Vairākas lielās bankas ASV un citviet pasaulē strādā pie informācijas izvilkšanas no Facebook, Instagram un citiem sociālajiem tīmekļiem, lai izvērtētu jauno klientu maksātspēju un uzticamību. Pagaidām bankas var gūt daļēju iespaidu par topošo klientu, tomēr tas parasti ir manuāls darbs.

Protams, bankas visā pasaulē regulē dažādi valstu un savienību noteikumi, tāpēc ar vienu Facebook lietotājvārda nosaukšanu pie naudas Porša iegādei netiksi, bet palielos mīnusos par savu uzvedību gan vari nonākt. Tiek uzskatīts, ka sociālo tīmekļu informācija būs ļoti noderīga dažādu ātru kredītproduktu (mikrokredīti, kredīti pie maksājumu kartēm u.tml.) piešķiršanai.

Daudzviet pasaulē, piemēram, Lielbritānijā iebraucējiem ir milzīgas problēmas iegūt pat pēcapmaksas mobilos sakarus. Ja jaunajam klientam valstī nav pieejama nekāda kredītinformācija un oficiāla informācija par nodokļu samaksu pēdējā pusgada laikā, pie telefonsakariem var arī netikt. Šeit lieti noderētu iespēja vismaz daļēji izvērtēt klientu ar publiski pieejamu informāciju.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
x

Ko iesākt, ja cilvēkam nav kontu soctīklos?
Nāksies legalizēt info izmantošanu bankām (sākumā, pēc tam arī citiem) no telefona sadarbībā ar ražotājiem – tur jau kautko varēs izošņāt.

Lapsinieks

āmurikāņi jau solīja šito izmantot pie iebraucēju kontroles. nākamais solis būs personiskais IP ID. rokā iešūts nfc ar tavu personīgo IP adresi un visu kam pieskaries internetā

ja par soc tīkliem – domā ko postē.

varbūt atgriezīsies laiki, kad modē būs DOMĀT

digitalk

vai tad soctīkli ir domāti domāšanai? ;)
drīzāk atgriezīsies laiki, kad teiciens ‘tā nav telefona saruna’ neizraisīs izbrīnu…

Lapsinieks

tam, ko klabini soctīklos (vai postē) būtu pa tiešo jāizriet no doāšanas procesa, nevis citiem, diskrētākiem fizioloģiskajiem procesiem.