Warner), kas nodrošina lielāko daļu no Spotify pieejamajiem 30 miljoniem kompozīciju.

Financial Times vēsta, ka Spotify apmaiņā pret izdevīgākiem satura iegādes nosacījumiem ir gatavs ierobežot savus nemaksājošos klientus. Proti, tiem, kas par Spotify servisu nemaksā ilgāk būs jāgaida uz jaunākajiem populāro mūziķu albumiem, kamēr maksājošie klienti varēs jaunumus klausīties drīz pēc to publicēšanas. Uz šīm izmaiņām spiež mūzikas izdevēji, kas ir pamatīgi iedvesmojušies no filmu biznesa, kur filmas no sākuma tiek izlaistas uz kinoteātru ekrāniem un tikai vēlāk nopērkamas diskos vai pieejamas video straumēšanas vietnēs.

Tas tiek skaidrots ar to, ka nemaksājošie klienti klausoties reklāmas Spotify ienes krietni mazāk naudas nekā maksājošie un tas traucē piesaistīt investoru labvēlību. 2015. gadā Spotify tika novērtēts 8.5 miljardu ASV dolāru vērtībā un gadu noslēdza ar 173 miljonu eiro zaudējumiem. Būtiski daļu izdevumu sastāda mūzikas iegādes un izplatīšanas izmaksas (1.63 miljardi eiro).

Pagājušajā gadā Spotify spējis piesaistīt 20 miljonus jaunus maksājošus klientus. Tas ir tieši tikpat daudz, cik Apple Music ir maksājošu klientu kopā.

  • x

    >ilgāk būs jāgaida uz jaunākajiem populāro mūziķu albumiem

    tad jau viss ok, es nedaudz piemaksātu lai man nerāda jaunos albumus vispār)

    > izdevēji, kas ir pamatīgi iedvesmojušies no filmu biznesa, kur filmas no sākuma tiek izlaistas uz kinoteātru ekrāniem

    te analoģija būtu – vispirms koncerti un tikai pēc gada-diviem izlaiž ierakstu.
    tas arī visu sakārtotu – daļa mūziķu būtu spiesti iet strādāt burgernīcās un metro uzkopšanā, kur tiem arī būtu īstā vieta.

  • Krotow

    Lai beidz ākstīties un pāriet maksas režīmā. Kas gribēs klausīties, turpinās to darīt tāpat.

    Mūzikas izdevējiem nopietni jādomā par pārdotā kvalitāti. Nav tā, ka 1970-80-tajos mūzikā viss bija super. Taču pēdējo 20 gadu prakse ar uz ātro sabrūvētām grupelēm mūzikas satura kvalitāti ir norāvusi podā. Ja arī procesa gaitā daža laba mazāk kvalitatīva satura studija bankrotētu, pasaule tikai kļūtu tīrāka. Urlu muzonam jāatgriežas tur no kurienes tas cēlies – renstelē. Par koncertiem piekrītu.

  • Ieva Vētra

    Kopš Spotify piedāvā “Ģimenes komplektu” (~2EUR no deguna), maksājošu lietotāju loģiski ka ir krietni vien vairāk. Man arī ir saslēgti draugi, mamma, es maksāju .. tie 10.99EUR kabatu neplēš un man mīļie priecīgi. :)