Reklāma

Igaunijā satiksmē ļauts piedalīties arī autonomajiem auto

Foto: Valdek Laur

Jaunākie raksti

Razer Huntsman Mini 60% mehāniskās tastatūras apskats

Šoreiz apskatam no 4GAMES saņemta Razer Huntsman Mini 60% mehāniskā tastatūra, kas pat mums ir visai neierasta, jo tā...

“Hyundai” pusvadītāju deficīta dēļ aptur jau otro rūpnīcu

Globālais pusvadītāju iztrūkūms pēdējo dienu laikā nopietni ietekmējis "Hyundai" - Dienvidkorejas autoražotājs paziņojis, ka uz vismaz divām dienām tiks...

Joker ļaunatūra inficējusi vismaz 500 000 Huawei viedtālruņu

Huawei lietotņu veikalā iemānītas vairākas lietotnes, kas papildinātas ar Joker ļaunatūru. Doctor Web ziņo, ka ar Joker ļaunatūru aplipināts...

Latvieši radījuši lietotni “Sharentic”- risinājumu, kas ļauj ērti iznomāt sev nepieciešamo

Iespējams, tev kādreiz bijusi situācija, kad nepieciešama kāda lieta, ko jāizmanto tikai dažās konkrētās situācijās, kas nozīmē, ka pārējo...

LMT Latvijā uzsāk piedāvāt VoLTE

No 2021. gada 12. aprīļa, LMT pirmais Latvijā saviem klientiem sāk nodrošināt VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnoloģiju zvaniem...

Kamēr raudzījos pēc interesantiem tehnoloģiju jaunumiem tālās zemēs, gandrīz palaidu garām faktu, ka no marta sākuma tepat Igaunijā satiksmēs ir ļauts piedalīties pašbraucošajiem auto. Lai roboti pilnībā nepārņemtu Igaunijas ceļus, šajos automobiļos obligāti ir jābūt cilvēkam, kas var jebkurā brīdī pārņemt transporta līdzekļa vadību.

Pagājušā gada nogalē Igaunijas valdība ir izveidojusi speciālu pašbraucošo automobiļu darba grupu un tās vadītājs Pirko Konsa norāda, ka Igaunija ir maza valsts, kas savu izmēru dēļ spēj ātri pieņemt lēmumus un būt viena no pirmajām valstīm pasaulē, kas izmēģina jaunas tehnoloģijas. Šobrīd mēs esam tādā attīstības fāzē, kad vēl ir aktīvi jātestē ne tikai pašbraucošo auto programmatūra un “dzelži”, bet arī nākotnes transporta biznesa modeļi. Šādu izmēģinājumu laikā gūtā pieredze ļautu igauņu uzņēmējiem kļūt par vieniem no pirmajiem, kas savas zināšanas var pārdot citiem.

Šobrīd uz Igaunijas koplietošanas ceļiem var piedalīties SAE 2 un SAE 3 kategorijas autonomie automobiļi. Tie ir tādi automobiļi, kas spēj braukt paši, taču ik mirkli pieskatāmi no cilvēka puses vai nu atrodoties automobilī, vai kontrolējot to attālināti. Viņš ir atbildīgs par automobiļa darbībām un nepieciešamības gadījumā tam jāspēj pārņemt auto vadību.

Ekspertu grupa turpina darbu pie dažādiem ar autonomajiem auto saistītajiem aspektiem, piemēram, atbildību, privātumu, ētiku un apdrošināšanu. Tas ir jādara, lai maksimāli ātri uz ceļiem varētu laist arī vēl vairāk automatizētus SAE 4 un SAE 5 pakāpes auto.

Pēc ziņas avota publicētajām fotogrāfijām varam secināt, ka pirmie autonomie auto, kas brauks uz Igaunijas ceļiem ir Somijā izstrādātie SOHJOA autonomie autobusiņi. Eiropas struktūrfondu atbalstītā projekta ietvaros ir tapis efektīvs elektrisks autobuss, kas spēj pārvadāt līdz 9 personām un jau tiek testēti vairākās Somijas pilsētās.

Malači, igauņi!

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ģirts no Valkas

Nu forši :) Latvija varētu sākt ražot autonomos auto, lai tos tirgotu ekspluatācijai Igaunijā. Jauns biznesa virziens paversies mums te-pat pierobežā.

x

patrenēsimies, tirgojot igauņiem šmigu pierobežā, tad jau manīs, kā iet un varbūt sāksim ražot arī auto – ja vien igauņi pa to laiku nebūs tos sākuši ražot paši.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: