Web Analytics
More
    Reklāma

    Swedbank sāk ieviest inovatīvu rīku internetbankas lietošanai – Smart-ID

    Jaunākie raksti

    Swedbank sāk ieviest klientiem Smart-ID – jaunu inovatīvu veidu, kā pieslēgties internetbankai un lietot tās pakalpojumus. Smart-ID ir mobilā lietotne (aplikācija), kura vienkārši un droši ļaus piekļūt dažādiem e-pakalpojumiem. Swedbank ir pirmā banka Latvijā, kas piedāvā šo ērto rīku saviem klientiem. Smart-ID ieviešana ir īpaši būtiska, jo, atbilstoši starptautiskam un vietējam banku darbības regulējumam, no 1.aprīļa mainīsies kodu karšu limiti internetbankās un, līdz ar to, arī lietošanas pieredze.

    Sākotnēji Smart-ID būs ērta un inovatīva alternatīva banku kodu kartēm un kalkulatoriem, taču ar laiku Smart-ID var integrēt arī citas nozarēs, piemēram, arī dokumentu parakstīšanai ārpus internetbankām.

    Reklāma

    Lai varētu izmantot Smart-ID, aicinām atjaunot savu lietotnes uz jaunākajām versijām – iOS 8.0 un jaunāka, Android 4.1 un jaunāka. Ieviešanas posmā Smart-ID lietošana internetbankā ir manuāli jāaktivizē. Jāpieslēdzas internetbankā ar kodu karti vai kodu kalkulatoru un uzstādījumos “Mani kontakti un uzstādījumi” jāaktivizē Smart-ID.

    “Digitālā rītdiena ir klāt! Smart-ID risinājums iet roku rokā ar mobilās bankas attīstību, jo savu finanšu pārvaldīšanai cilvēkam tagad ir vajadzīga tikai viena viedierīce, kas  vienmēr ir līdzi. Šis inovatīvais risinājums atbilst globālajām tendencēm – jau šobrīd viedierīču lietošana būtiski apsteidz parasto datoru lietošanu, un nākotnē šī tendence tikai progresēs. Lielākā Smart-ID priekšrocība, salīdzinājumā ar esošajiem risinājumiem –tas sniegs piekļuves iespēju dažādiem e-pakalpojumiem, ar laiku arī tiem, kas ir ārpus internetbankām, kļūstot par drošu elektronisko parakstu. Laipni aicināti nākotnē!”, saka Vadims Frolovs, Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

    Arī kodu kartes un kalkulatori turpinās darboties

    Swedbank internetbanku un mobilo lietotni arī turpmāk varēs lietot ar kodu karti un kodu kalkulatoru, taču Smart-ID ieviešana ir īpaši būtiska, jo no 1.aprīļa saskaņā ar starptautiskajiem un vietējiem regulējumiem mainīsies kodu karšu limiti un līdz ar to arī lietošanas pieredze. Swedbank saviem klientiem piedāvās bezmaksas SMS kodu, kas tiks nosūtīts uz klienta apstiprināto tālruņa numuru un kurš būs jāievada internetbankā vai mobilajā lietotnē kopā ar kodu no kodu kartes.

    Taču Smart-ID ir plašāks, inovatīvāks un daudz ērtāks pieslēgšanās un darījumu veikšanas līdzeklis internetbankā nekā kodu karte vai kalkulators. Tas ļauj lietot internetbanku (bet nākotnē arī citus e-pakalpojumus), izmantojot tikai viedtālruni, kas vienmēr ir līdzi. TNS dati liecina, ka patlaban jau 61% no visiem Latvijas iedzīvotājiem ir viedierīces.

    Globāli inovatīvo risinājumu ir izstrādājusi pieredzējusī Igaunijas sertifikācijas kompānija SK ID Solutions, kas ir izstrādājusi un ilgstoši sekmīgi attīstījusi valstiskus droša elektroniskā paraksta risinājumus.

    Kā lietot Smart-ID

    Smart-ID ir atsevišķa mobilā lietotne (aplikācija) viedierīcēm, kuru varēs lejupielādēt Appstore (iOS 8.0 un jaunāka) un Google play (Android versija 4.1 un jaunāka) vietnēs un pēc tam pieslēgt ar savu esošo bankas kodu karti vai kalkulatoru. Pēc tam jāizveido tikai divi PIN kodi, kuri būs jālieto, pieslēdzoties internetbankai vai mobilajai lietotnei (PIN1) un apstiprinot maksājumus vai parakstot dokumentus (PIN2). Tas nozīmē, ka turpmāk, lai lietotu e-pakalpojumus, pietiks tikai ar viedtālruni – nebūs jānēsā līdzi kodu karte vai kodu kalkulators. Smart-ID ir iespējams lietot arī uz vairākām viedierīcēm, kas padara to vēl ērtāku.

    Smart-ID atbilst mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām, tajā ir izmantotas jaunākās kriptogrāfijas metodes. Tas ir īpaši ērts, jo viedtārunis vienmēr ir līdzi, savukārt tālruņa nozaudēšanas gadījumā Smart-ID aizsargā izvēlētie PIN kodi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    56 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    13.02.2017 09:35

    Ja kodu kalkulatoram bija viens PIN kods, tad ar Smart-ID jānēsā galvā divi. #progress

    Lapsinieks
    13.02.2017 09:46
    Reply to  KKTK

    man būs progress, jo es nēsāju galvā 20 kodu kartes kodus, kurus 15 gadu laikā esmu iekalis…

    SpiegS
    13.02.2017 09:55

    Jebkura drošības sitēma ir tieši tik droša, cik drošs ir cilvēks, kas to lieto.

    plaukts
    13.02.2017 09:56

    Pagaidām nesaskatu lielu ieguvumu vai drošību šajā risinājumā.
    Kā tieši viss strādā? Lai pieslēgtos i-bankai, nepieciešams tikai un vienīgi ievadīt vienu pin kodu (bez lietotājvārda un paroles)? Ja tā, tad neredzu uzlabotu drošību. Var pazaudēt kodu karti, bet tad tik un tā jāievada vēl lietotājvārds un parole.

    plaukts
    13.02.2017 09:58
    Reply to  plaukts

    turklāt trešās puses izstrādāts rīks

    aiva
    13.02.2017 11:52
    Reply to  plaukts

    arī kodu kalkulators ir trešās puses izstrādāts. ja reiz banka to piedāvā kā risinājumu, tad ir pārliecinājusies par drošību. citādi tā jau būs bankas problēma….

    x
    13.02.2017 12:47
    Reply to  plaukts

    ok, bet arī banka priekš manis ir trešā puse, kas šodien ir un rīt tās varbūt nav.

    Swedbank
    13.02.2017 13:54
    Reply to  plaukts

    Labdien,

    Drošība pie mums vienmēr pirmajā vietā – Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām un klientu PIN kodi nekur netiek saglabāti, bet ar kriptogrāfiju tiek pārvērsti šifrētās ciparu kombinācijās, kuras ne mēs, ne izstrādātājs nevar izlasīt. Vienmēr arī pārliecināmies par izvēlēto partneru drošību – mūsu ilgtermiņa partneris visā Baltijā un Smart-ID izstrādātājs ir Igaunijas uzņēmums “SK ID Solution AS”. Tas ir sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs ar 15 gadu darbības pieredzi, kas Igaunijā izsniedz drošu elektronisko parakstu.

    LOOK
    13.02.2017 14:52
    Reply to  Swedbank

    Gribu precizēt.
    Ar Smart-ID turpmāk, lai tiktu ibankā, būs jāievada lietotāja Nr un PIN1?

    adf
    13.02.2017 15:06
    Reply to  LOOK

    lietotāja nr., personas kods un pin1.
    pats izmēgināju

    Jānis S
    13.02.2017 15:10
    Reply to  Swedbank

    Paldies par sniegto informāciju. Tā noteikti vairo uzticēšanos tehnoloģijām.

    Jānis S
    13.02.2017 10:17

    Kaut kā nejūtos drošs, lai lieto tu šādu aplikāciju. No 1.aprīļa lietot internetbanku caur web būs vēl drošāk, par cik nāks klāt vēl viens mainīgais kods, kurš būs jāievada. Lai kāds cits piekļūtu manam kontam ir jāzina mans lietotāja numurs, mana parole, kods no kodu kartes, plus vēl atsūtītais kods no Swedbank, kurš katru reizi būs cits.
    A te divi nemainīgi pin kodi.
    Zinot ka ļaunatūras tikai attīstās, un jaunais lauciņš ir tieši mobilie telefoni, tad tas ir tikai laika jautājums, lai noteiktu šos divus pin kodus. Manā skatījumā caur šādu aplikāciju ir vieglāk tik klāt svešam kontam.

    Lapsinieks
    13.02.2017 10:34
    Reply to  Jānis S

    vai esi dzirdējis kādu gadījumu, kad kādam ir internetbankā nozagta nauda? Nē. Kāpēc? Tāpēc, ka tā ir bankas problēma. Tu nevari zaudēt naudu – tāds regulējums. Tas nozīmē, ka bankas ar to nodarbojas. Un diez vai tie onkuļi nesargās savus rubļus!

    lotars
    13.02.2017 10:38
    Reply to  Lapsinieks

    kāds nozog tavus i-bankas datus un veic dažādus darījumus. ej un pieradi, ka to nedarīji to, jo tika piekļūts tavai bankai ar taviem datiem. varbūt arī sanāks, bet tas prasīs laiku, nervus un nav garantija, ka atgūsi visu naudu. daudz vērtīgāk ir lietot uzreiz drošu risinājumu, nevis paļauties uz kaut kādiem “regulejumiem”.

    Lapsinieks
    13.02.2017 10:41
    Reply to  lotars

    ja banka tev pateiks drošs – značit drošs.

    Skābene
    13.02.2017 10:43
    Reply to  Lapsinieks

    Lauzt ibanku ir daudz ķēpīgāk, kā kopēt maksājumu kartes. Turklāt štatos tu nevari uzpildīt degvielu, kamēr neatstāj savu karti ķīlā DUS operatoram. Eiropietim tas liekas neloģiski, izlaist karti no acīm, bet tur, tā ir ierasta lieta, tāpat kā magnētiskā celiņa un paraksta lietošana!

    Lapsinieks
    13.02.2017 10:54
    Reply to  Skābene

    un izrakstīt čekus. a kā ar apple pay? un vispār, pričom te amerika? āzijā un āfrikā daudz kas vispār notiek ar bartera palīdzību…

    Jānis S
    13.02.2017 11:09
    Reply to  Lapsinieks

    Jā, ir lasīti gadījumi. Pareizi jau tu saki, ka tā ir bankas problēma, bet tajā brīdī, kad esi konstatējis, ka tev ir pazudusi nauda, un tā tev ir vajadzīga, kaut vai ģimenei nopirkt ēst, tā kļūst par tavu problēmu, līdz brīdim, kamēr bankai pierādi, ka tev tā ir nozagta un tev tā tiek atgriezta. Var paiet pat diezgan ilgs laiks. Un ņemot vērā, ka Latvijā ļoti daudzi cilvēki dzīvo no algas līdz algai, tā var būt pat sāpīga problēma.

    Sava
    13.02.2017 11:55
    Reply to  Jānis S

    salīdiznājuma – cik reizes ir dzirdēts, kad kādam nozagta skaidra nauda un kaut kad atgriezta? :) bet kopumā – tā ir bankas reputācija, pret to viņi ļoti nopienti izturas

    Jānis S
    13.02.2017 11:17
    Reply to  Lapsinieks

    Ir lasītas arī cilvēku pieredzes. Cits atgūst naudu nedēļas laikā, cits mēneša. Bet sāpe jau tajā, ka visu to laiku esi palicis bez šīs naudas.

    digitalk
    13.02.2017 13:22
    Reply to  Jānis S

    > lai noteiktu šos divus pin kodus.

    pastāsti, ko tas dos, ja zaglim nav tava telefona? no cita telefona pievienoties nevar, kamēr tas aparāts nav piereģistrēts i-bankā, tāpat varbūt vairāk par vienu aparātu piereģistrēt nemaz neļaus. domā, ka parādīsies superintelektuāls vīruss, kas apies visus bankas appa aizsardzības līmeņus un no tava telefona pārskaitīs naudu uz zagļa kontu?

    Jānis S
    13.02.2017 14:49
    Reply to  digitalk

    Es protams neesmu nekāds IT jomas speciālists un neorientējos vīrusu iespējās.
    Vai tad nav iespējams viltot arī telefona identitāti- klonēt? Vai vīrusi nevar nolasīt pin kodus kurus ievadi? Šādi vīrusi pastāv un nav nekādi superintelektuālie?
    Ja šobrīd ir iespējams nozagt kredītkartes datus un klonēt to, tad nav īsti ticības, ka to ar laiku nevarēs arī izdarīt ar telefoniem, kuros ir šādas aplikācijas.

    Lapsinieks
    13.02.2017 14:51
    Reply to  Jānis S

    un neorientējies šifrēšanā.

    Jānis S
    13.02.2017 14:54
    Reply to  Lapsinieks

    Neorientējos gan.
    Varbūt vari apgaismot parastu lietotāju? Vai šie šifri ir neuzlaužami? Vai nemēdz būt ievainojamību, lai kaut kā apietu?

    Lapsinieks
    13.02.2017 14:57
    Reply to  Jānis S

    jā. tās banku atslēgas ir pzdc niknas. https://www.techopedia.com/definition/25403/encryption-key

    Jānis S
    13.02.2017 15:08
    Reply to  Lapsinieks

    The longer the key built in this manner, the harder it is to crack the encryption code.
    No šī teikuma saprotu, ka tomēr ir iespējams uzlauzt.
    Bet nu ticēšu jums, ka bankas jau nu lieto tās labākās šifrēšanas metodes un būs vien jāuzticās.
    Paldies par info.

    Lapsinieks
    13.02.2017 15:15
    Reply to  Jānis S

    vieglāk kā uzlauzt ir novaktēt tevi pie bankomāta, iedot pa tauri un atņemt naudu.

    Jānis S
    13.02.2017 15:22
    Reply to  Lapsinieks

    😁 bankomātu lietoju reti un ne tumšās ieliņās. Nez vai būs vieglāk.

    Lapsinieks
    13.02.2017 15:26
    Reply to  Jānis S

    karoče – neuztraucies. Kamēr tu kungiem pelni naudu, viņi parūpēsies, lai tas mazumiņš kas tev ir – ir drošībā.

    Jānis S
    13.02.2017 15:51
    Reply to  Lapsinieks

    Labi, pierunāji.😁
    P.S.
    Aplikāciju ielādēju. Viss darbojas un ceru, ka mans mazumiņš neaizceļos bez mana akcepta.

    Lapsinieks
    13.02.2017 15:00
    Reply to  Jānis S

    nozagt var datus kas rakstīti uz kartes. var atrast kādu ineta veikalu kur iepirkties, bet ar maz ticams, jo tagad kartēm jau nāk papildus aizsardzība iepirkumiem internetveikalā. pat ja sanāk, kad zaglim tomēr vajag reālu adresi kur saņemt mantu, iet laiks un upuris jau būs pamanījis zaudējumu, ja vien tas nav piečuks. a piečuka dēļ neviens nepūlēsies. un to banka kompensēs uzreiz defoltā, jo tak redzams uzreiz ka upuris tur ņipričom.

    Dāvis
    13.02.2017 10:37

    Jau esmu pamēģinājis pāris dienas. Kkas jauns un tīri parocīgs. Ielogojies prasa lietotāja nr un personas kodu

    slavis
    13.02.2017 10:38

    Nordea jau vairākus mēnešus piedāvā izmantot aplikāciju, aizvietojot kodu kalkulatoru. Jāzina tikai lietotāja nr. un PIN.

    Skābene
    13.02.2017 10:45

    No visām 3 internetbankām ko lietoju, vislabāk man patīk Swedbank, tomēr jāatzīst, ka Citadeles mobile scan ir visērtāk lietojamais autentifikācijas rīks! SEB jaunā ibanka joprojām atpaliek no SWEDBANK.

    GGrs
    13.02.2017 11:20
    Reply to  Skābene

    SEB vispār ir miskaste, ar visiem saviem jaunajiem risinājumiem nav spējusi sakārtot mobilo aplikāciju, kas būtu kaut nedaudz mūsdienām atbilstoša. Jāpošas prom no tās bankas.

    Kristaps Skutelis
    13.02.2017 11:22
    Reply to  GGrs

    Nu, nav viss arī tik slikti. Tikko beidzot atjaunoja savu internetbanku un gan jau tiks arī līdz mobilajai aplikācijai.

    GGrs
    13.02.2017 15:31

    Atslēgas vārds ir beidzot. Itkā zviedru banka, bet salīdzinot ar swed pilnīga miskaste. Tiklīdz beigsies saistības ar SEB būšu prom no turienes, ja pirms 5 gadiem viss bija daudz maz ok, salīdzinot ar konkurentiem, tad tagad ir galīgi atpalikuši un īpaši necenšas panākt, laikam SEB domāts pensionāriem vai tādiem, kas ar mobilajām lietotnēm neņemās. Paralēli man ir gan Citadeles gan swed konti – pavisam cits līmenis!!

    davfreim
    13.02.2017 19:49

    Šobrīd visādi errori SEB metās jaunajā tikko svaigajā ibankā, kas ir diezgan liels FAIL! Ņemot vērā, ka bija 2 dienas offline.

    Kristaps Skutelis
    13.02.2017 20:04
    Reply to  davfreim

    Jā, viņi šajās brīvdienās nomigrēja uz jauno internetbankas versiju. Tas ir apjomīgs projekts. Gan jau fiksi salabos.

    pirx73
    13.02.2017 11:27
    Reply to  Skābene

    Citadeles bankas aplikācijas jaunākajā versijā ir latgaļu valodas atbalsts :)

    Lapsinieks
    13.02.2017 12:04
    Reply to  pirx73

    tas esot Kristapam par godu!

    Kristaps Skutelis
    13.02.2017 20:04
    Reply to  Lapsinieks

    Cīši lobi! :)

    Skābene
    13.02.2017 13:25
    Reply to  pirx73

    Kopš kura laika izloksne, jeb dialekts ir cita valoda!?

    pirx73
    13.02.2017 13:37
    Reply to  Skābene

    To prasi aplikācijas autoriem, protams ja grib piesipties pie sīkumiem, viss noder :)

    digitalk
    13.02.2017 14:18
    Reply to  Skābene

    valodnieki paši tur īsti galā netiek, bet tā kā viena no valodas (ne dialekta) pazīmēm ir alfabēts un rakstu valoda, tad latgaļiem šobrīd ir drīzāk valoda nekā izloksne.

    Lapsinieks
    13.02.2017 14:52
    Reply to  digitalk

    nav tādas latgoļu valodas un nekad nabūs. basta. valodnieki nestrīdās – to dara margināļi.

    Loks
    13.02.2017 16:52

    Kaut kā man tas pasākums liekas bremzīgs… Vismaz uz mana telefona autorizējotes Smart-ID aplikācija automātiski nepalaižas un arī manuāli palaižot jāgaida 10-15 sekundes līdz pinkodu paprasa… tād jau ir vieglāk un ātrāk izmantot kodu karti…

    Skābene
    14.02.2017 09:19

    Man tā aplikācija neļauj reģistrēties! Ko es daru nepareizi?

    Skābene
    14.02.2017 10:59
    Reply to  Skābene

    Sapratu, ko daru nepareizi! Reģistrēties izdevās, bet autentificēties internetbankā tāpat nesanāca! Parādās paziņojums, ka uz viedierīci nosūtīts pieprasījums un būs jāievada pin kods, bet pieprasījums tā arī neatnāk, un beidzas internetbankas sesija!
    Citadeles Moibile scan tomēr rullē!

    Swedbank
    14.02.2017 14:06
    Reply to  Skābene

    Labdien,
    Kādu ierīci un operētājsistēmas versiju izmantojat? Nodosim kolēģiem pārbaudīt. Vai push notifikācijas ieslēgtas?

    Skābene
    14.02.2017 14:13
    Reply to  Swedbank

    Samsung Note4, Android 6.0.1., push notifikācijas ar citām aplikācijām strādā lieliski!

    Loks
    17.02.2017 07:11
    Reply to  Swedbank

    Man ir tas pats ar LG Nexus 5X un Android 7.1.1. Citām aplikācijām push notofikācijas lieliski strādā. SmartID nākas pašam vērt vaļā un vēl tāpat gaidīt cerībā, ka varbūt nostrādās…

    Nelabojams
    15.02.2017 14:58

    Ko lai dara tie, kas nelieto androīdu vai aifōnu?
    Pirms nedēļas man Swedbankā piedāvāja paši uzlikt savu mobilo aplikāciju un aplauzās.

    NokioWP
    20.02.2017 11:55

    Kā jau parasti Latvijā lielākie uzņēmumi un pakalpojumu sniedzēji ignorē OS Windows Phone lietotājus neizveidojot tiem aplikācijas!

    x
    20.02.2017 12:06
    Reply to  NokioWP

    that really sucks, yeah.
    bet tie tur, kam ir nauda vai prece, rēķina izdevumus labāk kā tie, kas uz krīta paķer 500+ eiru trubu.
    izstrādāt aplikāciju maksā $$ un ja to lieto mazāk par …nu, cik īsti? bankas lietotāju, tad acīmredzot nav iekāriena izdot naudu. webinterfeisu neviens nav atcēlis, tātad, nav arī tā ka winfonu lietotājiem vispār nav iespējams pieslēgties bankai.

    p.s. ideālajā pasaulē es gribētu bankas aplikāciju arī simbiānim, bet reālajā – jāsaprot, ka truba ir priekšmets ar īsu dzīves ciklu, pie tā ir jāpierod un nav nozīmes, cik simti par to savulaik izdoti.

    geksis
    21.02.2017 19:08

    Labdien.
    Radās daži jautājumi.
    1. Kāpēc kārtējo reizi tiek ignorēti windows lietotāji?
    2. Cik saprotu lai reģistrētu telefonu būs jāpieslēdzas internetbankai caur web, pēc kā, turpmākajās visās pieslēgšanās reizēs, vajadzēs ievadīt vēl papildus kodu, kas atnāks uz konkrēto tālruni. Bet kas notiks, ja gadījumā vecais telefons ir nozaudēts, vai tiek mainīts tālrunis (vai numurs). Kā tad varēs pieslēgties, lai nomainītu datus?

    Reklāma